Busanistit ratapäivä osa 3 - Kemora 15.7.2011
Jossu, ihan oikeesti, nyt tuli kyllä väärä ryhmä. Sen verran reippaasti vedit viime vuonna Kemorassa, että keskiryhmässäkin olet sieltä nopeammasta päästäJossu kirjoitti:Nyt näyttäis että pääsenkin mukaan että hitaaseen ryhmään, kiitos!
Kiva, että pääsette molemmat Varjon kanssa mukaan
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Jokainen ilmoittautuu ryhmään joka itsestä tuntuu oikealta - jotta jokainen tulee sillä oletuksella kun itsestä tuntuu hyvälle ja turvalliselle.
Päivän mittaa sitten tehdään säädöt sen mukaan miltä kuskeista tuntuu ja meille tulee kaksi EAKta jotka sitten säätää ryhmiä.
Eli jokainen tulee siihen ryhmään mikä itsestä tuntuu oikealta ja aloittaa siinä.
Muistetaan että tämä ei ole kisa eikä näin ollen ole mitään absiluuttisia tavoiteaikoja. Toki noi Busabobon ajat antaa arviota ryhmäjaosta yleensä hyvänä päivänä, mutta muistetaan että kaikkiensa ryhmät muodostuvat täysin osallistujien mukaan. Ohjeelliset ajat voi muuttua suuntaan tai toiseen monen parametrin säätäminä, joten oleelista olisi että kukaan ei lähde ryhmään jossa on jo lähtökohtaisesti riskirajoilla. Raatoauton hoitaminen on ikävä homma ja radan puruttaminen myös.
Muistetaan myös että ohitussäännöt muuttuvat ryhmäjaon myötä, nopeassa tarkoittaen ohituksia jarrutuksisssa, mutkissa etc. Tällöin on hyvä olla kokemusta siitä kun kaveri työntää polvimaassa rinnalle.
Eli pelkkä aika ei ole jako jolla ryhmät jaetaan vaan:
a) kuski itse säännöstöä vasten ajattelee mikä voisi olla oikea ryhmä. (oma tuntemus / oma kokemus)
b) päivän mittaan muutoksia voidaan tehdä sekä ylös että alas. (vain ja ainoastaan EAKoiden ja järjestäjän toimesta - itse voi ehdottaa siirtoa, mutta edellä olevat antavat luvan)
c) EAK:t ohjaa kuskeja eri ryhmiin tasaten ryhmät siten että sekä nopeus että joustavuus ryhmissä säilyy.
d) joustavuus
e) joustavuus
f) joustavuus
.
.
.
Kuten aloituskokouksessakin tulen sanomaan: Kuski itse määrää nopeuden ja omaa tuntemusta ei pidä koskaan radalla ylittää.
Oman kokemukseen pohjautuen kuskien määrä ei tee ryhmästä takkuista vaan epätasaiset kuskit, kisailu ja ennen kaikkea joustamattomuus ja toisien huomioon ottamattomuus. Säännöstö ohjaa yleisiin ohjeisiin jotta järjestys säilyy, mutta radalla olijat tekevät ajosta joustavaa/joustanmatonta. Siksi ei aina ole tarkoituksen mukaista vain ja ainoastaan siirtää väkeä ryhmästä toiseen, vaan enemmänkin kannustaa ajatukseen että ollaan huomioonottavia radalla, annetaan tilaa nopeammille, jos juututaan jonoon niin haetaan itselle ajotilaa vaikka varikon läpi ajamalla.
Summa Summarum: ei kun kohteeseen kesällä ja se on let's go meininki.
Päivän mittaa sitten tehdään säädöt sen mukaan miltä kuskeista tuntuu ja meille tulee kaksi EAKta jotka sitten säätää ryhmiä.
Eli jokainen tulee siihen ryhmään mikä itsestä tuntuu oikealta ja aloittaa siinä.
Muistetaan että tämä ei ole kisa eikä näin ollen ole mitään absiluuttisia tavoiteaikoja. Toki noi Busabobon ajat antaa arviota ryhmäjaosta yleensä hyvänä päivänä, mutta muistetaan että kaikkiensa ryhmät muodostuvat täysin osallistujien mukaan. Ohjeelliset ajat voi muuttua suuntaan tai toiseen monen parametrin säätäminä, joten oleelista olisi että kukaan ei lähde ryhmään jossa on jo lähtökohtaisesti riskirajoilla. Raatoauton hoitaminen on ikävä homma ja radan puruttaminen myös.
Muistetaan myös että ohitussäännöt muuttuvat ryhmäjaon myötä, nopeassa tarkoittaen ohituksia jarrutuksisssa, mutkissa etc. Tällöin on hyvä olla kokemusta siitä kun kaveri työntää polvimaassa rinnalle.
Eli pelkkä aika ei ole jako jolla ryhmät jaetaan vaan:
a) kuski itse säännöstöä vasten ajattelee mikä voisi olla oikea ryhmä. (oma tuntemus / oma kokemus)
b) päivän mittaan muutoksia voidaan tehdä sekä ylös että alas. (vain ja ainoastaan EAKoiden ja järjestäjän toimesta - itse voi ehdottaa siirtoa, mutta edellä olevat antavat luvan)
c) EAK:t ohjaa kuskeja eri ryhmiin tasaten ryhmät siten että sekä nopeus että joustavuus ryhmissä säilyy.
d) joustavuus
e) joustavuus
f) joustavuus
.
.
.
Kuten aloituskokouksessakin tulen sanomaan: Kuski itse määrää nopeuden ja omaa tuntemusta ei pidä koskaan radalla ylittää.
Oman kokemukseen pohjautuen kuskien määrä ei tee ryhmästä takkuista vaan epätasaiset kuskit, kisailu ja ennen kaikkea joustamattomuus ja toisien huomioon ottamattomuus. Säännöstö ohjaa yleisiin ohjeisiin jotta järjestys säilyy, mutta radalla olijat tekevät ajosta joustavaa/joustanmatonta. Siksi ei aina ole tarkoituksen mukaista vain ja ainoastaan siirtää väkeä ryhmästä toiseen, vaan enemmänkin kannustaa ajatukseen että ollaan huomioonottavia radalla, annetaan tilaa nopeammille, jos juututaan jonoon niin haetaan itselle ajotilaa vaikka varikon läpi ajamalla.
Summa Summarum: ei kun kohteeseen kesällä ja se on let's go meininki.
busabobo kirjoitti:Jossu, ihan oikeesti, nyt tuli kyllä väärä ryhmä. Sen verran reippaasti vedit viime vuonna Kemorassa, että keskiryhmässäkin olet sieltä nopeammasta päästä
Kiva, että pääsette molemmat Varjon kanssa mukaan
Sen verran on vähän tullut ajeltua viime kesänä että katson parhaammaksi aloittaa hitaasta ja hakea tuntumaa sieltä..nostelkoot sit nopeempaan jos siltä tuntuu. Mutta tosi kiva päästä mukaan ja nähdä tuttuja kasvoja, jee!