Sivu 4/5

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 15:58
Kirjoittaja hanhiha
^^
Näin on :pomppu:

Ecuvika???

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 17:59
Kirjoittaja busajasa
hanhiha kirjoitti:^^
Näin on :pomppu:

Ecuvika???

Mites tuo yoshibox asetukset EcuEditorilta - disabloitu?
Onko lambda paikallaan/irroitettu eculta?

En usko Ecu-vikaan.

PS: paiskatkaapa viimeinen kartta (.bin) mulle vaikka mailiin (jaakko piste saarela [a] iki piste fi) niin kurkaan sen pika pikaa läpi.




Edited By busajasa on 1247670397

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 18:08
Kirjoittaja hanhiha
"Mites tuo yoshibox - disabloitu? ":wtf:
Lambda on pois ja johto irti ecusta...
Ei se ratapäivänä kauheesti haitannu,muutenkaan suuremmin kätytännössä mut ku tietää että ei toimi oikein ni ottaa päähän.

Kartoista....Mä en tiedä jäikö Matille mitään koneelle,itellä ei oo ku noi mitä tuolla edellä linkitin...ekaan +5 ja tokaan lisää saman verran.2500-3000 alueelle.Jätettiin orginaali säätö mikä oli sisässä.




Edited By hanhiha on 1247670722

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 18:08
Kirjoittaja Joke
TPS-anturi?? Kannattaa ainakin testata. Ota anturin piuha irti
liittimestä. Kun sitten käynnistät pyörän, Ecun ohjausarvo on
kaasu täysin auki. Kone toimii muutoin normaalisti, säätöarvot eivät tietenkään ole ideaalisia. Mikäli loikkiminen katoaa, TPS anturi on viallinen.

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 18:11
Kirjoittaja busajasa
hanhiha kirjoitti:"Mites tuo yoshibox - disabloitu? ":wtf:
EcuEditorista saa disabloitua Yoshibox asetukset.

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 21:07
Kirjoittaja majuriTK
hanhiha kirjoitti:"Mites tuo yoshibox - disabloitu? ":wtf:
Lambda on pois ja johto irti ecusta...
Ei se ratapäivänä kauheesti haitannu,muutenkaan suuremmin kätytännössä mut ku tietää että ei toimi oikein ni ottaa päähän.

Kartoista....Mä en tiedä jäikö Matille mitään koneelle,itellä ei oo ku noi mitä tuolla edellä linkitin...ekaan +5 ja tokaan lisää saman verran.2500-3000 alueelle.Jätettiin orginaali säätö mikä oli sisässä.

jos on jostain pikku viilaukssesta kiinni,niin onnistuu myös mun tallissa ettei tarvi ajaaa pitemmälle. :;):




Edited By majuriTK on 1247681315

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 21:27
Kirjoittaja hanhiha
Tähän ei varmaan pikkuviilailu auta mut toi joshipoksi-disaplointi homma vois kokeilla...ku mulla ei oo taitoo,ecueditoria eikä piuhoja...

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 21:35
Kirjoittaja majuriTK
hanhiha kirjoitti:Tähän ei varmaan pikkuviilailu auta mut toi joshipoksi-disaplointi homma vois kokeilla...ku mulla ei oo taitoo,ecueditoria eikä piuhoja...
just tätä tarkotin,että tämmönen onnistuu munkin pajalla :;):

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 22:16
Kirjoittaja jarim
hanhiha kirjoitti:"Mites tuo yoshibox - disabloitu? ":wtf:
Lambda on pois ja johto irti ecusta...
Ei se ratapäivänä kauheesti haitannu,muutenkaan suuremmin kätytännössä mut ku tietää että ei toimi oikein ni ottaa päähän.

Kartoista....Mä en tiedä jäikö Matille mitään koneelle,itellä ei oo ku noi mitä tuolla edellä linkitin...ekaan +5 ja tokaan lisää saman verran.2500-3000 alueelle.Jätettiin orginaali säätö mikä oli sisässä.
Olethan varmasti ottanut oikean johdon irti ECU:sta? Mustaruskeita on kaksi, toinen disabloi lambdan ja toisen irrottaminen taasen heittää ECU:sta MS1 karttasetin käyttöön.

Lähetetty: 16 Heinä 2009, 09:06
Kirjoittaja kajbusa
Tämä "ominaisuus" on kuulema ollut pyörässä kokoajan.. ei ole tullut minkään modin yhteydessä.

Itse veikkaisin anturivikaa,ilmavuotoa tms.

Lähetetty: 16 Heinä 2009, 09:33
Kirjoittaja jarim
kajbusa kirjoitti:Tämä "ominaisuus" on kuulema ollut pyörässä kokoajan.. ei ole tullut minkään modin yhteydessä.

