Team SMR

Täällä pohditaan miten ne pelit kulkee...
Ja jos ei, niin miksi ei...
zeta1
Viestit: 144
Liittynyt: 12 Syys 2012, 20:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja zeta1 »

Pikkasen vielä satsaatte pariin kameraan että saadaan muutkin ihastella kovaa menoa, kyllä tuollaiset vedot pitää saada talteen kun mikä tahansa niistä voi olla Euroopan nopein veto. Niitä on sitten mukava fiilistellä pimeinä talvi iltoina.
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Hienoja vetoja...Onnea Mikalle ja koko tiimille
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Siellähän se pätkässä mika ja riittakin pällisteli :)



Edited By RHead on 1409046602
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Turbolla vähä rundia kylillä ja shifterin testaamista, eihä se toimi vieläkään, ja valot näyttää liian alas :(
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

poks oisko vähä pro
jos laittais asetuksiin: ahtopaine, vaihtovalo, afr ja kaikkea muuta kivaa
voishan siinä sit samalla kattella kuinka paljon tulee savumerkkejä kesken vedon
SMR
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Heksa kirjoitti:poks oisko vähä pro
Näyttää siltä kun painais jonku 5 kiloo
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

snuggles kirjoitti:
Heksa kirjoitti:poks oisko vähä pro
Näyttää siltä kun painais jonku 5 kiloo
A SKULLY AR-1 in size XXL weighs 1792 grams (3.95 lbs), or about the same as a modular helmet.
SMR
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Oon koittanu joskus 1850g kypärää ja on muute puolel kilolla eroa pirusti kun sitä päässä roikottaa.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kuka ihme on lanseerannu sanonnan ilo alkaa kilosta, havaitsin kyl aivan päinvastaista. Menon rauhottamiseks turbossa on 20/37 välitys ja kolmosella kun saavuttaa kilon ahdot niin keula kipuaa taivaalle. Sitte kun vetää keulaa sträpillä alemmas ni kilon jälkeen sutii joka vaihteella. Kyl se vapari on vaan eri peli kadulla.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
jiihoo
Viestit: 50
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 16:49
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja jiihoo »

snuggles kirjoitti:Oon koittanu joskus 1850g kypärää ja on muute puolel kilolla eroa pirusti kun sitä päässä roikottaa.

Totta, kypärällä ja kypärällä on eroa, ja painolla. Mutta pelkän grammamäärän lisäksi vaikuttaa kypärän painopiste ja aerodynamiikka. Mitä ylempänä painopiste on, sitä painavammalta se tuntuu. Ja käyttötarkoituskin vaikuttaa paljon kypärän valintaan.

Olen tällä kaudella hankkinut/saanut käyttökokemusta seuraavista malleista:

Arai RX7-GP, paino 1560g, tuntuu selvästi painoaan kevyemmältä, pieni kuorikoko, katukäyttöön vähänlaisesti leukatilaa, lentokentällä paras käyttämäni kypärä, visiiri ei falskaa kovissa vauhdeissa eikä vesi juokse silmistä. Olen pitänyt Araita vanhanaikaisena, mutta kokeilu yllätti positiivisesti.

Schubert S2, paino 1450g,iso kuori, mukava päässä, poskipalat melko pehmeät ja paksut, enemmän katu(touring)käyttöön tehty. Lentokenttäkäyttöön leukaosa jatkuu liian alas, kolisee liikaa tankkiin.

Shoei NXR Marques Replica, 1350g, kuorikoko suunnilleen sama kuin Araissa, mutta saman tuntuinen painon suhteen vaikka 200g kevyempi, poskipalat pehmeähköt, enemmän touring kuin racing kypärä. Koon puolesta olisi hyvä valinta kentälle, mutta vaatisi selvästi jämäkämmät poskipalat jotta pysyy tukevasti paikallaan.

Sweep GTX Techno (sama kuin entinen Marushin 999RS), paino 1100g, kevyin, mutta isohko kuorikoko ja pehmeät poskipalat tekevät siitä enemmän katukäyttöön kuin lentokentälle sopivan. Rakennepaksuus antaa edellytykset hyvälle suojaavuudelle, onneksi ei ole tarvinnut kestävyyttä testata.

