Sivu 5/5

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 16:33
Kirjoittaja RHead
Kuvia osoitteessa: Kuveksia

Videoitakin tulloo varmaan ennen elokuuta ;)

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 19:53
Kirjoittaja Jaku
jarim kirjoitti:http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/joensuu_0606/10062006012_G ei HÄN-mies vaan SE-mies! :respekt:
Tällä kertaa ei sitte peilejä ruuvattu irti :p :rasberry:

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 20:16
Kirjoittaja jakehaanpää
Huikeita nopeuksia on äijät luukuttanut :respekt:

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 20:45
Kirjoittaja kalle
Kovia lukemia olette vetäneet! Ite en saanut Lappeenrannassa
kuin 280km/h vastatuuleen. Kauhee ryysis siellä ja ei viitsinyt
odottaa toista vuoroa.

Hieno homma kun ennätys on nyt Busaleirissä!

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 21:15
Kirjoittaja 74-1085495998
Kowia laitteita pojilla :respekt:

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 12:38
Kirjoittaja -Artsi-
Kiitokset vaan onnitteluista, aika hyvinhän tuo meni... saatiinpas se kruunu pois kwaakuilta. :D
Omat tavoitteet oli viime vuoden oma ennätys 286 km/h sekä 300 rikkominen, ilman mopon hajoamista. Varovainen "varanumero" 200 mailin ylitys sitten joskus... no nuohan meni kaikki ekalla vedolla (323), jossa nopeudenrajoitin räksytti puolisen kilometriä ennen mittauspaikkaa. Pyörä ja keli osoitti potentiaalinsa joten alkoi kuumeinen laina-TRE:n etsiminen, mielessä se 327 km/h, ja tietty Kimmon huikea 332 veto. Jarilta löytyi apu ja TRE:llä toinen veto tuotti 327 km/h (ei ole listalla jostain syystä). Tutkamies totesi että tulit pirun lujaa, tutkaan ei saatu kuin yksi em. lukema... Kolmanteen vetoon sitten käänsin peilit luimuun ja tuottihan se tulosta.

RHeadin suoritus oli tasan yhtä hyvä, taitaa tuo pieni ero jo hävitä mittaustoleransseihin... Samoin Kajbusan lukemat olisi varmasti olleet samaa luokkaa jos olisi välitykset olleet samat kuin mulla & Kimmolla. Keli oli myös otollinen, onneksi olkoon kaikille oman ennätyksensä tehneille! :kippis:

Nyt kun Yöjuna paljasti hampaansa niin kiitän ja kumarran:

ksthb / Kansiset - korvaamatonta apua läpi koko projektin. Kiitos Jamppa!
Kujo - teknistä tukea ja know-howta
Anne - takapiruilu & hermojen kestävyys
Viaber Oy - dynoajot
jarim - TRE:n lainasta, se oli se "viimeinen lenkki ketjussa"
Ja jokainen nimeltä mainitsematon, teitä on lukuisa joukko osallisena tavalla tai toisella. Kiitän! :respekt:

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 21:04
Kirjoittaja Sepe
Hienosti ootte laskeneet meneen! :D Kaikkee se talvi onkin saanut aikaan. :D Noh ens keväänä taitaa jo 350 mennä rikki?!

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 15:17
Kirjoittaja jummijammi
Upeetaaa :respekt: Mahtawaa :tapu: :pomppu: Ja sitte tosi offtopiccia:(kawoista tul mieleen:) Juttelin sokkkotreffeillä yhen 1400 zzr kuskin kans, (ent. busailija), busan ja kwaakun eroista, niin tuumasi että kawa parempi matkamopo mutta ei kasva sarvet päähän niinku bussilla.. :twisted:

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 15:28
Kirjoittaja kajbusa
Onnittelut Artsille hurjasta vedosta :kippis: ..harmi kun ehdin lähteä pois ennen sitä... olis varmaa miehen ilmeet ollut näkemisen arvoiset :D :D

Jäin miettii et, miten Kimmon busa vetää kierrokset tappiin ilman TRE:tä ja Artsilla ja minulla tarvii TRE:n... jos en väärin muista niin teillä molemmilla oli saman ikäiset laitteet niin sitä ei voi selittää vuosimalli erollakaan........ :omituinen:

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 16:40
Kirjoittaja RHead
kajbusa kirjoitti:Jäin miettii et, miten Kimmon busa vetää kierrokset tappiin ilman TRE:tä ja Artsilla ja minulla tarvii TRE:n... jos en väärin muista niin teillä molemmilla oli saman ikäiset laitteet niin sitä ei voi selittää vuosimalli erollakaan........ :omituinen:
Joo tota juttua mietin itekkin...

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 21:09
Kirjoittaja tetsa
Jostain joskus ollut lukevanani huonolla englannintaidolla, että aika yksillöllisiä millä kierroksilla nopeudenrajoitin toimii. Haitari oli kait jostain 10200-10800. Syytä moiseen ei hajuakaan.

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 19:53
Kirjoittaja akseli
tietäisikö kukaan foorumilla mikä olisi lentokenttäajoissa suomessa kovin vaparilla ajettu tulos? :p

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 20:04
Kirjoittaja PetriK
kajbusa kirjoitti:Onnittelut Artsille
Jäin miettii et, miten Kimmon busa vetää kierrokset tappiin ilman TRE:tä ja Artsilla ja minulla tarvii TRE:n... jos en väärin muista niin teillä molemmilla oli saman ikäiset laitteet niin sitä ei voi selittää vuosimalli erollakaan........ :omituinen:

Ihan heittona tietämättä kimmon busan modeista, mutta jos busan alkuperäinen nopeudensäätö on tehty katkomalla injektorisignaalia ja sitten koneessa onkin lisäruisku joka on vielä vähän rikkaalla niin voihan tuo vetää kierrokset tappiin ilman TRE:täkin, mutta saattaa käydä laihalla sitten yläpäässä yhden tai parinkin pytyn kohdalla. Mutta jos ahtoja on 1.3bar niin kukapa huomaa eroa jos seos vetää parissa sylinterissä loppupäässä -20..-30% joka on saatettu dynossa jotenkin vielä kompensoidakin.

Toinen juttu on se että jos vaikka kone kuvittelee koko ajan että kytkin on painettuna niin kierrosrajoitin toimii alempana, mutta ei huippunopeuden rajoitin välttämättä kuitenkaan toimi.

Osuuko jompi kumpi veikkaus Kimmon busaan ?




Edited By PetriK on 1150304764

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 09:49
Kirjoittaja BussiJussi
tetsa kirjoitti:Jostain joskus ollut lukevanani huonolla englannintaidolla, että aika yksillöllisiä millä kierroksilla nopeudenrajoitin toimii. Haitari oli kait jostain 10200-10800. Syytä moiseen ei hajuakaan.

OFFTOPIC: Onko mahdollista, että kierroksenrajoitin ottaa eri kierroksilla, eri vaihteella?? Tein "pientä testausta" vkl:nä: Pienillä vaihteilla, ottaa rajoitin 10500rpm.... Vitosella, ja varsinkin kutosella mittarin mukaan 11000rpm!! Mistähän johtuu?? Tietty kutosella nousee hitaasti mittari sinne rajoittimelle, ehtisköhän se paremmin reagoida, vai mikähän on? Mutta selvästi reilu 500rpm on eroo!! Kenttäajoja odotellessa......


:p :p