Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Kiinnostaisi kanssa tietää paljonko lujempaa meni tötteröillä kun ilman, vai oliko meno vaan perstuntumalla nopeempaa :p


Ja minkä laisella vertailupohjalla?
esim samoissa olosuhteissa peräkisiä lähtöjä tötteröillä, ilman ja tötteröillä aina kovempaa :)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Taas tuli muutama tunti pajalla turattua. Taiteilin alumiinilatasta kuitenkin kiinnikkeet belly panille. Ois kai noita voinu vähän enemmänkin viimeistellä, ei nuo kuitenkaan vaikuta ohjaukseen eikä pyörä muutenkaan ole näyttelyväline niin kelpaa minulle :p

Kuva

Kuva

Samalla vaihtelin myös takapyörän ja rataspakan laakerit. Tuo homma olikin ihan kohallaan tehä. Kohta ois rataspakan laakeri antautunut, rasva oli mennyt ihan mustaksi ja haisi palaneelle.

Monet on haukkuneet Kiinalaiset läpilaskettavat yläkolmiot paskaksi, ottaa kuulemma kahvat katteisiin kiinni joten ovat sitten vaarallisia vaikka bensiksellä kanttaillessa. No, poikkeus vahvistaa säännön. Ostin aikasemmin sen toiseksi halvimman Kiinalaisen kolmion, vielä jää vaikka rukkasille tilaa kahvojen ja katteiden väliin :thumbup:

Kuva

Nyt alkaa olla jo vaikea keksiä mitä seuraavaksi tekisi, herkeis nyt ees satamasta tuota lumenpaskoo lisää niin pääsis kurvailemaan :bike:

Ai niin, onhan se uus etuloksu ja skuupit vielä saapumatta...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Mulla ottaa PMR läpilaskettavalla yläkolmiolla kytkinnestesäiliön kulma siihen mittaristoa kiertävään muoviin. Ei niin paljoa kuitenkaan että tekisi esteettistä haittaa pahempaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

jarim kirjoitti:Mulla ottaa PMR läpilaskettavalla yläkolmiolla kytkinnestesäiliön kulma siihen mittaristoa kiertävään muoviin. Ei niin paljoa kuitenkaan että tekisi esteettistä haittaa pahempaa.

Perkhele, sais nyt jo ajokausi alkaa... Juu-zon hankinnan innoittaman tuli tilattua myös eteen radiaali sylkkä, menee kohta jo ylivarustelun puolelle :shocked:

Vakio säiliö ei ota itellä katteisiin kiinni, uudessa pystyy vissiin säätämään säiliön korkeutta niin tuossakaan ei pitäisi olla ongelmaa. Näkee sitten kun saa paikalleen.

Kohta luulis etuloksun ja ram-air tötteröiden tulevan perille, alkaa olla 3 viikkoa tilauksesta aikaa. Just tuli vielä mieleen että pitäsköhän käyttää keulaputket huollossa kun ei oo tietoo millon on viimeks öljyjä vaiheltu.

Taas on lupaillu plussa kelejä, saas nähä saako osat paikalleen ennen kun pääsee pärtsäilemään.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Just tuli vielä mieleen että pitäsköhän käyttää keulaputket huollossa kun ei oo tietoo millon on viimeks öljyjä vaiheltu.

Pitäisi,
ennemin kuin vaihtaa ehjää jarru sylinteriä. kausi on paljon mukavampi pöristellä kun stefat ei laske öljyjä kesken kautta kuin mahdolisesti hitusen parman tuntuman jarruilla keula öljyt kesken matakn ulkonan,

kuinkahn moni joka kaipaa parempaa tuntumaa jarrun on pitäänyt ne org jarrut kunnossa ja huoltanut ohjeen mukaan letkut vaihdelen aika ajoin
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Onhan se nyt vaan fakta että kunnollinen radiaalisylinteri teräspunosletkuilla on parempi kuin orkkis jarrut vaikka kuinka olisi niitä orkkiksia huoltanuy ja pitänyt kunnossa. Tietysti kaikkeen tottui, jopa nyrkkiin perseessä kun se on siellä tarpeeksi kauan. Mukavempi se vain on kunnollisilla jarruilla ja ilman sitä nyrkkiä ahterissa.