Itse veikkaisin anturivikaa,ilmavuotoa tms.
Käyttäytyikö IAP arvo normaalisti alipainekartalla penkissä? Entä kaasunasento, kulki normaalisti 0.6 - 100 ?

Lähetetty: 16 Heinä 2009, 09:55
Kirjoittaja kajbusa
jarim kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:Tämä "ominaisuus" on kuulema ollut pyörässä kokoajan.. ei ole tullut minkään modin yhteydessä.

Itse veikkaisin anturivikaa,ilmavuotoa tms.

Käyttäytyikö IAP arvo normaalisti alipainekartalla penkissä? Entä kaasunasento, kulki normaalisti 0.6 - 100 ?
kyllä se ihan loogisesti käyttäytyi ja data puolella kaasunasento % ok, kuten myös anturinasento(-00).

Tällainen piirre siinä oli vielä...kun käynnisti pyörän niin se kävi hyvin tyhjäkäyntiä (1200) mutta kun antoi hiukan kierroksia niin tyhjäkäynti jäi n. 1800 ja kävi epätasaisesti, joskus palautui siitä (n.10-15sek) alemmaksi (1200) ja käynti tasottui, mutta ei läheskään aina.

Lähetetty: 16 Heinä 2009, 10:20
Kirjoittaja busajasa
kajbusa kirjoitti:
jarim kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:Tämä "ominaisuus" on kuulema ollut pyörässä kokoajan.. ei ole tullut minkään modin yhteydessä.

Itse veikkaisin anturivikaa,ilmavuotoa tms.

Käyttäytyikö IAP arvo normaalisti alipainekartalla penkissä? Entä kaasunasento, kulki normaalisti 0.6 - 100 ?

kyllä se ihan loogisesti käyttäytyi ja data puolella kaasunasento % ok, kuten myös anturinasento(-00).

Tällainen piirre siinä oli vielä...kun käynnisti pyörän niin se kävi hyvin tyhjäkäyntiä (1200) mutta kun antoi hiukan kierroksia niin tyhjäkäynti jäi n. 1800 ja kävi epätasaisesti, joskus palautui siitä (n.10-15sek) alemmaksi (1200) ja käynti tasottui, mutta ei läheskään aina.

Koska ei seokset valetele, vaan säilyy myös rykimisen ajan, niin vika ei liene ole polttoainesyöttöön liittyvä? Injektrori vika ei liene myöskään - sekin ilm näkyisi AFRssä?
Syttypuoli tai muita antureita mittailisin, nokka-akseli asentoanturi, tjms - mikähän niistä voisi moista aiheuttaa?

taas nuo valetelut viittaisi ilmavuotoon kuten kajbusa maintsi.




Edited By busajasa on 1247728915

Lähetetty: 16 Heinä 2009, 22:38
Kirjoittaja hanhiha
Oikea piuha on kyllä irti...nuo ilmavaivat pitää vielä tutkia tarkemmin.
Nuo anturi mittailut saa tehdä se joka ekana huutaa hep :thumbup: matka ei este...itellä ei osaamista,jos yhden kerran näkis mistä mitä ja miten mitataan niin ehkä jotain jää muistiin...

Lähetetty: 16 Heinä 2009, 22:54
Kirjoittaja Joke
kajbusa kirjoitti:[Tällainen piirre siinä oli vielä...kun käynnisti pyörän niin se kävi hyvin tyhjäkäyntiä (1200) mutta kun antoi hiukan kierroksia niin tyhjäkäynti jäi n. 1800 ja kävi epätasaisesti, joskus palautui siitä (n.10-15sek) alemmaksi (1200) ja käynti tasottui, mutta ei läheskään aina.

Omassa busassa täysin samanlainen tyhjäkäyntivika ja käyttäytyy samalla tavalla koneen ollessa lämmin, eli kun lämpömittari näyttää asteikon puoltaväliä.
Kun kone on kylmä, niin käy tyhjäkäyntiä 1200 r/min ja kun kaasua aukaisee ja palauttaa, niin palautuu tyhjäkäynnille eli toimii, kuten pitääkin.

Muilla kierrosalueilla toimii kyllä moitteettomasti.
TPS, IAP, IAT - anturit testattu toisilla antureilla, ei vaikutusta. Moottorin jäähdytysveden anturi näyttää olevan kunnossa, lämpömittarikin näyttää oikein.
Ilmavuotoja en usko olevan, koska toimii kymänä oikein.
Täytyy seuraavaksi ruveta mittaamaan sytytyspuolen antureita.

:pääseinään: