Sivu 5/5

Lähetetty: 28 Kesä 2015, 21:35
Kirjoittaja Kekee
Eturengas tartteis vaihtaa ennen ratajuttuja...oiskoha tuo paha valinta power3 etunakiksi pr4 takarengas kaveriksi. Vois jopa kulua yhtämatkaa...

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 18:32
Kirjoittaja toimeve
toimeve kirjoitti:...pari tuhatta kilometriä takana Pirelli Angel GT:llä. Lyhyesti ensituntuma tähän minulle uuteen tuotteeseen:

Taustatiedot:
- Suzuki GSXR Hayabusa (lievästi originaalia tehokkaampi)
- paineet edessä 3,0, takana 3,1 (Suzukin suositus 2,9/2,9)
- kuski 110kg varusteet päällä
- edellisvuosina Michelin Pilot Road 2 ehdottomasti paras rengas Busalleni/ajotyylilleni kestävyys/tunnokkuus huomioiden (ajanut n. 11-14 tkm per satsi)
-- toiseksi edellinen satsi/testasin Continental RoadSmart II; en tykännyt, liukas
-- ennen tätä Angel GT alla Bridgestone S20, tykkäsin kovasti, hyvä radalla ja vesikelillä, kesti n. 8000km ajoillani

Maantieajo "tourinki", kuiva keli, n. 1200 km

- erinomaisen tunnokas
- jouhevasti käyttäytyvä
- kestävän oloinen (ei kulumaa havaittavissa yhteensä n. 2000 km jälkeen)

Maantieajo "mutkapätkäily", kuiva keli n. 400km

- luotettavan oloinen
- tunnokas

Rata-ajo (Kemora, aurinkoinen +20 astetta), n. 110 km (n. 40 kierrosta omaa kovaa...)
- paineet edessä kylmänä 2,3, takana 2,3
- jouhevasti mutkissa toimiva
- ei sula, kuten vähän pehmeämpi (esim Bridgestone S20) sport-touring rengas on minulla tehnyt
- ei repeile reunoilta (kuten Michelin Pilot Road 3 teki minulla)
- rajummassa avauksessa kallellaan luisti hieman ulostuloissa, eli ei ilmeisesti “lämmennyt” riittävästi paremman pidon saavuttamiseksi, mutta tuosta huolimatta omaan ajoon silti ehottoman luotettavan oloinen. Takarenkaan paineenlasku 2 bar olisi ehkä auttanut, en kokeillut.

Vesisade, märkä maantie, n. 300km

- hyvä, luotettava pito ohituksissa
- ei mitään vesiliirtoon, vetelyihin puolelta toisella jne viittaavaa myöskään moottoritienopeuksilla runsaassa vesimäärässä

Yhteenvetoa Angel GT ekan 2000 km jälkhen yllä olevilla ajomäärillä eri "tyyleillä":
- miellyttävä, jouhevasti käyttäytyvä rengas
- mielenkiinnolla odotan kilometrejä lisää, eli kestääkö PR2:n ajomääriin noin hyvänä
- suosittelen raskaampiin sport-tourinkeihin, mutta pidän itse paineita hieman suosituksia korkeampina (käytännössä kokenut paljon paremmaksi ja vähemmän rengasta kuluttavaksi tuolla omalla Busa-kuski-ajotyylini -kombolla.
...ja loppuyhteenveto n. 13.100km jälkhen:

- erittäin hyvä "pyöreys" ilman kanttia n. 8000 km saakka, sen jälkhen alkoi keskikohta tasoittua MUTTA ei tullut samanlaista "pattia" takarenkaan molemmin puolin kuin PR2 esimerkiksi. Eli siinä mielessä oli parempi

- pitokyky säily erinomaisena koko ajan, ajotuntuma samaten

- eturenkhalla olis ajanu vielä useita tuhansia kilometrejä, mutta vaihan aina molemmat renkhat yhtäaikaa

- eturengas myös ilman "nyppyjä" joita on aiemmissa merkeissä/malleissa jonkin verran tullut (HUOM! käytän paineita 3.1-3.2, sillä lie joku merkitys näissä keleissä)

Nyt lähti testiin Dunlop SportSmart II, joka tuskin kestää lähellekhän 10.000 km, mutta siitäpä lisää kun on enemmän kokemusta. Alle laitoin viime torstaina ja ajettu nyt vasta rapiat 500km eli lauantaina Kauhavalla mutka. Sadekeliä menomatka, ei luistanu reippaammissakhan ohitteluissa, joskin tietysti kaasukäteni säännöstelee turvallisesti vauhteja :p

Lähetetty: 11 Helmi 2016, 14:53
Kirjoittaja mprenkaat
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa - Sopivia renkaita!

