Sivu 6/14
Lähetetty: 23 Helmi 2009, 19:18
Kirjoittaja BussiJussi
Saapui tänään softa, ja johto Helsingistä. Vielä ei alkanut "jutella" tietokone xpress-boxin kanssa, epäillään, ettei usb/com muunnoskaapelista tykkää xpress-box. Kunhan saan konetta, jossa oikea com-portti, selviää toivottavasti sekin asia. Eiköhän jollakin päästä kierrosluku tietoa tutkimaan, ainakin oskiloskoopin pitäs auttaa... Päivän kysymys: Onko järkeä kytkeä kuvan mukaisesti ali-/ylipaine letku viidakko? Vanhassa busassa tuplaletkut, jossa toiseen linjaan kytketty muut laitteet, ja toiseen pyörän oma map-anturi takaiskuventtiilin kanssa, se toimii, toimiikohan tämä kytkentä? Tässä uudessa kun vain yhdet letkut...
kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Lähetetty: 23 Helmi 2009, 19:58
Kirjoittaja kajbusa
BussiJussi kirjoitti:Saapui tänään softa, ja johto Helsingistä. Vielä ei alkanut "jutella" tietokone xpress-boxin kanssa, epäillään, ettei usb/com muunnoskaapelista tykkää xpress-box. Kunhan saan konetta, jossa oikea com-portti, selviää toivottavasti sekin asia. Eiköhän jollakin päästä kierrosluku tietoa tutkimaan, ainakin oskiloskoopin pitäs auttaa... Päivän kysymys: Onko järkeä kytkeä kuvan mukaisesti ali-/ylipaine letku viidakko? Vanhassa busassa tuplaletkut, jossa toiseen linjaan kytketty muut laitteet, ja toiseen pyörän oma map-anturi takaiskuventtiilin kanssa, se toimii, toimiikohan tämä kytkentä? Tässä uudessa kun vain yhdet letkut...
kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Eipä taida todellisia paineita xpress map,säädin ja mittari saada noin kytkettynä...riippuen mitä takaisku antaa läpi!!! kokeile pistää vielä tiukka kuristin letkuun ennen omaa map-anturia ja takaiskua....... Niin ,mikäli ei voi rakentaa omaa linjaa niille.
Lähetetty: 23 Helmi 2009, 21:53
Kirjoittaja jarim
BussiJussi kirjoitti:Saapui tänään softa, ja johto Helsingistä. Vielä ei alkanut "jutella" tietokone xpress-boxin kanssa, epäillään, ettei usb/com muunnoskaapelista tykkää xpress-box. Kunhan saan konetta, jossa oikea com-portti, selviää toivottavasti sekin asia. Eiköhän jollakin päästä kierrosluku tietoa tutkimaan, ainakin oskiloskoopin pitäs auttaa... Päivän kysymys: Onko järkeä kytkeä kuvan mukaisesti ali-/ylipaine letku viidakko? Vanhassa busassa tuplaletkut, jossa toiseen linjaan kytketty muut laitteet, ja toiseen pyörän oma map-anturi takaiskuventtiilin kanssa, se toimii, toimiikohan tämä kytkentä? Tässä uudessa kun vain yhdet letkut...
kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Mihin com-porttiin usb/com kikkula meni? Sillä on monesti suuri merkitys noiden softien toimimisen kannalta.
Lähetetty: 23 Helmi 2009, 22:29
Kirjoittaja BussiJussi
kajbusa kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Saapui tänään softa, ja johto Helsingistä. Vielä ei alkanut "jutella" tietokone xpress-boxin kanssa, epäillään, ettei usb/com muunnoskaapelista tykkää xpress-box. Kunhan saan konetta, jossa oikea com-portti, selviää toivottavasti sekin asia. Eiköhän jollakin päästä kierrosluku tietoa tutkimaan, ainakin oskiloskoopin pitäs auttaa... Päivän kysymys: Onko järkeä kytkeä kuvan mukaisesti ali-/ylipaine letku viidakko? Vanhassa busassa tuplaletkut, jossa toiseen linjaan kytketty muut laitteet, ja toiseen pyörän oma map-anturi takaiskuventtiilin kanssa, se toimii, toimiikohan tämä kytkentä? Tässä uudessa kun vain yhdet letkut...
kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Eipä taida todellisia paineita xpress map,säädin ja mittari saada noin kytkettynä...riippuen mitä takaisku antaa läpi!!! kokeile pistää vielä tiukka kuristin letkuun ennen omaa map-anturia ja takaiskua....... Niin ,mikäli ei voi rakentaa omaa linjaa niille.
