turboista - auttakeee
joo eli tänään kävin konttorilla, rinnakkais paperilla kyllä onnistuu leimaminen, tai ainakin konttoripäällikkö ja teknisen tuen kaveri vakuuutti asian...
vaikka varmaan ketään ei kiinnosta...
MUTTA rinnakkais päästölapusta on löydyttävä moottorin tyyppi, ahtimen tyyppi ja ahtopaineet
lisäksi tarvitaan tehomittaus , desibeli mittausja ja todistus JARRUJEN ja ALUSTAN RIITTÄVYYDESTÄ TEHOLLE
PAHOITTELEN JOS TÄSTÄ VIESTISTÄ NYT PUUTTUU JOTAIN....
Edited By villeh on 1168372127
vaikka varmaan ketään ei kiinnosta...
MUTTA rinnakkais päästölapusta on löydyttävä moottorin tyyppi, ahtimen tyyppi ja ahtopaineet
lisäksi tarvitaan tehomittaus , desibeli mittausja ja todistus JARRUJEN ja ALUSTAN RIITTÄVYYDESTÄ TEHOLLE
PAHOITTELEN JOS TÄSTÄ VIESTISTÄ NYT PUUTTUU JOTAIN....
Edited By villeh on 1168372127
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Korjataan hieman.. 1600e/mittaus + 300e/ todistusgold kirjoitti:Jaakko kirjoitti:eli vaikka nuo kaikki muut paperit saisikin niin, päästämittausta ei vielä(kään) saa suomesta? ja ruotsalainenkaan mittaus ei kaiketi oo kovinkaan halpa
Joo ei. 1500e, oli tulos mikä hyvänsä.
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Juu Moro.
Elikkä muutoskatsastuksesta on aivan turha haaveilla ilman päästömittausta,sanotaan mitä sanotaan katsastuskonttorilla/reilla. Ja jos käy siten,että katsastusinssi lupaa katsastaa turbo-laitteen,niin sitten kipinkapin se homma tekemään.
Niin ja turbokausi aloiteltu tänään.Voivoi sitä menoa,on se hieno...Hukkaportin ääni on uskomattoman kaunista säveltä korville... :1087 Meni kerrankin sijoitettu raha,erittäin,eritäin järkevään käyttöön ja oikeaan paikkaan.
Kiitokset vaan juu,asianomaiselle/-sille.Nyt seuraavaksi suunta Ruotsiin... Se munaeno ei ole kiva sukulainen...
Elikkä muutoskatsastuksesta on aivan turha haaveilla ilman päästömittausta,sanotaan mitä sanotaan katsastuskonttorilla/reilla. Ja jos käy siten,että katsastusinssi lupaa katsastaa turbo-laitteen,niin sitten kipinkapin se homma tekemään.
Niin ja turbokausi aloiteltu tänään.Voivoi sitä menoa,on se hieno...Hukkaportin ääni on uskomattoman kaunista säveltä korville... :1087 Meni kerrankin sijoitettu raha,erittäin,eritäin järkevään käyttöön ja oikeaan paikkaan.
Kiitokset vaan juu,asianomaiselle/-sille.Nyt seuraavaksi suunta Ruotsiin... Se munaeno ei ole kiva sukulainen...
Vesiruiskut on tullissa. Mut saatana täällä tulee lunta ihan homona, mahdollisesti ens viikon loppupuolella vois kuvitella testiä jos vaan kevät tulis heti huomenna...Jaku kirjoitti:Kuullostaa hyvältä ettei minunkaan rahat mene hukkaan :p Odotellaan milloin pajalta tulee viestiä että nyt noutovalmis
Smoton sivuilla jotain höpinää..
Smoto: Testaustyöryhmän loppuraportti valmis
"Päästöille uusi testausmetodi
Päästömittausten osalta ongelmana on ollut 1.1.1991 jälkeen käyttöönotettujen pyörien vaatimustenmukaisuuden osoittaminen. Näiltä pyöriltä on vaadittu testausta ja todistusta jota ei useaan vuoteen ole ollut mahdollista saada koko valtakunnasta. Tämä on ohjannut rakentelua vanhempiin pyöriin, jos harrastaja on halunnut muutoskatsastaa pyöränsä. Uudempien pyörien ahtamisen ja turbottamisen muutoskatsastaminenhan on viime vuodet ollut käytännössä mahdotonta.
Jos testausprojektin loppuraportti hyväksytään sellaisenaan, niin tiedossa on merkittäviä parannuksia turboja ja ahtimia halajaville harrastajille. Raportti määrittelee päästöille ja äänille vaatimustason joka voidaan mitata ja tarkistaa jokaisella katsastuskonttorilla. EU-sääntelystä johtuen tätä kevyempää testausmenettelyä voidaan kuitenkin soveltaa vain sellaisiin moottoripyöriin, joissa alkuperäisenä ei ole ollut katalysaattoria, käytännössä ennen 18.6.2003 käyttöönotettuihin. Esimerkiksi rakennettujen fighterien aihiovalikoima kasvaa kuitenkin huomattavasti aikaisempaan nähden.
Tehon kasvun maksimirajoihin ehdotetaan myös muutoksia: Vanha 20% raja tai sitten uusi teho/paino suhteeseen perustuva raja 1kW/3kg jolloin teho saa nousta enintään 100%. Näistä kahdesta vaihtoehdosta voidaan sitten valita se, joka on parempi harrastajalle. "
Saas nähdä kuinka käy..
Smoto: Testaustyöryhmän loppuraportti valmis
"Päästöille uusi testausmetodi
Päästömittausten osalta ongelmana on ollut 1.1.1991 jälkeen käyttöönotettujen pyörien vaatimustenmukaisuuden osoittaminen. Näiltä pyöriltä on vaadittu testausta ja todistusta jota ei useaan vuoteen ole ollut mahdollista saada koko valtakunnasta. Tämä on ohjannut rakentelua vanhempiin pyöriin, jos harrastaja on halunnut muutoskatsastaa pyöränsä. Uudempien pyörien ahtamisen ja turbottamisen muutoskatsastaminenhan on viime vuodet ollut käytännössä mahdotonta.
Jos testausprojektin loppuraportti hyväksytään sellaisenaan, niin tiedossa on merkittäviä parannuksia turboja ja ahtimia halajaville harrastajille. Raportti määrittelee päästöille ja äänille vaatimustason joka voidaan mitata ja tarkistaa jokaisella katsastuskonttorilla. EU-sääntelystä johtuen tätä kevyempää testausmenettelyä voidaan kuitenkin soveltaa vain sellaisiin moottoripyöriin, joissa alkuperäisenä ei ole ollut katalysaattoria, käytännössä ennen 18.6.2003 käyttöönotettuihin. Esimerkiksi rakennettujen fighterien aihiovalikoima kasvaa kuitenkin huomattavasti aikaisempaan nähden.
Tehon kasvun maksimirajoihin ehdotetaan myös muutoksia: Vanha 20% raja tai sitten uusi teho/paino suhteeseen perustuva raja 1kW/3kg jolloin teho saa nousta enintään 100%. Näistä kahdesta vaihtoehdosta voidaan sitten valita se, joka on parempi harrastajalle. "
Saas nähdä kuinka käy..