Gardajärvi 31.3-9.4 - Kimppakivaa
Todiste siitä että pakokaasu haluaa ulos sieltä putkesta...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Superfast VII Helsingin Vuosaaresta saapuu Rostock:iin noin kolmen tunnin kuluttua. Matkaa on merellä nyt tehty noin vuorokausi ja keskinopeus on ollut noin 40km/t. Pyörät ovat tiukasti liinoilla kiinni laivan autokannella.
Eli kuten yllä olevasta voi päätellä, toivotamme kaikille lukijoille hyvää APRILLIPÄIVÄÄ.
Ensi yö vietetään Rostock:ssa ja aamulla suunnataan kohti Gardaa. Matkaraportin julkaisu täällä jatkuu kunhan HUOMENNA pääsemme OIKEASTI AJAMAAN.
Petri & Hannu
:p
Eli kuten yllä olevasta voi päätellä, toivotamme kaikille lukijoille hyvää APRILLIPÄIVÄÄ.
Ensi yö vietetään Rostock:ssa ja aamulla suunnataan kohti Gardaa. Matkaraportin julkaisu täällä jatkuu kunhan HUOMENNA pääsemme OIKEASTI AJAMAAN.
Petri & Hannu
:p
"If you do not take care of you and your body,
where are you going to live?"
Riverside SMS Hyvinkää 13.6. Ekat kisat Vaparilla
ET : 11,346 s
SP : 214,67 kmh
60ft: 1,966 s
Halli 2015 297km/h PBox, ongelma oli että 40hv oli kadonnut välille Hki-halli
where are you going to live?"
Riverside SMS Hyvinkää 13.6. Ekat kisat Vaparilla
ET : 11,346 s
SP : 214,67 kmh
60ft: 1,966 s
Halli 2015 297km/h PBox, ongelma oli että 40hv oli kadonnut välille Hki-halli
PetriK kirjoitti:Pientä harmia Berliinin jälkeen, kaverilta lensi huilu ulos jonnekin moottoritielle. Onneksi tie oli kohtuullisen vapaa eikä osunut vähän aiemmin ohitetun bemarin lasiin.
Katsotaan ne #"&&"##"# kiristykset niistä putkista kuntoon ennen reissuja. Äänet on kyllä nyt ...
Näyttäs olevan sama R55 rööri mitä Jukkiksella...
Voin allekirjottaa että komeet äänet on ilman killeriä
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
361.23 km/h Halli 2014
Tänään vähän ennen yhdeksää startattiin Rostock:sta kohti Innsbruckia. Ensimmäinen pysähdys oli lyhyt tankkaus ja vaatteiden vähennys juuri ennen Berliiniä. Bussin sisäänajo sai uuden käänteen kun mittari pääsi hetkellisesti käymään noin 280km/t vauhdissa, aamutuimaan ajoimme liikennetta vastaan ja tie oli ensimmäisen 100km osuudella kohtuullisen vapaa.
Täältä matka jatkui Leipzigiiin. Tankkauksen jälkeen bussi osoitti outoja oireita, vähän yli 6500 kierroksen (eli noin 180km/t mittarinopeutta) alkoi kone pätkimään. Pienen pohdinnan jälkeen asetin B-tilan päälle joka seuraavassa pätkimisessä nollaantui. Selvä syy- seuraus löytyi, jostain syystä (ironista eikö vaan) moottorinohjaukselle menevä virta katkoi. Hannu painoi edellä ja meikäläinen hitaasti (max 180km/t mittarinopeutta) perässä. Oli aikaa miettiä että missä vika, eli joko ECU liitin on löysällä tai sitten hälärin ajoneston rele alkaa pätkimään.
Leipzigissä pysähdys jossa takakate irti, ecu irti ja kiinni sekä hälärin ajonestoreleen ohitus pienellä johdonpätkällä. Tämän jälkeen päästiin taas takaisin normaaleihin ajonopeuksiin. Hetkellisesti jopa pienellä suoran pätkällä päästiin testaamaan että kyllä se K9 bussin mittari menee pohjiin saakka, vaikka nokka hieman kevenikin kun taakse sidottu reppu ilmavirtauksineen kevensi keulaa.
