Sivu 4/18
Lähetetty: 25 Helmi 2011, 16:20
Kirjoittaja Jonttu
Mukaan, hitaaseen..
Lähetetty: 25 Helmi 2011, 17:10
Kirjoittaja Arttu
hitaaseen ryhmään
Lähetetty: 26 Helmi 2011, 12:13
Kirjoittaja busajasa
Tarkistakaapa kaikki että olette lisättynä tonne eka postaukseen ja oikeaan ryhmään. Meinaa työt haitata vakavasti harrastuksia niin voi tulla fiboja.
Majoitus threadi pistetään piakkoin pystyyn kun saan tarjouksia majoitusliikkeiltä.
ja lisää mahtuu kaikkiin ryhmiin.
Lähetetty: 26 Helmi 2011, 12:36
Kirjoittaja busabobo
Mukavasti on jo porukka aktivoitunut, näin pakasten keskelläkin. 35 ilmoittautunutta, viime vuonna taisi olla 41 maksanutta.
Vielä kun tuonne nopeaan aktivoituu porukkaa, niin saadaan sinnekin säpinää. Tässä ketjussa olisi jo monta sinne sopivaa, ei muuta kuin nimiä listaan
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=7893
Lähetetty: 26 Helmi 2011, 14:47
Kirjoittaja 109-1283959714
Moi. Keskimmäiseen ryhmään.
Lähetetty: 28 Helmi 2011, 09:26
Kirjoittaja wiltzu
Minkälaista kierrosaikaa pitäis olla, jos halajais nopeeseen ryhmään?
Lähetetty: 28 Helmi 2011, 09:42
Kirjoittaja busabobo
wiltzu kirjoitti:Minkälaista kierrosaikaa pitäis olla, jos halajais nopeeseen ryhmään?
Jos vakiolla busalla ajoit viime vuonna 1,32 ja nyt alusta on säädetty sekä touringrenkaat vaihdettu enemmän tarkoitukseen sopiviksi, niin ilman muuta nopeaan ryhmään.
Maksimissaan yksi kierroksella ohitus tulee nopeimpien toimesta, tuskin sitäkään, jos lähdet ryhmän perään. Enemmän on tilaa ajaa sitä omaa kovaa tuossa nopeassa ryhmässä. Keskiryhmä on aika tukkoinen, eniten osallistujia siinä ryhmässä.
Lähetetty: 28 Helmi 2011, 10:18
Kirjoittaja toimeve
Keskiryhmän "ajo-ohjeistukseen" kysymys/kommentti:
Ittelläni tuli takavuosina "kammo" jarrutteluista suoran päässä mutkiin mennessä (pari kertaa Motoparkissa hiekalle ei onneksi kippauksia mutta jännää oli...) ja nyt tuota on saanu onneksi vähän poistettua näillä ratapäivillä. Itteasiassa se yksi syy miksi noissa käynkin.
Itte mutkat kyllä ajan niin lujaa kuin pää kestää ja nautin niistä.
Tahtoo sanoa siis, että suorilla ajelen kohtuullisen hiljaa linjani pitäen kahesta syystä:
1. suorilla nopeammat pääsevät helposti ohi
2. voin keskittyä siihen mistä nautin, eli Busaa mutkien läpi niin lujaa kuin vain pääni kestää ja opetella näin matkakaverin käyttäytymisestä "ääritilanteissa"
Onko tuo nyt sitten ns. keskiryhmän ajoon "hyvä tapa", vai pitäisikö ajella hitaassa? Mutkissa en kyllä sanottavasti jää, eli pystyn ne ajelemhan hyvinki keskiryhmän vauhissa, mutta suorilla vaan en yksinkertasesti halua vetästä miljoonaa, kun tuo jarruihin tulo vähän aristaa. Toki sekin mennee koko ajan etteenpäin eli lujemmasta vauhista uskallan tulla mutkiin.
Ja modet voi tämän siirtää jonnekki paremmin sopivan topikin alle, kun ei nyt varsinaisesti tähän ilmottautumistopikkiin ehken sovi.
Lähetetty: 28 Helmi 2011, 11:03
Kirjoittaja busabobo
toimeve kirjoitti:Keskiryhmän "ajo-ohjeistukseen" kysymys/kommentti:
Ittelläni tuli takavuosina "kammo" jarrutteluista suoran päässä mutkiin mennessä (pari kertaa Motoparkissa hiekalle ei onneksi kippauksia mutta jännää oli...) ja nyt tuota on saanu onneksi vähän poistettua näillä ratapäivillä. Itteasiassa se yksi syy miksi noissa käynkin.
Itte mutkat kyllä ajan niin lujaa kuin pää kestää ja nautin niistä.
Tahtoo sanoa siis, että suorilla ajelen kohtuullisen hiljaa linjani pitäen kahesta syystä:
1. suorilla nopeammat pääsevät helposti ohi
2. voin keskittyä siihen mistä nautin, eli Busaa mutkien läpi niin lujaa kuin vain pääni kestää ja opetella näin matkakaverin käyttäytymisestä "ääritilanteissa"
Onko tuo nyt sitten ns. keskiryhmän ajoon "hyvä tapa", vai pitäisikö ajella hitaassa? Mutkissa en kyllä sanottavasti jää, eli pystyn ne ajelemhan hyvinki keskiryhmän vauhissa, mutta suorilla vaan en yksinkertasesti halua vetästä miljoonaa, kun tuo jarruihin tulo vähän aristaa. Toki sekin mennee koko ajan etteenpäin eli lujemmasta vauhista uskallan tulla mutkiin.
Ja modet voi tämän siirtää jonnekki paremmin sopivan topikin alle, kun ei nyt varsinaisesti tähän ilmottautumistopikkiin ehken sovi.
Kierrosaika hyvin pitkälle kertoo sen, mikä on oikea ryhmä. Vaikka kuinka vetäisi miljoonaa suorilla niin aika jää heikoksi, jos mutkat mennään taluttaen. Tuo sinun tapasi on mielestäni erittäin fiksu ja siitä olisi syytä monen ottaa oppia. Mutka-ajoahan siellä kaiketi harjoitellaan, lentokentällä sitten ne suoravedot.
Mitä sinun kanssasi ollaan tuolla radalla kurvailtu, niin kuulut ehdottomasti keskiryhmään. Mutkat mennään kohtuu ripeästi ja siten kierrosaikakin on varmasti busapäivien keskiryhmäluokkaa.
Villi ja ihan oma arvio ryhmäjaoista Kemoralla kierrosaikojen perusteella voisi olla (korjatkaa ihmeessä tietävämmät):
Nopea: alle 1,30
Keskiryhmä: 1,30 - 1,45
Hidas: yli 1,45
edit: tarkennuksena, että nämä ajat tietenkin busalla ja busanistien ratapäivillä. Jossain MP-tuen päivillä sitten jotain ihan muuta
Edited By busabobo on 1298884007
Lähetetty: 28 Helmi 2011, 12:35
Kirjoittaja Tr3
josko keskariin vois tulla ajelee 
Lähetetty: 28 Helmi 2011, 13:09
Kirjoittaja jarim
Minä ainakin allekirjoitan nuo busabobon heittämät kierrosaika-arviot / ryhmä juuri tuollaisena!
Lähetetty: 28 Helmi 2011, 13:19
Kirjoittaja Heksa
Heksa kirjoitti:Ois myös kiva jos tuntuu et mutkissa on viä vauhti hakusessa...
Ajettais sit myös pääsuoralla sopivaa vauhtia..
Pääsis nopeemmat ohitse eikä tarttis aina ajaa 200+++ jarrupaikalle
jännää et mäki sanoon tota samaa jo tammikuussa ja ...
On vissiin eri merkitys sillä ku puhuu ja mitä ?
Lähetetty: 28 Helmi 2011, 13:50
Kirjoittaja toimeve
...jos viittasit tuohon minun pohdintaani/kysymykseen, niin se tuli ihan puhtaasti omista lähtökohista. Minulla siis ei ole esittää mithän aika- tai muitakhan rajoja tuonne radalle. Lähinnä siis oli ajatuksena mietiskellä sitä, että oisko hidas ryhmä sittenki mulle se oikia, kun suorilla menen hittaammin. Viestissäni mainituista syistä.
Ja busajasa vastailiki/kommentoi tuohon esitykseesi tuoreelthan (johon viittasit), eli päivän mithan ryhmiä väännelhän paikan päällä tarphen mukkaan.
Ja miten tahansa sielä menhän, niin kivaa on joka tapauksessa...toivottavasti ens kesänä busanistien ratapäivillä ei satu ja tapahu mithän vahinkoja, kuten männä kesänä tais sattua.
edit: kirjoitusvirhe korjattu
Edited By toimeve on 1298894899
Lähetetty: 28 Helmi 2011, 15:17
Kirjoittaja TJJ
Kierrosajoistani ei kyllä mitään tarkkaa hajua mulla ole, toimieven tyylillä köröttelen ja muistelen ettei juurikaan ketään tainnu ohi viime kesänä mennä, että pitäskö mun sitten uskaltautua sinne nopeaan ryhmään?
Lähetetty: 28 Helmi 2011, 15:20
Kirjoittaja Heksa
toimeve kirjoitti:...jos viittasit tuohon minun pohdintaani/kysymykseen, niin se tuli ihan puhtaasti omista lähtökohista. Minulla siis ei ole esittää mithän aika- tai muitakhan rajoja tuonne radalle. Lähinnä siis oli ajatuksena mietiskellä sitä, että oisko hidas ryhmä sittenki mulle se oikia, kun suorilla menen hittaammin. Viestissäni mainituista syistä.
Ja busajasa vastailiki/kommentoi tuohon esitykseesi tuoreelthan (johon viittasit), eli päivän mithan ryhmiä väännelhän paikan päällä tarphen mukkaan.
Ja miten tahansa sielä menhän, niin kivaa on joka tapauksessa...toivottavasti ens kesänä busanistien ratapäivillä ei satu ja tapahu mithän vahinkoja, kuten männä kesänä tais sattua.
edit: kirjoitusvirhe korjattu
kyl sä sinne keskiryhmään kuulut.. mun alkuperäinen idea oli saada enemmän nopeaan ryhmään väkeä...
Silloin ku ajettiin botnia-rinkiä hitaassa ryhmässä nopeimat ajo alle 1.40 aikoja
myös samoja miehiä ajo kemoralla hitaas ryhmäs
nopeas ryhmäs on 4 pro kuskia
joka luo tilanteen et aatellaan:"en mä kehtaa mennä sine tien tukoksi" ja sit ilmoitetaan itsensä keskiryhmään
Onneksi on meitä muitaki jotka kannatavat mutkien harjoittelua ja sellaisia nopeuksia pääsuoralle että nopeemat pääsee ilman isoja riskejä ohitse