Avon AV 56 Storm 2 Ultra
Bridgestone Hypersport Battlax S 20 myös EVO
Bridgestone BT 014
Bridgestone Battlax T 30 myös EVO
Continental SportAttack 1 ja 2
Dunlop Sportmax Qualifier 1 ja 2
Metzler Roadtec 01, Z6, Z8
Michelin Pilot Road 4
Michelin Power 3
Pirelli Angel ST ja GT (GT:stä A versio)

:)

http://mprenkaat-store.com

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 14:09
Kirjoittaja toimeve
toimeve kirjoitti:Nyt lähti testiin Dunlop SportSmart II, joka tuskin kestää lähellekhän 10.000 km, mutta siitäpä lisää kun on enemmän kokemusta. Alle laitoin viime torstaina ja ajettu nyt vasta rapiat 500km eli lauantaina Kauhavalla mutka. Sadekeliä menomatka, ei luistanu reippaammissakhan ohitteluissa, joskin tietysti kaasukäteni säännöstelee turvallisesti vauhteja :p

...Dunlop SportSmart II ajettu nyt noin 7000km:

- tajuttoman hyvä pito renkaassa
- takarengas kulunut tosi hienosti, pyöreyttä on (paineet 3,1-3,2 bar, Busa suositus 2,9), pintaa itse asiassa melkosesti vielä jäljellä!
- eturengas kulunut reilusti takarengasta enemmän (paineet 3,0-3,2 bar, suositus 2,9), jo noin 6tkm oli nyppyä tullut kuvioiden reunalle, selkeästi jopa pieni "harjanne", jonka huomaa mutka-ajossa koko ajan enemmän
- noin 5tkm saakka eturenkaassakaan ei huomannut mitään poikkeamaa, mutta ilmeisesti Busan paino tekee tuolle normirenkaalle sen, että käyttäytyy tuolla tavalla.

Huomioitavaa tässä on, että tällä renkaalla ei ajettu kuin yksi ratapäivä, muut ajot enemmän ja vähemmän tourinkia ja mutkapätkänautiskelua.

Yllättävän hyvä käytös myös kostealla kelillä reippaassakin ajossa. Ei huono missään tapauksessa. Ehkä kuitenkin Dunlopilta Sportmax RoadSmart 2 (tai etenkin nyt huippu-uutuus RoadSmart 3) soveltuu Busalle paremmin.

Seuraavaksi alle laitetaan tämän kesän toinen kova uutuusrengas eli Metzeler Roadtech 01. Siitä raporttia viimeisthän syksyn loputtua...

Kuva

Pidetäänhän kumit tietä kohti.




Edited By toimeve on 1466507469

Lähetetty: 10 Heinä 2016, 00:09
Kirjoittaja ile63
michelinin voittanutta ei ole,pilot road 2-3 sekä etusessa ja takasessa,taka nakilla pääsin yli 14000 kilsaa ja etupäällä 10000 ja kulutus pinta hyvä mutta vasen puoli kulunnut hieman kantille,joten se menee vaihtoon lähiaikoina

Lähetetty: 11 Loka 2016, 10:08
Kirjoittaja mprenkaat
toimeve kirjoitti:
toimeve kirjoitti:Nyt lähti testiin Dunlop SportSmart II, joka tuskin kestää lähellekhän 10.000 km, mutta siitäpä lisää kun on enemmän kokemusta. Alle laitoin viime torstaina ja ajettu nyt vasta rapiat 500km eli lauantaina Kauhavalla mutka. Sadekeliä menomatka, ei luistanu reippaammissakhan ohitteluissa, joskin tietysti kaasukäteni säännöstelee turvallisesti vauhteja :p
...Dunlop SportSmart II ajettu nyt noin 7000km:

- tajuttoman hyvä pito renkaassa
- takarengas kulunut tosi hienosti, pyöreyttä on (paineet 3,1-3,2 bar, Busa suositus 2,9), pintaa itse asiassa melkosesti vielä jäljellä!
- eturengas kulunut reilusti takarengasta enemmän (paineet 3,0-3,2 bar, suositus 2,9), jo noin 6tkm oli nyppyä tullut kuvioiden reunalle, selkeästi jopa pieni "harjanne", jonka huomaa mutka-ajossa koko ajan enemmän
- noin 5tkm saakka eturenkaassakaan ei huomannut mitään poikkeamaa, mutta ilmeisesti Busan paino tekee tuolle normirenkaalle sen, että käyttäytyy tuolla tavalla.

Huomioitavaa tässä on, että tällä renkaalla ei ajettu kuin yksi ratapäivä, muut ajot enemmän ja vähemmän tourinkia ja mutkapätkänautiskelua.

Yllättävän hyvä käytös myös kostealla kelillä reippaassakin ajossa. Ei huono missään tapauksessa. Ehkä kuitenkin Dunlopilta Sportmax RoadSmart 2 (tai etenkin nyt huippu-uutuus RoadSmart 3) soveltuu Busalle paremmin.

Seuraavaksi alle laitetaan tämän kesän toinen kova uutuusrengas eli Metzeler Roadtech 01. Siitä raporttia viimeisthän syksyn loputtua...

Kuva

Pidetäänhän kumit tietä kohti.
Asiallista tekstiä. Lisää vaan tuloksia tulemaan! :)