Tästä matka jatkui aikalailla yllätyksettömästi Munchenin ohitse ja sieltä sitten itävallan rajalle. Munchenissa oli pakko vaihtaa kesähansat käteen ja vähentää ajovaatetusta koska aurinko lämitti varjossakin reilut 20 astetta.
Hieman ennen lähtöä tuo gen2 bussin vakionopeuden säätimen puuttuminen hieman mietitytti. Onneksi kuitenkin viime metreillä keksitty bungee (kuminauha) patentti osoitti toimivuutensa ja myös kaasukäsi sai hieman lepoa. (ks. kuva)
Itävallan rajalta ostettiin Vingetit, eli tietullitarrat ja matka jatkui. Alpit ilta-auringossa ovat todella upea näky. Vaikka ylhäällä on lunta niin silti tiellä ajaessa lämpömittari näytti noin 18 astetta. Valitettavasti ajotunnelmaa hieman latisti se että itävallassa maksiminopeus hyvälläkin moottoritiellä on 110km tunnissa.
Ensimmäinen päivä oli noin 993km, keskinopeus jäi vain vähän yli 120km/t vauhtiin. Puoleenväliin matkaa saakka keskinopeus oli reilut 150km/t mutta sitten valitettavasti liikenne sekä itävallan rajaa lähestyttäessä tiukentueen nopeurajoitukset hieman rajoittivat matkan etenemistä.
Päivän päätteeksi testattiin Insbruck:ssa paikallista lämpötilaa. Hannu rohkeasti t-paita päällä terassilla. Hyvin tarkenee, iltalämpö Insbruck:ssa oli tänään +18C ihan suomalainen kesäsää.
Päivän ja muutkin kuvat löuytyvät osoitteesta:
http://share.ovi.com/media/_petrik_.public
EDIT - kuvat eivät ole ihan samassa järjestyksessä kun ne on otettu, vaan siinä järjestyksessä mitä ne on ovi palveluun lähetetty.
ps. Toivottavasti usko juttuihin ei mennyt kevyen Aprillihöynäytyksen jälkeen. Nyt kuitenkin Aprilli on ohitse ja tama tarina on täyttä tavaraa. Lisää päivitystä matkakertomukseen todennäköisesti huomenna illalla.
t, petrik - hannun käyttäjätunnuksella kirjoitettuna.
Edited By Han San on 1238700562
Täältä matka jatkui Leipzigiiin. Tankkauksen jälkeen bussi osoitti outoja oireita, vähän yli 6500 kierroksen (eli noin 180km/t mittarinopeutta) alkoi kone pätkimään. Pienen pohdinnan jälkeen asetin B-tilan päälle joka seuraavassa pätkimisessä nollaantui. Selvä syy- seuraus löytyi, jostain syystä (ironista eikö vaan) moottorinohjaukselle menevä virta katkoi. Hannu painoi edellä ja meikäläinen hitaasti (max 180km/t mittarinopeutta) perässä. Oli aikaa miettiä että missä vika, eli joko ECU liitin on löysällä tai sitten hälärin ajoneston rele alkaa pätkimään.
Leipzigissä pysähdys jossa takakate irti, ecu irti ja kiinni sekä hälärin ajonestoreleen ohitus pienellä johdonpätkällä. Tämän jälkeen päästiin taas takaisin normaaleihin ajonopeuksiin. Hetkellisesti jopa pienellä suoran pätkällä päästiin testaamaan että kyllä se K9 bussin mittari menee pohjiin saakka, vaikka nokka hieman kevenikin kun taakse sidottu reppu ilmavirtauksineen kevensi keulaa.
Tästä matka jatkui aikalailla yllätyksettömästi Munchenin ohitse ja sieltä sitten itävallan rajalle. Munchenissa oli pakko vaihtaa kesähansat käteen ja vähentää ajovaatetusta koska aurinko lämitti varjossakin reilut 20 astetta.
