Sivu 4/6

Lähetetty: 25 Tammi 2016, 14:35
Kirjoittaja strengi
Joo, ahdinta mallattiin myös "oikein" päin, mutta siinä tuntu olevan enemmän miinus kun plussa puolia. Muistelisin että miinuksiin luettiin ainakin se että pakosarjasta ois tullu vieläkin hirveämpi kompromissi että ahdin asettus tarpeeks korkeelle, ja mutkiin ois joutunu lähes väkisin vääntämään ihan ihme ryssän kurveja. Lisäks minun mallailujen mukaan syyläriä ois pitäny tuoda eteenpäin painepuolen lähdön takia.
Plussana ois tietty ollu helpompi pakoputken tuonti, joka nyt ei juuri minua vaivaa ja öljynsuodattimen sopiminen paikoilleen. Se vaivas minuakin mutta siitä, luultavasti, selvittiin.

Tää on nyt tämmönen ja seuraava varmaankin ihan erilainen.

Lähetetty: 25 Tammi 2016, 19:34
Kirjoittaja Titaani
On niin HiPerf kamaa että taitaa olla eka 700hv takaa työntävä. Metanolia, isoa kennoa jäähyllä, motec ym.
Tuloksia odotellessa taidan vaihtaa uudet Teboilin öljyt omaan ;)

Lähetetty: 25 Tammi 2016, 19:41
Kirjoittaja strengi
Ei nyt käydä keulimaan. :D Tehotavotteet ei oo noussu, vaikka roippeet ympärillä onkin päivittyny. Etusijalle alkaa menemään se että pääsis Motecista ja metanolin sielunelämästä kunnolla kartalle, ja mielellään vähän ajamaankin. Numeroita voi (yrittää) riehua sitten kun homma on hanskassa.

Lähetetty: 01 Helmi 2016, 08:56
Kirjoittaja strengi
Pakosarja ja pesä sai Marteliuksen pinnotteen niskaansa ja pakolämpöanturitkin Löyti paikkansa. Siitäpä ne on kiva vetää ihan mihin vaan kun on 2 metriä piuhaa. :twisted:

Hukkaportin putkikin sai vielä kerran (kolmannen) uuden muodon. Se pitkä versio näytti... Jotenkin vaan pitkältä.

Nokka-akselin anturi vaihtu vähemmän häiriö herkkään HALL:iin, pikkunäppärällä adapterilla. 07-08 tonnisissa (kai?) olis suoraan käypä HALL, mutta näitä perinteisiä saa samaan rahaan ainakin 5 tsipaletta.
Kuva

Samanmoinen anturi sai kivan billet riipukkeen takarattaan pulttien lukemiseen.
Kuva

Kun tälle mopolle se nimikin jo löyty, niin voiskohan joku moderaattori vaihtaa topicin nimeks "Suonenjoen pikavuoro"? :p

Lähetetty: 01 Helmi 2016, 20:11
Kirjoittaja jarim
Hienolle projektille hieno nimi! :kippis:

Lähetetty: 02 Helmi 2016, 12:11
Kirjoittaja strengi
Kiitoksia kiitoksia! :bowdown:

Välijäähyttimen jääsäiliö ollu melko valmis jo useemman viikon, nyt siitä löyty kuvakin.
Tilavuutta tuli jopa vähän odotettua enemmän, n.10 litraa.
Sinällään melko sopiva, että nykysellä pumpulla vedet kiertää suunnilleen kerran kennon läpi vedon aikana.
Kuva

Lähetetty: 02 Helmi 2016, 19:39
Kirjoittaja snuggles
Mihin sää tuon asennat ? Tiiätkö että siellä pitää olla takarengaskin että se kulkee eteenpäin.

