Sivu 6/29

Lähetetty: 11 Huhti 2019, 08:49
Kirjoittaja 1340R86
Jape79 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Mitä tulee mieleen niin öljyn paine/voitelu ventiili konestosa, startin kytkin
kytkimen korissa olevat rallatus jouset mitään eroa onko kytkin pohjassa vai ei
Öljynpainevalo sammuu jo ennen kun kone lähtee käyntiin ja venttiilikoneistoon tuntu tulevan öljyä jo kun nokkien ajotuksia pyöritellessä. Starttikytkin on uusi ja kytkimessä tig modi. Ymmärtäis jos kylmänä antais ääntä ja hiljenee lämmetessään mutta kun tekee päinvastoin...

Pitää vissiin tehä sama kun vanhalla koneella ja ajetaan vika kentällä ulos :comp
Ne kytkin korin vaimenin jouset kunnossa sekä niiden kiinitys

artsin maintsemaa öljyn vaihtoa koittaa

Lähetetty: 11 Huhti 2019, 18:44
Kirjoittaja Jape79
1340R86 kirjoitti:Ne kytkin korin vaimenin jouset kunnossa sekä niiden kiinitys

artsin maintsemaa öljyn vaihtoa koittaa

Eikös tuossa kytkimen tig modissa vedetä yhdeksi puuksi juuri tuo kohta missä korin jouset on?

Öljyä vois kyllä vaikka seuraavassa vaihdossa koittaa toista merkkiä, voi olla kyllä hankalaa miehelle joka on aivopesty Castrolin tuotteisiin :p

Etuputket ja takapamppu tuli tänään huollosta.

Eteen meni stefat ja pölyhuulet, kohta olis korkanneet kun pölyhuulet oli jo pykineet. Vakio jouset vaihtui samalla Tractiven 10N jousiin ja öljyn vikositeettii vaihtui 7.5w.

Takaiskarin liukuhelakin oli elinkaaren ehtoopuolella ja pistettiin uusiksi öljyjen kanssa. Paineet ja viskositeetit samoin kun jousikin jäi takapampussa vakioiksi.

Viikonlopun aikaan pitää virittää iskarit paikalleen niin pääsee alkuviikosta heti kun tiet on taas riittävän sulat testaamaan.

Uusi etuloksu pitää sovittaa samalla paikalleen niin saa tuonkin paikalleen ja värjättäväksi. Jos sitä yrittäs päästä heti ensi kuussa taas Lappeenrantaan koittamaan mitä tutka mailille näyttää.

Samillekin viimein aika varattuna 03.05, siitä on hyvä sitten viikonloppu aloittaa :thumbup:

Kuva




Edited By Jape79 on 1554997611

Lähetetty: 11 Huhti 2019, 20:36
Kirjoittaja 1340R86
Jape79 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Ne kytkin korin vaimenin jouset kunnossa sekä niiden kiinitys

artsin maintsemaa öljyn vaihtoa koittaa

Eikös tuossa kytkimen tig modissa vedetä yhdeksi puuksi juuri tuo kohta missä korin jouset on?

Öljyä vois kyllä vaikka seuraavassa vaihdossa koittaa toista merkkiä, voi olla kyllä hankalaa miehelle joka on aivopesty Castrolin tuotteisiin :p

Eikös tig/mig modi hitsaus enminkin ole tuon limkin kuvan osan No 5 yhteen hitsaus



https://www.npm.fi/fi....-kytkin

Liqut moly 10-60 on toiminut hyvin




Edited By 1340R86 on 1555004307

Lähetetty: 11 Huhti 2019, 21:17
Kirjoittaja Jape79
1340R86 kirjoitti:Eikös tig/mig modi hitsaus enminkin ole tuon limkin kuvan osan No 5 yhteen hitsaus



https://www.npm.fi/fi....-kytkin

Liqut moly 10-60 on toiminut hyvin
Niinhän tuo muuten on just tuon osan hitsaus. Helevetinkö virka tuolla kikkareella on irtonaisena kun paremmin kytkin pelaa hitsattuna tai billettinä?

