Busan turboprojekti alkaa Bike-lehden numerossa 7

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

2004 kun turbotutin oman pyörän, niin vein pyörän pajalle ja viikon päästä pois. Olihan siinäkin tehty noita muutoksia, mutta helppoa oli köyhälle. Köyhällä ei varaa tehdä paskaa.

Kyllä noi hullut perkele touhut unohtuu kun eka kerran pääsee avaa.
Nykyään ahdot hävinny kuskista et 100km. tänävuonna ajoa.




Edited By tetsa on 1313827494
tetsa
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

tetsa kirjoitti:Kyllä noi hullut perkele touhut unohtuu kun eka kerran pääsee avaa.
Nykyään ahdot hävinny kuskista et 100km. tänävuonna ajoa.
joo näinhän se menee. voimaan tottuu ja sitä alkaa kaipaamaan lisää. alkukesän aina pärjää. kyllä ahdettu siltä hieno on.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Rockster kirjoitti:Ensin siis mennään vaparina ja tavoitteena on puhkaista se 200 mailia, mutta saa nähdä miten käy. Pyörä on tällä hetkellä koneeltaan vakio poislukien Yoshin 4-2-1 ränni. Pyörä on myös madallettu. Viaberilla sitä on tarkoitus vielä säätää mahdollisimman hyvin ja koittaa kaivaa vauhtia. Säätämisen avuksi tulee PCV ja lisäksi kyytiin heitetään Quick Shifter. Näillä eväillä kokeillaan. Jos ei mene, niin ahdettuna tietenkin menee :D

Saikos ne Viaberilla kaivettua lisää tehoa koneesta?

Mietin vaan, kun oma -03 Busa oli viime syksynä tuon sun pyörän kans samaan aikaan säädettävänä PHT-Speedillä...
Itelle jäi hyvä fiilis kyseisestä paikasta, vaikka ei näytä olevan busanistien suosiossa yhtä paljon kuin muut pajat.
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

wiltzu kirjoitti:
Rockster kirjoitti:Ensin siis mennään vaparina ja tavoitteena on puhkaista se 200 mailia, mutta saa nähdä miten käy. Pyörä on tällä hetkellä koneeltaan vakio poislukien Yoshin 4-2-1 ränni. Pyörä on myös madallettu. Viaberilla sitä on tarkoitus vielä säätää mahdollisimman hyvin ja koittaa kaivaa vauhtia. Säätämisen avuksi tulee PCV ja lisäksi kyytiin heitetään Quick Shifter. Näillä eväillä kokeillaan. Jos ei mene, niin ahdettuna tietenkin menee :D
Saikos ne Viaberilla kaivettua lisää tehoa koneesta?

Mietin vaan, kun oma -03 Busa oli viime syksynä tuon sun pyörän kans samaan aikaan säädettävänä PHT-Speedillä...
Itelle jäi hyvä fiilis kyseisestä paikasta, vaikka ei näytä olevan busanistien suosiossa yhtä paljon kuin muut pajat.
Kyllä siitä tuli vähän lisää. Mutta en lähtisi suoraan vertaamaan kovin helpolla eri penkkien tuloksia. PHT:n penkissä takaselta 157 hv ja Viaberissa 162 hv. Erona PCV, muuten samat rojut.
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Ai niin ja projekti etenee. Huomenna pitäisi alkaa penkitys. Ehkä. Saa nähdä. Käyn avautumassa täällä jos pääsemme siihen saakka.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Rockster kirjoitti:Ai niin ja projekti etenee. Huomenna pitäisi alkaa penkitys. Ehkä. Saa nähdä. Käyn avautumassa täällä jos pääsemme siihen saakka.

Ihan hyvältä se näytti illalla kun poikkesin tallinovesta kurkkaamassa. Rulla saa kyytiä huomenissa.
:turbobusa:
Club 100 m/s
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Rockster kirjoitti:
ysi-ärrä kirjoitti:Jokols tää projekti on täydessä touhussa? Vai säästeleekö Rockster asiaa bike-lehteen?
Vähän säästelen lehteen, mutta sen voin sanoa, että bolt on ei muuten ole bolt on kun puhutaan turboista :D

Tämän viikon aikana olen kantanut sellaisen määrän osia ympäri suomea, ettei mitään järkeä. On kannen oikaisua, syylärin ja öljypohjan modausta, lisäkamaa...

Aivan hulluva touhuva perkele.

Kerron lisää lehdessä, mutta kyllä on saakeli vieköön aika tavalla kikkailua valmiin sarjan lisäksi.

Tällä hetkellä pyörä on euron kolikon kokoisina paloina Samin pajan lattialla.
Viikko turbohommissa.... Kun 5-6kk:ta tallissa talvella viettää turboaikaa, tietää vasta rakentaneensa...

nimim. kokemusta on!

Ja rulla sai kyytiä?
Tuloksia?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

-Artsi- kirjoitti:
Rockster kirjoitti:Ai niin ja projekti etenee. Huomenna pitäisi alkaa penkitys. Ehkä. Saa nähdä. Käyn avautumassa täällä jos pääsemme siihen saakka.
Ihan hyvältä se näytti illalla kun poikkesin tallinovesta kurkkaamassa. Rulla saa kyytiä huomenissa.
:turbobusa:
Rulla sai kyytiä 303 hv:n edestä. Vääntöä reippaat 280Nm. Ei ollenkaan paha.
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Paljonko painetta ? Ja mikä penkki ? Joko ajamaan lappeenrantaan ? Vois tulla vaikka katsomaan kun on tämmöstä tuoretta kalustoa.

Aijoo, Samilla rullattu.




Edited By snuggles on 1314292373
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Rockster kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:
Rockster kirjoitti:Ai niin ja projekti etenee. Huomenna pitäisi alkaa penkitys. Ehkä. Saa nähdä. Käyn avautumassa täällä jos pääsemme siihen saakka.

Ihan hyvältä se näytti illalla kun poikkesin tallinovesta kurkkaamassa. Rulla saa kyytiä huomenissa.
:turbobusa:

Rulla sai kyytiä 303 hv:n edestä. Vääntöä reippaat 280Nm. Ei ollenkaan paha.

Hyvin on lykänny :turbobusa: :tapu:
Täytyy olla lähelle 1 paineet ?
SMR
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Kuulostaa todella asiallisilta tehoilta.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Heksa kirjoitti:
Rockster kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti: Ihan hyvältä se näytti illalla kun poikkesin tallinovesta kurkkaamassa. Rulla saa kyytiä huomenissa.
:turbobusa:
Rulla sai kyytiä 303 hv:n edestä. Vääntöä reippaat 280Nm. Ei ollenkaan paha.
Hyvin on lykänny :turbobusa: :tapu:
Täytyy olla lähelle 1 paineet ?
Tuossa huippuajossa oli paineet pikkaista vailla 1,2. Eli liikaa. Tällä hetkellä paineet 1,1 bar ja tehot takaselta 295 hp.
Avatar
Bomber#1
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 00:19

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 »

Hyvältä kuulostaa. :mosh:
Pari heppaa pienemmällä teholla ajoin siellä Kiikalassa kasin puolelle yli 270 loppareilla, eli kyllä sulle kyytiä piisaa. Jäitä hattuun vain aluks, et pysyt reippaammin availlessa ladulla ja hengissä. :please:
Busa suddailua DVD:ltä: http://www.streetbomber.net
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Bomber#1 kirjoitti:Hyvältä kuulostaa. :mosh:
Pari heppaa pienemmällä teholla ajoin siellä Kiikalassa kasin puolelle yli 270 loppareilla, eli kyllä sulle kyytiä piisaa. Jäitä hattuun vain aluks, et pysyt reippaammin availlessa ladulla ja hengissä. :please:

Tulos oli tosiaan vähän toinen kun kävit paikalla. Siinä vaiheessa oli tiskissä 80 hepan vaje :D Sehän johtui siitä, että silloin vain toinen kahdesta blowoffista oli käytössä.

Tarkoituksena on tosiaan ottaa rauhassa alussa ja vähän tutustua lisävoimaan. Aika nöyräksi veti kun dynossa rullailtiin. Teho puhutteli sen verran, että varovasti on otettava.




Edited By Rockster on 1314329141
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Jumalauta mikä laite. Ei ole mitään järkeä tuossa tehon määrässä. On se ahdettu vaan kova luu. :turbobusa:
Vastaa Viestiin