Gen2 modauksia kaudelle 2011

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Päivitystä..

Pääsiäisenä otin ekat koeajot ja totesin parin jo aikaisemmin todetun ongelman lisäksi pari uutta:

1) jarrunestettä oli roiskunut pääsylinterin banjon prikoista läpi pleksille ja tankille
2) yläbanjo osui stongaan/sähköjohtoihin estäen pääsylinterin kääntämistä alaspäin parempaan asentoon, kuva
3) jarrukahva osui pahasti sisäkatteeseen (ikäväää tiukoissa käännöksissä), kuva 1 ja 2
4) jarrupalat eivät osuneet optimaalisesti levyyn, eli käytännössä satulaa ulospäin siirtävät välikappaleet (spacer) olivat liian pitkät normi 310mm jarrulevyille

Pyörä Ilulle (www.iluracing.fi), joka vaihtoi uudet prikat, hioi jarrukahvasta osan pois ja maalasi sen melko huomaamattomasti, sekä laittoi lisäprikan rajoittamaan kääntösädettä jottei kahva osuisi katteeseen. Samalla vaihdettiin Brakingin 320mm jarrulevyt (kuva).

Nyt viikonloppuna tuli ajettua ekan kerran kunnolla ja pyörä tuntuu aika hyvältä :cool:

Jarrut rupeaa olemaan ihan ok mutta sen syvempää analyysia en pysty tekemään ennen kun pääsen radalle. Ainakin tuntuma on mulle hyvä kun kahvan liike on sopiva, ei liian pitkä muttei liian hätäisen lyhytkään.

Alustasta on vaikea sanoa mitään. Keula, johon siis vaihdettiin Öhlinsin jouset, on nyt tehdassäädöissä ja takapää sekasäädöissä (esijännitys säädetty myyjän puolesta mun painon mukaan ja vaimennuksesta en tiedä).

Putken vaihdon (+13hv/5Nm) ja Vittaniemen Samin säädön jälkeen kaasuun vastaavuus tuntuu olevan eri tasolla. Huomattavasti parempi kun viime syksynä kun pyörä oli Samilla säädettävänä vakioputkilla. Silloin tuntui että pyörä oli jotenkin huonompi jälkeenpäin. Esim. matalilla kierroksilla sain jopa stumpattua pyörän pari kertaa liikennevaloissa.

Shifteri on hyvä. Sillä on makee pyssyttää menemään. Helposti yksi parhaista modeista :smoking:

Ai nin, oon mä jotain itsekin tehnyt :)

Eli ostin tuollaisen Fuzeblock jako/sulakerasian. Ideana on viedä sille virta akulta ja heräte jostain (itse otin herätteen takavalon johdosta). Sulakkeiden paikkaa vaihtamalla voidaan määrittää mitkä kuudesta ulostulosta toimii aina ja mitkä aktivoituu herätteellä (avainta kääntämällä).

Muitakin sähköjuttuja on tullut laitettua, esim. ActiveGPS nopeusnäyttö on vaikuttaa toimivan ihan ok mutta parempi asennuspaikka on vielä hakusessa. Virran viennin tankkilaukkuun hoidin Powerlet Luggage Electrix-kilkkeillä, kuva 1 ja 2

Asentamatta on vielä kovaäänisempi töötti, xenonvalo pitkille valoille ja Scorpion häly. Tai no, Scorpio oli pyörässä kiinni mutta se ei reagoinut kaukosäätimeen. Pitää käydä ostamassa uusi patteri ja jatkaa ihmettelyä.

edit: linkit korjattu




Edited By Robinson Crusoe on 1305285487
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Mä otan ne jarrulevyt sulta
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Sen alustan kanssa joutuu puljaa, ne orkkis säädöt ei pelitä ,
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Tr3 kirjoitti:Mä otan ne jarrulevyt sulta

Ota yhteyttä niin käydään läpi pikkujutut.. kuten hinta :on_the_quiet:
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

mitä noita pikku detskuja . hinkkaamaan
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Galferit alustavasti myyty :goodboy:
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

nämä turhat välispiikit voisi tietysti joku jaksava mode poistaa :arskat:
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

jotain pientä laittoa:

- Scorpio i800 häytin asennettu
- uudet etujarrulevyjen pultit
- mustat lankarullat takapukkia varten
- vanhan, melkein kokonaan haljenneen rekisterikilven tilalle uusi kilpi, taustalevy ja valo:

Taustalärpäkkeestä turhat mainokset pois kuva
Sovitettuna Nesmitin kilpitelineeseen kuva
Motonetin ledivalo kuva 1 ja 2
Rekisterikilven ledivalo on Motonetin tuotenro 38-2861. Kiitos Arcticdriver vinkistä :goodboy:

edit: linkit korjattu




Edited By Robinson Crusoe on 1305286329
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kaikki linkit vie samaan kuvaan? Samaten kuin tämän sivun ekassa vietissä kolme ensimmäistä kuvalinkkiä.



Edited By jarim on 1305283811
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

jarim kirjoitti:Kaikki linkit vie samaan kuvaan? Samaten kuin tämän sivun ekassa vietissä kolme ensimmäistä kuvalinkkiä.

linkit korjattu :arskat:




Edited By Robinson Crusoe on 1305286399
Vastaa Viestiin