Sivu 34/36
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 00:19
Kirjoittaja PowerKing
Röhnö kirjoitti:
Jormahan syö nykyään pelkästään muuttohaukan lihaa. Pääsi makuun, eikä meinannut muuttaa ruokavaliota.
Onneks ei oo rahaa eikä aikaa, muuten joutuis jo menemään Kawasakikauppaan :rasberry:
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 01:05
Kirjoittaja 74-1211486656
PowerKing kirjoitti:Röhnö kirjoitti:tenhulttio kirjoitti:
TFM linja säilyy
Ja mikä parasta, tässähän on motivaatioruiske kaikille turbomiehille ja muillekki tuunaajille!
Jormahan syö nykyään pelkästään muuttohaukan lihaa. Pääsi makuun, eikä meinannut muuttaa ruokavaliota.
Onneks ei oo rahaa eikä aikaa, muuten joutuis jo menemään Kawasakikauppaan :rasberry:
Ei sen niin väliä, ku ei ne oo kuitenkaan keskellä yötä auki.
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 09:04
Kirjoittaja Heksa
tenhulttio kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Jouniri kirjoitti:TFM Taxi on Suomen ensimmäinen mp joka ylittää 400kmh tunnissa. Ja mikäli sen vie joku muu, niin lupaan jättää nää mp aiheiset netti foorumit rauhaan sen jälkeen.
Laitetaan talteen!
:rasberry: :rasberry:
TFM linja säilyy
Ja mikä parasta, tässähän on motivaatioruiske kaikille turbomiehille ja muillekki tuunaajille!
Pitäkääs poijjaat mieles kuinka kävi euroviisuus...
Siis moni oli luvannu vaikka mitä, jos suomi joskus voittaa...
No näinhän pääs käymään ja ei tullu maastamuuttoliikettä eikä hatullisen paskansyönnin mm:enkkaa :rasberry:
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 11:52
Kirjoittaja Jaku
No poijjaat
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 12:29
Kirjoittaja Jukkis
Meillä kaikilla on yhteinen asia.... Hayabusa! eikä anneta minkään pilata sitä Eikö??
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 12:53
Kirjoittaja marko67
Joo,eiköhän tää ollu tässä...palataanhan vanhaan lukujärjestykseen.
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 12:59
Kirjoittaja jakehaanpää
Siivoilin ketjun kaaken maailman sonnasta... osin ilmeisesti voimalla kirjuuttelu meni mielestäni överiksi ja sen johdosta siivoilin. Toinen asia jonka johdosta luuta kävi on se, että henkilökohtaisuudet eivät kuulu BUSANISTIEN FOORUMILLE vaan ne hoidetaan jossain muussa paikassa.
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 13:29
Kirjoittaja Jaku
mitä alkomahoolia käytätte veden seassa? metanolia? ja jos sitä niin mistä hemmetistä sitä saa alle 200L?
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 15:45
Kirjoittaja kajbusa
Jaku kirjoitti:mitä alkomahoolia käytätte veden seassa? metanolia? ja jos sitä niin mistä hemmetistä sitä saa alle 200L?
Metablue lasinpesuneste 50% metanolia ja 50% vettä
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 15:49
Kirjoittaja BussiJussi
Jaku kirjoitti:mitä alkomahoolia käytätte veden seassa? metanolia? ja jos sitä niin mistä hemmetistä sitä saa alle 200L?
Metanolia omaan purkkiin litratavarana:
http://www.speceng.fi/kisabensa.html
Eikä mitään lasinpesunesteitä! Testattu, toimii!
Lähetetty: 11 Joulu 2010, 16:11
Kirjoittaja Heksa
BussiJussi kirjoitti:Jaku kirjoitti:mitä alkomahoolia käytätte veden seassa? metanolia? ja jos sitä niin mistä hemmetistä sitä saa alle 200L?
Metanolia omaan purkkiin litratavarana:
http://www.speceng.fi/kisabensa.html
Eikä mitään lasinpesunesteitä! Testattu, toimii!
mitenkähän saa ens vuonna ns:rallibensaa...
ku ens vuoden alusta kansallisissa ralleissa on ajettava pumppubensalla eli 98e
oon ymmärtäny et myös shellin v-pover on kans kielletty. :p
Edited By Heksa on 1292076794
Lähetetty: 12 Joulu 2010, 12:31
Kirjoittaja 82-1232688863
Bensahölmöily ei koske esim. dragrace ja kaikki lällit on ihan normaalisti tarjolla.
Lähetetty: 12 Joulu 2010, 13:55
Kirjoittaja tenhulttio
Me ei olla vielä päätetty millä bensalla mennään. Oma suosikki olis E85, mutta voi olla ettei sen palonopeus ole riittävä. Vaihtoehtona lienee Carless kisabensa. Mutta OAMK:m moottorilabran penkissä tuo selviää.
Puristussuhde on nyt aika korkea (en kyllä muista paljonko) ja jos sitä pitää nakutusvaaran takia alentaa niin sekin selviää. Riippunee myös siitä, paljonko ilokaasua saadaan moottorin pukattua.
Yhteen sylinteriin ruuvataan erikoistulppa jonka avulla voidaan palotilan painetta mitata. Tuon palotilan paineen-, sylinterikohtaisen lambdan- ja sylinterikohtaisen pakolämpötilan mittauksella ja nakutustunnistimen perusteella sitten päädytään siihen polttoaineeseen ja puristussuhteeseen mihin tullaan päätymään.
Kaikkea muuta pystytään kokeilemaan, mutta patopaineen vaikutusta ei penkityksessä saada selville. Eihän kukaan ole mitannut vakiokatteilla miten imukotelon paine muuttuu nopeuden mukaan? Tai olisko kellään hyviä ideoita miten raim-air vaikutusta voisi simuloida penkissä?
Lähetetty: 12 Joulu 2010, 16:05
Kirjoittaja 74-1093961235
tenhulttio kirjoitti:Kaikkea muuta pystytään kokeilemaan, mutta patopaineen vaikutusta ei penkityksessä saada selville. Eihän kukaan ole mitannut vakiokatteilla miten imukotelon paine muuttuu nopeuden mukaan? Tai olisko kellään hyviä ideoita miten raim-air vaikutusta voisi simuloida penkissä?
Tuossa vanha Sportriderin tekemä artikkeli aiheesta:
http://www.sportrider.com/tech/146_9910_ram/index.html
Lähetetty: 12 Joulu 2010, 18:03
Kirjoittaja tenhulttio
Jarno kirjoitti:
Tuossa vanha Sportriderin tekemä artikkeli aiheesta:
http://www.sportrider.com/tech/146_9910_ram/index.html[/quote]
Thanks!
Ompas jännät käppyrät. Mun tulkinta näistä käppyröistä olis tämmönen, että Kawasakissa ja Hondassa on paremmin onnistunut ram-air systeemi.
Taikka busan versio näyttäis kyllä tuottavan ihan kivasti painetta (n.35mb kun kaasu on höllätty) mutta tuotto ei piisaa. Paine joko laskee kun ilma virtaa tötteröissä taikka tötteröt on vain liian ahtaat. Valmistaako joku busaan parempia ram-air tötteröitä vai meniskö ihan omaksi askarteluksi? Tosin ilokaasujen kans tarvittava ilman virtaus pienenee aika paljon, eli tiiäppä olisko tuo Taxissa ongelma ollenkaan (tietty vaparivedoissa tulis hyötyä).