Sivu 5/24
Lähetetty: 07 Touko 2008, 10:45
Kirjoittaja Marbusa
erään k8:n takanakilta tulos:
172,6hp
137Nm
- pyörä suht neves, Yoshin 4-2-1 putki
- säädöistä ei tietoa
Omani penkkiin + säätöön, kunhan tässä ehtisi.
Aiempien mopojen testaus + säätö tehty Viaberissa.
Löytyykö muita vastaavia firmoja tästä lähettyviltä?
Lähetetty: 07 Touko 2008, 20:05
Kirjoittaja hajahuja
aika paska tulos,ei kauas heitä vanhan mallin tehoista
Lähetetty: 07 Touko 2008, 20:57
Kirjoittaja PetriK
hajahuja kirjoitti:aika paska tulos,ei kauas heitä vanhan mallin tehoista
Riippuu kyseisen penkin antamista tehoista muille pyörille... kuten viimeisimmästä mp maailmasta oli luettavissa jotkut penkit ovat vähän optimistisia kun taas tuo vaikuttaa aikalailla realistiselta penkiltä.
Lähetetty: 08 Touko 2008, 08:59
Kirjoittaja Marbusa
Jokos JakeS on käynyt yksilönsä penkittämässä?
Saiskos sinne Vierumäelle kehiteltyä sellaisen "Busanistien penkityspäivä" häppeningin?
Sitten olisi ainakin vertailukohteita samasta penkistä.
Kiinnostuneita?
Lähetetty: 08 Touko 2008, 12:11
Kirjoittaja JakeS
Marbusa kirjoitti:Jokos JakeS on käynyt yksilönsä penkittämässä?
Saiskos sinne Vierumäelle kehiteltyä sellaisen "Busanistien penkityspäivä" häppeningin?
Sitten olisi ainakin vertailukohteita samasta penkistä.
Kiinnostuneita?
Ei ole saanut aikaseksi... Eiköhän se takapyöräteho minunkin vehkeessä pyöri 150-185 hp:n välillä Minä vielä tämän putkistoratkaisun kanssa painiskelen. Tuntuu vaan nuo penkkitulokset olevan aika laajalla skaalalla, joten pitäisi saada useampi k8 samaan penkkiin ja mieluummin vielä sellaisia pikkuisen laitettuja putkiviritteisiä jotta näkisi onko niistä mitään hyötyä.
Lähetetty: 08 Touko 2008, 22:24
Kirjoittaja 75-1187156395
Marbusa kirjoitti:erään k8:n takanakilta tulos:
172,6hp
137Nm
- pyörä suht neves, Yoshin 4-2-1 putki
- säädöistä ei tietoa
Omani penkkiin + säätöön, kunhan tässä ehtisi.
Aiempien mopojen testaus + säätö tehty Viaberissa.
Löytyykö muita vastaavia firmoja tästä lähettyviltä?
PHT-Speed Oy Järvenpää
Tuo meille, en syleskele suzukien päälle niinkuin Harri (ei pahalla) ehkä tekis ja hintakin on varmasti busanisteille kohtuullisempi, orkkis boksin säätö onnistunee.
Lähetetty: 09 Touko 2008, 19:04
Kirjoittaja BussiJussi
Nyt on Varkauden "valkkari" käynyt kiusaamassa rullaa joenkaupungissa. Ekat mittaukset, ja tehoja lähti abou 176hp. Vähän yläkierroksilta "kakkua" pois, ja tulos 180hp, ja vääntöä 148Nm. Vakiosta k8:sta lähtenyt samassa penkissä 177hp, ja putkiviritteisistä 182-183hp. Mullahan ainoastaan sliparit vaihdettu... Ensi talveksi itseäni motivoidakseni, pyysin tulostamaan samalle lapulle "öky"lohkon kämyrät!! Vielä matkaa "ökyn" tehoihin, ja vääntöihin, mutta kyllä tää k8 ihan ok aihio on!!! Samat tehot, ja vähän paremmat väännnöt, kuin k4:sta Yoshinputkisto, Yoshin stage 1 nokat, ja PC virityksellä...
