Team SMR
Turbolla vähä rundia kylillä ja shifterin testaamista, eihä se toimi vieläkään, ja valot näyttää liian alas ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Näyttää siltä kun painais jonku 5 kilooHeksa kirjoitti:poks oisko vähä pro
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Oon koittanu joskus 1850g kypärää ja on muute puolel kilolla eroa pirusti kun sitä päässä roikottaa.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Kuka ihme on lanseerannu sanonnan ilo alkaa kilosta, havaitsin kyl aivan päinvastaista. Menon rauhottamiseks turbossa on 20/37 välitys ja kolmosella kun saavuttaa kilon ahdot niin keula kipuaa taivaalle. Sitte kun vetää keulaa sträpillä alemmas ni kilon jälkeen sutii joka vaihteella. Kyl se vapari on vaan eri peli kadulla.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
snuggles kirjoitti:Oon koittanu joskus 1850g kypärää ja on muute puolel kilolla eroa pirusti kun sitä päässä roikottaa.
Totta, kypärällä ja kypärällä on eroa, ja painolla. Mutta pelkän grammamäärän lisäksi vaikuttaa kypärän painopiste ja aerodynamiikka. Mitä ylempänä painopiste on, sitä painavammalta se tuntuu. Ja käyttötarkoituskin vaikuttaa paljon kypärän valintaan.
Olen tällä kaudella hankkinut/saanut käyttökokemusta seuraavista malleista:
Arai RX7-GP, paino 1560g, tuntuu selvästi painoaan kevyemmältä, pieni kuorikoko, katukäyttöön vähänlaisesti leukatilaa, lentokentällä paras käyttämäni kypärä, visiiri ei falskaa kovissa vauhdeissa eikä vesi juokse silmistä. Olen pitänyt Araita vanhanaikaisena, mutta kokeilu yllätti positiivisesti.
Schubert S2, paino 1450g,iso kuori, mukava päässä, poskipalat melko pehmeät ja paksut, enemmän katu(touring)käyttöön tehty. Lentokenttäkäyttöön leukaosa jatkuu liian alas, kolisee liikaa tankkiin.
Shoei NXR Marques Replica, 1350g, kuorikoko suunnilleen sama kuin Araissa, mutta saman tuntuinen painon suhteen vaikka 200g kevyempi, poskipalat pehmeähköt, enemmän touring kuin racing kypärä. Koon puolesta olisi hyvä valinta kentälle, mutta vaatisi selvästi jämäkämmät poskipalat jotta pysyy tukevasti paikallaan.
Sweep GTX Techno (sama kuin entinen Marushin 999RS), paino 1100g, kevyin, mutta isohko kuorikoko ja pehmeät poskipalat tekevät siitä enemmän katukäyttöön kuin lentokentälle sopivan. Rakennepaksuus antaa edellytykset hyvälle suojaavuudelle, onneksi ei ole tarvinnut kestävyyttä testata.
X-Lite X10003, avattava, 1510g, tuntuu grammamääräänsä painavammalta, vähän leukatilaa, paljon ääntä, plussaa avattavuus, ei yllä umpikypärien tasolle. Voisi olla mielenkiintoinen kokemus ajaa 300+ vauhtia kentällä.
Shark Evoline 3 Moov Up, avattava kypärä, ensimmäinen avattava, jossa leukaosa taittuu fiksusti piiloon kypärän taakse kuin spoileriksi. Se tekee kypärästä painoaan kevyemmän tuntuisen. Ei tehty lentokentälle, mutta markkinoiden paras avattava. Ainoa avattava, jolla pystyy ajamaan leukaosa avattuna normaaleja maantievauhteja. Paino 1775, mutta tuntuu päässä selvästi kevyemmältä. Painopiste lienee onnistuneesti alhaalla.
Kun ollaan SMR-topicissa, niin todetaan että Standing Mile -käyttöön oma Top3 kypärät ovat:
1. Arai RX7-Gp
2. AGV Ti-Tech
3. Lazer Kestrel
Kaikissa näissä pieni kuorikoko, tiukka sovitus (kunhan valitsee riittävän pienen koon), riittävän tukeva visiiri, helposti teipattavat tuuletusaukot.
Edited By jiihoo on 1409812683
Club 100 m/s Otalampi
Sawon Woima - vähän niin kuin turbo, mutta pienempi ahdin ja vähemmän voimaa
Sawon Woima - vähän niin kuin turbo, mutta pienempi ahdin ja vähemmän voimaa
Tuo on kyllä aikalailla totta, esimerkiksi 100-200 km\h ei tahdo saada hyvää aikaa kellotettua millään jos ahtoja ei ole rajoitettu huomattavasti. Pienillä vaihteilla pitäisi olla reilusti alle 1bar. 200 ylöspäin on jo selvästi helpompaa. Käytössä on kylläkin vakio akseliväli ja välitykset 18/40 ja 200/55. Gen1. Madallettu ja painoa lisätty etupäähän. Rajoittaa sutimista mukavasti tuo lyhyt akseliväli.snuggles kirjoitti:Kuka ihme on lanseerannu sanonnan ilo alkaa kilosta, havaitsin kyl aivan päinvastaista. Menon rauhottamiseks turbossa on 20/37 välitys ja kolmosella kun saavuttaa kilon ahdot niin keula kipuaa taivaalle. Sitte kun vetää keulaa sträpillä alemmas ni kilon jälkeen sutii joka vaihteella. Kyl se vapari on vaan eri peli kadulla.
Ei se oo ihme että toi Turbo yli kilolla keulii, kun reilusti yli 600hv on muutama kymmenys isommalla paineellasnuggles kirjoitti:Kuka ihme on lanseerannu sanonnan ilo alkaa kilosta, havaitsin kyl aivan päinvastaista. Menon rauhottamiseks turbossa on 20/37 välitys ja kolmosella kun saavuttaa kilon ahdot niin keula kipuaa taivaalle. Sitte kun vetää keulaa sträpillä alemmas ni kilon jälkeen sutii joka vaihteella. Kyl se vapari on vaan eri peli kadulla.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Tuosta en ny tiiä, mut ykkösmalli, vm 2000, keulakate on tosin kakkosesta, sekä sähkötgsxr kirjoitti:Suomen tehokkain tunnettu katupyörä siis. Onko tuo ykkös vai kakkos malli?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc