Sivu 6/7
Lähetetty: 26 Touko 2010, 21:42
Kirjoittaja eeroolli
Lähetetty: 26 Touko 2010, 22:58
Kirjoittaja jarim
eeroolli kirjoitti:Omasta K4:sta tarvitsisi suorittaa juuri tuon oman ecun säätö/fläshäys jollakin osaavalla taholla kun hippasen alemmilla kierroksilla Bussi nyppyyttää ja sit nyppii kanssa busanistia
Kun vaan olis se mahdollista jossain lähempänä länsirannikkoa :/
Kempele - TT-Motorsport
Vaasa - AJ-Bike
Espoo - Samin Autopaja
Lähetetty: 27 Touko 2010, 22:53
Kirjoittaja eeroolli
Lähetetty: 02 Kesä 2010, 18:59
Kirjoittaja eeroolli
Pieni kysymys Gipron asennuksista ja/tai Busan antureista, johdotuksista, liittimistä tietäville
Tarkoitus olisi asennella Bussiin (k4/k5) uutta vaihdenäyttöä (Gipron X-type+GPX-S01) ja tarvitsisi paikallistaa tarvittavat plugit ja lisäksi tietty johto tai liitin Pickup Coil/CKP sensor tms. johon yksi johdoista ryöstäjällä kait pitäisi laitella.
Mikäpä tuollainen Pickup coil/CKP sensor -johto on ja mistähän löytyisi sopiva liitospaikka?
Ja lisäksi pitäisi liittää tuon Gipron valmiit kolminapaiset uros ja naaras plugit taas Bussin Speed Sensorin liittimeen. (Se lienee tankin alla kun seurailee johtoja tuolta eturattaan posken kohdalta nopeustunnistimelta, lienee musta tuo Busan Speed Sensor plugiliitin ja sijainnee tankin alla vasemmalla puolella???)
Ohje Giprolta tuollainen:
Find the wire that comes from the Signal generator (Pickup coil / CKP sensor):
WIRE = (Solid Green)
GSX1300R Hayabusa (1999-2007)
You can find this wire either at the 2-pole plug of the signal generator, or at the CDI box (also called ECU, ECM and Ignitor) connector.
PS. Speedohealerinkin ajattelin laittaa samalla ja siinä mukana tullut johtosarja/plugit oli aivan samanlainen kuin vaihdenäytölläkin mutta vaihdenäytön johtosarjassa oli lisäksi tuo Pickup coil/CKP sensoriin johto ryöstäjällä.
Gipron ohjeiden FAQ:in mukaan pitäisi liittää sarjaan ensin Gipro vaihdenäyttö ja sitten sarjaan Speedohealer.
After separating the Speed Sensor coupler, plug in both the male and female 3-pole GIpro harness connectors. Make sure the connectors are fully seated.
If you have a SpeedoHealer installed, you have to connect the plugs in-line in the following order:
Speed sensor male plug - GIpro - SpeedoHealer - bike female plug.
Edited By eeroolli on 1275494536
Lähetetty: 02 Kesä 2010, 19:35
Kirjoittaja Quadron
eeroolli kirjoitti:Ja lisäksi pitäisi liittää tuon Gipron valmiit kolminapaiset uros ja naaras plugit taas Bussin Speed Sensorin liittimeen. (Se lienee tankin alla kun seurailee johtoja tuolta eturattaan posken kohdalta nopeustunnistimelta, lienee musta tuo Busan Speed Sensor plugiliitin ja sijainnee tankin alla vasemmalla puolella???)
Paikka on oikea, mutta väri väärä.
Siellä on myös valkoiset liittimet, joiden väliin se Gipro pitää tunkea. Mustat kuuluu muistaakseni TPS systeemiin, ja jos sen laittaa niihin johtoihin niin aiheuttaa käyntihäiriöitä ja sytyttää FI-valon.
Edit: Johtojen värit liittimessä; pinkki, sininen ja mustavalkoinen.