Lähetetty: 11 Huhti 2019, 22:12
Kirjoittaja SMR
Hitsattuna tarviit vähän enemmän jousipainetta samalle väännölle.
Hitsimodi poistaa äkkinäiset rykimiset reippaasti liikkeelle lähdettäessä.

Teboil Superbike oil on toiminu hyvin :)

(Motul 300V on taas pop)

Lähetetty: 11 Huhti 2019, 22:21
Kirjoittaja 1340R86
Jape79 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Eikös tig/mig modi hitsaus enminkin ole tuon limkin kuvan osan No 5 yhteen hitsaus



https://www.npm.fi/fi....-kytkin

Liqut moly 10-60 on toiminut hyvin
Niinhän tuo muuten on just tuon osan hitsaus. Helevetinkö virka tuolla kikkareella on irtonaisena kun paremmin kytkin pelaa hitsattuna tai billettinä?
Sen tarkoitus liennee vedossa hieman kiristääpakaa ja moottori jarrussa löystää(luistaa)

ne(rapina) jouset mitä tarkoitin on siinä korin taka pinnasa näkyvät

Lähetetty: 12 Huhti 2019, 05:57
Kirjoittaja Jape79
Piti ihan juutuubista kattoo pätkä tuosta tig modista. Ihan järkeen käypä homma tuon kikkareen toiminnalle kun näki minkä muotoiset osat on ennen kun ne liimataan yhteen :D

Onkos nuo korin jouset sellaset että eivät välttämättä elämöi kylmässä koneessa?

Motulin 300v on pakko olla hyvä öljy, ainakin hinnan puolesta :p Oon pitäny Castrolin tuotteita kesimääräistä kalliimpana ja silti motuli maksaa 4l astiassa melkein puolet enemmän... Anyhow, vois kai tuota koittaa jotain muuta rasvaa koneeseen seuraavassa öljynvaihossa. Jos ei sitten mene tuohon rapinaan hermo jo ennen ja tee väli öljynvaihtoa...

Lähetetty: 12 Huhti 2019, 09:31
Kirjoittaja 1340R86
Jape79 kirjoitti:Piti ihan juutuubista kattoo pätkä tuosta tig modista. Ihan järkeen käypä homma tuon kikkareen toiminnalle kun näki minkä muotoiset osat on ennen kun ne liimataan yhteen :D

Onkos nuo korin jouset sellaset että eivät välttämättä elämöi kylmässä koneessa?

Motulin 300v on pakko olla hyvä öljy, ainakin hinnan puolesta :p Oon pitäny Castrolin tuotteita kesimääräistä kalliimpana ja silti motuli maksaa 4l astiassa melkein puolet enemmän... Anyhow, vois kai tuota koittaa jotain muuta rasvaa koneeseen seuraavassa öljynvaihossa. Jos ei sitten mene tuohon rapinaan hermo jo ennen ja tee väli öljynvaihtoa...
Ovat eri ainetta kuin ymäristö eli lämpö vaikutta eri tavalla niin voivat rapista
riipuen miten kulunut mutta varmaksi ei voi sanoa,
monesti rapisevat jossain vaiheessa myös muissa suzukin malissa

kori on onnekisi helppo kaivaa pois ja tarkistaa kuinka irrallan(löysät koloihinsa) ovat

älä sitten suotta pelästy :) jos öljyn merkin vaihdon jälkeen vaikapa tuohon motulin tai liquit molyn vaihteet mene mukavamin päälle(pehmämmin) ja kytkin tuntuu paremalta hetken ajelun jälkeen(näin käynnyt itselle busassa ja kawassa)

