Sivu 4/5
Lähetetty: 16 Syys 2013, 19:20
Kirjoittaja toimeve
...no mie olen ajellu 110km tai 240km työpäivämatkoja melekein koko kesän Busalla. Ja oli välillä kenttävälitykset eli 17/38 (norm gen1 17/40), ja nyt takasin lyhyemmät välit eli 17/42. Ja noista tykkään, vaikka 100km tod nopeuella kierrokset onki melekein 4000 (normiväleillä n. 3700).
Itte en oikein lämmenny noille pitemmille väleille, en tiiä miksi. Tuntuu vaan kivemmalta, kun muutenki käytän normiajossa koko vaihteistorepertuaaria jatkuvasti.
Lähetetty: 21 Syys 2013, 10:31
Kirjoittaja BuSami
Sanokaapas fiksummat, että jos ajan turhan kuivilla ketjuilla ja käytän voiteluaineenakin ketjuissa Würth HHS Dry Lubea KLOX, niin kuinka nopeasti ketjut voivat lämmetä liikaa ja mennä pilalle!?
Näillä alkuperäisillä ketjuilla on ajettu vähän yli 15 tkm ja ovat jo ainakin vähän venyneet/kuluneet ja rullat ovat muuttaneet väriään sinertäviksi... ja olen myös kuulevinani jonkinlaista rahinaa/rutinaa tuolta suunnalta :p��sein��n:
Pitänee varmaan asennella jokin oileri talvella! Kukahan noi ketjut ja rattaat mulle vaihtaisi, jos vaihto tulee kyseeseen... :;):
Edited By BuSami on 1379753123
Lähetetty: 22 Syys 2013, 17:29
Kirjoittaja Stabiili
Ei kai ketjut kovin herkästi kuumene jos niissä on jonkinlainen öljy ja eivät ole liian kireällä.
Mulla nyt 35 tkm ajetut ja hyvin rullaavat. Voitelusta huolehtii V-system ja toimii erinomaisen hyvin. Suosittelen jonkinlaista ketjurasvaria, ihan must varuste
Vaihtotyö onnistuu helposti itseltäsi jos vaan paikka ja työkalut löytyy.
Lähetetty: 05 Loka 2013, 23:48
Kirjoittaja keitsi
Busan ketjunvaihto nyt menee vaikka parkkiksella, ainakin aiempaan RF900:een tuli tehtyä operaatio kerrostalon pihalla
Ketjurasvari kyllä kannattaa olla, ei tarvi olla koko ajan likaamassa käsiä. Itellä pro-oiler ja toimii hienosti, jos tuon valitset niin kannattaa myös ruksata se lasermittari tilaukseen
Pro-Oilerille pitää sitten ottaa maajohto nopeusanturilta!!! Älä yritä ottaa rungosta tai akulta. Näin ainakin gen1:ssä.
Lähetetty: 05 Loka 2013, 23:56
Kirjoittaja gsxr
Noista välityksistä, mulla on 18/40 ja 55 sarjan takakumi matalapuristeisessa turbopyörässä ja on kyllä ihan maksimi mitä viitsii pitää käyttöpyörässä. Kutosella voi edelleen kyllä ohitella autoja mutta ei sitä voimantunnetta liikaa ole tuossa vaiheessa. Etenkin vaihto kuluneesta vakiosta 55 sarjaiseen pidensi yllättävän paljon. Nyt ehkä vitonen vastaa välitykseltään vakion kutosta.
Lähetetty: 13 Huhti 2014, 10:40
Kirjoittaja markku15
Onkohan kellään tietoa käykö 07 busaan scottoiler 25 teiliges universal kit
Lähetetty: 14 Huhti 2014, 08:53
Kirjoittaja markku15
Mistä busasta 07 saa alipainetta ketjunvoitelijalle
Lähetetty: 14 Huhti 2014, 08:58
Kirjoittaja jarim
Esimerkiksi alipaineanturilta (suodatinkotelossa kiinni, siihen tulee letku) haaroittamalla.
