Sivu 31/67
Lähetetty: 20 Helmi 2010, 14:29
Kirjoittaja 74-1211486656
PetriK kirjoitti:Kyllä meillä noi hevoset on ihan karsinassa tai aitauksessa. Tytär ja vaimo lupasivat että saan kyllä heitä noita aitoja ruohomoottoreita käyttöön jos ei omat riitä. Niissä on vaan niin hemmetin huono teho/painosuhde vaikka käyvätkin biopolttoaineella. Se isompi niistä lisähevosista painaa muistaakseni 860kg ja on säkäkorkeudeltaan joku 172cm ja kuulemma hyppää jonkun 140cm. Mitä omaan moottoriin tulee, niin se on putsarikotelon asennusta ja säätämistä vailla. Pitää kai eurooppaa varten harkita että olisi joku DB-killerikartta kun ei ole mitään siipipyöriä ääniä tasoittamassa... siis alle turbotehojen kuitenkin ja reilusti.
Ja sit kun vissiin on hevosia niin on hevosmiehiäkin näin ainakin setä vainaja hevosmies henkeen ja vereen tapasi sanoa ja ajeli kesät talvet Javalla.
Kaikkien edellämainittujen hevosten lisäksi taitaa olla mainitsematta enää noi vanhat taxi lintan hevoset millä ei noita penkki kinkereitä voiteta mutta ihmeen hyvä kulkuisia ovat noissa kenttäajoissa, ettei vaan olisi niin sanottuja lämminveri polleja.
Siis kaikille tsemppiä tallihommiin, tytöille myös :mgirl (tallitytöille)
Lähetetty: 20 Helmi 2010, 17:54
Kirjoittaja Titaani
Tämähän alkaa kuulostaa mielenkiintoiselta.
Täytynee aloittaa tuo hienosäätö "lämminveristen" metsästyksessä jos jostain löytyisi muutama vielä lisää, kun viime kevään versio oli sen verran keskeneräinen nippuun ja penkkiin kiireellä.
Edited By Titaani on 1266681298
Lähetetty: 20 Helmi 2010, 18:13
Kirjoittaja Jukkis
Kun ei kulje niin kromataan, tai pyärä kulkee mut mies ei... :1087 
Lähetetty: 21 Helmi 2010, 20:08
Kirjoittaja -Artsi-
BussiJussi kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:PetriK kirjoitti:Mullakin vähän samanlaiset fiilikset että laitetaan nyt pyörää enemmänkin nippuun euroopan reissua ja kesää varten. Ajatus olisi että tehdään mopolla todellinen endurance testi ajamalla muutama tuhat kilometriä jos vaan ei tule aikatauluongelmia. Race miesten kisamoottorit on ihan eri juttu - ne voi purkaa joka välissä ja viritykset tehdä sen mukaan.
Mitäs puhetta tämä tämmöinen on?!?!?! Onko vaparien luotettavuus sillä tasolla ettei voi pikku retkeä ajaa samalla mopolla/motilla kuin muutaman hassun kiihdyttelyn?
Kenties tämä tarkoitti nyt näitä tikitaalisia Gen2 laitteita.
No Artsi hei!! Älä nyt solvaa... Ne onkin ne vaparihevoset villihevoisia...Sorry, ei sitten herneitä porukalle nenukkiin. Niin ja aiheeseen, ilmoittautua aioin kyllä kisaan, vailla menestyspaineita. Jos kerran Samilla säädätän, niin eiköhän tohon kisaankin vois osallistua! Tietty vaatimuksena, et joskus valmistus toi mopedi... Saakohan siinä kisassa tulokset takaselta, vai niitä OIKEITA konetehoja, joita ei turbomiehet ymmärräkkään. Ne takaselta kuulemma ei oikeita tehoja...Niin puhelivat kylillä....
No en minä solvannut kun kummeksuin puheita tässä vaiheessa kautta (helmikuu!) että himmaillaan rakenteluissa... mulla tuo on ajoittunut noin heinäkuulle kun kauden toinen motti on poksahtanut.
Petrille vielä puolivakavammin: miilaisia kompromisseja joutuu tekemään että saa kestävän sport-touringpelin vs full power version? Mä kun olen ajatellut että kestäväksi tehty kisamotti menee streetilläkin, siellä kun ei maksimeja juuri voi käyttää... ???
Lähetetty: 21 Helmi 2010, 21:36
Kirjoittaja PetriK
No jos nyt ainakin lähtökohtaisesti putsari tuonne imupuolelle kiinni ja putkistona on jotain muuta kuin sidewinder, äänien puolesta myös killerit täytyy varmaan laittaa. Bensa on mulla ollutkin koko ajan pumppubensaa, jollain dynossa ja kentällä taas vähän korkeampioktaanista - kai. Vähän sama kuin se että ajaako turbomies lyhyellä dumpilla vai kokoputkella saksan moottoritiellä ja että ei tarvise omaa tankkiautoa VP:n bensoille kun ne ei mahdu perälaukkuun jos vetää euroopassa sen 2000-5000km turneen.
