Sivu 6/11

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 15:38
Kirjoittaja 74-1141384116
Kyllä kyllä... Kiitos.

Kyselinkin vain, että kannattaako ensin testata tuolla yhden vastuksen ihmeellä muuttuuko pyörän käytös... :O

Mikäs tuo Yoshbox on ja mistäs niitä saa...

Kannattaako sijoittaa ollenkaan "Voimakomentajaan" silottamaan kulkua, jos aikomus ei ainkaan näin alkuun ole saada vain lisää voimaa?

Noi powercommanderithan ei ilmeisesti vaikuta siihen kuinka "hyvältä" pyörä tuntuu normi ajossa.
Tämä siis kierrosluvuilla n.2OOO - 5OOO kierrosta pär minuutti.


:bike: Normi ajo on siis sitä, kun ajetaan ihan nätisti, kuinka teidän kaikkien äiteet ja isit haluaa teidän ajavan :twisted:
ELI noudatetaan niitä eduskunnanlaatimia suomen tieliikennelakeja! ... tämä niille, jotka eivät ole moista yhteiskunnan asettamaa ajonautinto rajoitusta huomannut!

.. perkl! tais mennä jo pikkusen ohi topicin. Sori... kitos He!

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 16:19
Kirjoittaja Quadron
Juker kirjoitti:Mikäs tuo Yoshbox on ja mistäs niitä saa...

Kannattaako sijoittaa ollenkaan "Voimakomentajaan" silottamaan kulkua, jos aikomus ei ainkaan näin alkuun ole saada vain lisää voimaa?

Noi powercommanderithan ei ilmeisesti vaikuta siihen kuinka "hyvältä" pyörä tuntuu normi ajossa.
Tämä siis kierrosluvuilla n.2OOO - 5OOO kierrosta pär minuutti.

Yoshbox on laite millä voi säätää busan omaa ecua. Sellaisen löytyminen riippuu vähän siitä missäpäin suomea oleskelet. Jollet harrasta itse aktiivisesti säätämistä muihinkin kuin omaan mopoon niin aika kallis lelu. Täällä kun vähän aikaa huutelee niin eiköhän jostain suht läheltä löydy.


Itsekkin olin tilaamassa commanderia kun alakierroksilla oli häikkää, mutta hetken aikaa järkeä kuunneltuani säädettiin vain oma boxi ja tarkastettiin muuten säädöt. Commanderista ei tainnut juurikaan olla hyötyä alakierroksille, oma ecu säätelee siellä tarkemmin.

Tre antaa pikkaisen lisää herkkyyttä kaasuun pienillä vaihteilla ja poistaa nykimistä. Näin ei tosin ole käynyt kaikissa pyörissä, eli ei 100% varmuutta modaukselle...

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 16:40
Kirjoittaja 74-1141384116
oolrait.

Lähetään sitten pienellä vastuskikkailulla liikkelle ja jos tuntuu hyvältä tekasen ite sen Fiksumman vehkeen tai sitte tilaan sen.

Commanderit jätän suosista väliin.

Oma Ecu säädetty 5/0/0 ja kuulemma A-puolelta...

Toivottavasti PAIRin poisto vaikuttaa näin alkuun ainakin peräpäästä(pyörän peräpäästä) kuuluvaan paukkeseen. Ja tekee mukavuutta tähän työmatkojen kaupunkiajeluun.

Seuraavaksi sitte tuota TRE modia hinkkaamaan.

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 17:36
Kirjoittaja Quadron
Voit kokeilla sen pairin poiston survomalla sen kuulan sinne letkuun. Sen saa vielä sieltä pois ja mitään peruuttamatonta ei ole tehty jos se ei toimi.

Jos taas toimii niin sitten voi repiä koko kilkkeen irti.

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 23:26
Kirjoittaja 74-1141384116
HEEP

Pair ja köyhän miehen TRE testattu ja toimaa... Ainakin backfire loppui siihen, kun PAIRin otti pois käytöstä...
TRE(vastus) aiheutti tyhjäkäyntikierrosten laskun piti vähän kääntää ruuvista.. onko normia?
Muuten tuntui pelittävän hienosti.

