K8 whitepower

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Pientä edistystä... Mekaaniset osaset löytäneet paikkansa, enään sähköjä uupuu! Nesteet koneeseen, ja bensat tankkiin, niin pääsee kokeilee tulille! Jospa perjantaina ekat savut koneesta, jos ei ihmeitä ilmaannu!!!

:turbobusa:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Jippii... Se pyörii sittenkin. Nyt vaan uudet öljyt/suodin, ja eikun s-miestä odottelemaan. Josko kevään korvalla sais penkkiin! FI-valo syttyy melkein heti käynnistämisen jälkeen, vielä kun osais lukea vikakoodin?!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

BussiJussi kirjoitti:Jippii... Se pyörii sittenkin. Nyt vaan uudet öljyt/suodin, ja eikun s-miestä odottelemaan. Josko kevään korvalla sais penkkiin! FI-valo syttyy melkein heti käynnistämisen jälkeen, vielä kun osais lukea vikakoodin?!

lamda on varmaan huomioitu ?
pairin poisto aiheuttaa myös FI valon




Edited By Ksthb on 1233308749
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Ksthb kirjoitti:pairin poisto aiheuttaa myös FI valon

:thumbup: Laitoinpa pairin "morkulan" takas, ja jopas vörkkii!!

Lambdan yms. huomioinkin, en pairin arvannut antavan "vika valoa"
Thank´s taas!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Projekti näyttäis olevan hyvällä mallilla...

Mikähän on realistinen maksimiteho lentokenttätestejä ajatellen tällä ahtimella ettei pakopaineet nouse liikaa?
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

gsxr kirjoitti:Projekti näyttäis olevan hyvällä mallilla...

Mikähän on realistinen maksimiteho lentokenttätestejä ajatellen tällä ahtimella ettei pakopaineet nouse liikaa?

MCXpressenin mukaan puhallin suunniteltu 250-350hp tehoille. Vastaavilla puhaltimilla ovat Vittaniemen penkissä penkittäneet gen1 bussista 0,6-0,7bar ahdoilla n.250hp tuloksia renkaalta. Tarkoitus mittailla pakolämpöjä/-paineita, ja sen mukaan katsoa paljonko kärsii ahtoja laittaa. Kannessa vakiovenat, ja vakionokat, joten turha mahdottomia odottaa. Ainoastaan kansi portattu, nokat ajoitettu uudelleen, ja pakosarjaa muokattu hieman. Eiköhän tässä kuukauden- kahden sisään olla viisaampia asian suhteen. Tavoittteena olis saada toimiva turbomopo, josta myös tehoja/vääntöä lähtis omiksi tarpeiksi... Josko vaika 300hp....? Tai 1 bar...Katotaan nyt!

:turbobusa:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Mielenkiinnolla seurataan miten homma etenee. Ilmeisestikin vakio nokilla ja venttiileillä pääsee kuitenkin melko pitkälle mitä olen tässä pistänyt merkille. hmm.. itselläkin asia ajankohtainen tässä jossain vaiheessa mutta siiitä lisää ehkä joskus myöhemmin.
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Monta asiaa taas selvinnyt, vielä muutama selvityksen alla... Sähköjä yx ilta asenneltu, AIKA paljon uutta johtoa tulee. Digitaaliseen painemittariin kanssa vähän paneutunut, sillä tarkoitus ohjata esim. vesiruuttaa, ja "yliahtosuojaa". Vikakoodin lukukin onnistuu, kiitokset Jarim:lle. Vesiruutan ohjaus vielä sekaisin, pumppu toimii, ohjaukset ei! KIITOS KSTHB!! Wideband yhdistetty, muuten toimii, muttei näytä kierrostietoa, vaikka pitäs!? Pitää siihenkin joku päivä paneutua. Normi PC näyttäs vörkkivän ok. Aikalailla aikaa menee keksinnön kanssa tallilla, ja kaljaa sillä tiimoin kans! Ahtopaineen säädin/vaihdenäyttö/vaihtovalo by boostsmith näkyy tekevän hallaa omalle vaihdenäytölle, joutuu "tren" vissiin laittaa, et toimii... Mutta kyllä tämä pikkuhiljaa alkaa hyvältä näyttää!! Vikakoodeja ei enään ilmesty näytölle, kun kaikki lisälaitteet erotettu pyörän omista sähköistä. Ai kun japanilais inssi tietäs, kuinka paljon keskeneräiseksi jättänyt tämänkin busan!! Nyt muutama päivä pois tallilta, ens viikolla hommat jatkukoon! Kuvia laitan, kun sähköt lopullisesti paikoillaan....

