Loma reissut 2008?
Huhhuh mikä reissu, ite voi vain haaveilla tuollaisesta reissusta, itsellä perhe ym.harrastukset vievät niin paljon aikaa että ei mahdollisuuksia tuollaisiin. Kertokaahan miten paljon tuollaisia reissuja joutuu etukäteen selvittelemään/suunnittelemaan vai mennäänkö sen mukaan miltä tuntuu,tai tässä asiassa varmaan on kahta "koulukuntaa" mutta ilmeisestikään ei kannata mitään tarkkoja aikatauluja tehdä koska kaikenlaista näköjään sattuu ja tapahtuu. Entäs suunnistaminen tuollaisilla reissuilla, navigaattorilla vai kartalla? Yöpymiset hotellissa vai teltalla? Taitaa myös paljon vaikuttaa matkabudjettiin se että miten yöpyy ja mistä ja millä menee merien yli.
Born to be wild...paitsi himas.
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Nesmit kirjoitti:mtmanty kirjoitti:Oranssi-musta Busa starttas eilen Oulusta liikenteeseen. Pysyttelen kotimaassa 28.7. asti, jolloin menen laivalla Tukholmaan ja siitä seuraavat pari viikkoa vietän jossain Saksan tienoilla.
Raporttia seuraa parin viikon päästä.
Ohitettiinkonhan sut eilen motarilla
En tiiä sanoa varmasti, muutaman Busan näin matkan aikana
Mittariin kerty 3600km tältä reissulta. Reittinä oli Oulu-Helsinki-Turku-Tukholma-Borås-Kiel-Hampuri-Rostock-Helsinki-Oulu.
Ainoat etukäteivaraukset oli Turku-Tukholma ja Rostock-Helsinki -lauttapaikat, muuten ajelin tuulien mukaan.
Boråsissa vietin muutaman yön sukulaisissa, sitte lähin ajelemaan Saksan maalle. Kielin kohdalla rupes väsyttämään ja mie kurvasin ensimmäisen hotellin pihaan mistä löyty heti vapaa huone. Yritin samaa Hampurissa, mutta siellä oli kuulemma sen verran tapahtumia viikonloppuna että hotellit alkoi jo olla täynnä. Sain lopulta varattua www.booking.com -sivuilta jonku hotellin, minne pääsin heittämään laukut haittaamasta ajoa. Sitten baanalle: sain mittariin 280km/h ennen kuin vapaa tie loppui.
Busa toimi hyvin koko reissun ajan, eikä vastaan tullu mitään ylläreitä. Ens vuonna pitää jättää tuo kotimaan/Ruotsin ajelu vähemmälle, ja mennä lautalla suoraan Saksan maalle. Silloin ehtis käydä jossain pitemmällä, vaikkapa Nurburgringillä, Alpeilla tai Italiassa. Ja reissu kannattaa ajoittaa ennen keskieuroopan lomakautta, silloin on baanallakin paremmin tilaa ajella.
Kuviakin tuli otettua.
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
Meän Norjan reissusta 22.7.-1.8.2008 tarinaa suollan ehkä tuonnempana...tällä hetkellä omilta kotisivuiltani löytyy kuva-albumi tuosta reissusta. Kaikkiihan 350 kuvaa
Tästä klikkaamalla saat galleriassa olevasta kuvasta linkin tuohon nettialbumhin...kuvia voit katella sitten joko yksitellen räpsyttelemällä tai sitten klikkaamalla albumista yhen kuvan "isoksi" ja sitten oikiasta yläkulmasta kuva kerralhan tai slide-showna...
Tästä klikkaamalla saat galleriassa olevasta kuvasta linkin tuohon nettialbumhin...kuvia voit katella sitten joko yksitellen räpsyttelemällä tai sitten klikkaamalla albumista yhen kuvan "isoksi" ja sitten oikiasta yläkulmasta kuva kerralhan tai slide-showna...
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Nythän on Toimevekin bongattu busamiitissä Hesassa. Tulkaa vaan useammin tänne etelään, meillä on paljon hulppeita reittejä joita pääosin Vmatin kanssa ajellaan .orgin viikkotapaamisissa. Tosin oli siellä pohjoosessakin mukava ajella kesällä, ei tarvinnut avoimissa maastoissa huolehtia muusta kuin poroista.