Toki itsekin olen keulahuollon kannalta kun nyt muutenkin on tekniikkaan panostettu talvella.




Edited By juu-zo on 1552729973
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Eikös ne etupumppujen stefat gen1 korkkaile juuri sopivin väliajoin, niin tulee huollettua niitäkin sopivin väliajoin? :D
Omasta jo 2 kertaa vaihdettu öljyt ja stefat, ja mittarissa taitaa olla about 50tkm. Tokihan se riippuu paljon käytöstä. Voi olla ensi kesänä taas edessä, kun talven seisonut täysin paikallaan.
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

BaTTman kirjoitti:Eikös ne etupumppujen stefat gen1 korkkaile juuri sopivin väliajoin, niin tulee huollettua niitäkin sopivin väliajoin? :D
Omasta jo 2 kertaa vaihdettu öljyt ja stefat, ja mittarissa taitaa olla about 50tkm. Tokihan se riippuu paljon käytöstä. Voi olla ensi kesänä taas edessä, kun talven seisonut täysin paikallaan.
Tilasin keulaan huollon mp-huolto Honkaseen kun melkein samalla kylällä on. Menee parin viikon päähän ennen kun saa työnalle, sen verran tuntuu hommaa riittävän. Krossi ja ratamiehet ainakin kehuu kaverin tekevän asiallista työtä. Vaihellaan ainakin öljyt ja tsekataan samalla (joku) venttiili, liukuholkit, stefat ja pölytiivisteet. Samaan konkkaan menee nyt sitten vielä takapampun huolto, en usko että tuolle on mitään noille kilsoille tehty (rapiat 71tkm). Tuohonkin rasvan vaihto + muut kilkkeet päälle jos jotain vaihdon tarpeessa.

Taas oli yöllä turauttanut melkein 10 räntää joka tosin on jo muuttunu suurilta osin sohjoks. Saas nähä kerkiikö ekat kurvailut heittämään ennen alustan huoltoa, ois helpompi arvioida muuttuuko tuosta huoltamalla sen kummemmaks ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Mulla on himpun vaille 80tkm ajettu ja toisesta liukuputkesta oli kromi kulunut puhki. Eli kannattanee vähän tutkailla niitäkin. Ne uudet stefat ei varmasti kauaa ole pitävät jos kromin alta paistaa kupari. Ostinpa siis uuden liukuputken ja tästä syystä tuli vertailtua hintoja ja totesin, että maahantuojan edustaja (Gustafsson, Karkkila) selkeesti halvin.Toimitus 3vrk:ta, ei rahteja. Esim. CSMNL Hollannissa, joka on ilmeisesti aika suosittu toimittaja Suomeenkin, kauppaa kyseistä liukuputkea reilusti yli 100¤:a kalliimmalla hinnalla kuin virallinen Suzuki kauppias. Se on aika paljon se. Ja jää sitten Suomi yrittäjällekin jotain. Jouset vaihtui myös Öhlinssin 10N/mm. Ebay:stä tilasin Suzukin fork seal kitin (51150-02810-000), joka sisältää stefat, pölysuojat ym. tarpeellista tai tarpeetonta. Saa nähdä miten sitten pelittää tulevaisuudessa.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Ajokauden aloitus oli sitten tänään :turbobusa: Paikoin paska lensi ja kadunkulmissa sai olla soran takia tarkkana, kyllä se teki vaan kaikesta huolimatta eetvarttia!
Kuva

Ei tuo uusi putkisto ihan hiljasimmasta päästä ole täysi aukkoisilla vaimentajilla. Sen verran hörpättelee ettei varmasti jää kenelläkään epäselväksi kyseessä olevan viritetty pyörä...

Etuloksun toimituksen kanssa meinasi olla ropleemia mutta viimein tänään tuli postistakin ilmoitus tuon olevan matkalla. Keskiviikkona jos kiikuttaisi maalarille. Radiaali sylkkä on näköjään myös vasta ruotsin puolella tulossa. Alustan huoltoa joutuu kait sitten kanssa hieman lykkäämään kun Öhlinssin 10N jouset nököttää edelleen myyjän varastossa vailla mainosti nopeaa toimitusta :angry: No, kelien salliessa ajellaan ja ruuvaillaan osaa paikalleen sitä mukaa kun posti kiikuttaa perille.

