Sivu 4/6

Lähetetty: 24 Syys 2008, 22:14
Kirjoittaja PetriK
Huh - jostain hondafoorumilta löytyy kaikkien noiden suuttimien merkinnät. Ne on samaa denson suutinsarjaa, ainoastaan eri virtauksilla.

Noista pumpuista - ei toimi kaikki, pitää olla noi bosch:n numerosarjojen mukaiset. Jampan kautta saa nykyään tietoa ja ehkä pumppujakin.

Lähetetty: 02 Helmi 2009, 22:20
Kirjoittaja snuggles
Nonnii, vihdoin ja viimein tuli mitattua suuttimien virtausta. 3 baarin paineella 10s suutin auki, vakio n. 45ml ja S2000 n. 70ml. Eli paremmin virtaa nuo. Vielä 2 baarin paineella havaittavissa kohtuullinen sumu, sen alle menee lorottamiseksi. Kiitokset jarim:lle suuttimien järkkäämisestä.

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 13:05
Kirjoittaja PetriK
Huomasitko sellaista että tuotto alkaa tippumaan kun pitää suuttimia auki yhtäjaksoisesti noin minuutin ?

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 18:45
Kirjoittaja tenhulttio
PetriK kirjoitti:Huomasitko sellaista että tuotto alkaa tippumaan kun pitää suuttimia auki yhtäjaksoisesti noin minuutin ?

Onko tälle ilmiölle jo teoria olemassa? Ilmeisesti kuitenkin käämit lämpenee -> lämpölaajeneminen on isompaa liikkuvassa osassa kuin staattisessa osassa. Jokatapauksessa omituinen juttu. Luulisi bensan jäähdyttävän osat hyvin ja toisaalta luulisi että yli 90% duty cycle tuottaisi enemmän lämpöä (vetäneenä oleva kelan pitäisi olla pienempi impedanssinen kun vetävä kela).
Käytännön merkitystähän tuolle ei ole, ellei suola-aavikolla ajele.

Lähetetty: 07 Helmi 2009, 12:52
Kirjoittaja snuggles
PetriK kirjoitti:Huomasitko sellaista että tuotto alkaa tippumaan kun pitää suuttimia auki yhtäjaksoisesti noin minuutin ?
Enpä koittanut tuota. Olis mittamuki täyttynyt jo siinä ajassa. Tällä vireellä näillä suuttimilla jää varmaan tuo tilanne kokematta. Viime kesänä normi suuttimilla tohtorilla havaittu 100% duty cycle oli varmaan osaltaan aiheuttamassa koettuja vaurioita.

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 21:58
Kirjoittaja Titaani
Tätä pumppu asiaa tässä pähkäilin, että riittääkö vakiopumppu vakiopaineella S2000 suuttimilla mihin saakka "Isolohkossa"?

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 22:11
Kirjoittaja busajasa
Titaani kirjoitti:Tätä pumppu asiaa tässä pähkäilin, että riittääkö vakiopumppu vakiopaineella S2000 suuttimilla mihin saakka "Isolohkossa"?

Tämän threadin toisessa postauksessa Petri mainitsee:

"Nyt uusilla S2000 suuttimilla ja vakiopaineella tuotto riittää noin 260hp koneteholle joka raja on kaasukäytössä jo "jonkin" verran ylitetty. Eli tarvitaan uusi pumppu jotta yhtään enempää tehoa voi ottaa irti - ei sillä että olisi vielä kertaakaan päässyt tilanteeseen jossa olisi saanut kaikki tehot irti kun menee rajoittimelle tai ei muuten osaa - mutta TEORIASSA ;-)"

Eli onko tuo 260hp nyt se raja?

Toi lause on irroitettu alkuperäisestä yhteydestä, joten kannataa lukaista nuo Petrin ekat postaukset - siellä on varsin hyvää pohdintaa...




Edited By busajasa on 1240514691

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 22:42
Kirjoittaja Titaani
Tuli tossa aiemmin ne luettua, mutta hieman jäi pohdituttamaan nuo säätöongelmat tuolla vakiopumpulla, eli ne on tuleet kaasukäytössä vasta?!

Summa summarum 1400cc koneelle pitäisi kaikilla spexeillä vakiopummppu riittää puhtaana vaparina.

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 23:04
Kirjoittaja Martta
Titaani kirjoitti:Tuli tossa aiemmin ne luettua, mutta hieman jäi pohdituttamaan nuo säätöongelmat tuolla vakiopumpulla, eli ne on tuleet kaasukäytössä vasta?!

Summa summarum 1400cc koneelle pitäisi kaikilla spexeillä vakiopummppu riittää puhtaana vaparina.
Taitavat kaikki olla isolohkoja ilokaasukäytössä olleet.

Lähetetty: 24 Huhti 2009, 19:33
Kirjoittaja busajasa
Olen tässä metsästellyt tuota Boschin pumppua ja tämän hetken ymärrys on seuraava:
1. pumppu joka tarvitaan on Boschin pumppu
-osanumero 0580 453 081
-EAN Nro: 3165141845907
2. Pumppu on korvattu
-osanumero: 0 580 314 068
-EAN Nro: 3165143511336

Toisin sanoen tuota kuvassa näkyvää pumppua ei enään saa. Se on korvattu uudella osanumerolla ja sen soveltuvuudesta käyttöömme ei ole mitään tietoa. Tänään tilasin kuitenkin Bosch service liikkeestä tuon pumpun joten ensiviikolla tiedetään onko uusi pumppu sopiva meidän käyttöömme. Pumpun hinta 170+ Eur.

Ensi viikolla tämän osalta viisaampia...

Lähetetty: 29 Huhti 2009, 23:13
Kirjoittaja busajasa
uusi pumppu näyttää kovasti tutulta ja näin ollen projekti on alkanut. Lisää pyhien aikana kun krapulalta joutaa :kippis:

Lähetetty: 30 Huhti 2009, 18:52
Kirjoittaja busajasa
Juu näyttää että tekniikka vie - Vappu aattona pitää jatkaa tuhertamista.

Lisää kuvia

Summa Summarum: Tämä on oikea pumppu.
-osanumero: 0 580 314 068
-EAN Nro: 3165143511336




Edited By busajasa on 1241107614

Lähetetty: 04 Touko 2009, 22:38
Kirjoittaja busajasa
No niin Mopedi käy taas ja uudella Boschin pumpulla.

Whole story

Lähetetty: 05 Touko 2009, 06:29
Kirjoittaja Titaani
Tilasin myös ko. pumpun. 160€

Hyvä kuvasarja "sydämensiirtoon"

Jätitkö vakio paineet?

Lähetetty: 05 Touko 2009, 08:08
Kirjoittaja busajasa
Titaani kirjoitti:Tilasin myös ko. pumpun. 160€

Hyvä kuvasarja "sydämensiirtoon"

Jätitkö vakio paineet?

Entiset paineet - eli rutattu regulaattori :D Ei olisi tarvinnut korotettua painetta, mutta onpahan varoja sitten (jos)/kun joskus haluaa lisää... Mutta mulla onkin säälittävä pikkulohkokinneri :shocked:

160 taisi loppupeleissä maksaa mulle myös. Lähtöhinta jossain 170+.




Edited By busajasa on 1241500496