Sivu 6/33
Lähetetty: 10 Marras 2013, 21:02
Kirjoittaja jouniri
ari1630 kirjoitti:jouniri kirjoitti:ari1630 kirjoitti:
no käykö nämä :
Wossner
Perskuta noi on jäänyt huomioimatta, selvitetään asia, voi hyvinkin olla että käy tai että saa modaamalla?
puristuskorkeus hiukan matalampi,jos stroukkaa ei tarvi laittaa korottaa ryhmään niin paljoa.Venttiilien puolesta sopii kyllä,testattu juttu!
Juuri tuo meittin melkoinen stroukki aiheuttaa päänvaivaa, männän muotoilu on ainut millä päästään kokonaistavoitteeseen, mihin liittyy muutakin kuin alhainen ruttu.
Lähetetty: 12 Marras 2013, 01:09
Kirjoittaja jouniri
Lähetetty: 12 Marras 2013, 21:20
Kirjoittaja jouniri
TFM Taxi II ja Taxi III:sen tulevan kauden alustat suunnittelee ja toteuttaa sponssina RedShocks Professional, Jarno Redsven, yhteistyö RedShocksin kanssa on aloitettu jo vuonna 2012 menestyksekkäästi. Nyt kun tehoa lisätään ja samalla kilpurin+kuljettajan yhteispaino alenee huomattavasti aiemmista painoista astuu alustan merkitys entistä suurempaan rooliin.
Edited By jouniri on 1384284108
Lähetetty: 13 Marras 2013, 04:28
Kirjoittaja Bärräbete
jouniri kirjoitti:TFM Taxi II ja Taxi III:sen tulevan kauden alustat suunnittelee ja toteuttaa sponssina RedShocks Professional, Jarno Redsven, yhteistyö RedShocksin kanssa on aloitettu jo vuonna 2012 menestyksekkäästi. Nyt kun tehoa lisätään ja samalla kilpurin+kuljettajan yhteispaino alenee huomattavasti aiemmista painoista astuu alustan merkitys entistä suurempaan rooliin.
lisää lyjyä svingiin?
Lähetetty: 13 Marras 2013, 08:45
Kirjoittaja jouniri
Bärräbete kirjoitti:jouniri kirjoitti:TFM Taxi II ja Taxi III:sen tulevan kauden alustat suunnittelee ja toteuttaa sponssina RedShocks Professional, Jarno Redsven, yhteistyö RedShocksin kanssa on aloitettu jo vuonna 2012 menestyksekkäästi. Nyt kun tehoa lisätään ja samalla kilpurin+kuljettajan yhteispaino alenee huomattavasti aiemmista painoista astuu alustan merkitys entistä suurempaan rooliin.
lisää lyjyä svingiin?
Enemmän menee tonne pyörän korkeus/pituus/painopiste sekä jousijäykkyys ja sisään/ulos vaimennus osastolle.
Lähetetty: 15 Marras 2013, 20:59
Kirjoittaja jouniri
Sen verran ollunna noista aiemmista projekteista hyötyä, jotta yhteistyö kumppaneiden hankkiminen jo hiukan helpompaa kuin vuonna 2006 jolloin niitä ysi-projektille puuhasin. Nyt sain omavalmiste lohkolle niin piirtäjän kuin toteuttajankin joten jospa alkais alakerrassakin ryhti pysymään isommallakin voimalla. Busan lohkohan on yllättävän haavottuvainen useammastakin kohtaa, veto puolen saa toki kuriin mm. tukilaakerilla jollainen ex-taxissakin oli, mutta kampura lähtee omille teilleen isossa ponnistuksessa. Voimamoottoreissahan akseli köytetäänkin tuhtiin alustaan kolmelta eri suunnalta kun busassa se on vain yhdestä suunnasta pultattuna hentosesti.
Edited By jouniri on 1384542039
Lähetetty: 18 Marras 2013, 21:19
Kirjoittaja Fastard
Busan moottorista otettu sellaista lähes 800hv lukemia vakiolohkoilla. Tiedän että lohkot ovat erittäin huokosia mutta eikö silti riittäisi vahvemmat pultit jokapaikkaan? Itse ajattelen näin tehdessäni moottoria suurille tehoille.
Lähetetty: 18 Marras 2013, 22:54
Kirjoittaja jouniri
Fastard kirjoitti:Busan moottorista otettu sellaista lähes 800hv lukemia vakiolohkoilla. Tiedän että lohkot ovat erittäin huokosia mutta eikö silti riittäisi vahvemmat pultit jokapaikkaan? Itse ajattelen näin tehdessäni moottoria suurille tehoille.
Mutta laakerit olikin sitten pelkän piikkivedon jälkeen entiset. Missä käytössä tarkoittamasi esimerkkilaite ollut? Vartti/maili/1,5mailia? Noi meittin hommat vaatii ihan omanlaisensa vermeet kestoa ajatelle. Lohko on erittäin hauras ja hentoinen monesta kohta, lisäksi busan oma öljynkierto on (vaikka vaihtaa pumput jne) lapsus. Työpaineet nousee melkoiseksi kun voimataso on +1000hp, joten laakeripinta-alojen lisääminen ei tee pahaa. Samoin kunhan voima saadaan alueelle niin 6 vaihdetta on ihan liikaa jne eli monta hyvää syytä ainakin itselleni toteuttaa omavalmistelohko. Ja onhan tossa 2 kilpuria tulossa busan lohko pohjaisesti ja vasta kolmas on tuo tulollaan oleva Kaxi projekti johon tuota lohkoa tarkoitus kehitellä.
Lähetetty: 21 Marras 2013, 23:26
Kirjoittaja jouniri
Taxi II:seen saatiin eilen Gen2:sen keula jarruineen. Keulaputket lähtee nyt RedShocks professionaaliin huoltoon / modattaviksi naiskuljettajalle sopivaan kuosiin. Lauantaina jatketaan JarnoJ:n kanssa Taxi II:seen tulevan moottorin kimpussa ja tehdään muutamia mittauksia joiden pohjalta päästään teettämään kilkkeitä singeriin.
Lähetetty: 22 Marras 2013, 20:43
Kirjoittaja jouniri
Kaxin lohkon suunnittelijan / toteuttajan aloitteesta tuleepi samalla myös kampiakseli omatuotantona. Mielenkiintoinen pointti on saada yhteistyökumppaneita myös tuohon "ikuisuus" projektiin, sillä tämä ja ensivuosi on kuitenkin pääosin pyhitetty Taxi II ja Taxi III projekteille.
Lähetetty: 25 Marras 2013, 23:34
Kirjoittaja jouniri
Lähetetty: 30 Marras 2013, 12:54
Kirjoittaja jouniri
...Kuin myöskin Wäiski LVI:kin,
Wäiski LVI on myöskin merkittävästi mukana tukemassa TFM:n uusimpia projekteja (Taxi II & III) kaudelle 2014. Ainakin minulle se (sponsorointi) osoittaa terveesti ja hyvin hoidettua liiketoimintaa jota edes yleisessä taloudessa heilahtelevat suhdanteet eivät ole onnistuneet ottamaan tossun alle.
Etsiskelin tuohon Taxi II:seen virtalukkoa ja kuinka ollakaan eilen kotiin kannettuna sellainen ilmaantui.
Kiitos Wäiski!
https://www.facebook.com/photo.p....theater
Edited By jouniri on 1385809074
Lähetetty: 02 Joulu 2013, 19:14
Kirjoittaja jouniri
Lähetetty: 08 Joulu 2013, 22:10
Kirjoittaja jouniri
Lähetetty: 17 Joulu 2013, 19:09
Kirjoittaja jouniri
TFM kiittää Purkuosia Taxi projektien tukemisesta, tänään saapunut paketti vielä avaamatta mutta ilmeisesti isohko laatikko sisältää jotakin Taxi II:sta puuttuvaa kilkettä.
https://www.facebook.com/pages/Purkuosiacom/307091402646631
Edited By jouniri on 1387300346