). ...osuiko ja upposiko kerralla...
Edited By PetriK on 1266781044
Lähetetty: 22 Helmi 2010, 10:45
Kirjoittaja -Artsi-
PetriK kirjoitti:No jos nyt ainakin lähtökohtaisesti putsari tuonne imupuolelle kiinni ja putkistona on jotain muuta kuin sidewinder, äänien puolesta myös killerit täytyy varmaan laittaa. Bensa on mulla ollutkin koko ajan pumppubensaa, jollain dynossa ja kentällä taas vähän korkeampioktaanista - kai. Vähän sama kuin se että ajaako turbomies lyhyellä dumpilla vai kokoputkella saksan moottoritiellä ja että ei tarvise omaa tankkiautoa VP:n bensoille kun ne ei mahdu perälaukkuun jos vetää euroopassa sen 2000-5000km turneen.
). ...osuiko ja upposiko kerralla...
Aamen. 
Lähetetty: 23 Helmi 2010, 20:12
Kirjoittaja snuggles
PetriK kirjoitti:Nyt on alustamuutokset työn alla
BST:t, Penske, +2".
Minkälaista hyötyä olet arvioinut noista BST:stä olevan ? Mul on tuntunu olevan melki sama onko ne kiinni vai ei. Kerran kun joutu vaihtaan kentällä normivanteen tuon tilalle nii tuli parempi tulos. Onhan ne kyl katuajossa, mutkatiellä ihan ykköset.
Lähetetty: 23 Helmi 2010, 20:32
Kirjoittaja PetriK
No en osaa sanoa että onko hyötyä ennen kuin on kokemusta. Sami, Brock ja Bryan (rakensi mun viimeisimmän moottorin) kehuvat, joten pakko kokeilla.
Lähetetty: 23 Helmi 2010, 20:44
Kirjoittaja snuggles
Kun olis viitseliäisyyttä ni ottais penkkiin mukaan BST:n ja normivanteen, ja katsois jotta mitä luokkaa on takapyörätehon ero. Jos ei mainittavaa ni myyntiin vaan nekin. Olihan jo messuosastollakin puolessa vehkeistä moiset alla
Siinä saattoi olla osasyy hyvään lukemaan takikselta. Penkissä oli kyl laakerivika päällä, meni remppaan samointein.
Lähetetty: 23 Helmi 2010, 21:04
Kirjoittaja snuggles
Tuota noin, pitäiskö periaatteessa esim. Samin penkissä tulla sama koneteho ajoi sitte vakiolla tahi kevyemmällä takavanteella ?
Lähetetty: 23 Helmi 2010, 21:36
Kirjoittaja PetriK
snuggles kirjoitti:Tuota noin, pitäiskö periaatteessa esim. Samin penkissä tulla sama koneteho ajoi sitte vakiolla tahi kevyemmällä takavanteella ?
Ei spekuloida meikäläisen osalta omaa kehitystä, katsotaan sitten miten käy itse kullekin 
Valitettavasti Samin dyno osaa aika hyvin laskea pois erilaiset tekijät joilla muissa dynoissa voisi vaikuttaa. Tulee mielenkiintoisia mittaustuloksia varsinkin isompitehoisissa kun menoa voidaan jarruttaa sähköisesti ja rummussa on kokoa ja pitoa riittävästi.
Edited By PetriK on 1266954266
Lähetetty: 23 Helmi 2010, 21:48
Kirjoittaja BussiJussi
Tuskin se keveempi vanne mitään maatakaatavaa aiheuttaa...Eiköhän toi orkkisvanteella pyörivä korkeeprofiilikin anna jotain ulos...Samilla vaan ei meinaa kumi pysyy vanteella, ikävä kyllä.... Jokos kohta Petriltä vimoset tulokset julki, vai vieläkö ootellaan?
Lähetetty: 11 Maalis 2010, 14:19
Kirjoittaja snuggles
Samilla 221hv takikselta. Häviöt 15%.
Lähetetty: 11 Maalis 2010, 15:25
Kirjoittaja busajasa
snuggles kirjoitti:Samilla 221hv takikselta. Häviöt 15%.
Aika juhlavasti siis tehoja.
Lähetetty: 11 Maalis 2010, 16:45
Kirjoittaja snuggles
busajasa kirjoitti:Aika juhlavasti siis tehoja.
Näinhän sitä vois aatella. Mut sekin on kovin suhteellista, jos katotaan litratehoina niin tällähän jää muutamien tonnisten jalkoihin kättelyssä. Josko se nyt pelittäis vaik kentällä toivotusti. Tohtorilla mitattu aikasemmin 232hv jonka jälkeen löydetty vielä 3hv tötteröillä.