Etupää reistaa - ...stefat vuotaa jälleen?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sepe kirjoitti:Jari, katselin tuota chatti keskustelua... Eihän sitä alapulttia välttämättä tarvitse avata jos stefat vaihtaa. Tosin en tiedä kumpi tapa helpompi mut me ei ainakaan sitä avattu. Johtui siitä ettei tajuttu avata sitä heti aluksi kun jousivoima oli hyödynnettävissä.
Totta, tällöin tosin iskari pitää purkaa. Kun tuon alapultin saa auki niin iskarin voi pitää kokonaisena, puristelee vaan öljyt sieltä ulos. Ja tosiaan nuo sisäpinnat saa putsailtua nätisti kun ne ottaa osiin. Pulttipyssyähän se tosiaan tälläkin kertaa vaati...

Mutta muuttuipa kyllä ajettavuus pyörässä, siis positiiviseen suuntaan, kun vaihtoi nuo öljyt (Castrollin täyssynteettistä 5W:tä pistettiin). Suosittelen lämpimästi kaikille yli 30tkm ajetuille pyörille vaikka stefat ei vielä olisikaan korkannu! :thumbup:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
ilsu
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 19:23
Paikkakunta: kalix

Viesti Kirjoittaja ilsu »

Peltsi kirjoitti:rätkä on -03:nen ja siinä on alkanut vuotaa etupään stefat taas? mikä ihme on se syy miksi ne ei kestä? (onko muilla tätä ongelmaa?) tietä pitkin on ajeltu (24tkm) ja siististi, mut silti kolmannet stefat lähtee kierokselle. kylhän niitä takuuseen vaihdattaa, mut ei kahta vuotta pidempään ...jos joku tietäisi / kertoisi lääkkeen tähän ongelmaan niin kiitollinen olisin :worthy:
joo..mulla alko vuotamaan ku otin busan talven jäljiltä..stefat vaihdettiin,mutta alkoivat vuotamaan jo alle 100 kilometrin jälkeen. aika on varattu uusinta kierrokselle,saa nähä paraneeko tällä kertaa
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Älkääpäs...vasen pumppu vuotaa...18tkm mittarissa ja vuoden vanha...tuli se pakoputki sit vaihettuu... ja sen takuun kanssa kävi... :angry:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
72-1087041485

Viesti Kirjoittaja 72-1087041485 »

purzzi kirjoitti:Älkääpäs...vasen pumppu vuotaa...18tkm mittarissa ja vuoden vanha...tuli se pakoputki sit vaihettuu... ja sen takuun kanssa kävi... :angry:
No ei tasan mitenkään. Melkoinen fakiiri saa olla, jos saa vakavalla naamalla väitettyä, että se vuotaa sen savupiipun vaihdon vuoksi..!
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Himppa kirjoitti:
purzzi kirjoitti:Älkääpäs...vasen pumppu vuotaa...18tkm mittarissa ja vuoden vanha...tuli se pakoputki sit vaihettuu... ja sen takuun kanssa kävi... :angry:

No ei tasan mitenkään. Melkoinen fakiiri saa olla, jos saa vakavalla naamalla väitettyä, että se vuotaa sen savupiipun vaihdon vuoksi..!
Perus pessimistinä pelkään aina pahinta...mut katotaa mitä Reinikainen tuumaa torstaina... ???
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

purzzi kirjoitti:
Himppa kirjoitti:
purzzi kirjoitti:Älkääpäs...vasen pumppu vuotaa...18tkm mittarissa ja vuoden vanha...tuli se pakoputki sit vaihettuu... ja sen takuun kanssa kävi... :angry:

No ei tasan mitenkään. Melkoinen fakiiri saa olla, jos saa vakavalla naamalla väitettyä, että se vuotaa sen savupiipun vaihdon vuoksi..!

Perus pessimistinä pelkään aina pahinta...mut katotaa mitä Reinikainen tuumaa torstaina... ???

Keulittu liikaa=> Ei takuuseen. :D

edit:typot
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Vihtiskö joku tietäväisempi tuikata sellaisen ytimekkään työohjeen noiden etustefojen vaihtoon ...mitä mujuja aukaistaan ja missä järjestyksessä. tokihan noita ohjeistuksia jo täältä löytyykin, mutta aikas "pirstaleisesti" (...yhden puolen stefan vaihto olisi ny kyseessä ja pelkkä stefan vaihto sen kummemmitta putkien putsailuitta.)

