tehot.........on.........ko - penkitystä
Koneessa on Gen2 kampiakseli, kantta kevyesti portattu, 13:1 puristeiset wiseco-männät, imunokkana 0,386 Broks ja pakonokkana R-type, jäykemmät venttiilijouset yms. pientä sälää. Tavoitteena oli rakennella kestävä kone, saa sitten
nähdä miten kestää. Säätö tehtiin S2000 suuttimilla, joissa jäi reserviä vaikka kokeilisi vielä etanolilla.
nähdä miten kestää. Säätö tehtiin S2000 suuttimilla, joissa jäi reserviä vaikka kokeilisi vielä etanolilla.
208 whp / 168 Nm
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Joke kirjoitti:Koneessa on Gen2 kampiakseli, kantta kevyesti portattu, 13:1 puristeiset wiseco-männät, imunokkana 0,386 Broks ja pakonokkana R-type, jäykemmät venttiilijouset yms. pientä sälää. Tavoitteena oli rakennella kestävä kone, saa sitten
nähdä miten kestää. Säätö tehtiin S2000 suuttimilla, joissa jäi reserviä vaikka kokeilisi vielä etanolilla.
Huomaa, että E85 tarvii noin 40% pidemmät aukioloajat bensaan verrattuna. Itte tavaraa menee 20% enemmän ja toiset 20% tulee huonommasta suuttimien läpimenemisestä.
Edited By tenhulttio on 1298921952
tenhulttio kirjoitti:Joke kirjoitti:Koneessa on Gen2 kampiakseli, kantta kevyesti portattu, 13:1 puristeiset wiseco-männät, imunokkana 0,386 Broks ja pakonokkana R-type, jäykemmät venttiilijouset yms. pientä sälää. Tavoitteena oli rakennella kestävä kone, saa sitten
nähdä miten kestää. Säätö tehtiin S2000 suuttimilla, joissa jäi reserviä vaikka kokeilisi vielä etanolilla.
Huomaa, että E85 tarvii noin 40% pidemmät aukioloajat bensaan verrattuna. Itte tavaraa menee 20% enemmän ja toiset 20% tulee huonommasta suuttimien läpimenemisestä.
Jep, ecueditorissa injector size setting on arvossa 200%, silti
vakiokarttaan nähden säädetyt arvot ovat miinus-merkkisiä sekä TPS, että IAP kartoilla.
Kapasiteettia on injektoreissa siitä päätellen. Bensapumppu pitänee kyllä vaihtaa Boschin suurempituottoiseen.
208 whp / 168 Nm
Robinson Crusoe kirjoitti:Malli: K9
Päivämäärä: 17.8.2010
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 26,4C
Teho/vääntö takapyörältä: 168,7hv/145,5Nm
Koneteho/vääntö: 183,5hv/152,0Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: vakio
Putkisto: vakio
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla
Kuvat: koneteho, takisteho ja Sami in action
Putkiston vaihdon jälkeen, muuten sama setti:
Malli: K9
Päivämäärä: 11.3.2011
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 22,3C
Koneteho/vääntö: 196,4hv/157,6Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: vakio
Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla
Väännön lisäys oli aika olematonta, ainaostaan 5,6Nm
Ja sama fillari ilokaasulla:
Malli: K9
Päivämäärä: 11.3.2011
Missä: Samin autopaja (Sami Vittaniemi)
Lämpötila: 21,4C
Koneteho/vääntö: 231,2hv/190,0Nm
Moottoriin tehdyt muutokset: työnnetään ilokaasua yli 8000rpm, muuten vakio
Putkisto: Akrapovic 4-2-2 kokoränni
Muuta: Sami tehnyt säädöt Ecueditorilla
Todisteet: dynolappu
Huomionarvoinen seikka on lämpötilan muutos ja erityisesti ilmankosteus, joka oli viime elokuussa huomattavasti korkeampi kun nyt maaliskuussa.
Edited By Robinson Crusoe on 1300441697
Onko kukaan käyny tuolla Aj-bikella vaasassa säädättämässä busaa? Jos on niin onko säädöt tehty hyvin ja palvelut pelannut? Aattelin ite viedä busan sinne jos homma toimii hyvin, kun täältä seinäjoelta ei oo sinne hirveesti matkaa. Sitten ois toinen kyssäri... Oisko ketään pätevään kaveria seinäjoen lähistöltä joka tulis jelppimään putkiston (yoshimura full japan versio) vaihdossa. Tilat löytyy ja työkaluja mut ite oon sen verran kädetön tekee että mielellään jos joku vois tulla auttamaan asiassa. Ja tietenkin korvausta vastaan.
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
anykala kirjoitti:Onko kukaan käyny tuolla Aj-bikella vaasassa säädättämässä busaa? Jos on niin onko säädöt tehty hyvin ja palvelut pelannut? Aattelin ite viedä busan sinne jos homma toimii hyvin, kun täältä seinäjoelta ei oo sinne hirveesti matkaa. Sitten ois toinen kyssäri... Oisko ketään pätevään kaveria seinäjoen lähistöltä joka tulis jelppimään putkiston (yoshimura full japan versio) vaihdossa. Tilat löytyy ja työkaluja mut ite oon sen verran kädetön tekee että mielellään jos joku vois tulla auttamaan asiassa. Ja tietenkin korvausta vastaan.
Mä voin suositella, oikeesti! Mulla jäi hyvä fiilis, kun tuli sunnuntaina tekeen säädöt mun gen1:seen...siis itte omistaja.
Kato mun kuvista...asiallinen paikka, mulle kelpaa
http://cormax.kuvat.fi/kuvat/Hayabusa+K1+%282010%29/Penkitys+AJ-BIKE/
Edit. Jos mulla tulee jotain sanomista säädöistä...niin samaan hintaan eli veloituksetta tekee korjauksen.
Jotain se sanoi että bensa syöttö laitettiin isoolle eli olikohan 10...
Meinas että voi kaupunkiajossa haista bensu...mut ei ole ollut häikkää...(koko juttu oli vuosi sitten 120¤ eli halpa)
PS. Kysy lisää jos jotain tulee, vastaan kyllä mielelläni
PSII. Busanistiä autan aina...ota yhteyttä jos ei löyry jelpparia(0400-460 251 tai ortila@luukku.com).
onko ilmansuodatin jo hommattu(mallia K&N).
Edited By BusaCormaX on 1300467221
Ok. Eli täytyy busa viedä sinne täs keväällä säädettäväksi. Mut toi putkisto pitäis saada eka vaan asennettua. Mä soittelen vaikka huomenna sulle. Ois kyllä hyvä juttu jos pystysit tulla asentamaan ja neuvomaan ton homman kans. Itellä tää asennus homma ei oo vielä oikeen hanskassa. Hyvät tilat multa löytyy tuolta teollisuusalueelta, noin 60 neliön uus harraste tila (lähellä runkovarastoa). Mun numero on 044-3180780, Aki
PS: ilmansuodatinta en oo hommannu, onkos se hyvä vaihtaa samalla ja paljonko kustantaa?
Edited By anykala on 1300470216
PS: ilmansuodatinta en oo hommannu, onkos se hyvä vaihtaa samalla ja paljonko kustantaa?
Edited By anykala on 1300470216
Ei kyllä kuulosta mitenkään ammattitaitoiselta kaverilta.BusaCormaX kirjoitti:[
Jotain se sanoi että bensa syöttö laitettiin isoolle eli olikohan 10...
Meinas että voi kaupunkiajossa haista bensu...mut ei ole ollut häikkää...(koko juttu oli vuosi sitten 120¤ eli halpa)
Meinaan kyllä tt-motorsportilla säädetään joka kierrosalueelle boxi siten ettei tule edes mitään sanomisia että voipi haista bensa kyläajossa
Ei mitään herneitä, mut ei kuulosta mun korvaan ammattitaitoiselta hommalta.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Kysymyksesä on pelkkä Yoshibox säätö. Hiukan kesken on jäänyt homma jos bensa haiskahtelee kylillä ajelussa.
Nimittäin tolla Yoshiboxilla pystyy säätämään 1/3 alueen aika tarkkaan jos osaa.
Ecueditor säädöstä 120e hinnalla ole kysymys, sillä taydellisyyttä hipovaan koko kartaston säätöön menee helposti 3-4 tuntia....
Nimittäin tolla Yoshiboxilla pystyy säätämään 1/3 alueen aika tarkkaan jos osaa.
Ecueditor säädöstä 120e hinnalla ole kysymys, sillä taydellisyyttä hipovaan koko kartaston säätöön menee helposti 3-4 tuntia....
Kyseessä käsittääkseni Cormaxilla ns Yoshbox "säätö", lainausmerkeissä siksi että ei tuota oikein säädöksi voi sanoa, sen verta karkea se on... 2002 ja uudemmat ehdottomasti ECUEditorilla. Samin Autopaja tai TT-Motorsport.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ksthb kirjoitti:Kysymyksesä on pelkkä Yoshibox säätö. Hiukan kesken on jäänyt homma jos bensa haiskahtelee kylillä ajelussa.
Nimittäin tolla Yoshiboxilla pystyy säätämään 1/3 alueen aika tarkkaan jos osaa.
Ecueditor säädöstä 120e hinnalla ole kysymys, sillä taydellisyyttä hipovaan koko kartaston säätöön menee helposti 3-4 tuntia....
onnistuu aj-bikellä säätö myös ecu editorilla mut ton hinnan saa kertoa "piillä" +xx Nimimerkillä viime kesänä asia kyselly
SMR
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
No voi herran jumala...oma boxi säädettiin ja muusta en ole puhunut....en ECUEjutusta ja BENSA EI OLE HAISSUT ja mun pyörän säätö onnistui loistavasti ja TOIMII...lukekaa nyt uurestaan kun alatte niin viisaita laukomaan kertomaan piillä...hoh hoijaa
Täällä on välillä niin nerokkaita lisäkommentteja...Titaani, jarmin ja Ksthb kyllä tietää mistä puhuu<---kiitos siitä. Mutta hei vielä kerran: tarviiko joidenkin aina tulla pulputtamaan/kyllä mää tierän juttuja ???
Aivan hyvällä henkellä neuvoin kaveria...ja kyllä aj-bike osaa hommansa...en epäile
Tekis niin mieli
edit. näin yleisesti kiitänkin jarminia, olen saanut paljon apua busaani...Ja kaikille tavallaan sorry, mut välillä jotkut kommentit saa pahalle tuulelle...
Muistelisin että ecu-sydeemi olis jotain 400-500¤
Edited By BusaCormaX on 1300481086
Täällä on välillä niin nerokkaita lisäkommentteja...Titaani, jarmin ja Ksthb kyllä tietää mistä puhuu<---kiitos siitä. Mutta hei vielä kerran: tarviiko joidenkin aina tulla pulputtamaan/kyllä mää tierän juttuja ???
Aivan hyvällä henkellä neuvoin kaveria...ja kyllä aj-bike osaa hommansa...en epäile
Tekis niin mieli
edit. näin yleisesti kiitänkin jarminia, olen saanut paljon apua busaani...Ja kaikille tavallaan sorry, mut välillä jotkut kommentit saa pahalle tuulelle...
Muistelisin että ecu-sydeemi olis jotain 400-500¤
Edited By BusaCormaX on 1300481086