Oma tämän kesän The Reissu lähestyy. Perjantaina 5.9 ajan parin kaverin kanssa Naantaliin, lautalla Kapelskäriin ja sitten lauantaina Hurrilandian ja Tanskan läpi Saksaan Hampuriin. Sieltä sunnuntaiksi Hockenheimiin katselemaan sikäläisen kansallisen RR:n eli IDM:n finaaleja. Ymmärtääkseni myös suomalaisia on kisassa mukana.
Hockenheimista kokka suunnataan Alppeja kohti ilman sen kummempia matkasuunnitelmia. Sääennusteilla on ainakin jonkinlainen merkitys suuntiin. Takaisinpäin tuloa säätelee lautan lähtö Travemundestä perjantaina 12.9.
Onkos täältä lähdössä ketään samoihin suuntiin ja esimerkiksi tuonne Hockenheimin skaboihin? ???
Hockenheimista kokka suunnataan Alppeja kohti ilman sen kummempia matkasuunnitelmia. Sääennusteilla on ainakin jonkinlainen merkitys suuntiin. Takaisinpäin tuloa säätelee lautan lähtö Travemundestä perjantaina 12.9.
Onkos täältä lähdössä ketään samoihin suuntiin ja esimerkiksi tuonne Hockenheimin skaboihin? ???
MAL
Jorgos kirjoitti:Huhhuh mikä reissu, ite voi vain haaveilla tuollaisesta reissusta, itsellä perhe ym.harrastukset vievät niin paljon aikaa että ei mahdollisuuksia tuollaisiin. Kertokaahan miten paljon tuollaisia reissuja joutuu etukäteen selvittelemään/suunnittelemaan vai mennäänkö sen mukaan miltä tuntuu,tai tässä asiassa varmaan on kahta "koulukuntaa" mutta ilmeisestikään ei kannata mitään tarkkoja aikatauluja tehdä koska kaikenlaista näköjään sattuu ja tapahtuu. Entäs suunnistaminen tuollaisilla reissuilla, navigaattorilla vai kartalla? Yöpymiset hotellissa vai teltalla? Taitaa myös paljon vaikuttaa matkabudjettiin se että miten yöpyy ja mistä ja millä menee merien yli.
Eka kertaa oli meillä navi mukana ja kun sitä oppii käyttämään reittien tekoon, niin se on loistava laite. Tosin paperikarttaakin tarvitaan että ymmärtää kokonaisuuden. Osoitteiden, huoltsikoiden ja hotellien&kämppäreiden hakeminen on tietty todella helppoa.... Ennen se oli tuskaa. Persiään sattui päivän päätteeksi ja kurkkua kuivasi ja etsi niitä pirun kämppäreitä joitten kyltit ovat monesti ihan surkuhuonosti nähtävissä...
Ennen tehtiin tarkkoja suunnitelmia reiteistä ja paikoista, nyt vanhempana ei yleensä päätetä yhtään mitään. Korkeintaan määränpää katsotaan ja kuten huomasit, niin osittain jouduttiin sitä sitten heti alussa muuttamaan...
Mut ei se vaikeaa ole. Meinaan se suunnitelmien muuttaminen kesken kaiken. Muuttamalla suunnitelmia säästyttiin sateelta (myrskyltä) ja ajeltiin lähes koko matka auringon paistaessa...
Ennen oltiin paljon teltassa yötä. Nyt tällä reissulla se värkki oli ihan turha, kun oltiin vaan 2 yötä siinä ja piti raahata niitä sitten mukana. Tosin onhan se paljon kalliimpaa olla muualla ku teltassa, mutta on se monesti mukavampaakin. Varsinkin jos "joutuu" ajamaan paljon.
Yleensä ollaan menty viime aikoina via Baltiaa pitkin, mut nyt iski joku vimma laittaa rahaa likoon ja seilattiin rahtilaivalla. Kallis, mutta kyllä saa syödä (ja juoda)....
Tollasen reissun olis voinut heittää puoleen hintaan jos olisi tinkinyt noista majoituksista ja laivoista. Nyt taas muistaa miksi käy töissä... Vino pino masterlaskuja maksamatta
Edited By Ode on 1221752368