Sivu 4/5
Lähetetty: 16 Heinä 2007, 08:57
Kirjoittaja 114-1182751586
Jumankekka ku jäi nämä kekkerit välistä ku näytti olevan muilla niiiiin kivaa Mut eipä siinä tulevia kisoja odotellessa. Näitä juttuja lueskellessa alkaa väkisinkin pieneen mieleen hiipiä ajatus kiihareihin osallistumisesta siellä radan puolella :p
Jos tällasesta leikistä intoutuu niin onko pyörä pidettävissä "kisakunossa" ja normiajokuntoisena kohtuu työmäärällä koko kauden. Lähinnä mietin noita välityksiä ja takanakkia. Onko porukalla kisoihin erikseen takapyörä valsseineen ja kisavälitykset vai ajellaanko samoilla välityksillä kisat ja kausi läpeensä?
Lähetetty: 16 Heinä 2007, 09:41
Kirjoittaja TNT
Laita busa putkiviritteiseksi kuten olet suunnitellut (ehkä commander), säädätät sen ja jos varttimailia haluat kokeilla niin kannattaa välityksiä muuttaa. Nuo nyt ihan simppelihommia, prot erikseen Sitte armotonta lähtöharjoittelua... Niin tai eihän sitä pyörää tarvi välttämättä muuttaa, kokeilee ensin vakiolla miltä homma vaikuttaa. Ite aattelin ens kesänä pidempää vetoa ainakin kokeilla, miten saa kulkemaan tuon oman busan. Laitan viestiä kun täällä kiihytysharjoittelua jos haluat tulla treenaamaan lähtöjä + tutkaamaan noin tonnin vetoja
Lähetetty: 16 Heinä 2007, 09:50
Kirjoittaja 114-1182751586
TNT kirjoitti:Laitan viestiä kun täällä kiihytysharjoittelua jos haluat tulla treenaamaan lähtöjä + tutkaamaan noin tonnin vetoja
Totta helvetissä haluan
Lähetetty: 16 Heinä 2007, 11:46
Kirjoittaja Jaakko
roibusa77 kirjoitti:Onko porukalla kisoihin erikseen takapyörä valsseineen ja kisavälitykset vai ajellaanko samoilla välityksillä kisat ja kausi läpeensä?
samalla kumilla (sekä samoilla katupaineilla 2.9) ajan kisapaikalle, kisapaikalla lähdöt ja kisapaikalta kotiin. ei kaatuu mun ajosuoritukset takakumiin. välityksiä en myöskään jaksa rukkailla, samoilla mennään. ei niitä ennen tarvii alkaa vaihtaa kun oppii ajamaan. eli ilman muutoksia pääsee kyllä alkuun
Lähetetty: 16 Heinä 2007, 12:24
Kirjoittaja 114-1182751586
Jaakko kirjoitti:samalla kumilla (sekä samoilla katupaineilla 2.9) ajan kisapaikalle, kisapaikalla lähdöt ja kisapaikalta kotiin. ei kaatuu mun ajosuoritukset takakumiin. välityksiä en myöskään jaksa rukkailla, samoilla mennään. ei niitä ennen tarvii alkaa vaihtaa kun oppii ajamaan. eli ilman muutoksia pääsee kyllä alkuun
Hubaa
Onko nakkina ihan normi 190:nen vai onko joku viritelly jo 200:sta?
Lähetetty: 16 Heinä 2007, 12:28
Kirjoittaja 84-1131181311
roibusa77 kirjoitti:Jaakko kirjoitti:samalla kumilla (sekä samoilla katupaineilla 2.9) ajan kisapaikalle, kisapaikalla lähdöt ja kisapaikalta kotiin. ei kaatuu mun ajosuoritukset takakumiin. välityksiä en myöskään jaksa rukkailla, samoilla mennään. ei niitä ennen tarvii alkaa vaihtaa kun oppii ajamaan. eli ilman muutoksia pääsee kyllä alkuun
Hubaa
Onko nakkina ihan normi 190:nen vai onko joku viritelly jo 200:sta?
Itse asiassa ellen ihan väärin muista on orkkis Battlax oikeasti lähellä 200:sta, mutta kylkeen kirjoitettu 190. Viisaammat saavat korjata mahdollisen virheen. Itse ajoin viime kesänä vartilla 190:llä sekä 180:llä takakumilla eikä tällaisella sunnuntaikuskilla ollut aikojen perusteella väliä minkä siellä takana pyörii, pääasia että on viivalla.
Lähetetty: 16 Heinä 2007, 12:28
Kirjoittaja Jaakko
vakio 190levee, metzellerin z6
kyllähän sinne taaksa saa tuon 200 sarjalaisen, mutta vakio riittää ja siitä kun vielä pudottaisi paineita niin saa sen littanaks.
vakiolla on hyvä harjotella.
Lähetetty: 16 Heinä 2007, 14:26
Kirjoittaja RHead
Dodii itellä oli tavote se 10s virallinen alitus, kun noi valokennot mitkä oli lpr:ssä antavat mahdollisuuden varastaa.. No kuiten pari vetoa meni heti alussa 10:n päälle.. Sit otin artsin pariksi ja vola.. 9.923.. Näin se homma etenee.. sit rupes parantuu vähän tulokset 9.814.. ja paras veto sit 9.797 jolla loppunopeus vain 235.66. Mut sit tapahtui jotain mitä en osannu odottaa.. Kiihdyttäessä rupes nopeusemaan vai kierrokset ei nopeus.. Ei kun parkkiin ihmettelemään.. Kone huohotti aika lailla .. pahimmat epäilyt rupes tulemaan ei helkutti menikö männät ja kytkin.. Ei kun kone mökkiin ja yön yli nukkumaan ja miettimään.. Seuraavana päivänä sekin sitten selvis.. Kytkin oli täysin kaput.. jopa öljykorkki oli vähän sulanut joten aika lämpimänä käyny toi kytkin.. Jouset kanssa oli kaput joten ne myös vaihtoon.. Kiitos rempasta kuuluu Kujolle joka hoiti sen sadepäivän ratoksi.. Jos ens vuonna vielä moista järjestetään tavoitteet kyllä nousee.. ja ajat pienenee.. ainakin toivottavasti :p
Tuollapa noita kuvia..
Ärräpään kuvat
Lähetetty: 17 Heinä 2007, 00:38
Kirjoittaja 74-1155281906
Kotosalla ollaan! 1235km tuli rullailtua kotilolla kärry perässä, jossa kaksi busaa seurasi kuin hait laivaa koko matkan. Perjantaina siis saavuttiin ensimmäisinä Jarin ja leidien kanssa Rheadin hommaamalle mökille, joka osoittautui kaikinpuolin loistohankinnaksi, kiitokset siitä Rheadille! Ei ehditty kauaa mökkiä ihmetellä, kun jo Artisin midnight express kaarsi pihaan, ja TeeCay kotilolla perässä. Siinä sitten aluksi ihmeteltiin, että miten se Artsi oli alkanut kahvinkeittoon busalla. Ainakin pulputus oli sitä luokkaa Ei mennyt kuin tunti tai kaksi, kun jo Rheadikin seuralaisineen pöllähti paikalle. Porukka siis kasassa.
Siinä sitten rassailtiin busseja enemmän ja vähemmän, kun Jari tempaisi oman Custom made varttimalipahkansa esiin. samantien välähti "voi ***#%! oma jäi kotiin! Homma pilalla." noooh siinä Rheadiltä tiedustelua, että ei sattuis oleen jesseteippiä, jotta voi rakentaa uuden. Ja löytyihän sitä! Eli ei muuta kuin vähän aaltopahvia, yksi pyyhe, pari kuluneen viikon iltalehteä, ja vóila! Pahka valmis. Toivoa siis oli vielä jäljellä
Ilta sitten menikin saunoessa, olutta "maistellessa" ja taidettiin sitä iltasella istuskella nuotion loimussakin.
