Polttoaineen kulutuksesta?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

KingBusa kirjoitti:2400 km takana ja viimeisin kulutusmittaus johon sisältyi puolenkymmentä vetoa oli 15,2 litraa / 302 km. Ompas pieniruokanen.. :mosh:
Meikäläisen K5 putkiviritteisenä dynossa noin 4.9L/100km, yhteensä noin 50 vetoa.

Onpas iso ero vuosimallien välillä ;-)

Tuo noin 50 tarvittiin että sai karttaa edes suunnilleen kohdalleen kukin kaasunasentoalue kerrallaan. Yhteen kaasunasentoalueeseen yleensä 2-3 vetoa. Tässä siis ei säädetty edes pintakaasualuetta vaan lähdettiin 10% kaasunavauksesta jolloin kaikkien asentojen säätämiseen tarvitaan noin 50 vetoa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Ei pääse alle kympin :shocked:
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

PetriK kirjoitti:Meikäläisen K5 putkiviritteisenä dynossa noin 4.9L/100km, yhteensä noin 50 vetoa.

Onpas iso ero vuosimallien välillä ;-)

paljonko meni kaasua tuon päälle? ;-)
tosissaan, laskitko ihan vai oliko ecun laskema kulutus?

Ei pääse alle kympin :shocked:


joo en päässy minäkään, ainakaan viime kesänä :glare:




Edited By gold on 1210700185
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

paljonko meni kaasua tuon päälle? ;-)
tosissaan, laskitko ihan vai oliko ecun laskema kulutus?


Ilmaa meni sisään välillä 11:1-16:1 eli monessa kohdassa ihan liian rikkaalla, eli siitä voisi laskea käytetyn kaasun määrän ;-) Tällä hetkellä säädetään palkkänä vaparina ja ihan lupaavalta näyttää alustavat tulokset tuolla 9000-11532rpm välillä. Nyt on vaan niin kiire parin muun pyörän kanssa niin ettei ehdi saada omaa vielä säätöön koko alueelta.

ECUhan nuo mulla laskee, kohtuullisen oikein vieläpä kun on kaikenmaailman kommarit eliminoitu pois häiritsemästä laskentaa.

Osakaasuvetoja kun pääsääntöisesti olivat niin ei ole paljoa kulutustakaan. Tien päällä moottoritiellä ajettaessa menee tällä hetkellä kun pintakaasualue ei vielä ole ihan kohdallaan noin 6.2L/100km (speedohealerin kanssa, eli todellinen lienee 5.9L/100km).

Mutta kyllä noi föönimiesten lukemat on vähän rikkaan puoleisia, pitäisikö mieluummin laittaa pienempää ennakkoa kuin raakaa seosta ulos putkesta ?




Edited By PetriK on 1210703236
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
109-1192538169

Viesti Kirjoittaja 109-1192538169 »

mju0288 kirjoitti:Itsellä kuluttaa K7 5,6 l/100km, mittarissa on 1800 km. Ajotapani on räävitön, eli aina kun pystyy niin mennään..

Mopoon vaihdettiin yoshin trs 4-2-1 ja säädettiin. Kulutus nousi 6,2l/100km. Tyyli tosin ei muuttunut, jokaiseen risteykseen on pyrittävä jättämään jälki käynnistä... :thumbup:
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

mju0288 kirjoitti:
mju0288 kirjoitti:Itsellä kuluttaa K7 5,6 l/100km, mittarissa on 1800 km. Ajotapani on räävitön, eli aina kun pystyy niin mennään..

Mopoon vaihdettiin yoshin trs 4-2-1 ja säädettiin. Kulutus nousi 6,2l/100km. Tyyli tosin ei muuttunut, jokaiseen risteykseen on pyrittävä jättämään jälki käynnistä... :thumbup:
Meikäläisellä kulutus ollut 6,5-6,7 tässä nurkissa,putkilla ilman säätöö,ens viikolla varmaan enemmän -1 ja +3 rattailla. :turbobusa:
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Mulla on ollut K7 matka-ajossa reilut 4tkm tämän kevään aikana ja siinä keskikulutus on ollut 5.3 l/100km. Jos pelkkää kaupunkia rällää, niin kulutus nousee helposti seitsemään litraan satkulla... :turbobusa: ja tietysti mutkapätkillä iloittelussa on sama juttu... :D
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Nyt kun pintakaasualue on jotenkuten säädetty niin kulutus matka-ajossa on tällä vähän normaalia isommallakin moottoritilavuudella luokkaa 5.5L/100km mittaristolta. Nopeus on speedohealerilla korjattu, eli todellisuudessa kulutus on vähän vähemmän kuin tuo 5.5L, korjauskerroin on muistaakseni 7% matkamittarin ja nopeusmittarin eroa eli todellinen kulutus lienee lähellä 5,1L/100km.

Seuraavaksi ohjelmoin lambdan päälle tuonne 5500rpm saakka niin että pysyy pintakaasulla lambdan säätöalueella myös moottoritievauhdissa. Vakionahan lambda menee pois päältä 4800rpm kohdalla ja jos TPS > 9%.

Kuva

ps. Muutamassa föönatussa mitä olen näitä pintakaasualueen seoksia nähnyt ja joita Sami on säätänyt nuo seokset ovat alkujaan olleet aikalailla rikkaan puoleisia juuri matkavauhdeissa...




Edited By PetriK on 1212313796
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

5.1-5.3 menee matkaa ajaessa ja sitte 6.5 kaupunkipyörittelyssä....ratalla pääsi alle kymmenen keskiraskaassa kaasunkääntäjäryhmässä kemorassa...
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Taka- ja tankkilaukun ja emännän kanssa 5,0 l/100km, marssivauhti 110-130km/h. Motarilla 150-200km/h viekin sit 7 l/100km... :mosh:
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
84-1241713425

Viesti Kirjoittaja 84-1241713425 »

-00, suurinpiirtein vakio. Normiajossa ollut aika tarkkaan 6-6,5. Juhannusreissulla matka-ajoa +10-15 rajotuksiin, kuski ja laukut ja kulutuksena oli 4,8l/100. Ajo maanteitä ja motareita paljon mutkaa ja tauot 250km:n välein.
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Sekalaista ajoo K8 Walkkari nyt vakio putkilla myös ilman eliminaattoria 4,9 L satosella, Yoshimurilla veipi enämpi. Mutta erot kuitenniin marginaalisii, se on niin tapaus / matka / ajotapakohtaista . :)
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
hayabusa00
Viestit: 98
Liittynyt: 26 Huhti 2009, 23:08
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hayabusa00 »

Majesteettistä ajoa hd miehien kans ajoin 420 km 19,2 L= 4,57L/100 km toi on pienin mitä on vieny K-8
omassa normiajossa 5-5,4/100 km (pysyy kortti taskussa :D )
Avatar
hanhiha
Viestit: 400
Liittynyt: 30 Tammi 2008, 09:43
Paikkakunta: kaustinen

Viesti Kirjoittaja hanhiha »

Kolme tankillista nyt ajettuna airbox modin,pairin poiston ja Hindlen 4-2-1 putken asennuksen jälkeen ja kulutus lisääntyny n.1litran(ennen 5-5,5...nyt 6-6,5)...johtunee säätämisen puutteesta?Vai mistälie,ei tuo 98 oo ikinä päässy tankissa vanhaksi :bike:

Ja ajokkihan on gen1 K3 ja vain 15300km mittarissa!
Member of IBA Finland ry
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Kevyesti piristetty K4 vie n. 6L/100km.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Vastaa Viestiin