Lähetetty: 14 Huhti 2019, 19:22
Kirjoittaja Jape79
1340R86 kirjoitti:kori on onnekisi helppo kaivaa pois ja tarkistaa kuinka irrallan(löysät koloihinsa) ovat

älä sitten suotta pelästy :) jos öljyn merkin vaihdon jälkeen vaikapa tuohon motulin tai liquit molyn vaihteet mene mukavamin päälle(pehmämmin) ja kytkin tuntuu paremalta hetken ajelun jälkeen(näin käynnyt itselle busassa ja kawassa)

Katotaan nyt seuraava rasvan vaihto jos tuo sitten vaikka vähän hiljenis. Kuulostelin tänään tuota katteiden välistä ja vaikuttaa sille että ainakin pakosarja sätkättää hieman. Uusilla tiivisteillä kylläkin kasasin, voisiko tuo titaaninen sarja ääntää enemmän kun rosteri? On ainakin ohuemmalla seinämällä. Mut ei tuo selitä ääntä kokonaan, on siinä jotain mekaanistakin meteliä.

Ensimmäisen 120km testilenkin perusteella alustan huolto/ muutos kannatti :thumbup:

Etulokarikin sopi yllättävän hyvin paikalleen, hitusen joutu vielä reikiä hieromaan. Vielä kun oikasee etureunaan sepältä jääneen mutkan niin ei muuta kun värit niskaan ja paikalleen.

Seuraava etappi ois sitten Samille ens kuun alussa penkkiin. Tuohon liittyen tulikin mieleen tyhmä kyssäri... Vaikuttaako välitykset tulokseen? Mietin vaan kun Veijo taisi tykätä ajella lyhemmillä välityksillä, itellä taas tällä hetkellä eessä +1 ja takana -1. Meininki oli kuitenkin verrata tuon putkiston vaikutusta penkissä edellisiin käppyröihin...

Lähetetty: 16 Huhti 2019, 08:31
Kirjoittaja toimeve
Jape79 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:----
Seuraava etappi ois sitten Samille ens kuun alussa penkkiin. Tuohon liittyen tulikin mieleen tyhmä kyssäri... Vaikuttaako välitykset tulokseen? Mietin vaan kun Veijo taisi tykätä ajella lyhemmillä välityksillä, itellä taas tällä hetkellä eessä +1 ja takana -1. Meininki oli kuitenkin verrata tuon putkiston vaikutusta penkissä edellisiin käppyröihin...

...jos en nyt ihan väärin muista, niin tuo viimesin penkitykseni taisi olla just ennen kenttäajoja ja sitä kautta oisko ollu jopa pitemmät välit paikoillaan? Toisella konneella tuo huolto-exceli, joten en nyt pääse tarkistamaan, eli päättelemään tuota tilannetta.

Mutta kyllä, tykkäsin ajella Busalla lyhemmillä väleillä, mithän sen järjellisempää selitystä sille ei vaan taia olla, tuntu vaan mukavammalta, kun muutenkin tykkäsin vaihteitten kanssa pelata, vaikka vääntöä oli vähinthänki riittävästi tourinkicruisailuun.

EDIT: olihan se huoltolistaus mulla tällä toisellaki konneella: välit oli 17/42 tuolloin.




Edited By toimeve on 1555393271

Lähetetty: 16 Huhti 2019, 18:35
Kirjoittaja Jape79
toimeve kirjoitti:
Jape79 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:----
Seuraava etappi ois sitten Samille ens kuun alussa penkkiin. Tuohon liittyen tulikin mieleen tyhmä kyssäri... Vaikuttaako välitykset tulokseen? Mietin vaan kun Veijo taisi tykätä ajella lyhemmillä välityksillä, itellä taas tällä hetkellä eessä +1 ja takana -1. Meininki oli kuitenkin verrata tuon putkiston vaikutusta penkissä edellisiin käppyröihin...
...jos en nyt ihan väärin muista, niin tuo viimesin penkitykseni taisi olla just ennen kenttäajoja ja sitä kautta oisko ollu jopa pitemmät välit paikoillaan? Toisella konneella tuo huolto-exceli, joten en nyt pääse tarkistamaan, eli päättelemään tuota tilannetta.