Mites sitten tällainen kytkentä. Eli map-anturi haistelis vaan alipainetta, ei menis olleenkaan paineenpuolelle...? Eli ulospäin ei puhkuis, olis vaan ennen map-anturia toi takaisku venttiili...
kuva 2
Lähetetty: 24 Helmi 2009, 07:43
Kirjoittaja kajbusa
BussiJussi kirjoitti:kajbusa kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Saapui tänään softa, ja johto Helsingistä. Vielä ei alkanut "jutella" tietokone xpress-boxin kanssa, epäillään, ettei usb/com muunnoskaapelista tykkää xpress-box. Kunhan saan konetta, jossa oikea com-portti, selviää toivottavasti sekin asia. Eiköhän jollakin päästä kierrosluku tietoa tutkimaan, ainakin oskiloskoopin pitäs auttaa... Päivän kysymys: Onko järkeä kytkeä kuvan mukaisesti ali-/ylipaine letku viidakko? Vanhassa busassa tuplaletkut, jossa toiseen linjaan kytketty muut laitteet, ja toiseen pyörän oma map-anturi takaiskuventtiilin kanssa, se toimii, toimiikohan tämä kytkentä? Tässä uudessa kun vain yhdet letkut...
kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Eipä taida todellisia paineita xpress map,säädin ja mittari saada noin kytkettynä...riippuen mitä takaisku antaa läpi!!! kokeile pistää vielä tiukka kuristin letkuun ennen omaa map-anturia ja takaiskua....... Niin ,mikäli ei voi rakentaa omaa linjaa niille.
Mites sitten tällainen kytkentä. Eli map-anturi haistelis vaan alipainetta, ei menis olleenkaan paineenpuolelle...? Eli ulospäin ei puhkuis, olis vaan ennen map-anturia toi takaisku venttiili...
kuva 2
Teoriassa kyllä, mutta käytännössä.. ei tiedä... vaatii varmaan todella "herkän" takaiskun.
Miten olis jos vielä lisäis toisen "herkän" takaiskun välille takaisku=> map t-haaralla ulos... pääsis ilma purkautumaan välistä pois..
Lähetetty: 01 Maalis 2009, 22:35
Kirjoittaja BussiJussi
Seuraava luku tähän projektiin...Xpressenin boxiin PÄÄSTIIN SISÄÄN!! JEE! (tiedonkerjuu expertti siis pääsi) Saatiin toimimaan usb/com muutoskaapelilla mokoma boxi. Tyhjäkäynnillä näytti oikeaa rpm. tietoa, milli kaasua, ja oltiin äärikierroksilla...HMN... Sitten kierrosluku signaalin kimppuun oskiloskoopilla vai mikäseoli... Ruiskusuuttimen signaali oli vääränlaista, eikun puolan signaalia mittailemaan. Se vaikutti oikealta, ja sillä alkoi rokata lisäruisku!!! Toinen JEE!!! Ahtismittarilta saatiin painetieto tiedonkerjuuseen, josta nyt saadaan luettua siis ahtopaine (ahtoloita täällä savossa), Kaasunasento (kuasu), ja rpm, tieto... Väkisinkin alkaa projekti hyvältä näyttää. seuraavaksi ulkonäkö puolen kimppuun, ja varaamaan penkitys aikaa. Eiköhän tämä vihdoinkin ala hyvältä näyttää. SUURKIITOKSET tiedonkerjuu expertille!!!
Lähetetty: 02 Maalis 2009, 18:27
Kirjoittaja -Artsi-
Hieno homma! Nääkkös ny, kyllä ne onkelmat ratkee kukin aikanaan.
Lähetetty: 05 Maalis 2009, 12:56
Kirjoittaja BussiJussi
Pyörä ekankerran näillä lumilla ulkoilmaa haistelemassa, pari kuvaakin piti tietty ottaa....
klix
Hienosti jää mustax tervattu coolerin pääty kateverkkojen alle näkymättömiin....
Kytkinkin "HEITTÄMÄLLÄ" katteiden alle....
klax
Osia puuttuu, mutta kyllä tää kasaantuu vielä...
klox
Lähetetty: 05 Maalis 2009, 14:35
Kirjoittaja Kekku
BussiJussi kirjoitti:Pyörä ekankerran näillä lumilla ulkoilmaa haistelemassa, pari kuvaakin piti tietty ottaa....
klix
Hienosti jää mustax tervattu coolerin pääty kateverkkojen alle näkymättömiin....