:bowdown: kiitos, kiitos jo edeltä!
janir1979
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Loka 2004, 01:01
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja janir1979 »

Voi perseensuti... tänään ajellessa jarruteho hävisi lähes kokonaan-> kotiin tutkimaan ja yllätys yllätys, oli tullu kummastakin putkesta oilit ulos :angry: ja busalla ajettu 9000km!
Takuukin loppus 1kuukaus sitten mut täytyy mennä kysyy jos viel sais takuuseen!!
Ei elämästä selviä hengissä!
98-1111316357

Viesti Kirjoittaja 98-1111316357 »

janir1979 kirjoitti:Voi perseensuti... tänään ajellessa jarruteho hävisi lähes kokonaan-> kotiin tutkimaan ja yllätys yllätys, oli tullu kummastakin putkesta oilit ulos :angry: ja busalla ajettu 9000km!
Takuukin loppus 1kuukaus sitten mut täytyy mennä kysyy jos viel sais takuuseen!!
9000 km ?? ja ruikkii öljyt pellolle?? miten tuo onnistuu ?
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

HEP! Joku kertoi asennelleensa vakio stefojen asemesta jonkun crossarin stefat busan etupäähän!?! Muistaako hän tai he, et minkä merkkisen ja mallisen monttuvehkeen stefan laitoitte? Vois antaa vinkkiä huollolle.



Edited By Peltsi on 1153977324
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Peltsi kirjoitti:HEP! Joku kertoi asennelleensa vakio stefojen asemesta jonkun crossarin stefat busan etupäähän!?! Muistaako hän tai he, et minkä merkkisen ja mallisen monttuvehkeen stefan laitoitte? Vois antaa vinkkiä huollolle, kun on TAAS tullut aika vaihta ne perrr...
Jospa se olisi ratkaisu näköjään toistuvaan ongelmaani :angry:
Luulempa että paras ratkaisu on alkuperäiset stefat ja seisonnan aikana silikonispray ja pumppaaminen aikaajoin etteivät pääse kuivumaan.
99-1121876605

Viesti Kirjoittaja 99-1121876605 »

Jos tiivistepinnassa ei ole lohkeamia irroittakaa kiristysjousi, ja siinä
jousessa on nähtävissä ns. pykälä.Siinä kohdassa on kierreliitos. Eli siitäkohdasta jenkaa aukipäin kuten ruuvimutteri yhdistelmää, ja avattuasi liitoksen lyhennä jousta naaraspuolelta 1mm.Vedä alkujenkaukset ja yhdistä päät jenkaa ja laita jousi paikalleen, jolloin
huullos tiivistyy tarvitsematta ostaa uusia stefoja. Tämä vain jos huulloksessa ei ole havaittavaa vikaa. :bike:
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Laitellaan ehdotus kokeiluun jahka stefat kestää yli vuoden ja eivät siten mee enää takuuseen :;): ...siinä vaihees silikonitkin kehiin!



Edited By Peltsi on 1153977378
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Onko kaikki nuo edellä kuvatut stefaongelmat olleet 03 tai uudemmissa pyörissä?
104-1116977274

Viesti Kirjoittaja 104-1116977274 »

Peltsi kirjoitti:HEP! Joku kertoi asennelleensa vakio stefojen asemesta jonkun crossarin stefat busan etupäähän!?! Muistaako hän tai he, et minkä merkkisen ja mallisen monttuvehkeen stefan laitoitte? Vois antaa vinkkiä huollolle, kun on TAAS tullut aika vaihta ne perrr...
Jospa se olisi ratkaisu näköjään toistuvaan ongelmaani :angry:
Hep. Vastaan hiukan myöhässä mut, mä ainakin laitoin hondan krossipyörän stefan eteen ku ei ollu busan omaa saatavilla siihen hätään. En kyl muista mikä krossi oli kyseessä, muutaku et oli honda. Ja hyvin toimi ainaki sen kaks viikkoo ku mul viel kerkes olee se pyörä alla. TR-Pyörästä ostin Turusta. Sieltä voisit kysyy, jos se äijä muistais paremmin.
Vastaa Viestiin