Mutta kyllä, tykkäsin ajella Busalla lyhemmillä väleillä, mithän sen järjellisempää selitystä sille ei vaan taia olla, tuntu vaan mukavammalta, kun muutenkin tykkäsin vaihteitten kanssa pelata, vaikka vääntöä oli vähinthänki riittävästi tourinkicruisailuun.

EDIT: olihan se huoltolistaus mulla tällä toisellaki konneella: välit oli 17/42 tuolloin.
Jossakin välissä oli ollut näköjään sulla kanssa 18/45 välit. Molemmat on vakiota lyhemmät...

Pitääpä kilauttaa Samille ja tiedustella asiaa ja miettiä kans noita välityksiä kentälle ettei suotta liian pitkiä laita. Ite tykkään ainakin nyt noista pidemmistä kun ei oo niin herkkään keula pystyssä, vääntöä piisaa kuitenkin omiks tarpeiks jos pitää nopsaan poistua paikalta :thumbup:

Lähetetty: 17 Huhti 2019, 17:40
Kirjoittaja SMR
18/40 ?
Aina varma valinta

Lähetetty: 18 Huhti 2019, 07:37
Kirjoittaja Jape79
SMR kirjoitti:18/40 ?
Aina varma valinta

Tarkastelin hieman välityksiä gearingcommanderilla(kun en ite osaa laskea) :p

Yllättävän iso vaikutus tuolla yhdellä piikillä takana, 18/39 välityksillä pitäs mennä 200mph jo viitosella. Ilmeisesti tohon pitäs kuitenin ottaa pieni vara luistolle. Noh, taidan vaihtaa 40 piikkisen taakse.

Veijon on 17/42 välityksillä pitäny vissiin mennä rajotinta vasten (nostettu vissiin jopa 11500 asti?)että tuo 200mph on menny rikki :bowdown:




Edited By Jape79 on 1555562448

Lähetetty: 18 Huhti 2019, 14:04
Kirjoittaja SMR
Tuota noin, muistelen että laitettiin 17/38 että saatiin 200mph Vekelle.
Kiekkarajan nosto ei vakioväleillä riittäny.
17/42 tais olla sitte kadulla käytössä.

Lähetetty: 22 Huhti 2019, 15:59
Kirjoittaja Jape79
Nonnih, löytyhän se rapinan aiheuttaja... Eilisen lenkin jälkeen piti sellasta rapinaa että tänään aloin tutkimaan tarkemmin jotta mikä helevetti se siellä rapisee. Jakopään puolelta vaikutti rapina tulevan niin alotin helpommasta ja avasin startti kytkimen. Osa syy oli tuossa, vaikka kyseessä uusi alkuperäinen osa niin vapaan suuntaan ei pyöri tasaisesti vaan tuntuu selvät pykälät. Tein ristisiitolsen uudesta sisäkehästä ja vanhasta ulkokehästä. Tuolla kombinaatiolla pyörii tasaiseen.

Kasaamisen jälkeen pyörittelin konetta käsin ja yhtäkkiä veti koneen jumiin :shocked: Eipä sitten muuta kun venakoppa irti ja hämmästelemään. Tuollasta jälkeä löyty sitten pakonokan laakerista. Ilmeisesti kasatessa ei oo menny puolikuu uraansa. Onneks ei mennyt juntturaan koneen käydessä tai ettei rojua mennyt ketjun väliin :bowdown:
Kuva

Vissiin viisaampi päästellä vielä öljypohja irti ja kalastella loput laakerin kappaleet.

Kukahan vaihtaa tai missä sais vaihatettua ton laakerin uuteen? Itellä ei oo tohon hommaan työkaluja.




Edited By Jape79 on 1556895883