Lähetetty: 14 Huhti 2014, 12:59
Kirjoittaja markku15
On se hyvä kun tälläinen foorumi täällä on ystävällisiä ihmisiä jotka auttavat uunoa,mutta vielä kysyisin semmosta kun pyörä on nostettu pukin varaan ja pitelee
takarattaasta kiinni ja renkaasta pyörittää edestakaisin onko oltava joku välys vai onko normaalia vai onko jotkut vaimentimet vetoa ajatellen:laugh:
Lähetetty: 14 Huhti 2014, 17:58
Kirjoittaja TNT
Voi olla, että vetopakan kumit menneet vähän väljäksi takarattaan "takaa". Mutta jos välys on mitättömän pieni niin nou hätä.
Lähetetty: 20 Touko 2015, 08:29
Kirjoittaja same
Vaihdettiin ketjut ja rattaat.
RK:n ketjut 114 lenkkiä ja JT:n 43 ja 18 hampaiset rattaat.
Ketjulle jäi vain 3 viivaa kiristysvaraa.
Jos olisi lyhentänyt yhden lenkin, niin olisi ollut liian lyhyt.
Kuuluuko olla noin?
Lähetetty: 13 Heinä 2015, 14:07
Kirjoittaja MarcusB
Tekeeköhän tällä setillä yhtään mitään, paitsi säästää aivan väärässä paikassa? Olisi yli satasen halvempi kun satunnainen "oikea" JT+DID ZVM ketjuratassetti, mutta jos kestää alle kolmanneksen verrattuna nykyiseen niin ei kannattane. Vai?
Ketjurataspaketti JT rattaat ja Snell Powerlink 530 X-Rengas
/MarcusB
Lähetetty: 13 Heinä 2015, 17:29
Kirjoittaja toimeve
MarcusB kirjoitti:Tekeeköhän tällä setillä yhtään mitään, paitsi säästää aivan väärässä paikassa? Olisi yli satasen halvempi kun satunnainen "oikea" JT+DID ZVM ketjuratassetti, mutta jos kestää alle kolmanneksen verrattuna nykyiseen niin ei kannattane. Vai?
Ketjurataspaketti JT rattaat ja Snell Powerlink 530 X-Rengas
/MarcusB
...no jos tuohon linkittämääsi hintaan lisäät viiskymppiä niin D.I.D -paketti XVM-X -ketjulla ja JT-rattailla (18/43) noudettavissa meiltä Huolto-Kaksikosta Jämsästä. Ja Matkahuolto kuskaa n. 10 eurolla etiepäin halutessasi kun nyt ei ole ittellä tievossa ajelua sielä etelän suunnalla :p (tosin ainahan on hyvä syy ajella ja lähöt joskus aika noppeitaki...)
Lähetetty: 13 Heinä 2015, 18:22
Kirjoittaja jarim
Useammanlaisia kokeilleena en katupyörään enää muita laita kuin D.I.D...
Lähetetty: 13 Heinä 2015, 19:26
Kirjoittaja MarcusB
toimeve kirjoitti:...no jos tuohon linkittämääsi hintaan lisäät viiskymppiä niin D.I.D -paketti XVM-X -ketjulla ja JT-rattailla (18/43) noudettavissa meiltä Huolto-Kaksikosta Jämsästä.
No nyt pistit kyllä aika hyvän, tuli ihan tenkkapoo että lähtisikö täältä Porvoosta Jämsään ajelemaan jo tuon tarjouksen takia, kun nyt on lomaakin. DID on tuttu ja turvallinen merkki. Jos vielä löytyisi pienempää takaratasta, vaikka 40- tai 41-piikkistä, ja ehkä vielä asennuspalvelua odottaessa (onnistuu toki porvoossakin)? Olen hiljalleen tuunaamassa tuosta vessasta äärimmäistä pitkänmatkan pyörää (löytyy jo kahvalämppärit, scottoiler, navi, spoileriplexi, kompassi, takalaatikko, 12v ulosotto ja jopa köyhän miehen vakionopeussäädin), joten toisin kun kaikki muut, niin minä haluaisin kokeilla pidempiä välityksiä. Kun nyt tulee se 150km/päivä jo työmatkaakin.
/MarcusB