PAIR (ohitus):
Otin 4sylint. imusta ja ilmanputsarista letkun pois sekä tukin reijät... laitoin putket muuten vaan sisäkkäin ja teippaisin pois tieltä.
( 8 millin kuusiokolo pultti PAIR letkun paikalle ja sähköteipillä umpeen. Tuli tiivis.)

TRE (vastus):
Värkkäsin välijohtosarjan 6.5kohmia vastukselle(ei löytyny 6.8 laatikosta piti vähän soveltaa)
Tuntui toimivan.

Seuraava missio on tehdä se komparaattori mallin "intelligent TRE" Fast Sjonnyn sivuilla olevan piirikaavion mukaan. http://www.fastsjonny.tk/

Onko joku jo tehnyt moisen?

Kytkennällisesti ei ainakaan ole mikään yliverto temppu...

??? Tietääkö kukaan mistä saa noita 3-napasia liittimiä ???

Toinen vaihtoehto on tehdä välijohdoilla suoraan laitekotelon sisään rikkomatta alkuperäisiä liittimiä. (reisussa vois ottaa nuppiin jos hommat alkaa prakaamaan)




Edited By Juker on 1150796852

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 08:25
Kirjoittaja Quadron
Juker kirjoitti:??? Tietääkö kukaan mistä saa noita 3-napasia liittimiä ???

Toinen vaihtoehto on tehdä välijohdoilla suoraan laitekotelon sisään rikkomatta alkuperäisiä liittimiä. (reisussa vois ottaa nuppiin jos hommat alkaa prakaamaan)

Mielestäni niitä liittimiä on täällä kyselty aikaisemminkin, jos joku on löytänyt niin ei ole kauheasti huudellut.

Siksi juuri ostin itse valmiin paketin liittimillä että jos tulee koneeseen häikkää niin voi tuon irroittamalla ainakin nopeasti todeta johtuuko se siitä. Kolvattuja johtoja hiukka heikompi liitellä edestakas...

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 12:47
Kirjoittaja 74-1141384116
Liittimien kyselykierros tehty.

Tuloksena ei oota tai ei saa mistään. Ei oikeastaa edes lähelle.... Vaihtoehtona olisi vaihtaa kokonaan kotelot alkuperäisille liittimille ja tehdä TRE samoilla liittimillä. (ei oikein huvita) Tehdään proto ensin.

Noh kuitenkin pysytään suunnitelmassa ja komponentit on TREehen haettu... (lue edeltä) enää puuttuu juotokset, kytkennät, testaus ja savu joka tulee ulos....

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 14:33
Kirjoittaja Quadron
Aikansa kun kaiveli niin löytyihän noita liittimiä.

Tosin briteistä saakka ja aika suolaisella hinnalla kappale.

Se tilaa ken tärkeäksi katsoo....

---> Geartronicks

Lähetetty: 30 Kesä 2006, 11:28
Kirjoittaja jusna
Näiltäkin sivuilta on löytynyt useita hyviä vinkkejä/linkkejä TRE:n tee-se-itse ohjeiksi. Mutta kun moni hämmentää niin soppa sekottuu jne. Ajattelin toimia seuraavalla tavalla ja nyt arveluttaa että teenkö oikein...:

irrotan ECU:lta tulevan pinkin ja mustan (mustavalkoinen?)johdon ja kolvaan niiden väliin sen vastuksen ja se on siinä? (Ei, en pidä siitä Mertarannan ohjelmasta...)

t. jusna

Lähetetty: 30 Kesä 2006, 17:09
Kirjoittaja teke67
Juuri näin ja tre on käyttövalmis :tapu:

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 15:47
Kirjoittaja 74-1141384116
Hei taas!

