Lähetetty: 09 Touko 2011, 22:04
Päivitystä..
Pääsiäisenä otin ekat koeajot ja totesin parin jo aikaisemmin todetun ongelman lisäksi pari uutta:
1) jarrunestettä oli roiskunut pääsylinterin banjon prikoista läpi pleksille ja tankille
2) yläbanjo osui stongaan/sähköjohtoihin estäen pääsylinterin kääntämistä alaspäin parempaan asentoon, kuva
3) jarrukahva osui pahasti sisäkatteeseen (ikäväää tiukoissa käännöksissä), kuva 1 ja 2
4) jarrupalat eivät osuneet optimaalisesti levyyn, eli käytännössä satulaa ulospäin siirtävät välikappaleet (spacer) olivat liian pitkät normi 310mm jarrulevyille
Pyörä Ilulle (www.iluracing.fi), joka vaihtoi uudet prikat, hioi jarrukahvasta osan pois ja maalasi sen melko huomaamattomasti, sekä laittoi lisäprikan rajoittamaan kääntösädettä jottei kahva osuisi katteeseen. Samalla vaihdettiin Brakingin 320mm jarrulevyt (kuva).
Nyt viikonloppuna tuli ajettua ekan kerran kunnolla ja pyörä tuntuu aika hyvältä
Jarrut rupeaa olemaan ihan ok mutta sen syvempää analyysia en pysty tekemään ennen kun pääsen radalle. Ainakin tuntuma on mulle hyvä kun kahvan liike on sopiva, ei liian pitkä muttei liian hätäisen lyhytkään.
Alustasta on vaikea sanoa mitään. Keula, johon siis vaihdettiin Öhlinsin jouset, on nyt tehdassäädöissä ja takapää sekasäädöissä (esijännitys säädetty myyjän puolesta mun painon mukaan ja vaimennuksesta en tiedä).
Putken vaihdon (+13hv/5Nm) ja Vittaniemen Samin säädön jälkeen kaasuun vastaavuus tuntuu olevan eri tasolla. Huomattavasti parempi kun viime syksynä kun pyörä oli Samilla säädettävänä vakioputkilla. Silloin tuntui että pyörä oli jotenkin huonompi jälkeenpäin. Esim. matalilla kierroksilla sain jopa stumpattua pyörän pari kertaa liikennevaloissa.
Shifteri on hyvä. Sillä on makee pyssyttää menemään. Helposti yksi parhaista modeista
Ai nin, oon mä jotain itsekin tehnyt
Eli ostin tuollaisen Fuzeblock jako/sulakerasian. Ideana on viedä sille virta akulta ja heräte jostain (itse otin herätteen takavalon johdosta). Sulakkeiden paikkaa vaihtamalla voidaan määrittää mitkä kuudesta ulostulosta toimii aina ja mitkä aktivoituu herätteellä (avainta kääntämällä).
Muitakin sähköjuttuja on tullut laitettua, esim. ActiveGPS nopeusnäyttö on vaikuttaa toimivan ihan ok mutta parempi asennuspaikka on vielä hakusessa. Virran viennin tankkilaukkuun hoidin Powerlet Luggage Electrix-kilkkeillä, kuva 1 ja 2
Asentamatta on vielä kovaäänisempi töötti, xenonvalo pitkille valoille ja Scorpion häly. Tai no, Scorpio oli pyörässä kiinni mutta se ei reagoinut kaukosäätimeen. Pitää käydä ostamassa uusi patteri ja jatkaa ihmettelyä.
edit: linkit korjattu
Edited By Robinson Crusoe on 1305285487
Pääsiäisenä otin ekat koeajot ja totesin parin jo aikaisemmin todetun ongelman lisäksi pari uutta:
1) jarrunestettä oli roiskunut pääsylinterin banjon prikoista läpi pleksille ja tankille
2) yläbanjo osui stongaan/sähköjohtoihin estäen pääsylinterin kääntämistä alaspäin parempaan asentoon, kuva
3) jarrukahva osui pahasti sisäkatteeseen (ikäväää tiukoissa käännöksissä), kuva 1 ja 2
4) jarrupalat eivät osuneet optimaalisesti levyyn, eli käytännössä satulaa ulospäin siirtävät välikappaleet (spacer) olivat liian pitkät normi 310mm jarrulevyille
Pyörä Ilulle (www.iluracing.fi), joka vaihtoi uudet prikat, hioi jarrukahvasta osan pois ja maalasi sen melko huomaamattomasti, sekä laittoi lisäprikan rajoittamaan kääntösädettä jottei kahva osuisi katteeseen. Samalla vaihdettiin Brakingin 320mm jarrulevyt (kuva).
Nyt viikonloppuna tuli ajettua ekan kerran kunnolla ja pyörä tuntuu aika hyvältä
Jarrut rupeaa olemaan ihan ok mutta sen syvempää analyysia en pysty tekemään ennen kun pääsen radalle. Ainakin tuntuma on mulle hyvä kun kahvan liike on sopiva, ei liian pitkä muttei liian hätäisen lyhytkään.
Alustasta on vaikea sanoa mitään. Keula, johon siis vaihdettiin Öhlinsin jouset, on nyt tehdassäädöissä ja takapää sekasäädöissä (esijännitys säädetty myyjän puolesta mun painon mukaan ja vaimennuksesta en tiedä).
Putken vaihdon (+13hv/5Nm) ja Vittaniemen Samin säädön jälkeen kaasuun vastaavuus tuntuu olevan eri tasolla. Huomattavasti parempi kun viime syksynä kun pyörä oli Samilla säädettävänä vakioputkilla. Silloin tuntui että pyörä oli jotenkin huonompi jälkeenpäin. Esim. matalilla kierroksilla sain jopa stumpattua pyörän pari kertaa liikennevaloissa.
Shifteri on hyvä. Sillä on makee pyssyttää menemään. Helposti yksi parhaista modeista
Ai nin, oon mä jotain itsekin tehnyt
Eli ostin tuollaisen Fuzeblock jako/sulakerasian. Ideana on viedä sille virta akulta ja heräte jostain (itse otin herätteen takavalon johdosta). Sulakkeiden paikkaa vaihtamalla voidaan määrittää mitkä kuudesta ulostulosta toimii aina ja mitkä aktivoituu herätteellä (avainta kääntämällä).
Muitakin sähköjuttuja on tullut laitettua, esim. ActiveGPS nopeusnäyttö on vaikuttaa toimivan ihan ok mutta parempi asennuspaikka on vielä hakusessa. Virran viennin tankkilaukkuun hoidin Powerlet Luggage Electrix-kilkkeillä, kuva 1 ja 2
Asentamatta on vielä kovaäänisempi töötti, xenonvalo pitkille valoille ja Scorpion häly. Tai no, Scorpio oli pyörässä kiinni mutta se ei reagoinut kaukosäätimeen. Pitää käydä ostamassa uusi patteri ja jatkaa ihmettelyä.
edit: linkit korjattu
Edited By Robinson Crusoe on 1305285487