Sivu 31/36
Lähetetty: 21 Loka 2010, 17:47
Kirjoittaja 74-1211486656
-Artsi- kirjoitti:Hyvä meisinki! Taisin joskus menneinä vuosina Jounille mainita jotain testaamisesta yms (vaihtelevalla menestyksellä ), mutta nyt on kyllä pläänit enemmän kuin kohdallaan. Työtä on tiimi tehnyt kovin ennenkin, taitoakin on paljon, nyt korjaantuu mahd. heikoin lenkki eli tieto (lue: käytönaikainen control, datankeruu & sen osaava analysointi). Nimittäköön vaan tiimi harrastukseksi tätä mutta kyllä pro-tason tekemisestä on kysymys, eikä pelkästään Suomen mittakaavassa.
Noilla eväillä syntyy uusiin ennätyksiin kykenevä laite. Ja niitä ennätyksiä tulee enemmän kuin yksi. Seuraan suurella mielenkiinnolla projektin etenemistä!
Nuo keskustelut, ehdotuksesi, ajatuksesi muistan hyvin tahtoo vaan toi menttaali puoli välillä vaatia sitä pers eellä puuhun menemistä ja kantapäitten tultava kipeäksi ennenkuin uskoo.
Kiitosta vaan uskosta TFM tekemistä kohtaan, äläkä luulekkaan etteikö sua vielä(kin) häirittäisi jatkossakin niillä mun kyselytunti puheluilla.
Yritetään saada Taxi ensiviikolla "lähtökohta" kuosiin käyntiin katteineen päivineen. 1.11 OAMK:lle jossa projekti alkaa ajotilapiirroksiin vaadittavien asioiden kartoituksella (mitat, painot, painopisteet, korkeudet, jne) sekä irtokoneen istutuksella "tehopenkkiin" ja sähkösarjasuunnitelman mittomisella jotta sarja saadaan tuotantoon.
OAMK ryhmä analysoi kaiken tekemisensä joka myös raportoidaan väliraportein, mahtavaa nähdä kuin teoria/käytäntö saadaan kohtaamaan.
Yritetään tuolla TFM blogissa saada jotakin tarinaakin aikaiseksi projektista, ensikesänä tuskin Taxilla ajetaan "julkisesti" vaan ainoastaan testaus ja tiedonkeruu mielessä.
Lähetetty: 23 Loka 2010, 00:01
Kirjoittaja PetriK
RHead kirjoitti:Taitaa olla Petrik:lla 326km/h toki jos muistan väärin korjatkoo. Kun en nyt muista mikä on jarim.n enkat ilman kaasuja.
taisi jäädä tällä kaudellä 330km/t tasolle vakiovälityksillä. Oli pyörä silloin hallissa ekaa kertaa ajossa eikä oikein ollut luottoa kun oli ajettu 80km kadulla uusilla vanteilla ja uusilla jarruilla joten pää ei kestänyt enempää kun ei ollut luottoa. Muut meni lujempaa, eikä ollut tehosta kiinni.
Lähetetty: 24 Loka 2010, 11:15
Kirjoittaja 74-1211486656
Kellään tietoa mahdollisimman monireikäisestä (optimi homogeenisen seoksen/sumuuntumisen saavuttaminen) yli 1200cc injektoreista jotka passaa gen 1 busaan?
Edited By Jouniri on 1287908247
Lähetetty: 24 Loka 2010, 20:43
Kirjoittaja Tepa
Jouniri kirjoitti:Kellään tietoa mahdollisimman monireikäisestä (optimi homogeenisen seoksen/sumuuntumisen saavuttaminen) yli 1200cc injektoreista jotka passaa gen 1 busaan?
bosch EV14-suuttimet taitavat tällä hetkellä olla parhaat mitä tarjolla,löytyy yli tonnisia,otappa yhteyttä AM WORKSIN Maatsiin...
eivät toki ole aivan plug-and-play,mutta "pikku työllä" sovitin itelle tommoset...
Lähetetty: 24 Loka 2010, 21:26
Kirjoittaja snuggles
Kuinkas paljon tehoa saadaan 1200cc suuttimilla ? Jos pienemmät ei riitä. Eikös S2000 piisaa jo 300hv paikkeille, 3 barin paineella.
Lähetetty: 24 Loka 2010, 22:09
Kirjoittaja 74-1211486656
Tepa kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Kellään tietoa mahdollisimman monireikäisestä (optimi homogeenisen seoksen/sumuuntumisen saavuttaminen) yli 1200cc injektoreista jotka passaa gen 1 busaan?
bosch EV14-suuttimet taitavat tällä hetkellä olla parhaat mitä tarjolla,löytyy yli tonnisia,otappa yhteyttä AM WORKSIN Maatsiin...
eivät toki ole aivan plug-and-play,mutta "pikku työllä" sovitin itelle tommoset...
Kiitoksia
JR
Lähetetty: 24 Loka 2010, 22:17
Kirjoittaja 74-1211486656
snuggles kirjoitti:Kuinkas paljon tehoa saadaan 1200cc suuttimilla ? Jos pienemmät ei riitä. Eikös S2000 piisaa jo 300hv paikkeille, 3 barin paineella.
Jää nähtäväksi.
Mulla nyt 650cc suuttimet jotka ainakin teoriassa riittää +-400hp (takis) tehoihin. Mutta noi on silloin auki luokkaa 85% ja tekee se "ajoituksen" haasteelliseksi jatkaa eteenpäin eli meillä toive päästä suuttimien koolla luokkaan 50% auki jolloin homman pitäs helpottua entiseen verrattuna. Kuten tuolla aiemmin jo turisin, niin moni paikka on muutoksen kourissa ja sehän johtaa tietysti "ketjureaktioon" muuallakin. Ja noita meittin menovesiäkin taitaa mennä pikku kertoimella enemmän kuin normi pumppubensaa.
Edited By Jouniri on 1287949465
Lähetetty: 27 Loka 2010, 22:58
Kirjoittaja 74-1211486656
http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp
ps. Tänään (eli eilen 28.10) Hulttio ja JaSa olivat ottaneet savut Taxin 1572cc moottorista
Edited By Jouniri on 1288303296
Lähetetty: 02 Marras 2010, 00:11
Kirjoittaja 74-1211486656
Tällästä tänään
http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp
Edited By Jouniri on 1288649531
Lähetetty: 02 Marras 2010, 09:30
Kirjoittaja Tomppa
Hienolta kuulostaa!
Lähetetty: 02 Marras 2010, 10:33
Kirjoittaja tenhulttio
Tepa kirjoitti:bosch EV14-suuttimet taitavat tällä hetkellä olla parhaat mitä tarjolla,löytyy yli tonnisia,otappa yhteyttä AM WORKSIN Maatsiin...
eivät toki ole aivan plug-and-play,mutta "pikku työllä" sovitin itelle tommoset...
Olisko tarkempaa kuvausta tuosta pikku työstä? Sähkösarja meille tulee jokatapauksessa uusi, eli liittimistä en olis huolissaan. Mutta siis tarviko näille tehdä jotain mekaniikkaa jotta sai passaamaan jakotukkiin taikka läppärunkoon?
Lähetetty: 02 Marras 2010, 17:31
Kirjoittaja Tepa
tenhulttio kirjoitti:Tepa kirjoitti:bosch EV14-suuttimet taitavat tällä hetkellä olla parhaat mitä tarjolla,löytyy yli tonnisia,otappa yhteyttä AM WORKSIN Maatsiin...
eivät toki ole aivan plug-and-play,mutta "pikku työllä" sovitin itelle tommoset...
Olisko tarkempaa kuvausta tuosta pikku työstä? Sähkösarja meille tulee jokatapauksessa uusi, eli liittimistä en olis huolissaan. Mutta siis tarviko näille tehdä jotain mekaniikkaa jotta sai passaamaan jakotukkiin taikka läppärunkoon?
ylä-ja alapään sovitteet ni passaa omille paikoille,jarille selvittelin jo puhelimessa...
Lähetetty: 06 Marras 2010, 19:48
Kirjoittaja 74-1211486656
Vesiruisku osio alkaa olee selvillä (swingin sisäiset säiliöt vielä pajalla), eli vesipumpun on korvannut paineilma ja motecci hoitaa vesiventtiilin pulssitusta. Samoin kaasut meni kokonaan uusiksi ja Nasa venttiili korvaa mangneettiventtiilin. Tällöin päästään eroon pelkästä solenoidin on/off toiminnasta, pulssiohjaukeen Moteccin kautta. Eli käytännössä rikastus, ruiskutuksen ajoitus, sytkäennakot, vesiruisku ja kaasut ohjataan Motecilla vaihdekohtaisena. Mahdollisuus on toteuttaa myös luistonesto, tämä osio on tosin vielä mietinnässä ku Hulttion mielestä on niin kivaa suttaillakin?
Polttoaine tulee pohjautumaan viimekesän "kemikaali Alin litkuun" toki lopullinen pa valinta tehdään vasta keväällä testien jälkeen.
Edited By Jouniri on 1289065721
Lähetetty: 18 Marras 2010, 00:43
Kirjoittaja 74-1211486656
Tankin "kuori" valmistu maalaamoa varten Mikabeen taidetakomosta. Etuloksun ja keulakatteen hain OAMK:lta, niin pystyn toimittamaan maalaamoon nekin. Uudet injektorit 4x1400cc tilattu myös, joten sopan puutetta tuskin jatkossa tulee. OAMK:n ryhmä tekee todella vimpan päälle duunia ja aikataulut pitää hyvin. Blogissa muutama rivi ja kuva missä vaiheessa -kohti Bonnevilleä- projekti menee tällähetkellä.
http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp
Edited By Jouniri on 1290033809
Lähetetty: 18 Marras 2010, 13:55
Kirjoittaja slip
Alkaa vaikuttaa sille että pikkuhiljaa voi alkaa suunpieksännälle löytyä kunnon katettakin
Mä oon ihmetellyt sitä että kun te koitatte kehittää jotain uutta ja hienoa ilokaasun kanssa niin miksi esim on puuttunut (ymmärtääkseni) kunnollinen tiedonkeruu. Olis tainnu säästää jo hintansa särkyneiden koneiden muodossa. Tietysti jos ei kukkarossa useiden tonnien pamahdukset tunnu, niin onhan se hienoo muun muassa shown/julkisuuden kannalta kun sattuu ja tapahtuu.