Penkkiinhän tuo pitäs kanssa vielä taluttaa. Perjantaina tiedustelin Samilta vapaita aikoja, oli kuulemma paha hetki ja lupas soitella takasin, ei oo vielä puhelin tuosta numerosta soinut. Pitänee ite soitella jossakin välissä takasin päin.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

On tuossa radiaalipuristimessa kyllä perää, tuntuma on todella terävä ja reippaassa mutka ajossa/ korttelipyörityksessä pärjää kevyesti kahdella sormella.

Kuva

Etuloksukin tuli perille. Maalari hihkaisi vaan sen verran suolaisen hinnan että pitää hetki miettiä mitä tuon kanssa oikein tekisi. Alustan huoltoa piti siirtää jo eteenpäin kun jouset ei ole edelleenkään edes matkalla Suomea kohti. Voi olla että perun tilauksen ja otan nuo suoraan huollon kautta.

Pärräkun tuli tänään pihaan hallilta, pääsee aina sään suosiessa räppäilemään :thumbup:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Ensimmäinen tonni alkas olla rullattuna. Iskarit purin tänään alta pois (etu+taka), huomenna menevät huoltoon. Saa nähdä mitä kaikkea noista menee uusiksi. Äkkiseltään ainakin liukupinnat näyttää olevan kunnossa.

Yksi outo ominaisuus moottorissa kummastuttaa... Kylmänä pyörii todella nätisti ilman ylimääräisiä rallatuksia tai naputuksia. Joskus lämpimänä, etenkin heti startin jälkeen rallattelee jonkin verran. Kuulostaa hitusen jakopäälle mutta kylmänähän sen pitäisi ääntää jos olisi löysällä ??? Ajatuksia?
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Ensimmäinen tonni alkas olla rullattuna. Iskarit purin tänään alta pois (etu+taka), huomenna menevät huoltoon. Saa nähdä mitä kaikkea noista menee uusiksi. Äkkiseltään ainakin liukupinnat näyttää olevan kunnossa.

Yksi outo ominaisuus moottorissa kummastuttaa... Kylmänä pyörii todella nätisti ilman ylimääräisiä rallatuksia tai naputuksia. Joskus lämpimänä, etenkin heti startin jälkeen rallattelee jonkin verran. Kuulostaa hitusen jakopäälle mutta kylmänähän sen pitäisi ääntää jos olisi löysällä ??? Ajatuksia?
Mitä tulee mieleen niin öljyn paine/voitelu ventiili konestosa, startin kytkin
kytkimen korissa olevat rallatus jouset mitään eroa onko kytkin pohjassa vai ei
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

1340R86 kirjoitti:Mitä tulee mieleen niin öljyn paine/voitelu ventiili konestosa, startin kytkin
kytkimen korissa olevat rallatus jouset mitään eroa onko kytkin pohjassa vai ei

Öljynpainevalo sammuu jo ennen kun kone lähtee käyntiin ja venttiilikoneistoon tuntu tulevan öljyä jo kun nokkien ajotuksia pyöritellessä. Starttikytkin on uusi ja kytkimessä tig modi. Ymmärtäis jos kylmänä antais ääntä ja hiljenee lämmetessään mutta kun tekee päinvastoin...

Pitää vissiin tehä sama kun vanhalla koneella ja ajetaan vika kentällä ulos :comp
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Jape79 kirjoitti:Yksi outo ominaisuus moottorissa kummastuttaa... Kylmänä pyörii todella nätisti ilman ylimääräisiä rallatuksia tai naputuksia. Joskus lämpimänä, etenkin heti startin jälkeen rallattelee jonkin verran. Kuulostaa hitusen jakopäälle mutta kylmänähän sen pitäisi ääntää jos olisi löysällä ??? Ajatuksia?

Seuraavassa öljynvaihdossa erilaista öljyä. Eri öljyt käyttäytyvät eri tavalla (kylmä/kuuma-viskot).
Club 100 m/s
Vastaa Viestiin