X-Lite X10003, avattava, 1510g, tuntuu grammamääräänsä painavammalta, vähän leukatilaa, paljon ääntä, plussaa avattavuus, ei yllä umpikypärien tasolle. Voisi olla mielenkiintoinen kokemus ajaa 300+ vauhtia kentällä.

Shark Evoline 3 Moov Up, avattava kypärä, ensimmäinen avattava, jossa leukaosa taittuu fiksusti piiloon kypärän taakse kuin spoileriksi. Se tekee kypärästä painoaan kevyemmän tuntuisen. Ei tehty lentokentälle, mutta markkinoiden paras avattava. Ainoa avattava, jolla pystyy ajamaan leukaosa avattuna normaaleja maantievauhteja. Paino 1775, mutta tuntuu päässä selvästi kevyemmältä. Painopiste lienee onnistuneesti alhaalla.

Kun ollaan SMR-topicissa, niin todetaan että Standing Mile -käyttöön oma Top3 kypärät ovat:
1. Arai RX7-Gp
2. AGV Ti-Tech
3. Lazer Kestrel

Kaikissa näissä pieni kuorikoko, tiukka sovitus (kunhan valitsee riittävän pienen koon), riittävän tukeva visiiri, helposti teipattavat tuuletusaukot.




Edited By jiihoo on 1409812683
Club 100 m/s Otalampi

Sawon Woima - vähän niin kuin turbo, mutta pienempi ahdin ja vähemmän voimaa
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

snuggles kirjoitti:Kuka ihme on lanseerannu sanonnan ilo alkaa kilosta, havaitsin kyl aivan päinvastaista. Menon rauhottamiseks turbossa on 20/37 välitys ja kolmosella kun saavuttaa kilon ahdot niin keula kipuaa taivaalle. Sitte kun vetää keulaa sträpillä alemmas ni kilon jälkeen sutii joka vaihteella. Kyl se vapari on vaan eri peli kadulla.
Tuo on kyllä aikalailla totta, esimerkiksi 100-200 km\h ei tahdo saada hyvää aikaa kellotettua millään jos ahtoja ei ole rajoitettu huomattavasti. Pienillä vaihteilla pitäisi olla reilusti alle 1bar. 200 ylöspäin on jo selvästi helpompaa. Käytössä on kylläkin vakio akseliväli ja välitykset 18/40 ja 200/55. Gen1. Madallettu ja painoa lisätty etupäähän. Rajoittaa sutimista mukavasti tuo lyhyt akseliväli.
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

snuggles kirjoitti:Kuka ihme on lanseerannu sanonnan ilo alkaa kilosta, havaitsin kyl aivan päinvastaista. Menon rauhottamiseks turbossa on 20/37 välitys ja kolmosella kun saavuttaa kilon ahdot niin keula kipuaa taivaalle. Sitte kun vetää keulaa sträpillä alemmas ni kilon jälkeen sutii joka vaihteella. Kyl se vapari on vaan eri peli kadulla.
Ei se oo ihme että toi Turbo yli kilolla keulii, kun reilusti yli 600hv on muutama kymmenys isommalla paineella :)
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Suomen tehokkain tunnettu katupyörä siis. Onko tuo ykkös vai kakkos malli?
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

gsxr kirjoitti:Suomen tehokkain tunnettu katupyörä siis. Onko tuo ykkös vai kakkos malli?
Tuosta en ny tiiä, mut ykkösmalli, vm 2000, keulakate on tosin kakkosesta, sekä sähköt
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Eikös kakkosen sähköissä ole vakiona mahdollisuus vaihdekohtaiseen paineensäätöön, loppuis turhat hyppimiset ja sutimiset. Mutta onhan niissäkin oma viehätyksensä vaikka kello ei välttämättä tykkää.

No, kovat on tulokset kuitenkin, kuskilla ja pyörällä!
Vastaa Viestiin