Sivu 4/5

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 22:35
Kirjoittaja Kujo
Lopettakaa jo tuo höpötys.

Lähetetty: 06 Tammi 2007, 06:26
Kirjoittaja pete695
juurikin näin,kysytty kaikki mahdollisuudet,ja ainoa"laillinen"vaihtoehto on se ruattin reissu!

Lähetetty: 06 Tammi 2007, 11:41
Kirjoittaja 103-1116517908
villeh kirjoitti:ediittiä eli nämä ei sit viäläkään päde kuin -99 ja -00 mitsun tdo04
ai nytkö käykin kaikki nolla-neloset? aikasemmin tuossa puhuit että vain td04-16 käy..

luovuta jo. :pylly:

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 20:21
Kirjoittaja villeh
joo eli tänään kävin konttorilla, rinnakkais paperilla kyllä onnistuu leimaminen, tai ainakin konttoripäällikkö ja teknisen tuen kaveri vakuuutti asian...
vaikka varmaan ketään ei kiinnosta...
MUTTA rinnakkais päästölapusta on löydyttävä moottorin tyyppi, ahtimen tyyppi ja ahtopaineet
lisäksi tarvitaan tehomittaus , desibeli mittausja ja todistus JARRUJEN ja ALUSTAN RIITTÄVYYDESTÄ TEHOLLE
PAHOITTELEN JOS TÄSTÄ VIESTISTÄ NYT PUUTTUU JOTAIN....




Edited By villeh on 1168372127

Lähetetty: 25 Tammi 2007, 11:23
Kirjoittaja Jaakko
eli vaikka nuo kaikki muut paperit saisikin niin, päästämittausta ei vielä(kään) saa suomesta? ja ruotsalainenkaan mittaus ei kaiketi oo kovinkaan halpa

Lähetetty: 26 Tammi 2007, 15:23
Kirjoittaja 103-1116517908
Jaakko kirjoitti:eli vaikka nuo kaikki muut paperit saisikin niin, päästämittausta ei vielä(kään) saa suomesta? ja ruotsalainenkaan mittaus ei kaiketi oo kovinkaan halpa
Joo ei. 1500e, oli tulos mikä hyvänsä.

Lähetetty: 29 Tammi 2007, 14:08
Kirjoittaja kajbusa
gold kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:eli vaikka nuo kaikki muut paperit saisikin niin, päästämittausta ei vielä(kään) saa suomesta? ja ruotsalainenkaan mittaus ei kaiketi oo kovinkaan halpa

Joo ei. 1500e, oli tulos mikä hyvänsä.
Korjataan hieman.. 1600e/mittaus + 300e/ todistus

Lähetetty: 25 Maalis 2007, 20:55
Kirjoittaja 84-1111176520
Juu Moro.

Elikkä muutoskatsastuksesta on aivan turha haaveilla ilman päästömittausta,sanotaan mitä sanotaan katsastuskonttorilla/reilla. Ja jos käy siten,että katsastusinssi lupaa katsastaa turbo-laitteen,niin sitten kipinkapin se homma tekemään.


Niin ja turbokausi aloiteltu tänään.Voivoi sitä menoa,on se hieno...Hukkaportin ääni on uskomattoman kaunista säveltä korville... :1087 Meni kerrankin sijoitettu raha,erittäin,eritäin järkevään käyttöön ja oikeaan paikkaan.


Kiitokset vaan juu,asianomaiselle/-sille.Nyt seuraavaksi suunta Ruotsiin... Se munaeno ei ole kiva sukulainen... :thumbdown:

Lähetetty: 05 Huhti 2007, 20:53
Kirjoittaja Jaku
Kuullostaa hyvältä ettei minunkaan rahat mene hukkaan :p Odotellaan milloin pajalta tulee viestiä että nyt noutovalmis :turbobusa:

Lähetetty: 05 Huhti 2007, 21:40
Kirjoittaja Kujo
Jaku kirjoitti:Kuullostaa hyvältä ettei minunkaan rahat mene hukkaan :p Odotellaan milloin pajalta tulee viestiä että nyt noutovalmis :turbobusa:
Vesiruiskut on tullissa. Mut saatana täällä tulee lunta ihan homona, mahdollisesti ens viikon loppupuolella vois kuvitella testiä jos vaan kevät tulis heti huomenna...

Lähetetty: 06 Huhti 2007, 17:24
Kirjoittaja 83-1175441819
Mitä katsastuksia,,miksi?
Hmmmh,,
Kuka niitä katsoo,,,




Edited By Snake on 1176917213

Lähetetty: 06 Huhti 2007, 18:31
Kirjoittaja 83-1175441819
,,täälläkin se on käynyt häiriköimässä kaljapäissään :kippis:



Edited By Snake on 1176917270

Lähetetty: 06 Huhti 2007, 19:44
Kirjoittaja 103-1116517908
Snake kirjoitti:Ooon samaa mieltä kstbh,,,,,,,,,,,,(cai menikö kirjaimet sekaisin,,)
?!?

Lähetetty: 06 Huhti 2007, 20:54
Kirjoittaja pete695
tarkoitti varmaan tässä topicissa aiemmin mainittua katsastusta ym.. :thumbdown:

Lähetetty: 30 Heinä 2008, 12:11
Kirjoittaja 84-1131181311
Smoton sivuilla jotain höpinää..

Smoto: Testaustyöryhmän loppuraportti valmis

"Päästöille uusi testausmetodi

Päästömittausten osalta ongelmana on ollut 1.1.1991 jälkeen käyttöönotettujen pyörien vaatimustenmukaisuuden osoittaminen. Näiltä pyöriltä on vaadittu testausta ja todistusta jota ei useaan vuoteen ole ollut mahdollista saada koko valtakunnasta. Tämä on ohjannut rakentelua vanhempiin pyöriin, jos harrastaja on halunnut muutoskatsastaa pyöränsä. Uudempien pyörien ahtamisen ja turbottamisen muutoskatsastaminenhan on viime vuodet ollut käytännössä mahdotonta.

Jos testausprojektin loppuraportti hyväksytään sellaisenaan, niin tiedossa on merkittäviä parannuksia turboja ja ahtimia halajaville harrastajille. Raportti määrittelee päästöille ja äänille vaatimustason joka voidaan mitata ja tarkistaa jokaisella katsastuskonttorilla. EU-sääntelystä johtuen tätä kevyempää testausmenettelyä voidaan kuitenkin soveltaa vain sellaisiin moottoripyöriin, joissa alkuperäisenä ei ole ollut katalysaattoria, käytännössä ennen 18.6.2003 käyttöönotettuihin. Esimerkiksi rakennettujen fighterien aihiovalikoima kasvaa kuitenkin huomattavasti aikaisempaan nähden.

Tehon kasvun maksimirajoihin ehdotetaan myös muutoksia: Vanha 20% raja tai sitten uusi teho/paino suhteeseen perustuva raja 1kW/3kg jolloin teho saa nousta enintään 100%. Näistä kahdesta vaihtoehdosta voidaan sitten valita se, joka on parempi harrastajalle. "

Saas nähdä kuinka käy..