Sivu 5/6

Lähetetty: 15 Touko 2013, 13:39
Kirjoittaja snuggles
jarim kirjoitti:Eurosofta jenkkiecussa antaa vikakoodin puuttuvasta lambdasta.
En tiedä mitä siinä on käyny mutta tuo ei ole tullu eteen näitten kamppeiden kanssa, jos ei sitte Sami ole näppäilly virheet roskakoriin asiasta kertomatta

Lähetetty: 15 Touko 2013, 21:42
Kirjoittaja Kummeli
Nonii, nyt antaa kiertää tappiin asti. En kyllä tiiä miks, koska en mitää oo muuttanu :D luin sen vikakoodinki nii C92 näytti. Mistäs nuita sitte näkee selata jos niitä onki enemmän, eli ylemmästä vai alemmasta napista painamalla? Koitin molempia ja kumpikaa ei auttanu, joko on vaa tuo yks koodi tai sitte oma tekniikkasa nappien painamisessa :D

Nojoo, sitte tuo kytkimen jumitus. Koitin käyttää lämpöseks ja sitte nostaa autoo kallelleen tunkilla ja painella kytkintä. Mutta ei auttanna. Sitte hoksasin alkaa koittamaan ilma ketjuja, josko se oliski se sivujalan anturi. No, olin ennen tuossa jo yhistäny ne johot ku olevinaan katoin kaaviosta että ne johot pitäs olla yhessä sillon ku jalka yläällä. Mutta liekkö sielläki pitäs joku vastus nyt olla? Vähä niinku tuon virtalukon kans...

Lähetetty: 15 Touko 2013, 21:49
Kirjoittaja Kummeli
Btw. "Fuel level sensor" antaa tuo c92...

Lähetetty: 15 Touko 2013, 22:58
Kirjoittaja jarim
Jos on useampia koodeja niin se vilkuttelee ne kaikki vuorotellen muistaakseni, ei tartte painaa mitään.

Lähetetty: 15 Touko 2013, 23:46
Kirjoittaja Kummeli
Ok, eli siltä näyttäs että ei oo muitaku tuo tasoanturin puuttumine.

Lähetetty: 19 Touko 2013, 12:11
Kirjoittaja Kummeli
Nojoo, onkos kellää arvailuja mikä mahtas olla ku ei anna laittaa vaihetta päälle? Kytkin on joo vielä jumissa, mutta otin ketjut pois nii ei sen pitäs enää sammua ku laittaa vaihetta päälle. Eli sammuu aina ku vaihe päälle. Se sivujalan anturi on ohitettu. Koitin johtoja erillään ja johot yhessä, ja aina sama homma. Onkoha tuoho joku oma releensä, vai pitäskö tuollaki olla tosin joku vastus tai diodi? Arvauksia kellään...?

Lähetetty: 19 Touko 2013, 14:27
Kirjoittaja jarim
Se sivujalan kytkin ohjaa itseasiassa relettä joka on integroitu vilkkureleen kanssa samaan pakettiin. Onhan se ehjä ja paikoillaan? Toimiiko mittaristossa vapaavalo niinkuin pitää?

Lähetetty: 19 Touko 2013, 14:31
Kirjoittaja Kekee
jarim kirjoitti:Se sivujalan kytkin ohjaa itseasiassa relettä joka on integroitu vilkkureleen kanssa samaan pakettiin. Onhan se ehjä ja paikoillaan? Toimiiko mittaristossa vapaavalo niinkuin pitää?
Aihetta sivuten mistä tuo vapaavalo tieto tulee? Ittellä tahtoo olla että vaihdenäyttö nyt pelaa ok mutta vapaa valo palaa satunnaisesti vapaalla ja syttyy aina kun jalustinta pikkusen liikauttaa... onko vika tuossa sivujalan katkaisiassa vai releessä?

Lähetetty: 19 Touko 2013, 16:08
Kirjoittaja Kummeli
Tuossa kerkesin käydä tutkimassa ja vika löyty. Johtosarjassa yks johto poikki, juuriki tuo releelle menevä sivujalan johto. Nyt ku nappas päät yhtee nii jo pelaa. Ja pelaa siis sillä, että nuo sivujalalle menevät johot on nimenomaan yhessä.

Eikös sitä vapaavaloa ohjata vaihetiedollaki? Koneesta tulee sellane kolmion malline valkone liitin missä on kolme johtoo, mun mielestä se on vaihdetieto...

Elikkä nyt olis auto testilenkkiä vaille valamiina, mutta ite pitää lähtee tampereelle vielä kouluhommiin yheks päivää. Kyllä korpeaa... Ei auta ku oottaa.
:turbobusa:

Lähetetty: 22 Touko 2013, 14:39
Kirjoittaja Kummeli
Testilenkki suoritettu. Kyllähän vetää :D

Videota pitäs tulla ku saan jarrut ja äänenvaimennuksen tehtyä nii pääsee oikee pellolle vähä enemmä koittaan.

Mitäs pitäs olla tyhjäkäynnillä lämpösenä öljynpaine? Nyt näytti teollisuusmittari 1bar, kun lohkon kylestä mittarille about 2m ohkasta letkua, joka on ilimattu. Tuo letkuki vähä painetta hävittää, vaikkei periaatteessa pitäs, mutta pieni reikä ja vielä nii pitkä letku. Ku oli mittari suoraa lohkon kylessä nii käyttäyty iha eri tavalla, paine nous kierroste mukaan, nytte mittari on laiska.

Btw. tyhjäkäynti +/- 1000rpm ja vanhat öljyt




Edited By Kummeli on 1369223318

Lähetetty: 22 Touko 2013, 18:57
Kirjoittaja jarim
Eipä se lämpösenä juuri tuon enempää vakiohiluilla taida ollakaan. :)

Lähetetty: 22 Touko 2013, 22:03
Kirjoittaja Kummeli
Mikähä siinä on sellane virstanpylväs paine että saa alkaa sadetanssia tanssimaan?

Lähetetty: 23 Touko 2013, 12:35
Kirjoittaja snuggles
Öljynpaine on niin monesta tekijästä riippuvainen, mul ei oo koskaan ollu lämpösellä koneella baaria, ehkä puoli, siis kunnolla lämmin. Jamo voi valaista mitä pukkaa kun öljynlämpö 95, jonossa madellessa, puoli baaria on juhlaa jo. Nollaa se ei saa näyttää, on semmosellakin joku ajanu kun sisäinen vuoto päällä, siis vakiomoottorilla.

Lähetetty: 23 Touko 2013, 14:14
Kirjoittaja Kummeli
Ok, hyvä tietää. Ei siis aihetta menettää yöuniaan vielä näillä painella :D

Lähetetty: 26 Touko 2013, 12:34
Kirjoittaja Kummeli
Nonii ja taas vaihteeks kysyttävää...

Eli onko tullu vastaan sellasta, että koneesta kuuluu sellasta kahinaa? Kun kytkimen painaa pohjaan nii loppuu, sitte taas ku nostaa nii alkaa kierrostenmukane kahina ja vähän "tartuntaääntäki" on...? Ilmeisesti kytkin tai vaihelaatikko ku kerran kytkmen painamisella muuttuu. Vaihteet menee hyvin päälle ja mitään muuta ihmeellistä ei oo. Nyt vaan tuon äänen pystyy kuulemaan ku tein putken loppuun että on äänenvaimennin. Ennen se on saattanu kuulua mutta ei oo kuullu ku kone pitäny sellasta meteliä.