Sivu 4/8
Lähetetty: 29 Touko 2009, 22:32
Kirjoittaja kimisti
Valvoline motorcycle-oil 10-40, ainakin tarjoaa nyt huonoa vaihtoa eli välivapaita löytyy.
en suosittele...
onko sitten omakohtaista vaan???
Lähetetty: 29 Touko 2009, 22:35
Kirjoittaja BaTTman
Jotain repsolin öljyä laittoivat kuvalla ko käytin huollossa; vaihteet ei oikeen tahtonu toimii...tai siis joutu välillä polkeen urakalla.
Ny heittivät jotkut castrollin öljyt rikulla ja AVOT, laatikko toimii ko ajatus...tai siis toimii kuin unelma. Tarvi ko "hipasta" ni löytyy oikea vaihe.
...nooh tollasta mutu juttua ko tiiä ko valmistajat, mutta asia varmaan selvis
Lähetetty: 29 Touko 2009, 22:57
Kirjoittaja Jone
BaTTman kirjoitti:Jotain repsolin öljyä laittoivat kuvalla ko käytin huollossa; vaihteet ei oikeen tahtonu toimii...tai siis joutu välillä polkeen urakalla.
Ny heittivät jotkut castrollin öljyt rikulla ja AVOT, laatikko toimii ko ajatus...tai siis toimii kuin unelma. Tarvi ko "hipasta" ni löytyy oikea vaihe.
...nooh tollasta mutu juttua ko tiiä ko valmistajat, mutta asia varmaan selvis
Samantyyppiset kokemukset Castrolin R4:sta tai Power 1:stä millä nimellä näyttävät nykyään myyvän. Selvästi paras laatikon toiminta kokeilemistani. Esim. Motulin 5100:lla vaihteet kolisi selvästi enemmän.
Lähetetty: 26 Kesä 2009, 20:10
Kirjoittaja 65-1245961471
Itse olen käyttänyt neljä vuotta vanhassa 1100 i/ö ärrässä motulin 5100 15w50 öljyä ja on pelannut vaihteet ja kytkin siinä hyvin, ei mitään ongelmia. Tulen varmaan myös käyttämään busassakin tuota samaa öljyä vai onko joku todennut tuon castrolin 10w40:nen paremmaksi?
Edited By Antton_N on 1246036962
Lähetetty: 26 Kesä 2009, 20:26
Kirjoittaja 65-1245961471
Jone kirjoitti:BaTTman kirjoitti:Samantyyppiset kokemukset Castrolin R4:sta tai Power 1:stä millä nimellä näyttävät nykyään myyvän. Selvästi paras laatikon toiminta kokeilemistani. Esim. Motulin 5100:lla vaihteet kolisi selvästi enemmän.
Oliko sulla tuossa motulissa viskositeetti 15w50?
Lähetetty: 26 Kesä 2009, 20:28
Kirjoittaja jarim
Antton_N kirjoitti:Itse olen käyttänyt neljä vuotta vanhassa 1100 i/ö ärrässä motulin 5100 15w50 öljyä ja on pelannut vaihteet ja kytkin siinä hyvin, ei mitään ongelmia. Tulen varmaan myös käytttämään busassakin tuota samaa öljyä vai onko joku todennut tuon castrolin 10w40:nen paremmaksi?
En tiedä sen enempää mutta about 100tkm ajettu kone minulla Castrol 10w50 täyssynteettisellä. No viime talvena laakerit vaihdettiin, ei huomautettavaa. Kohta 30tkm 1397cc:nä, sitä ennen reilu 20tkm nokka/kansi -viritteisenä.
Edited By jarim on 1246037626
Lähetetty: 28 Kesä 2009, 20:00
Kirjoittaja Jone
Antton_N kirjoitti:Jone kirjoitti:BaTTman kirjoitti:Samantyyppiset kokemukset Castrolin R4:sta tai Power 1:stä millä nimellä näyttävät nykyään myyvän. Selvästi paras laatikon toiminta kokeilemistani. Esim. Motulin 5100:lla vaihteet kolisi selvästi enemmän.
Oliko sulla tuossa motulissa viskositeetti 15w50?
Ensin käytin 10w-40, jolla vaihteet kolahteli alavaihteilla varsin häiritsevästi. Sitten kokeilin 15w-50 samaa tavaraa, jolla vaihteiden toiminta oli hieman parempaa, mutta edelleenkin sama kolahtelu ominaisuus esillä. Castrolia olen käyttänyt sen jälkeen jo ties kuinka monta vaihtoa, jolla laatikon toiminta on sujuvampaa ja kolahtelu ongelmaa ei ole. Liekkö tuo on kytkimen lisäaineistuksesta kiinni?
Motulista on kyllä muuten hyvät kokemukset, kun -90 mallin GSX-R 1100:ssa oli myydessä yli 60tkm ja koko ajan käytetty Motulin 5100 10w-40:stä. Ja vaihteet toimi siinä ok.
Edited By Jone on 1246210468
Lähetetty: 16 Syys 2009, 20:19
Kirjoittaja Jukkis
Mitees, tota talvea vasten kandee toimia oikeaoppisesti ?...vaihtaa öljyt vai vasta keväällä... 12 huoltoonki on 2tkm.... ???
Lähetetty: 16 Syys 2009, 20:44
Kirjoittaja TNT
Keväällä ainakin vaihtaisin, niin on tullut tehtyä ainakin tähän asti. Tiedä sitten, maallikko vaan ajattelee näin että vaihtaa ne talven muhineet ölpät pois sitten ajokauden alkaessa. Miten kondensaatio jos kylmä talli ja ei talven aikaan käytä konetta kuumaksi sillon tällöin.. Tästä vielä tulee vääntö Mutta vaiha nyt ja sitten keväällä kun ajokausi alkaa
Lähetetty: 16 Syys 2009, 20:57
Kirjoittaja bussikoppa
Delvacin MX:llä olen sen kymppitonnin Busalla ajanu muilla n.60th..talveksi vanhat pois ja alarajalle uutta kehiin..keväällä uus suodatin ja ölpät
Edited By bussikoppa on 1253123847
Lähetetty: 16 Syys 2009, 20:59
Kirjoittaja firefighter22
Jukkis kirjoitti:Mitees, tota talvea vasten kandee toimia oikeaoppisesti ?...vaihtaa öljyt vai vasta keväällä... 12 huoltoonki on 2tkm.... ???
Eiköhän ne siel jaappanissa sulle uudet öljyt laita! :rasberry:
Lähetetty: 16 Syys 2009, 21:19
Kirjoittaja BaTTman
Ite meinasin kyl nyt syksyllä vaihtaa tuoreet sisään. Kun muutenki pitäis pientä huolto/tuusaus toimenpidettä suoritella.
Lähetetty: 16 Syys 2009, 21:41
Kirjoittaja 72-1202239073
Ammattilaiset ei tee yhtään mitään talvisäilytystoimenpiteitä oli pyörä kylmässä tai lämpimässä hallissa :p
Nimittäin pyöräliikkeissä toiset pyörät seisoo vuoden tai pari ja kun menee kaupaksi lyödään mopo käymään ja asiakas baanalle ilman mitään öljynvaihtoja...
Ja itse asiassa en ole kuullut koskaan että nämä ammattiliikkeet vaihtaisi syksyllä vaihtopyöriin öljyt ennen ja jälkeen talven
Eli minä olen tullut siihen tulokseen että öljynvaihto syksyllä on entisten aikojen jäänteitä ja meidän amatöörien touhuja :rasberry:
Lähetetty: 16 Syys 2009, 22:36
Kirjoittaja bussikoppa
Juu itekki joskus vähemmän ajetut jättäny vaan..nyt ajattelin ottaa pois kun jo se 3000 tuli pöristeltyä..ja ajattelin ettei ihan kuivaksi jätä jos vaikka joulun välipäivinä sooseissa innostuu starttaileen
Lähetetty: 17 Syys 2009, 08:42
Kirjoittaja hanhiha
Tällä Castrol Power1 Racing 4T 10W50 ajettu nyt 12000 ja ei moittimista.Ratapäivien jälkeen on pinta vajennu puolimerkkiin mutta normi ajossa pysyy sisällä...
Pyörä lepää talven lämpimässä tallissa joten talvi aikaa vaihtaa kevääksi kaikki uudet liemet ja putsari+muu tingeltangeli...
Köyhä yrittää kerätä säästöjä jos vaikka vuoden päästä olis varaa vapari virityksiin..