Hieman ennen lähtöä tuo gen2 bussin vakionopeuden säätimen puuttuminen hieman mietitytti. Onneksi kuitenkin viime metreillä keksitty bungee (kuminauha) patentti osoitti toimivuutensa ja myös kaasukäsi sai hieman lepoa. (ks. kuva)
Itävallan rajalta ostettiin Vingetit, eli tietullitarrat ja matka jatkui. Alpit ilta-auringossa ovat todella upea näky. Vaikka ylhäällä on lunta niin silti tiellä ajaessa lämpömittari näytti noin 18 astetta. Valitettavasti ajotunnelmaa hieman latisti se että itävallassa maksiminopeus hyvälläkin moottoritiellä on 110km tunnissa.
Ensimmäinen päivä oli noin 993km, keskinopeus jäi vain vähän yli 120km/t vauhtiin. Puoleenväliin matkaa saakka keskinopeus oli reilut 150km/t mutta sitten valitettavasti liikenne sekä itävallan rajaa lähestyttäessä tiukentueen nopeurajoitukset hieman rajoittivat matkan etenemistä.
Päivän päätteeksi testattiin Insbruck:ssa paikallista lämpötilaa. Hannu rohkeasti t-paita päällä terassilla. Hyvin tarkenee, iltalämpö Insbruck:ssa oli tänään +18C ihan suomalainen kesäsää.
Päivän ja muutkin kuvat löuytyvät osoitteesta:
http://share.ovi.com/media/_petrik_.public
EDIT - kuvat eivät ole ihan samassa järjestyksessä kun ne on otettu, vaan siinä järjestyksessä mitä ne on ovi palveluun lähetetty.
ps. Toivottavasti usko juttuihin ei mennyt kevyen Aprillihöynäytyksen jälkeen. Nyt kuitenkin Aprilli on ohitse ja tama tarina on täyttä tavaraa. Lisää päivitystä matkakertomukseen todennäköisesti huomenna illalla.
t, petrik - hannun käyttäjätunnuksella kirjoitettuna.
Edited By Han San on 1238700562
"If you do not take care of you and your body,
where are you going to live?"
Riverside SMS Hyvinkää 13.6. Ekat kisat Vaparilla
ET : 11,346 s
SP : 214,67 kmh
60ft: 1,966 s
Halli 2015 297km/h PBox, ongelma oli että 40hv oli kadonnut välille Hki-halli
where are you going to live?"
Riverside SMS Hyvinkää 13.6. Ekat kisat Vaparilla
ET : 11,346 s
SP : 214,67 kmh
60ft: 1,966 s
Halli 2015 297km/h PBox, ongelma oli että 40hv oli kadonnut välille Hki-halli
Mukavaa luettavaa ja kiva että jaksatte päivittää tilannetta tänne kotisuomeen asti...
p.s. Tänään ekaa kertaa aamulla töihin klo.06:30 pyörällä ja "lämpöä" ruhtinaalliset +3, sen verran tsekkasin että ei ollut yöllä ollut pakkasta joten uskalsi lähteä, teillä siellä hieman paremmat oltavat...
p.s. Tänään ekaa kertaa aamulla töihin klo.06:30 pyörällä ja "lämpöä" ruhtinaalliset +3, sen verran tsekkasin että ei ollut yöllä ollut pakkasta joten uskalsi lähteä, teillä siellä hieman paremmat oltavat...
Born to be wild...paitsi himas.
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Huomenta, juuri heränneenä! Aamiaiselle ja kamat kasaan ja menoksi kuuluu lause! Suuntana Verona 240km edessä ylä- ja alamäkeä.
Ilma aurinkoinen toistaiseksi ei pilven hattaraa näkösällä ikkunasta katsottuna, josta aivan hulppeat näkymät tuonne korkeuksiin. Sää ennusteet hyvät.
Tuntemuksia kropassa eilisen 997km jälkeen näin aamusella. Vaikka kunto on kova silti hiukan kireyttä alaselän alueella, muuten tuo matka ei juuri rasittanut, olisi voinut heittää tuonne Brenneriin asti iltasella, mutta päädyimme kuitenkin ratkaisuun että jäädään tänne. Näinhän se suunnitelmakin tehtiin.
Mutta lisää iltasella kun kohde saavutettu!! Kuvien kera!
Ilma aurinkoinen toistaiseksi ei pilven hattaraa näkösällä ikkunasta katsottuna, josta aivan hulppeat näkymät tuonne korkeuksiin. Sää ennusteet hyvät.
Tuntemuksia kropassa eilisen 997km jälkeen näin aamusella. Vaikka kunto on kova silti hiukan kireyttä alaselän alueella, muuten tuo matka ei juuri rasittanut, olisi voinut heittää tuonne Brenneriin asti iltasella, mutta päädyimme kuitenkin ratkaisuun että jäädään tänne. Näinhän se suunnitelmakin tehtiin.
Mutta lisää iltasella kun kohde saavutettu!! Kuvien kera!
"If you do not take care of you and your body,
where are you going to live?"
Riverside SMS Hyvinkää 13.6. Ekat kisat Vaparilla
ET : 11,346 s
SP : 214,67 kmh
60ft: 1,966 s
Halli 2015 297km/h PBox, ongelma oli että 40hv oli kadonnut välille Hki-halli
where are you going to live?"
Riverside SMS Hyvinkää 13.6. Ekat kisat Vaparilla
ET : 11,346 s
SP : 214,67 kmh
60ft: 1,966 s
Halli 2015 297km/h PBox, ongelma oli että 40hv oli kadonnut välille Hki-halli
Perjantaina matka jatkui insbruckista alppien ylitse kohti italiaa. Auringon paistaessa keli ylitykseen oli mitä mainioin. Kylmimmässä kohdassa ylhäällä lämpö laski noin 9C tienoille, mutta italian puolella tankatessa lämpömittari kipusi hetkellisesti yli 30C lukemiin.
Maisemat koko matkan olivat kertakaikkisen upeat - joten pysähdyksiä tehtiin vain tarvittaessa. Insburkista lähdettiin ennen kymmentä ja Gardalla hotellissa oltiin vähän ennen kolmea. Italialaiset moottoritiet ovat ehkä jopa mukavampia ajaa kuin saksalaiset - toki vauhtia saa olla maksimissaan 130km/t - mutta niissä on mutkia ja kurveja sekä upeita maisemia. Ajaessa yritin hieman ottaa kuvaakin kännykkäkameralla, mutta jäi vähän lyhyeksi videopätkät kun halusin enemmän nauttia kuin kuvata. Insbruckin ja gardan välillä ajettiin noin 280km.
linkki lyhyeen ajovideoon...
Lyhyt pysähdys hotellilla ja sitten lähdettin hakemaan tyttöjä lentokentältä. Kentälle matkaa on yhteen suuntaan noin 164 kilometriä moottoriteitä pitkin. Moottoritiellä oli pientä ruuhkaa paikoitellen esim tietullien jälkeen, mutta paikallisten esimerkin mukaisesti lanesplitting rekkojen ja henkilöautojen välissä alkoi sujumaan kohtuullisesti meiltä turisteiltakin. Menomatkalla aurinko lämmitti vielä noin 22-26C - iltaa kohti kuitenkin auringon laskiessa lämpö laski noin 18C asteeseen.
Paluumatka oli aika yllätyksetön, mitä nyt parit liikennevalvontakamerat jäi huomaamatta tomtom ja kypäräpuhelin kytkentähäiriöiden takia - toivottavasti jälkimaksu ei nouse kovin korkeaksi. Hannun mukaan ehkä 150@110 taisi olla ihan vahingossa. Pyörät saatiin Hotelli Europen lukitulle takapihalle jossa ne ovatkin olleet poikkeuksellisesti käyttämättä jo 16tuntia. Kohta sitten lähtäänkin tutustumaan Garda järven ympäristöön.
Isoin ongelma näin ensimmäisen 1600km(2pv) ajon jälkeen on ollut kaasukäden ihon herkistyminen käden sisäpuolelta. Tuota vakionopeuden säädintä joka näkyy kuvissa ei vaan näissä maisemissa malta käyttää...
K9 on pelannut hienosti ja voimaa siinä on mukavasti myös kaksi päällä. Tosin jousitus on yksin ajaessa mielestäni vakiosäätöisenä vähän löysä.
Tässä syy tuohon 330km iltalenkkiin (ja matkakertomuksen päivitysten hitauteen):
Maisemat koko matkan olivat kertakaikkisen upeat - joten pysähdyksiä tehtiin vain tarvittaessa. Insburkista lähdettiin ennen kymmentä ja Gardalla hotellissa oltiin vähän ennen kolmea. Italialaiset moottoritiet ovat ehkä jopa mukavampia ajaa kuin saksalaiset - toki vauhtia saa olla maksimissaan 130km/t - mutta niissä on mutkia ja kurveja sekä upeita maisemia. Ajaessa yritin hieman ottaa kuvaakin kännykkäkameralla, mutta jäi vähän lyhyeksi videopätkät kun halusin enemmän nauttia kuin kuvata. Insbruckin ja gardan välillä ajettiin noin 280km.
linkki lyhyeen ajovideoon...
Lyhyt pysähdys hotellilla ja sitten lähdettin hakemaan tyttöjä lentokentältä. Kentälle matkaa on yhteen suuntaan noin 164 kilometriä moottoriteitä pitkin. Moottoritiellä oli pientä ruuhkaa paikoitellen esim tietullien jälkeen, mutta paikallisten esimerkin mukaisesti lanesplitting rekkojen ja henkilöautojen välissä alkoi sujumaan kohtuullisesti meiltä turisteiltakin. Menomatkalla aurinko lämmitti vielä noin 22-26C - iltaa kohti kuitenkin auringon laskiessa lämpö laski noin 18C asteeseen.
Paluumatka oli aika yllätyksetön, mitä nyt parit liikennevalvontakamerat jäi huomaamatta tomtom ja kypäräpuhelin kytkentähäiriöiden takia - toivottavasti jälkimaksu ei nouse kovin korkeaksi. Hannun mukaan ehkä 150@110 taisi olla ihan vahingossa. Pyörät saatiin Hotelli Europen lukitulle takapihalle jossa ne ovatkin olleet poikkeuksellisesti käyttämättä jo 16tuntia. Kohta sitten lähtäänkin tutustumaan Garda järven ympäristöön.
Isoin ongelma näin ensimmäisen 1600km(2pv) ajon jälkeen on ollut kaasukäden ihon herkistyminen käden sisäpuolelta. Tuota vakionopeuden säädintä joka näkyy kuvissa ei vaan näissä maisemissa malta käyttää...
K9 on pelannut hienosti ja voimaa siinä on mukavasti myös kaksi päällä. Tosin jousitus on yksin ajaessa mielestäni vakiosäätöisenä vähän löysä.
Tässä syy tuohon 330km iltalenkkiin (ja matkakertomuksen päivitysten hitauteen):
Katsos onpa makee putki .... hyvä poijjaat.. pitäkää hauskaa...PetriK kirjoitti:Pientä harmia Berliinin jälkeen, kaverilta lensi huilu ulos jonnekin moottoritielle. Onneksi tie oli kohtuullisen vapaa eikä osunut vähän aiemmin ohitetun bemarin lasiin.
Katsotaan ne #"&&"##"# kiristykset niistä putkista kuntoon ennen reissuja. Äänet on kyllä nyt ...
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
täällä ollaan välimeren rannalla. Huomenna monacon katurataan tutustuminen. Tarkempi raportti henkeä salpaavan upeasta siirtymästä milanosta tänne ventimigliaan heti kun internet yhteys löytyy - mutta täällä on kyllä ultimate vuoristo reitti. Alppien ylitys oli suorastaan tylsää kun verrataan tähän missä välillä ajettiin pilven korkeudella ja välillä ihan välimeren rantaa.
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Toivottavasti Italian järistykset ei haittaa matkantekoa
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos