Sivu 5/7
Lähetetty: 13 Touko 2008, 15:35
Kirjoittaja PetriK
KingBusa kirjoitti:2400 km takana ja viimeisin kulutusmittaus johon sisältyi puolenkymmentä vetoa oli 15,2 litraa / 302 km. Ompas pieniruokanen.. 
Meikäläisen K5 putkiviritteisenä dynossa noin 4.9L/100km, yhteensä noin 50 vetoa.
Onpas iso ero vuosimallien välillä 
Tuo noin 50 tarvittiin että sai karttaa edes suunnilleen kohdalleen kukin kaasunasentoalue kerrallaan. Yhteen kaasunasentoalueeseen yleensä 2-3 vetoa. Tässä siis ei säädetty edes pintakaasualuetta vaan lähdettiin 10% kaasunavauksesta jolloin kaikkien asentojen säätämiseen tarvitaan noin 50 vetoa.
Lähetetty: 13 Touko 2008, 18:00
Kirjoittaja Jaku
Ei pääse alle kympin 
Lähetetty: 13 Touko 2008, 20:32
Kirjoittaja 103-1116517908
Lähetetty: 13 Touko 2008, 21:25
Kirjoittaja PetriK
paljonko meni kaasua tuon päälle? 
tosissaan, laskitko ihan vai oliko ecun laskema kulutus?
Ilmaa meni sisään välillä 11:1-16:1 eli monessa kohdassa ihan liian rikkaalla, eli siitä voisi laskea käytetyn kaasun määrän
Tällä hetkellä säädetään palkkänä vaparina ja ihan lupaavalta näyttää alustavat tulokset tuolla 9000-11532rpm välillä. Nyt on vaan niin kiire parin muun pyörän kanssa niin ettei ehdi saada omaa vielä säätöön koko alueelta.
ECUhan nuo mulla laskee, kohtuullisen oikein vieläpä kun on kaikenmaailman kommarit eliminoitu pois häiritsemästä laskentaa.
Osakaasuvetoja kun pääsääntöisesti olivat niin ei ole paljoa kulutustakaan. Tien päällä moottoritiellä ajettaessa menee tällä hetkellä kun pintakaasualue ei vielä ole ihan kohdallaan noin 6.2L/100km (speedohealerin kanssa, eli todellinen lienee 5.9L/100km).
Mutta kyllä noi föönimiesten lukemat on vähän rikkaan puoleisia, pitäisikö mieluummin laittaa pienempää ennakkoa kuin raakaa seosta ulos putkesta ?
Edited By PetriK on 1210703236
Lähetetty: 20 Touko 2008, 14:35
Kirjoittaja 109-1192538169
mju0288 kirjoitti:Itsellä kuluttaa K7 5,6 l/100km, mittarissa on 1800 km. Ajotapani on räävitön, eli aina kun pystyy niin mennään..
Mopoon vaihdettiin yoshin trs 4-2-1 ja säädettiin. Kulutus nousi 6,2l/100km. Tyyli tosin ei muuttunut, jokaiseen risteykseen on pyrittävä jättämään jälki käynnistä... 
Lähetetty: 20 Touko 2008, 17:40
Kirjoittaja 98-1197316477
mju0288 kirjoitti:mju0288 kirjoitti:Itsellä kuluttaa K7 5,6 l/100km, mittarissa on 1800 km. Ajotapani on räävitön, eli aina kun pystyy niin mennään..
Mopoon vaihdettiin yoshin trs 4-2-1 ja säädettiin. Kulutus nousi 6,2l/100km. Tyyli tosin ei muuttunut, jokaiseen risteykseen on pyrittävä jättämään jälki käynnistä... 
Meikäläisellä kulutus ollut 6,5-6,7 tässä nurkissa,putkilla ilman säätöö,ens viikolla varmaan enemmän -1 ja +3 rattailla. 
Lähetetty: 01 Kesä 2008, 12:03
Kirjoittaja 72-1195914125
Mulla on ollut K7 matka-ajossa reilut 4tkm tämän kevään aikana ja siinä keskikulutus on ollut 5.3 l/100km. Jos pelkkää kaupunkia rällää, niin kulutus nousee helposti seitsemään litraan satkulla...
ja tietysti mutkapätkillä iloittelussa on sama juttu... 
Lähetetty: 01 Kesä 2008, 12:44
Kirjoittaja PetriK
Nyt kun pintakaasualue on jotenkuten säädetty niin kulutus matka-ajossa on tällä vähän normaalia isommallakin moottoritilavuudella luokkaa 5.5L/100km mittaristolta. Nopeus on speedohealerilla korjattu, eli todellisuudessa kulutus on vähän vähemmän kuin tuo 5.5L, korjauskerroin on muistaakseni 7% matkamittarin ja nopeusmittarin eroa eli todellinen kulutus lienee lähellä 5,1L/100km.
Seuraavaksi ohjelmoin lambdan päälle tuonne 5500rpm saakka niin että pysyy pintakaasulla lambdan säätöalueella myös moottoritievauhdissa. Vakionahan lambda menee pois päältä 4800rpm kohdalla ja jos TPS > 9%.

ps. Muutamassa föönatussa mitä olen näitä pintakaasualueen seoksia nähnyt ja joita Sami on säätänyt nuo seokset ovat alkujaan olleet aikalailla rikkaan puoleisia juuri matkavauhdeissa...
Edited By PetriK on 1212313796
Lähetetty: 01 Kesä 2008, 22:31
Kirjoittaja Kekee
5.1-5.3 menee matkaa ajaessa ja sitte 6.5 kaupunkipyörittelyssä....ratalla pääsi alle kymmenen keskiraskaassa kaasunkääntäjäryhmässä kemorassa...
Lähetetty: 02 Kesä 2008, 08:12
Kirjoittaja Tomppa
Taka- ja tankkilaukun ja emännän kanssa 5,0 l/100km, marssivauhti 110-130km/h. Motarilla 150-200km/h viekin sit 7 l/100km... 
Lähetetty: 22 Kesä 2009, 15:20
Kirjoittaja 84-1241713425
-00, suurinpiirtein vakio. Normiajossa ollut aika tarkkaan 6-6,5. Juhannusreissulla matka-ajoa +10-15 rajotuksiin, kuski ja laukut ja kulutuksena oli 4,8l/100. Ajo maanteitä ja motareita paljon mutkaa ja tauot 250km:n välein.
Lähetetty: 22 Kesä 2009, 15:40
Kirjoittaja busapappa2
Sekalaista ajoo K8 Walkkari nyt vakio putkilla myös ilman eliminaattoria 4,9 L satosella, Yoshimurilla veipi enämpi. Mutta erot kuitenniin marginaalisii, se on niin tapaus / matka / ajotapakohtaista . 
Lähetetty: 23 Kesä 2009, 07:47
Kirjoittaja hayabusa00
Majesteettistä ajoa hd miehien kans ajoin 420 km 19,2 L= 4,57L/100 km toi on pienin mitä on vieny K-8
omassa normiajossa 5-5,4/100 km (pysyy kortti taskussa
)
Lähetetty: 25 Kesä 2009, 20:37
Kirjoittaja hanhiha
Kolme tankillista nyt ajettuna airbox modin,pairin poiston ja Hindlen 4-2-1 putken asennuksen jälkeen ja kulutus lisääntyny n.1litran(ennen 5-5,5...nyt 6-6,5)...johtunee säätämisen puutteesta?Vai mistälie,ei tuo 98 oo ikinä päässy tankissa vanhaksi
Ja ajokkihan on gen1 K3 ja vain 15300km mittarissa!
Lähetetty: 25 Kesä 2009, 21:36
Kirjoittaja Titaani
Kevyesti piristetty K4 vie n. 6L/100km.