Väsäsin sen fastsjohnnyn sivuilla olevan piirikaavion mukaisen TRE:n. http://www.fastsjonny.tk (modeista löytyy TRE)

Ei toimaa ainakaan vielä.

Yritän vielä kerran, mutta tuntuu olevan jotain häikkää, kun tuon oma värkkäys TRE:n kytkee kiinni. Jännitteet tipahtaa pinkki johdolla aivan liian pieneksi(verrattu arvoon mikä ilman palikkaa pinkillä johdolla).
Voipi olla, että kuvassa oleva komparaattori LM339 ei vain toimaa tuolla kytkennällä oikein.
Tai sitten taitaa olla väärin mitoitettu vastukset siinä kuvassa tms..

Koitan vielä kertaalleen, jos laskis komponentit ite sopivaksi tai sitten potikalla sovittamalla suoraan omaan pyörään.

Pistän tietoja mikäli saan toimimaan, josko kannattaa tai EI kannata tehdä TREetä itse. Komponentit maksaa alle 10 Euroa eli halvalla pääsee ainakin koittamaan onko tuosta TRE:stä mitään hyötyä. Tekeminen kestää noin tunnin.

Mikäli elektroniikka miehiä/naisia näöllä niin zekakkaa kuvatus (linkki yllä) ja heittääkääs ideoita.

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 13:26
Kirjoittaja koska
Ite tilasin noi liittimet geartronicilta... katotaan milloin tulee. Olihan niillä hintaa, mut kaikki kiva maksaa :D Enkä halunnu pistää alkuperäisiä johtoja palasiks...

Sit ku palikat tulee, niin pääsee kasaamaan oman TREn! tosin bussi lepää nyt "talven" yli...

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 16:36
Kirjoittaja PetriK
Onkos kokemuksia miten paljon tuo pelkän vastuksen käyttäminen sekoittaa tyhjäkäyntiä vs. käyttämällä älykästä tretä jolloin vaihde vapaalla informaatio välittyy eculle ? Pelkän vastuksen käytöstä on raportoitu ongelmia tyhjäkäynnin kanssa...

Tosin omat kokemukset kertovat että ainakaan tuollainen "älykäs" tre ei käytännön ajossa paljoa mitään muuta, ja jotkut maailmalla ovat kirjoittaneet että sen käyttö jopa heikentäisi (=kasvattaa) varttimailiaikoja.

Tosin JOS käyttää PC:tä niin silloin lienee parempi että TRE on kiinni kun kartat tehdään vaan yhteen vaihteeseen perustuen. PC:stä ja siitä että se käyttää TPS/RPM infoa onkin kirjoitettu aika mielenkiintoisesti tuolla TFI (techlusion:in) sivuilla ...

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 18:59
Kirjoittaja jarim
PetriK kirjoitti:Onkos kokemuksia miten paljon tuo pelkän vastuksen käyttäminen sekoittaa tyhjäkäyntiä vs. käyttämällä älykästä tretä jolloin vaihde vapaalla informaatio välittyy eculle ? Pelkän vastuksen käytöstä on raportoitu ongelmia tyhjäkäynnin kanssa...
Muistelisin että jossain 2000rpm huutaa tyhjäkäynti TRE:n kanssa vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä. Itse käytän nykyään pelkästään huippunopeuden rajoittimen ohittimena.

Lähetetty: 03 Tammi 2007, 10:55
Kirjoittaja PetriK
jarim kirjoitti:Muistelisin että jossain 2000rpm huutaa tyhjäkäynti TRE:n kanssa vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä. Itse käytän nykyään pelkästään huippunopeuden rajoittimen ohittimena.
Eli vastuksen sijaan sulla on sitten käytössä 4.3v Zener diodi ?

Siitä Zenerin kytkennästä olisi varmaan hyvä saada kuva tänne - kun saattaa olla että Zener ei ole yhtä tuttu kuin vastus. Senhän voi vahingossa kytkeä väärin päin... en itsekään nyt muista että meneekö se diodin mustaraidallinen pää mustaan vai pinkkiin ?