Käppyrä
:p :p
Lähetetty: 12 Touko 2008, 17:11
Kirjoittaja Jukkis
BussiJussi kirjoitti:Nyt on Varkauden "valkkari" käynyt kiusaamassa rullaa joenkaupungissa. Ekat mittaukset, ja tehoja lähti abou 176hp. Vähän yläkierroksilta "kakkua" pois, ja tulos 180hp, ja vääntöä 148Nm. Vakiosta k8:sta lähtenyt samassa penkissä 177hp, ja putkiviritteisistä 182-183hp. Mullahan ainoastaan sliparit vaihdettu... Ensi talveksi itseäni motivoidakseni, pyysin tulostamaan samalle lapulle "öky"lohkon kämyrät!! Vielä matkaa "ökyn" tehoihin, ja vääntöihin, mutta kyllä tää k8 ihan ok aihio on!!! Samat tehot, ja vähän paremmat väännnöt, kuin k4:sta Yoshinputkisto, Yoshin stage 1 nokat, ja PC virityksellä...
Käppyrä
:p :p
aika huimia lukuja,ei oo kun kymppi liikaa
Edited By Jukkis on 1210601841
Lähetetty: 12 Touko 2008, 17:25
Kirjoittaja Agostini
Mitä se mansen maalari taas sekoilee.... :p :laugh:
Edited By Agostini on 1210602324
Lähetetty: 12 Touko 2008, 17:28
Kirjoittaja Jukkis
Ei mitään ... 172hv ja wääntöö miksun penkissä 142.. yohsin slipareilla...
Lähetetty: 12 Touko 2008, 17:38
Kirjoittaja 98-1197316477
Samoja polleja itsekkin sain dynostarin penkissä slipareilla,mutta vääntöö oli 159nm,oliko sulla huiput hp/väännössä tehtaan ilmoittamilla kierroksilla siis suurinpiirtein?7200rpm/vääntö ja 9700rpm/hp.
Lähetetty: 13 Touko 2008, 06:12
Kirjoittaja Jukkis
katsotaan jos saadaan kuvaa... Eikä ollu tarkoitus loukata ketään, Miksun penkki oon maan "ankarempia" Mulle ne oon vaan lukuja, perstuntumalla jo voin todeta että LÄHTEE nyt säätöjen jälkeen :rocket
K8 Orange "Limeted" Edition Teho / Vääntökäyrät a'la Mika Ruusila ( Bike Doctor ) Epilä Tampere . Varustus : Yoshimura Bolt On U.S.A . Ei muuta tehoon vaikuttavaa !!
Jukkiksen Käyrät K8 Oranssi !
Edited By Jukkis on 1210659100
Lähetetty: 13 Touko 2008, 08:40
Kirjoittaja busapappa2
Kyllä toi on taivaan tosi mitä Jukka kirjottaa . Varsinkin kun Ruusila ( Bike Doctor ) ei niinkään keskity siihen, että saadaan asiakkaan mielix HIRRRVEITÄ numeraali arvoja paperille, vaan oleellisinta ON, ETTÄ saadaan käyrät tasaisiksi ja optimaalisiksi niillä kierros alueilla mitä OIKEESTI käytetään ajaessa .
Ja juuri toi penkki missä Jukan Oranssi penkitettiin, on TOSI ANKARA . Käsittääkseni Kemissä on toinen yhtä Ankara, ELI antaa niitä TODELLISII tuloksii . VARMAANKIN Suomessa muitakin Penkkejä / Penkittäjiä, joissa tulee Hyvin SÄÄDETTYNÄ ( Joka pääasia ) samantasoisia lukuja. :p ELI JUST NIIN kuin PetriK Asian ilmaisi.
hajahuja vois mennä vaikka OIKEESTI ajamaan K8 KUNNOLLA, ja sitten vasta "paskotella" kenenkään tuloksia. Ainakin Allekirjottaneelle tulee sellanen tunne, että hajahujan kommentin takana jokin on "HujanHajan" .
Just tuolla väännöissä on huikee ero ainakin mun entiseen verrattuna, joka oli ihan hyvillä lukemilla penkitetty juuri Bike Doktorilla. Lisäksi ajettavuus onpi AIVAN omaa luokkaansa K8 :ssa. SE ON SYY, miksi mä vaihdan, koska ajan NIMENOMAA Baanaa PALJON. Räjähtävä lähtönopeus joka vaihteella, huikee vääntö, Kissamainen pehmeys IHAN kaikilla osa-alueilla vrt. vanha malli, sekä uskomaton ketteryys kaupungissakin .
Sitä en tarkaan tiiä mitä uuteen on tehty, että tällaselle "BaanaKetulle" uuteen malliin on saatu korjattua ajo-ominaisuuksia TODELLA ratkaisevasti. Muuten mulla ei just syytä olis vaihtaa, koska entisestä Liekitetystäkään ei KOSKAAN ole loppunut Tehot kesken.