Lauantai aamuna siirryttiin itse pelipaikalla ihmettelemään menoa. SM-sarjalaiset etuoikeutetusti aloittivat shown, ja heidän vetoja katsoessa tuli todettua, että pito on tautinen! Ensimmäinen varovainen radan_haistelu_veto tuotti ajan 10.0, ja siinä vaiheessa oli selvää, että tänään mennään lujaa.
Tasaisia 9.9 aikoja alkoi tipahdella, mutta jokaisessa vedossa meni jokin pieleen, joko keulittiin tyylikkäästi 1. ja 2. vaihde, stumpattiin lähdössä tai liian innokkaasti tuli vedettyä rajoittajalle jokin vaihde. Iltapäivästä alkoi kuitenkin tuntumä löytymään, ja hyvältä tuntuneen vedon jälkeen kuulin, että jokin 9.8 alkuinen oli tärähtänyt tauluun. Ei muuta kuin aikakortin hakuun, ja siinähän se seisoi: 9.811! Selkeästi oma uusi ennätys, josta seurasi hetken kestänyt ilo, joka kuitenkin pian muuttui havainnoksi siitä, että loppunopeutta ei ollut riittävästi, ja aika oli liikuttavan lähellä 9.7 alkuista. Se pitää tänään saada rikki - prkl! Väliin tuli jälleen pari 9.9 alkuista, kunnes mentiin Jarim kanssa vetään. Lähtö tuntui todella hyvältä, ja vasta ~300m kohdalla näin kuinka Jari tuli rinnalle ja veti ohi ennen maalia. Ei muuta kuin paluutielle köröttelemään, ja visiiri auki. Huuto Jarille: "tuntui siltä, että mentiin lujaa!". Varikolle tulon jälkeen Jari haki aikakortit, ja tuli suu hevosenkengällä kertomaan, että vihdoin pääsi 9.6sen puolelle! Ite tietysti innoissaan katsomaan omaa aikaa, ja voi **#!%& mikä pettymys, aika 9.807 ja kaikkien väliaikojen osalta lähes identtinen 9.811 vedon kanssa. Siinä vaiheessa meinasi tulla epätoivo - eikö tuolla muka pääse lujempaa!?
Sitten se koitti. Artsin kanssa viivalle, stagella visiiri kevyessä huurussa, kierrokset sopivalle aluellee, ja eikun toista valoa sytyttämään. Veto ei oikeastaan tuntunut yhtään miltään, lähtö OK, vaihdot OK - ei mitään ihmeellistä. Kerkesin jo paluutiellä huikata Artsille, että alkaa tuntumaan, ettei jaksa enää keskittyä kunnolla. Pyörä parkkiin, ja TeeCay tulee aikakortin kanssa sanomaan: "meinaatko ettei oikein kulje?!?" Kortti käteen, ja lapussa seisoo aika 9.742/236. Se on siinä!
Sunnuntaina ajohommat jäikin vesisateen vuoksi väliin.
Kaikenkaikkiaan saldona todella manio viikonloppu. Mahtavassa kunnossa ollut rata, ja hyvät järjestelyt. Olisi ollut vielä mukavampi nähdä enemmän busanistejä viivalla. Pelkästään pyörille suunnattu tapahtuma, ja Hayabusille hommattu oikein oma luokka. Se jo minun mielestä olisi velvoittanut kaikki kynnelle kykenevät, lajista kiinnostuneet busanistit osallistumaan ajohommiin. Ei siellä purematta niellä, ja kaikki ajaa jo busien viritysasteesta johtuenkin kumminkin sitä omaa suoritusta itseään vastaan.
Rheadille, TeeCaylle, Artsille ja Jarille kiitokset loistoseurasta, kaikille paikalle olleille onnittelut hyvistä ajoista, ja uusista ennätyksisä, tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavia kinkereitä.
Edited By JanneT on 1184622351
Lähetetty: 17 Heinä 2007, 00:44
Kirjoittaja 74-1155281906
Jaakko kirjoitti:roibusa77 kirjoitti:Onko porukalla kisoihin erikseen takapyörä valsseineen ja kisavälitykset vai ajellaanko samoilla välityksillä kisat ja kausi läpeensä?
samalla kumilla (sekä samoilla katupaineilla 2.9) ajan kisapaikalle, kisapaikalla lähdöt ja kisapaikalta kotiin. ei kaatuu mun ajosuoritukset takakumiin. välityksiä en myöskään jaksa rukkailla, samoilla mennään. ei niitä ennen tarvii alkaa vaihtaa kun oppii ajamaan. eli ilman muutoksia pääsee kyllä alkuun
Välityksiä ja renkaita kyllä kerkeää räplään myöhemminkin. Mutta suosittelisin kumminkin vähintään laskemaan pyörän ennen harjoittelua. Muuten menee kaikki lähtöyritykset keulimiseksi, ja niistä yrityksistä ei paljon opi. Ja tosiaan kannattaa koittaa kierrellä noissa tapahtumissa. Niissä kun pääsee ajamaan kelloa vastaan, jolloin oikeasti näkee, että menikö se veto nyt sitten hyvin vaiko huonosti. Rovaniemeä lähellä on esim Pudasjärvellä tällä ajokaudella vielä kahdet KAIKILLE tarkoitetut kinkerit olemassa, joten kannattaa käydä vaikka siellä. Eli 28-29.7.2007 ja 15-16.9.2007.
Edited By JanneT on 1184622313
Lähetetty: 17 Heinä 2007, 09:11
Kirjoittaja 114-1182751586
JanneT kirjoitti:Rovaniemeä lähellä on esim Pudasjärvellä tällä ajokaudella vielä kahdet KAIKILLE tarkoitetut kinkerit olemassa, joten kannattaa käydä vaikka siellä. Eli 28-29.7.2007 ja 15-16.9.2007.
Kiitti vinkistä. Lähtiskö TNT mukaan kinkereihin?
Edit:...ja niin kaikki muutkin Lapin Busajannut joita tuntuu täälläkin olevan, vaan ovat niin hiljokseen :musik
Edited By roibusa77 on 1184652770
Lähetetty: 17 Heinä 2007, 09:22
Kirjoittaja TNT
Tuo heinäkuun ajankohta Pudasjärvelle ei käy mutta syyskuun ajan vois panna vaikka väkisin käymään kalenteriin. Voishan käydä varsin ajamassa jo tälle kesälle. Ajetaanko tuolla Pudasjärvellä muuta kuin varttimailia..??? Ku ois mukava kokeilla mailin vetoa tai kuitenkin pitempää ku vartti.
Lähetetty: 17 Heinä 2007, 09:35
Kirjoittaja jarim
TNT kirjoitti:Tuo heinäkuun ajankohta Pudasjärvelle ei käy mutta syyskuun ajan vois panna vaikka väkisin käymään kalenteriin. Voishan käydä varsin ajamassa jo tälle kesälle. Ajetaanko tuolla Pudasjärvellä muuta kuin varttimailia..??? Ku ois mukava kokeilla mailin vetoa tai kuitenkin pitempää ku vartti.
Pelkästään varttimailia.
Lähetetty: 17 Heinä 2007, 09:51
Kirjoittaja 114-1182751586
Viristeista siis viis, mutta kattoohan ne kieroon jos sinne coret päällä tulee :p Köyhällä kun ei ole varaa nahkoihin :1087
Edited By roibusa77 on 1184655257