:turbobusa:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Taas kiireinen aamu tallissa vietetty. Ongelmia ratkennut, ja uusia ilmaantunut. Aquamistin toiminta viaksi paljastui valmistusvaiheessa kahden johdon väärä sijoitus liittimessä!! Eli pumpulle releeltä tulevassa johdossa 2 johtoa keskenään väärissä paikoissa!! Ei ihan maailman helpoiten löytyvä vika!! Onnex testasin Jampan käskystä pumpun, enkä alkanut uutta pumppua etsiä. Power Commander liitetty, se toimii kaikkinee ok...Dynojetin wideband toimii muuten kanssa, muttei näytä rpm tietoa!! Tieto otettu ecunjohdosta, josta tulee mittarille kiekkatieto!! Oiskohan otettava ruiskusuuttimelta tieto, koska sieltä PC:kin ottaa kiekkatiedon, ja siinä se toimii?! Tietoo kellään!? Samalta riuskusuuttimelta varmaan pitää x-pressenin boxille ottaa kiekkatieto?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

BussiJussi kirjoitti:Samalta riuskusuuttimelta varmaan pitää x-pressenin boxille ottaa kiekkatieto?
Ota 2 tai 3 sylinteriltä.. ettei mene laihalle lähestyttäessä rajoittajaa
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Nyt etenee projekti myrskytuulen lailla, TAI SITTEN EI. Nyt toimii Aquamist, ja sitä ohjaa digipainemittari, saa näpyteltyä käynnistyspaineen suoraan kojetaulusta. Wideband laajakaista suostui hyväksymään rpm tiedon, kun otettiin se ruiskusuuttimelta. samalta suuttimelta otettiin TIETTY Xpress lisäruiskulle rpm tieto. (ei toiminut ecun kiekkamittarille menevään johtoon kytkettynä) Nyt alkoi sitten vilkkuu ledi (pyörän pyöriessä) ihan huimaa kyytiä, ja kierroksia nostettaessa paloi oikeastaan jatkuvasti! Kone meni äärettömän paksulle, hyvä että jaksoi pyöriä! Eli se signaali ei kelpaa xpress boxille siis. Nyt sitten metsästetään, mistä oikeata signaalia lisäruiskulle!? Epäilyksenä myös, että lisäruiskun map-anturissa jotain häikkää, koska alipaineella tuuppaa lisäruisku bensaa.(tietty jotain siinäkin, vaikka ehjästä, toimivasta systeemistä irroitettu anturi) Kunhan xpressenin softa johtoineen, ja ohjeineen saapuu savoon, ja erik vastailee ruåttista s-posteihin, alkaa homma taas ehkä edetä!!Kiitoksia tämän päivän avuista "muutamille" !! Vittaniemen Sami, Artsi, PetriK, Kekku, näin muutaman mainitakseni!!! Kyllä tää duunaus on hauskaa....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Jatketaan yksinpuhelua, joitakin voi kiinnostaakin tämän projektin "vaikeudet"... Voi olla apua joillekin uuskoppasen turbottajille näistä murheista, ja niiden selviämisestä. Artsilta lisäruiskun softan ohjeet tupsahti s-postiin, ja eikun tutkimaan niitä. Ohjeista kävi seikkaperäisesti ilmi, mitä jännitteitä map-anturissa milläkin paineilla. Hienoa, päästiin se mittaamaan, KUN siinä piti vikaa olla, tai sen kytkennässä.... Map-anturi todettiin ehjäksi, ja jopa oikeisiin letkuihin kytketyiksi, kuten itse pikkuisen epäilinkin. Eli mitattiin ali/yli paineilla, ja pyörän pyöriessä, yms. KAIKKI variaatiot. Kyllä vika alkaa paikallistumaan siihen rpm. signaaliin. Taas testasin ilman lisäruiskua, ja pyörä pyörii tosi nätisti paikallaan kaasutellessa. Lisäruiskun saatua rpm. tiedon, alkoi ongelmat. Ens viikolla varmaan saan softan, ja piuhan, joten päästään lukemaan sitä rpm. tietoakin tuolta boxista. Hyvä, ettei nää viat oo johtuneet omista, eikä s-miehen näppihäiriöistä, vaan aina muiden niskaan saanut kaataa syyn. Alkaa hermot kiristyä pikkuhiljaa, kun kaikki mättää, eikä mikään meinaa selvitä.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

BussiJussi kirjoitti:Alkaa hermot kiristyä pikkuhiljaa, kun kaikki mättää, eikä mikään meinaa selvitä.

Älä nyt enää hiillostu,kun laitos on noinkin pitkällä...ja ongelmathan on tehty ratkottaviksi... :D ...kyllä siitä toimiva, nopea ja tehokaspaketti tulee! Ja ajokeleihinkin on vielä aikaa vaikka kuinka paljon! :thumbup:

:respekt: Jussille! :musik :mosh:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllähän näitä "blogeja" mielikseen lukee! Keep up the good work! :thumbup:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

Keep on rocking!! Tsemppiä projektiin ja sitä paremmalta tuo pyörä tuntuu keväällä kun joutunut vähän painimaaksin sen kanssa. :kippis: :turbobusa:
Vastaa Viestiin