Sivu 4/6

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 10:07
Kirjoittaja 84-1131181311
Stormilla punokset maksaa 178€, EMC:llä 110,40 ja 57,80 ~ 170€. Ilmeisesti ilman banjoja ja muista rensseleitä.

:arskat:

Lähetetty: 02 Huhti 2006, 09:36
Kirjoittaja Jone
Onko muilla Goodridge-teräspunosletkusarjan hankkineilla ollut sopivuus ongelmia? Itellä etuletkut sopi ongelmitta, mutta takaletku ei. Takaletkun ongelmana on, että se on auttamattomasti lliian lyhyt. Ei sovi ainakaan mun Busaan, vaikka miten yrittää. Ei auta vaikka ottaa välykset pois jarrusatulan ja pääsylinterin kiinnityksistä. Silti jää muutaman sentin liian lyhyeksi.
Jarrusatulan tukiraudan kiinnitysreikiä sorvaamalla letku ilmeisesti riittäisi, muuta siihen ei vihtis ryhtyä. :(

Lähetetty: 02 Huhti 2006, 10:38
Kirjoittaja -Artsi-
Jone kirjoitti:Onko muilla Goodridge-teräspunosletkusarjan hankkineilla ollut sopivuus ongelmia? Itellä etuletkut sopi ongelmitta, mutta takaletku ei. Takaletkun ongelmana on, että se on auttamattomasti lliian lyhyt. Ei sovi ainakaan mun Busaan, vaikka miten yrittää. Ei auta vaikka ottaa välykset pois jarrusatulan ja pääsylinterin kiinnityksistä. Silti jää muutaman sentin liian lyhyeksi.
Jarrusatulan tukiraudan kiinnitysreikiä sorvaamalla letku ilmeisesti riittäisi, muuta siihen ei vihtis ryhtyä. :(

Mittasitko vanhan ja uuden letkun rinnakkain, ovatko samanpituisia? ???

Lähetetty: 02 Huhti 2006, 10:48
Kirjoittaja Jone
En mitannu pituuseroa, mutta originaaliletku on arviolta ainakin n.5cm pitempi, kun tekee ylimääräisiä mutkia.
Goodridge ei riitä alkuunkaan, jos yrittää vetää samaa reittiä. Suorinta tietä vetämälläkin jää useamman sentin vajaaksi.
Vähän ihme juttu on.

Lähetetty: 02 Huhti 2006, 10:54
Kirjoittaja -Artsi-
Jone kirjoitti:En mitannu pituuseroa, mutta originaaliletku on arviolta ainakin n.5cm pitempi, kun tekee ylimääräisiä mutkia.
Goodridge ei riitä alkuunkaan, jos yrittää vetää samaa reittiä. Suorinta tietä vetämälläkin jää useamman sentin vajaaksi.
Vähän ihme juttu on.

Kattokaas muutkin joille tuo setti tuli miltä tuo vaikuttaa, onko sama juttu kaikissa vai oisko maanantaikappale syntynyt Jonelle... reklamoin toimittajaa asiasta.

Lähetetty: 02 Huhti 2006, 11:38
Kirjoittaja 84-1131181311
Laittaisko joku "oikeat" letkujen pituudet tänne, niin voisin mittailla onko riittävän pitkät. Pyörälle pääsen vasta viikon tai parin päästä.. :pääseinään: :pääseinään:

Lähetetty: 02 Huhti 2006, 12:45
Kirjoittaja Jone
TeeCay kirjoitti:Laittaisko joku "oikeat" letkujen pituudet tänne, niin voisin mittailla onko riittävän pitkät. Pyörälle pääsen vasta viikon tai parin päästä.. :pääseinään: :pääseinään:

Mun Goodridge-letkusarjassa takaletkun pituus on 49.5cm. En tiedä mitä pituus pitäisi olla Hayabusaa varten, mutta tuo on liian lyhyt.
Kannattaa varmistaa tuo pituus ennen asentamiseen ryhtymistä. Sanoisin, että n.5.cm pitäisi olla pitempi.
En tiedä onko kyseessä maanantaikappale vai mikä. Paketissa lukee Hayabusa 99-05 front and rear.

Asentamisvinkkinä myös, että etu-ja takajarrusatuloiden banjopultit on eri jengalla. Ei kannata väkisten kiertää. Takasatulassa tiheämpi jenka.

Lähetetty: 08 Huhti 2006, 17:09
Kirjoittaja 115-1135012872
Sama juttu täällä, ei riitä pituus takaletkulla.Jos vie samaa kautta kuin alkuperäisen ja samat mutkat niin jää uupumaan noin 10cm,tänään tuli mittailtua.???

Lähetetty: 08 Huhti 2006, 19:11
Kirjoittaja -Artsi-
Hmhm... kävin mittailemassa oman mopon takaletkun, sillä mittaa kaiketi noin 70 cm, vaikea mitata kun kiinni mopossa.

Orkkistakaletku lähtee muistini mukaan poljinsylkyltä mopon keulaa kohti ja tekee lenkin sitten taaksepäin. Olisiko nuo Goodridgen tekeleet tarkoitettu asennettavaksi niin että lähtevätkin suoraan taaksepäin poljinsylinteriltä? Sillä nimittäin säästynee noin 10 cm letkumitassa... ???
Tsekatkaas tuokin vaihtoehto joku.




Edited By -Artsi- on 1144512762

Lähetetty: 08 Huhti 2006, 19:20
Kirjoittaja Jone
Kokeilin tuotakin, mutta jää muutamaa senttiä vaille sittekin. Epäilemättä tarkoitettu lähtemään suoraan taakse ilman ylimääräisiä lenkkejä.

Lähetetty: 09 Huhti 2006, 22:13
Kirjoittaja 115-1135012872
Tänään tuli asennettua letkut.eli samalla tavalla kiertää kuin alkuperäisetkin letkut.
Se lyhin letku ei tule taakse vaan etu satulasta toiseen,pisin letku tulee taakse.

Lähetetty: 09 Huhti 2006, 22:39
Kirjoittaja -Artsi-
spuge kirjoitti:Tänään tuli asennettua letkut.eli samalla tavalla kiertää kuin alkuperäisetkin letkut.
Se lyhin letku ei tule taakse vaan etu satulasta toiseen,pisin letku tulee taakse.


Tarkennapa: tuleeko eteen kaksi letkua ylhäältä alas vai vain yksi ja se lyhin kiertää lokasuojan satulalta satulalle?

Edit: noniin, otin silmän käteen, onhan se tuossa sanottu: "satulasta toiseen".




Edited By -Artsi- on 1144654866

Lähetetty: 10 Huhti 2006, 07:20
Kirjoittaja Jone
spuge kirjoitti:Tänään tuli asennettua letkut.eli samalla tavalla kiertää kuin alkuperäisetkin letkut.
Se lyhin letku ei tule taakse vaan etu satulasta toiseen,pisin letku tulee taakse.

Kyllä mielestäni nuo etuletkut kuuluu nimenomaan tulla kahtena ylhäältä asti tuplabanjopultin alta lähteväksi. Näin noita on ainkin paljoudessaan asenneltu.
Onko joku muukin asentanut Spugen tyyliin?

Lähetetty: 10 Huhti 2006, 10:06
Kirjoittaja MGa
Jone kirjoitti:
spuge kirjoitti:Tänään tuli asennettua letkut.eli samalla tavalla kiertää kuin alkuperäisetkin letkut.
Se lyhin letku ei tule taakse vaan etu satulasta toiseen,pisin letku tulee taakse.

Kyllä mielestäni nuo etuletkut kuuluu nimenomaan tulla kahtena ylhäältä asti tuplabanjopultin alta lähteväksi. Näin noita on ainkin paljoudessaan asenneltu.
Onko joku muukin asentanut Spugen tyyliin?
Ihan sama se on miten ne letkut laittaa kun kuitenki se paine jakautuu samanlailla eli kyllä se jarruttelee ihan samanlailla on se letku sitten ylhäältä kahtena tai jarrusatulalta toiselle..

Lähetetty: 10 Huhti 2006, 10:22
Kirjoittaja Jone
MGa kirjoitti:
Jone kirjoitti:
spuge kirjoitti:Tänään tuli asennettua letkut.eli samalla tavalla kiertää kuin alkuperäisetkin letkut.
Se lyhin letku ei tule taakse vaan etu satulasta toiseen,pisin letku tulee taakse.

Kyllä mielestäni nuo etuletkut kuuluu nimenomaan tulla kahtena ylhäältä asti tuplabanjopultin alta lähteväksi. Näin noita on ainkin paljoudessaan asenneltu.
Onko joku muukin asentanut Spugen tyyliin?

Ihan sama se on miten ne letkut laittaa kun kuitenki se paine jakautuu samanlailla eli kyllä se jarruttelee ihan samanlailla on se letku sitten ylhäältä kahtena tai jarrusatulalta toiselle..

Näin varmasti on, mutta Goodridgen setissä kehutaan olevan suorat linjat joka satulalle. Käsittääkseni letkut pitäisi olla sitten mitoittu niin, että riittäisivät tulemaan tuplana alas edessä ja taakse oma riittävän pitkä letkunsa. Näin olen tulkinnut asennusohjeet pakkauksesta sekä Duelin kuvastosta.
Onko joku hankkinut pelkkiä etuletkuja? Asennetaanko tuplana alas vai samalla tavalla kuin orkkiksena?
Hyvähän tuo olis tietää niin vois asentaa sitten nuo niin kuin valmistaja on tarkoittanut. :glare:




Edited By Jone on 1144653914