Kytkinkin "HEITTÄMÄLLÄ" katteiden alle....
klax
Osia puuttuu, mutta kyllä tää kasaantuu vielä...
klox
Otit ämyristä "merkki" tarran pois . . .
Mitä mieltä olet nykyään kun joku viriputkea laittaessaan toteaa:
Oli todella ahdasta . . .
Saat sen tiedonkeruu exxelin illalla.
Lähetetty: 05 Maalis 2009, 15:53
Kirjoittaja BussiJussi
Kekku kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Pyörä ekankerran näillä lumilla ulkoilmaa haistelemassa, pari kuvaakin piti tietty ottaa....
klix
Hienosti jää mustax tervattu coolerin pääty kateverkkojen alle näkymättömiin....
Kytkinkin "HEITTÄMÄLLÄ" katteiden alle....
klax
Osia puuttuu, mutta kyllä tää kasaantuu vielä...
klox
Otit ämyristä "merkki" tarran pois . . .
Mitä mieltä olet nykyään kun joku viriputkea laittaessaan toteaa:
Oli todella ahdasta . . .
Saat sen tiedonkeruu exxelin illalla.
Jep, merkkitarra lähti vex, mutta uudet tulee tilalle...Kuka sitä ilman e-merkittyä vaimentajaa ajelis!!? Ja Yoshimura on aina ollut mun juttu, niinpä siis tälläkin kertaa... Joo, kyllä tuo ahtaus on ihan suhteellinen käsite... Joutu senverta antaa perix, et parisenttiä jää katteet leveämmälle alhaalta kuin orkkis! Onnex duunattu alakolmiomuovi, näyttää liki orkkikselta! Pitäs nyt päästä ennen penkitystä senverta kokeilee tielle, että näkis miten esim. map-anturi toimis ahtopaineilla. Ja tietty muutkin hilppeet! Paikoilllaan pyörittäessä toimii ok, mut silloin ollaankin alipaineella, ja reilusti vielä.
Lähetetty: 05 Maalis 2009, 17:31
Kirjoittaja 107-1089231881
BussiJussi kirjoitti:Kekku kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Pyörä ekankerran näillä lumilla ulkoilmaa haistelemassa, pari kuvaakin piti tietty ottaa....
klix
Hienosti jää mustax tervattu coolerin pääty kateverkkojen alle näkymättömiin....
Kytkinkin "HEITTÄMÄLLÄ" katteiden alle....
klax
Osia puuttuu, mutta kyllä tää kasaantuu vielä...
klox
Otit ämyristä "merkki" tarran pois . . .
Mitä mieltä olet nykyään kun joku viriputkea laittaessaan toteaa:
Oli todella ahdasta . . .
Saat sen tiedonkeruu exxelin illalla.
Jep, merkkitarra lähti vex, mutta uudet tulee tilalle...Kuka sitä ilman e-merkittyä vaimentajaa ajelis!!? Ja Yoshimura on aina ollut mun juttu, niinpä siis tälläkin kertaa... Joo, kyllä tuo ahtaus on ihan suhteellinen käsite... Joutu senverta antaa perix, et parisenttiä jää katteet leveämmälle alhaalta kuin orkkis! Onnex duunattu alakolmiomuovi, näyttää liki orkkikselta! Pitäs nyt päästä ennen penkitystä senverta kokeilee tielle, että näkis miten esim. map-anturi toimis ahtopaineilla. Ja tietty muutkin hilppeet! Paikoilllaan pyörittäessä toimii ok, mut silloin ollaankin alipaineella, ja reilusti vielä.
Kertakaikkiaan onnistunut kokoonpano, hyvältä näyttää
Lähetetty: 05 Maalis 2009, 20:16
Kirjoittaja Agostini
On se hiano :O
Lähetetty: 07 Maalis 2009, 08:27
Kirjoittaja busapappa2
Juu, Värikin kohillaan .
Lähetetty: 07 Maalis 2009, 11:39
Kirjoittaja jarim
Asialliselta näyttää sekä ennen kaikkea nopealta!
Lähetetty: 14 Maalis 2009, 20:34
Kirjoittaja BussiJussi
Piku edistystä tälläkin saralla. Tänään saatiin sisäänajoja ajettua penkissä, jopa hieman ahtopaineilllakin kävi. Ei antanut pikkupaineilla ainakaan FI-valoa, takaiskuvirityksen takia kenties? Penkin softa ei toiminut, ja pelkästään sisään ajoja pyrittiin tekemään...Sen kunniaksi tällaista...
Klix
Toivottavasti viikon sisään jotain muutakin edistystä?!