Eriasia on hemmot jotka harrastaa kiihytyskisoja jne. TAI esim. tykkää Turbottaa koneensa, siähen hommaan varmaankin vanhemmat mallit on sopivampii erään "Asiantuntija" lausunnon perusteella Turboo ei kantsi ees laittaa 1999 - 2003 :sta uudempiin versioihin, joskin tiiä häntä kaverin asiantuntemuksesta ??
Kaikki edellä mainittu perustuu omakohtaisiin kokemuksiin, ja edustaa AINOASTAAN omia mielipiteitäni, jos joku ottaa nokkiinsa, niin ottakoot .
Tulee vaan mieleen jonkun Vikasaki miehen komentti "kuulemma" Messuilla :
"Onhan tuo komeempi, kuin entinen . SAISIVAT vain ajettavuuden vielä paremmaksi" ?!?
"Joku Busanisti" sitten oli kysäissyt, että paljonkos oot K8 :lla ajanut............
NIIN EI METRIÄKÄÄN, "mutta kun kaveri sano" ....................................
Lähetetty: 13 Touko 2008, 09:15
Kirjoittaja Purkuosia.com
busapappa2 kirjoitti:Ja juuri toi penkki missä Jukan Oranssi penkitettiin, on TOSI ANKARA . Käsittääkseni Kemissä on toinen yhtä Ankara, ELI antaa niitä TODELLISII tuloksii .
Aika moni varmaan kaipaa FAKTAA mikä on se TODELLINEN hevosvoima josta yllä puhut? mihin perustat väitteesi?
Onko se penkki mikä näyttää vähiten kaikista todellisin? vai oletko nyt varma ettei sellainen penkki näytä liian vähän? mitä jos sekin näyttää liikaa?
Tuolla väittävät mittaavansa TODELLISIA tehoja : http://www.factorypro.com/dyno/true1.html
Nuo lukemat huomattavasti pienempiä kuin "penkkigurujen" lukemat. Oliskos nuo oikeampia? vai onko nuo liian vähän?
Edited By Kekkula on 1210659331
Lähetetty: 13 Touko 2008, 10:10
Kirjoittaja busapappa2
Siis mikä "todellinen hevosvoima" ?? Olen täsä kuullut, että K8 :lla on saatu aikaan 189 hp vakiputkilla, johon en ota muuta kantaa kuin.............. :laugh:
mm. Bikedoctor hymyili aikas leveesti nuille "todellisille" hevosvoimille ?!?
Papereita pystytään tekemään AEVAN millasii asiakas haluu, mutta Toi käppyrä minkä lisäsin Jukkiksen tekstin alle ON FAKTAA . Tälläkin foorumilla on Pro ukkoja jotka vetelee Kvarttimaileja SUOMEN parhailla ajoilla, JA käyttävät Ruusilan penkkejä säätämiseen ja tehojen kartoitukseen. Kertokoot HE mikä faktaa ja mikä fiktioo. SE NYT AINAKIN ON FIKTIOO, että K8 malleissa on yksilökohtaisia eroja + - 20 kaakkia oikeesti, varsinkin kun kovempi tehoinen oli TÄYSIN vakio.
Anyway mua ei toi tehopuoli kiinnosta paskan vertaa, pääasia, että säädöt kohillaan JA AJAMINEN KIVAA . ???
Toin vain julki sen mitä Jukan pyörästä saatin irti VARMASTI yhden TOSI Specialistin toimesta JA varmasti huippulaitteella . Väittää saa ihan mitä haluaa .
Enkä kyseenalaista kenenkään väitteitä, kuin siltä osin, että TOSIAAN olis + - 20 kaakin eroja pyörissä. Ne paprut, mitä K8 osalta olen NÄHNYT on pääsääntöisesti tehojen osalta olleet 170 - 178 hp takapyörältä ja niissä on ollut muitakin, kuin Ruusilan penkin tuloksii.
Edelleenkin Kekkula mulle ON TÄRKEINTÄ, että pyörässä on SÄÄDÖT kohdillaan ja niillä kierroksilla, mitä käytetään IHAN TAVALLISESSA ajossa ON optimi tehot.
PC : n ja Vapaavirtaus suodattimen lisäämällä sekä putkitus 4:stä yhteen tuo jo ihan tosenlaisii lukemii, mutta mä en sellasii tartte. Eli kyllä tää keskustelu mun puolesta riittää NYT. Kunhan saan oman Valkkarin Dynoon Heinäkuussa kun tuun Espanjasta, saadaan vertauskohta kahelle putkiviritteiselle K8 :lle ilman mitään muita härpäkkeitä, mulle tosi tulee eri putket kuin Jukalle, eli Suzuki / Yoshimura Bolt On Japan .
Eli siltä pohjalta............................... :p