Lähetetty: 02 Helmi 2016, 21:29
Kirjoittaja 1340R86
Arvaus jää tötterön :) paikaksi, takakumin etupuolelle
swingin ja kuminväliin jäävään kolloon,
tai sitten tuon polttoainetta siirtelvän pumpun viereen

Lähetetty: 03 Helmi 2016, 20:20
Kirjoittaja snuggles
Kiitokset spesiaaliosista, äijä on proo!
Omavalmisteosat tuntuu aina hyvältä, vaikka joku toinen ois ne tehny :D

Lähetetty: 04 Helmi 2016, 12:11
Kirjoittaja strengi
Takarengas.. Tosiaan joo.. Tuntukin että joku juttu jäi huomioimatta. :D

Takarenkaan ja swingin väliin tuo tulee, ottaa tilaa swingistä mitattuna 10cm. Sitä pienemmällä jatkolla ei siis ajeta. :)

Se on kiva kun osat kelpaa. Minä oon ollu vähän sitä mieltä että osien ja kokonaisuuksien tekemiseen tämä mielenkiinto perustuu, kentällä käydään vaan tutkimassa niiden toimivuutta. :thumbup:

Lähetetty: 02 Maalis 2016, 10:21
Kirjoittaja strengi
Projekti kärsinyt jonkunmoisesta suvanto vaiheesta, mut jotain pientä nyt kuitenkin:

Metkupumppu rakennelma alkaa olla valmis, hihnapyörän kiilauraa vaille. Ja katteettomana pyörittelyä varten voisi pieni suoja olla paikallaan, lahje osuu aika otolliselle kohdalle.
Kuva


Näinkin lihavan pojan survominen katteen taakse ei oo se helpoin homma, joten tangot sai sijoitella aika lennokkaasti. Etuhäkkiä joutu vielä laikkaamaan hieman, jäi kahvat huomioimatta visioinnissa. :D
Kuva

Ensi viikolla olis talviloma, jollon ois tarkotus paneutua sähköpuoleen. Referenssinä mainittakoon että vielä 2 vuotta sitten ahisti hirveesti kun joutu vanhaan i/ö:hön kytkemään bensapumpun ja puolien virrat releiden kautta. Tämä sähkösavotta saattaa siis vaatia hieman ylimääräistä keskittymistä. :bulb:

Lähetetty: 02 Maalis 2016, 10:48
Kirjoittaja 1340R86
strengi kirjoitti:Ensi viikolla olis talviloma, jollon ois tarkotus paneutua sähköpuoleen. Referenssinä mainittakoon että vielä 2 vuotta sitten ahisti hirveesti kun joutu vanhaan i/ö:hön kytkemään bensapumpun ja puolien virrat releiden kautta. Tämä sähkösavotta saattaa siis vaatia hieman ylimääräistä keskittymistä. :bulb:
Ei se paha homma ole rauhassa tekee ajatuksella
ja miustaa että liitimet on vain kontaktia varteen
eikä kannatelemaan koko johto nippun painoa
eli laitaa johdot myös jostain kunolla kiinni myös sieltä missä eivät ole näkyvillä

(valitettavan usein näke muuten asialisesti tehtyjä laitetta mutta johdot roikuu omalla painolla kateiden takan, kulkevat mistä satuu
"hämähäkin verkonna" singnali johtoja tulpan johtojen yli.. ym
ja sen jälkeen on ihmetely kun on vaikka mitä ihme sähkö häiriötä)

Lähetetty: 20 Huhti 2016, 18:19
Kirjoittaja Heksa

Lähetetty: 20 Huhti 2016, 19:24
Kirjoittaja snuggles
Lukikos siinä Taivassalon Dynostar, puhhuijjaa, luulin jo että kakkossija meni, oli jo keksitty uuden tiimin nimikin, hieman vanha jo, Toy6 Any10

Lähetetty: 20 Huhti 2016, 19:59
Kirjoittaja Heksa
snuggles kirjoitti:

Lukikos siinä Taivassalon Dynostar, puhhuijjaa, luulin jo että kakkossija meni, oli jo keksitty uuden tiimin nimikin, hieman vanha jo, Toy6 Any10

mitä se dyno teki? puhkuu ja puhiseeko..

Kun ei suomesta löydy yhtään dynoa joka näyttäis oikein...
Täytyy nyt vaan ottaa kaikki tulokset kunniotuksella vastaan :bowdown: