Sivu 4/5
Lähetetty: 28 Touko 2012, 12:36
Kirjoittaja jiihoo
Tätä viestiketjua lukiessa tulee sellainen olo, että alkaa odotukset kotikatsomoissa olla aika korkealla. Jollei kukaan aja yli 400 tulosta ja jos ei tule useampaa uutta sadanmetrin kerholaista, niin tulostaso on aivan paska.
Liekö sitten Jorman (ja Kawasakin) ajamien järjettömän kovien tulosten vika?
Alunperin huippunopeusajojen tarkoituksena lienee ollut, että jokainen voi pyörämerkkiin ja tehoon katsomatta käydä ajamassa kerrankin laillisesti (omia) kovia nopeuksia ja kokeilla omia rajojaan.
Lappeenrannassa oli sivu/sivuvastaista tuulta arviolta 3-4 metriä sekunnissa. Siinä me velliperseet (jotka emme uskaltautuneet lauantaina ajamaan) saatettais jo päästää kuutosella kaasusta, kun tuuli alkaa painaa keulaa pois alta vähän ennen mittauspistettä.
Lisäksi radalla oli Veten moottoriöljyt, puolesta matkasta eteenpäin ja jatkui vielä jarrutusalueellekin. Moni prätkäkuski tuntui miettivän lähtöviivalla, että mitä jos osuu siihen vanaan...
Siitäkin huolimatta monta positiivista asiaa lauantaina Lpr:ssä:
- monta ensikertalaista mukana, kiva saada uutta verta harrastajaporukkaan, TERVETULOA!
- moni muukin kuin ensikertalaiset tekivät omia ennätyksiään, ONNITTELUT!
- uusia 300 km/h ylittäjiä, ONNITTELUT!
- uusi 200 mph kerholainen, ONNITTELUT!
- Tompalle oma uusi ennätys, ONNITTELUT!
-Räisäselle todella kova tulos ensikertalaiseksi, tutkan mukaan 307, ONNITTELUT!
Hallissa ja Joensuussa mennään ehkä kovempaa, mutta nyt 2012 nopeimpien listalla ovat ne, jotka ajoivat kovimpia tuloksia Lappeenrannassa.
Lähetetty: 28 Touko 2012, 13:39
Kirjoittaja Sika-nauta
Kiitämme. Olihan taas kokemus ajaa mittari pohjassa täysin ummikkona "sokeena" pyörä kallellaan tuulessa voblaten. Tulipahan uusia säätöjä mieleen mitä ei osannut edes ajatella.
-Loistava keli aurinko, lämmintä OK.
-Keltanen lippumies OK
-Vihreä nurmikko taustalla OK
-Jarrumerkki keltanen kuorma auto OK
Mutta kun nämä yhdistetään ja katsotaan Oranssin pleksin läpi maaten tankinpäällä .... Kaikki on vaan tasasta massaa ilman mitään kiintopistettä, eikä mitään lippua tai kuormaautoa edes huomannut... ellei noussut pleksin takaa ylös.
Pyörä olisi halunnut mennä lujenpaakin mutta kuskilta loppu vaan pokka pitää sokeena kaasupohjassa arvaten "kuins pitkällä sitä nyt ollaan ajeltu".
No ensi kertaan,, kokeillaan vetää torvipohjassa ja loppuun asti.
Jos sitä pääsisi pullonhengellä yli 307
-the Räisänen-
Edited By Sika-nauta on 1338202065
Lähetetty: 28 Touko 2012, 14:33
Kirjoittaja snuggles
Sika-nauta, ai se olit sinä, hyvä meininki ja meet varmasti kovempaa jatkossa, mukaan vaan joka kinkereille.
Jiihoo, asiaa vahvalla kokemuksella. Olishan siellä ollu nopea Nakamura parkissa.
Ja olikos tällä Rainmakerilla se punanen 12R, semmonen on nähty lpr:ssa useamman kerran.
Lähetetty: 28 Touko 2012, 18:44
Kirjoittaja Heksa
Bomberilla kuva pyörästä ja miehestä joka ajo pitkäksi lappeenrannassa.
Lähetetty: 28 Touko 2012, 19:53
Kirjoittaja toimeve
Heksa kirjoitti:Bomberilla kuva pyörästä ja miehestä joka ajo pitkäksi lappeenrannassa.
...no huh huh...lajilla on vaaransa.
Lähetetty: 28 Touko 2012, 21:28
Kirjoittaja Tomppa
Heksa kirjoitti:Bomberilla kuva pyörästä ja miehestä joka ajo pitkäksi lappeenrannassa.
Linkki?
Lähetetty: 28 Touko 2012, 21:33
Kirjoittaja RHead
Lähetetty: 28 Touko 2012, 21:55
Kirjoittaja snuggles
Tästä oli aikasemmin puhetta että koitettais opastaa ensikertalaisia ihan perusvinkeillä, ettei pääsis sattuun vahinkoja. Mutta lpr:ssa se on hieman vaikeaa kaikkien ollessa samassa pitkässä jonossa. Hallissa voisi onnistua helpommin ja Joensuussa ihan varmasti. Jiihoolla oli jo antaa vinkkiä paikan päällä, trippi nolliin ja kattoo mailin paikkaa siitä jos muuten näkyvyys huono. Toinen voisi olla että maksimikiihdytyksellä kun kuutonen silmässä kuluu tietty sekuntimäärä kun pitää alkaa jarruttaan. Ennemmin himmaa ennen tutkaa ja koittaa uudestaan kun antaa tämmöistä tapahtua.
Lähetetty: 28 Touko 2012, 22:18
Kirjoittaja Tomppa
Huh huh! Onneksi ei ukolle käynyt pahemmin! Pitää ruveta itsekin käyttämään varalta tuota trippimittaria vaikka nyt kyllä keskityin lippumieheen ja huomasin sen molemmilla kerroilla. Oli vaan kova homma saada busa pysymään poissa veten öljyistä, kun tuuli yritti väkisin painaa siihen oikeaan reunaan...
Lähetetty: 29 Touko 2012, 08:08
Kirjoittaja Nesmit
Ja sehän kannattaa muistaa että trippi näyttää väärin jos välityksiä muutellaan...
Lähetetty: 29 Touko 2012, 08:28
Kirjoittaja RHead
Joensuussa onneksi on ambulanssi siinä jarrumerkkinä. Itestä se on tuntunut ok:lta , mutta toki kuskeja on niin eritasoisia.
Joten otan tämän asian järjestäjä kokouksessa ja muistutan, että ainakin ekalla kerralla jokaiselle mainitaan jarrutuspaikasta yms.
Lähetetty: 29 Touko 2012, 10:05
Kirjoittaja Ginkaze
Onko niin, että me prätkällä ajavat emme välttämättä lippumiestä tarvitse jarrupaikan alkua näyttämässä? Mikä olisi näkyvä tapa ilmoittaa se paikka jatkossa? Kerätään ehdotuksia ja viedään tiedoksi syksyn ajoissa toteutettavaksi. Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
Lähetetty: 29 Touko 2012, 13:40
Kirjoittaja toimeve
Ginkaze kirjoitti:Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
...ainaki Hallissa on vilkkuautoja molemmin puolin mailin kohalla lippumiehen lisäksi. Näkyy siniset vilkkuvalot hyvin (armeijan palo- tms muuta kaluston katolla).
Lähetetty: 29 Touko 2012, 15:27
Kirjoittaja tenhulttio
Ginkaze kirjoitti:Onko niin, että me prätkällä ajavat emme välttämättä lippumiestä tarvitse jarrupaikan alkua näyttämässä? Mikä olisi näkyvä tapa ilmoittaa se paikka jatkossa? Kerätään ehdotuksia ja viedään tiedoksi syksyn ajoissa toteutettavaksi. Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
Joensuussa ambulanssi poikittain kiitoradan laidalla vilkut päällä. Näkyy hyvin. Hallissa sama, mutta suuri paloauto. Hallissa jarrupaikka ei näy lähtöön koska kiitorata laskeutuu muutaman metrin 1km jälkeen.
Nyrkkisääntönä sanoisin, että semmonen maali mikä näkyy lähtöön, niin sitä on helppo seurata ajon aikana.
Testeissä on käytetty joko lanssia tai siviiliautoa hätävilkut päällä. Jarrumerkin sijainti ja miltä se näyttää pitää olla tiedossa ennen täysillä ajelua.
Lähetetty: 29 Touko 2012, 16:17
Kirjoittaja TJJ
Ginkaze kirjoitti:Onko niin, että me prätkällä ajavat emme välttämättä lippumiestä tarvitse jarrupaikan alkua näyttämässä? Mikä olisi näkyvä tapa ilmoittaa se paikka jatkossa? Kerätään ehdotuksia ja viedään tiedoksi syksyn ajoissa toteutettavaksi. Kuinka näissä muissa tapahtumissa on homma toteutettu ja onko toiminut?
Lippumiehellä ei tee tasan mitään mopoilija. Sinisillä vilkuilla varustettu auto (tai useampi) ja vilkut päällä on muualla aina ollut ja ne on huomannut.