Sivu 52/67
Lähetetty: 26 Syys 2011, 15:48
Kirjoittaja 107-1089231881
Tänään Viaberilla uusi matalapuristeinen (12:1) tourinki motti Gen 1 (1441cc) säädetty
Teho 214 hp/10300 rpm vääntö 167 Nm/7200 rpm takikselta. (EC korj. -1,8 %)
Vertailun vuoksi samassa penkissä Gen2 Yoshi R-77, BMC 172hp/takis...
Siihen nähden toi tulos on hyvällä levelillä
Tarkempia speksejä koneesta myöhemmin dynolapun kera.
Lähetetty: 26 Syys 2011, 18:41
Kirjoittaja ysi-ärrä
Hyvin on gen1:nen työntäny.
Lähetetty: 26 Syys 2011, 22:56
Kirjoittaja Cebusa
Gen1 ECU-päivityksen jälkeen takarenkaalta 167hv/150Nm.
Dynokäyrä
Lähetetty: 29 Syys 2011, 11:26
Kirjoittaja 107-1126906030
Samin penkissä eilen 193,6hp/154,6nm. VH cs one koko ränni ja kn- putsari virinä, ja ne parhaat virit tietenkin SamiV ja PetriK 
Lähetetty: 11 Loka 2011, 19:37
Kirjoittaja arriwa
Tänään Samin penkis 196,3hv/10492rpm,157nm/7873rpm.
K-8 ,yoshi R-77,Bmc,lyhkäset imutorvet.
Lähetetty: 18 Marras 2011, 20:16
Kirjoittaja 107-1089231881
Team Laitamaan (Marko 67) busa kävi Samilla ja katottiin ensin mitä tuottaa 1400cc motti noin karkeesti, kone teho 10 a/f (9000 rpm jälkeen) arvolla pyöri 232-238 hp, takis 211 hp.
No selväks kävi että 55 sarjalainen takarengas ei soveltunut mittaukseen/säätöjen tekemiseen.
Ens viikolla uus renkula alle, tuoreet bensat ja säätöihin. 240hp/ (takis +220hp) ylitys vois olla mahdollinen. Sinänsä 12:1 puristeiselle koneelle lukemat alkaa olemaan kohdallaan, lähellä olis 1400cc alkuisten koneiden pohjat...
Lähetetty: 18 Marras 2011, 22:15
Kirjoittaja marko67
joo.ja aika hauskasesti,pelaa tolla 1700sen kartalla.eli aika kiva kone tosta vara koneestakin saattaa tulla.tai oikeestaan koneitten jämähän se taitaa ollakin.ja kiitokset jampalle siitäkin kolmen minuutin startti vian ratkaisusta.ja tietty paljon paljon muustakin.
Lähetetty: 18 Marras 2011, 23:04
Kirjoittaja toimeve
Samin penkissä tännään "uusi elämä 121.000 km ajetulle Busalle" -rojektissa:
koneteho 213,8hv@10393rpm ja 168,1Nm@7262rpm
takarenkaalta194,6hv@9579rpm ja 159,2Nm@7290rpm
Enemmän ku tyytyväinen tulokseen tällä setupilla!
- 1400cc
- orig imunokka pakonokaksi, imupuolelle "sepän tekemä" jyrkempi versio
- alkup kansi ja suuttimet
Vertailun vuoksi 10/2008 sama Busa originaalina pl. Yoshimura RS-3 putkisto ja avarrettu ilmanotto:
173,9hp@10034rpm
135Nm@7305rpm
eli +40hp ja +34Nm
Edited By toimeve on 1327941296
Lähetetty: 19 Marras 2011, 11:07
Kirjoittaja hanhiha
Kyl käyp katteeks... 
Lähetetty: 19 Marras 2011, 17:03
Kirjoittaja Titaani
Ksthb kirjoitti:Team Laitamaan (Marko 67) busa kävi Samilla ja katottiin ensin mitä tuottaa 1400cc motti noin karkeesti, kone teho 10 a/f (9000 rpm jälkeen) arvolla pyöri 232-238 hp, takis 211 hp.
No selväks kävi että 55 sarjalainen takarengas ei soveltunut mittaukseen/säätöjen tekemiseen.
Ens viikolla uus renkula alle, tuoreet bensat ja säätöihin. 240hp/ (takis +220hp) ylitys vois olla mahdollinen. Sinänsä 12:1 puristeiselle koneelle lukemat alkaa olemaan kohdallaan, lähellä olis 1400cc alkuisten koneiden pohjat...
Tämhän kuulostaa hyvältä.
Eli taitaa olla 1441cc ?
Edited By Titaani on 1321715052
Lähetetty: 19 Marras 2011, 17:20
Kirjoittaja 107-1089231881
Titaani kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Team Laitamaan (Marko 67) busa kävi Samilla ja katottiin ensin mitä tuottaa 1400cc motti noin karkeesti, kone teho 10 a/f (9000 rpm jälkeen) arvolla pyöri 232-238 hp, takis 211 hp.
No selväks kävi että 55 sarjalainen takarengas ei soveltunut mittaukseen/säätöjen tekemiseen.
Ens viikolla uus renkula alle, tuoreet bensat ja säätöihin. 240hp/ (takis +220hp) ylitys vois olla mahdollinen. Sinänsä 12:1 puristeiselle koneelle lukemat alkaa olemaan kohdallaan, lähellä olis 1400cc alkuisten koneiden pohjat...
Tämhän kuulostaa hyvältä.
Eli taitaa olla 1441cc ?
jep 1441cc
Lähetetty: 10 Joulu 2011, 18:30
Kirjoittaja Titaani
1397 eilen Samin penkissä 234,3hv koneesta, 212,6hv takaa.
Lähetetty: 10 Joulu 2011, 19:03
Kirjoittaja 107-1089231881
Titaani kirjoitti:1397 eilen Samin penkissä 234,3hv koneesta, 212,6hv takaa.
Hieno tulos, pienet häviöt... millä vanteella ja renkaalla tulos mitattiin?
Lähetetty: 10 Joulu 2011, 19:19
Kirjoittaja jamonaattori
Titaani kirjoitti:1397 eilen Samin penkissä 234,3hv koneesta, 212,6hv takaa.
Hienosti se pukkas ku kateltiin ja kyl Sami osaa ton säätöhomman tehä viimosen päälle.
Onnittelut hienosta tuloksesta. 
Lähetetty: 10 Joulu 2011, 19:33
Kirjoittaja Titaani
Kiitokset!
Vakio vanne ja misukan road2 perus kumi, ei mitään ihme jippoja, jokainen samilla tehty mittaus samalla kumilla.
Edited By Titaani on 1323538633