Edited By Quadron on 1275496796
Lähetetty: 02 Kesä 2010, 20:45
Kirjoittaja eeroolli
Lähetetty: 25 Huhti 2011, 16:02
Kirjoittaja jarim
Onkohan tuo GIPro X-Type pienin markkinoilla oleva vaihdenäyttö? Josko asentaisi itsellekin niin havaitsisi vaihdeanturivauriot paremmin... nimim. 3. anturi menossa.
Lähetetty: 25 Huhti 2011, 18:33
Kirjoittaja ysi-ärrä
jarim kirjoitti:Onkohan tuo GIPro X-Type pienin markkinoilla oleva vaihdenäyttö? Josko asentaisi itsellekin niin havaitsisi vaihdeanturivauriot paremmin... nimim. 3. anturi menossa.
Jep,ja eipähän ois pahan hintainenkaan enää stormilta.
Lähetetty: 11 Touko 2011, 18:41
Kirjoittaja ysi-ärrä
Elikkäs tuli hommattua nyt tuo gipron x-type näyttöjutska, mutta tuli heti ongelma eteen.
Osaisko joku kertoa mihin plugiin mä tuon johdon oikein yhdistän?
Laitan kuvan oheessa joka kertoo millanen yhdistys kappale on kyseessä.
Edited By ysi-ärrä on 1305128585
Lähetetty: 11 Touko 2011, 21:06
Kirjoittaja jarim
Et ainakaan Busaan kun siitä ei tommosia liittimiä löydy. Onko sulla siinä väärä johtosarja?
Lähetetty: 11 Touko 2011, 21:34
Kirjoittaja ysi-ärrä
No voihan vittu. Tuollasen johtosetin tyttö mulle stormilta löi kouraan,prkl. Ja vielä terotin että onhan tuo busaan(k3) tarkoitettu setti. Tuntui olevan. No pitääpä soitella huomenna stormille.
Lähetetty: 12 Touko 2011, 18:51
Kirjoittaja ysi-ärrä
Elikkäs kylläpäs löytyi sittenkin paikka noille liittimille. Nää tuleekin siihen speed sensorille eli "hammasrattaalta" lähtevään johtoliittimeen. Ja sellanenkin virhe oli ohjeissa että käskettiin laittaa se singnaalin haistelija johto vihreeseen johtoon ,niin se tulikin sinisen johtoon joka on samassa kaksnapasessa liittimessä. No nyt toimii,prkl.
Lähetetty: 12 Touko 2011, 19:03
Kirjoittaja jarim
No meinasin sanoa että tommoset liittimet on kyllä sittenkin nopeusanturilla mutta miten ihmeessä se pystyy sieltä tulevalla tiedolla vaihteen haistelemaan?
edit: ai se lukee kierroslukutiedonkin eli päättelee noiden yhdistelmästä vaihteen. No ei sovellu minun käyttöön tuo, se kun ei havaitse viallista vaihdeanturia...
Edited By jarim on 1305216475
Lähetetty: 13 Touko 2011, 06:16
Kirjoittaja ysi-ärrä
No voi hyvänen aika että sitä osaakin olla hätänen ja kärsimätön(siis minä).
Tuossa muutama kirjoitus ylempänä eeroollihan kertoo koko x-typen asennuksen selvällä suomenkielellä,heh. Pitäs pikkusen eka malttaa lukia näitä kirjoituksia ennenku rupian tänne hämmentään,prkl. Mut ku kiire kiire, pitää olla heti.
No eipä tässä enää hätiä mitiä,heh.
Lähetetty: 22 Heinä 2012, 13:33
Kirjoittaja Hale63
Väkästelin tuon gipro atren paikoilleen iltana muutamana tuohon gen 1 mopottimeen. Periaatteessa toimii ihan ok, mutta nuo trippimittareiden kulutuslukemat sekosivat jokseenkin tyystin - kulutus näyttäisi nyt olevan noiden mukaan vajaa 19 ltr/100 km ???