Valkoiset mittarinpohjat - Mistä?

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
bussa1985

Viesti Kirjoittaja bussa1985 »

pohjat löyty jo, joten mulla ei tarvista enään.
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Mä laitoin viime talvena nämä. Siinä tuli erikseen taulut mailimerkinnöillä ja kilometrimerkinnöillä. En halunnu semmosia missä on molemmat kun ne on aina niin täynnä tekstiä. Noissa on siellä taulun välissä valot ja ne pitää kytkeä jostain virtalukon taakse virtaan kiinni. Pimeässä sitten näkyy mukavasti.

Noiden asentaminen oli kyllä melkoinen pain-in-the-ass. Olin lueskellut täältä busafoorumilta että monilla oli ollut onglemia saada nopeusmittaria näyttämään enää oikein kun oli neulan ottanu irti taulun vaihtoa varten. Mä en sitten ottanu neuloja irti ollenkaan vaan taivutin varovasti mittaritaulua kaarevaksi ja pujotin sen neulan keskireiästä. Se on riittävän iso että juuri ja juuri mahtuu. Homman tekee hankalaksi se että mittareiden alkuperäiset taulut on koveria ja uuden taulun pohjassa on tosi innokkaasti kiinni tarttuva liimapinta. Siinä tuli kyllä huudettua monet kirosanat, mutta kyllä ne lopulta ihan siististi meni. Sitte koversin mittariston pohjaan reiän mistä vein taulujen virtajohdot läpi. Laitan kuvia jakoon kun ehdin.

Tuolla on muutama kuva mittareista.

Edited By Macoshark on 1231755408
Henkka

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Macoshark kirjoitti:Mä laitoin viime talvena nämä. Siinä tuli erikseen taulut mailimerkinnöillä ja kilometrimerkinnöillä. En halunnu semmosia missä on molemmat kun ne on aina niin täynnä tekstiä. Noissa on siellä taulun välissä valot ja ne pitää kytkeä jostain virtalukon taakse virtaan kiinni. Pimeässä sitten näkyy mukavasti.

Noiden asentaminen oli kyllä melkoinen pain-in-the-ass. Olin lueskellut täältä busafoorumilta että monilla oli ollut onglemia saada nopeusmittaria näyttämään enää oikein kun oli neulan ottanu irti taulun vaihtoa varten. Mä en sitten ottanu neuloja irti ollenkaan vaan taivutin varovasti mittaritaulua kaarevaksi ja pujotin sen neulan keskireiästä. Se on riittävän iso että juuri ja juuri mahtuu. Homman tekee hankalaksi se että mittareiden alkuperäiset taulut on koveria ja uuden taulun pohjassa on tosi innokkaasti kiinni tarttuva liimapinta. Siinä tuli kyllä huudettua monet kirosanat, mutta kyllä ne lopulta ihan siististi meni. Sitte koversin mittariston pohjaan reiän mistä vein taulujen virtajohdot läpi. Laitan kuvia jakoon kun ehdin.

Onnistuko ongelmitta yhteistyö tuon firman kanssa mistä nuo mittarin pohjat tillasit? Minkä moinen toimitus aika oli?
vikkelä

Viesti Kirjoittaja vikkelä »

Minä tilasin TÄÄLTÄ ,pohjat tuli viikossa eikä ongelmia. Itse halusin juurikin nämä 360 km/h näyttävät, täällä on noita samoja väriä vaihtaviakin. Kieppikello pohja tosin näyttää 14000 rpm eli ei taida neula nouusta tappiin.

Oli aika helppo asentaa. Otin neulat mäelle, koska liimasin ne pohjien takana valmiina olevalla kakspuoleisella teipillä kiinni suopraan omiin mittarin pohjiin.
Yli kilo, siitä alkaa ILO ;)

"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Henkka kirjoitti:
Macoshark kirjoitti:Mä laitoin viime talvena nämä. Siinä tuli erikseen taulut mailimerkinnöillä ja kilometrimerkinnöillä. En halunnu semmosia missä on molemmat kun ne on aina niin täynnä tekstiä. Noissa on siellä taulun välissä valot ja ne pitää kytkeä jostain virtalukon taakse virtaan kiinni. Pimeässä sitten näkyy mukavasti.

Onnistuko ongelmitta yhteistyö tuon firman kanssa mistä nuo mittarin pohjat tillasit? Minkä moinen toimitus aika oli?

Joo ihan hyvin onnistui, ei mitään ongelmia. En kyllä muista toimitusaikaa enää kun se on viime talven juttuja, mutta muistaisin kyllä jos olisin pitänyt sitä aikaa erityisen pitkänä. Eli normiajassa ilmeisesti siis tuli. Hyvin ovat toimineet eikä tosiaan tarvi nollata tai kalibroida mittaristoa mitenkään kun neuloja ei irroteta.
109-1245491818

Viesti Kirjoittaja 109-1245491818 »

Onko kenellekään jäänyt ylimääräiseksi valkoisia mittarinpohjia, koko settiä? Mieluusti niin että on sitten pimeessä siniset ? Suomen maalla, tällä hetkellä sen verran laiskottaa ettei jaksa käydä tilailemaa ulkomailta. Mikäli lähistöltä löytyy, rahat näppii samantien. :cool:
busajasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

moukku kirjoitti:Onko kenellekään jäänyt ylimääräiseksi valkoisia mittarinpohjia, koko settiä? Mieluusti niin että on sitten pimeessä siniset ? Suomen maalla, tällä hetkellä sen verran laiskottaa ettei jaksa käydä tilailemaa ulkomailta. Mikäli lähistöltä löytyy, rahat näppii samantien. :cool:

Noi mitkä tuossa tämän sivun alussa olen laittanut, ovat edellen vapaana. Laittele privaa / mailia jos kiinnostaa..

tämmöiset myynnissä. Hayabusan kuvia en löytänyt mutta tuosta löytyy idea - päivällä valkoinen ja yöllä musta/punaiset/siniset.. Vaativat 12 volttia.. Valmis sarja..

Mittaripohjat kaikki
Nopeusmittarin pohja
kiekka ja pikku mittarit
Mittaripohjat takaa

Hintaa 50 euroa + postikulut
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Tr3

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

onko kokemusta tuolla jenkkilän poijaat suositteli ja valmistaja sanoo että neuloja ei irroiteta, eikä kuulema kukaan ole raportoinut vioista
http://www.immortalgraphix.com/hayabusa.aspx
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Vastaa Viestiin