Ketjurasvari

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Plussajohto on minullakin suoraan akulta releen kautta. Sen ei pitäisi aiheuttaa häiriöitä. Kytkiessäni maajohdon rungosta takavalolle häiriö paheni entisestään. Meinasin jo äsken siirtää sen nopeussensorin maajohtoon mutta laiskana poikana en jaksanut alkaa irroittamaan sivukatetta uudestaan. Kokeilin laittaa maan moottorin runkoon ja kuinka ollakaan häiriötä ei enää ollut, vaikka kuinka kaasutteli konetta. Tyhjäkäynnillä EMI-testi ei aiemminkaan antanut mitään arvoa. Korjauskerroin on minulla 9.30. Pyörittelin rengasta kymmenen kierrosta ja tuli arvo 93. Pyörä on K7. Nyt ei muuta kuin kovaa ajoa ja säädöt kohdilleen... :turbobusa:
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

9,30
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

No niin nyt tuo Pro-Oileri alkaa olla toimintakuntoinen ja säädötkin jotakuinkin kohdillaan. Kartalla 13 kalibrointiasetus 1 ja 2 tuntuvat kuivalla kelillä riittävän. Millaisia asetuksia teillä on? Käytän moottoriöljyä rasvarilla. EMI-häiriökin piti poistaa lopullisesti irroittamalla vasen kate uudelleen ja juottamalla maajohto nopeussensorin johtoon. Nyt voi rauhassa keskittyä vain ajonautintoon... :skootteri:
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Minä otin busan tänään ajoon ja sitä ennen päätin vielä toistamiseen tarkistaa EMI:n varalta ja tulihan sitä nyt aivan pirusti. En tiedä miksi, mutta asennusvaiheessa ei tullut mitään vaikka pyörää kaasutteli kuinka. Piti siis jättää oiler vielä kytkemättä kokonaan. Ärsytti kyllä perinteisellä tyylillä ketjuja rasvata.

Poistuuko EMI kokonaan kun pistää maajohdon nopeussensorin maahan? Voiko virta olla silti releen kautta akulta?
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Macoshark kirjoitti:Minä otin busan tänään ajoon ja sitä ennen päätin vielä toistamiseen tarkistaa EMI:n varalta ja tulihan sitä nyt aivan pirusti. En tiedä miksi, mutta asennusvaiheessa ei tullut mitään vaikka pyörää kaasutteli kuinka. Piti siis jättää oiler vielä kytkemättä kokonaan. Ärsytti kyllä perinteisellä tyylillä ketjuja rasvata.

Poistuuko EMI kokonaan kun pistää maajohdon nopeussensorin maahan? Voiko virta olla silti releen kautta akulta?
Ymmärsin Pablolta aikoinaan, että akku ei ole hyvä kohde ottaa virtaa. Älkää kysykö miksi. Itse suosittaisin takalampun virta ja maapiuhaa, se oli Pablon suosituskin.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

EMIn arvo poistuu kokonaan, kun vain maadoitat rasvarin nopeussensorin maihin. Akulta voi ottaa plussan. Sillä ei ole mitään vaikutusta siihen. Toimii takuuvarmasti. :thumbup:
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Kiitän ja kumarran. Näin tehdään.

On se kyllä kumma ettei voi uskoa kun ohjeessa sanotaan vaan pitää itse todeta ja kirota. Helppohan se olis ollut vetää tuo johto kerralla oikein kun oli pyörä purettuna, mutta ei, akulta piti "kätevästi" vetää. :thumbdown:
74-1238225455

Viesti Kirjoittaja 74-1238225455 »

Mulla oli jo valmiina mopossa, edellisen omistajan laittamana, tollanen CLS200 rasvari. Elektroninen laitos. Hyvin toimii moottorisahan ketjuöljyllä (olikohan Shelliä), kunhan vaan keväällä tyhjentää letkut liuottimella. Näköjään talven aikana jämähtää toi öljy aika hyvin letkuun.
74-1238132897

Viesti Kirjoittaja 74-1238132897 »

Juuri asensin Gen2:een brittilän ebaysta hommatun Scottoiler V-systemin dualinjectorilla. Asennus meni suunnilleen näin:
1. Pyörä nostetaan helposti erinomaiselle Abba-pukille ja otetaan molemmat penkit pois. Myös takakate irrotetaan ja tankki nostetaan ylös.
2. Etsitään sopiva paikka keskusyksikölle. Itse laitoin takapenkin alle vasempaan reunaan. Kiinnitys kahdella nippusiteellä. Penkin alusmuoviin etureunaan vielä reikä öljyletkua varten.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
3. Vedetään öljyletku takahaarukkaan iskunavaimentimen reiästä ja siitä edelleen ketjulaahaimen alle. Letkun panin kiinni mukana tulevalla kiinnikkeellä haarukan alapintaan. Liikkumavaraa on syytä jättää haarukan liikkeitä varten.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
4. Injektori sopivaan kohtaan kiinni kaksipuoleisella teipillä ja ruuveilla. Mukana tulleet ruostumattomat ruuvit olivat varsin pehmeitä ja menivät poikki, joten laitoin sinkityt ruuvit.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
5. Alipaineletku rungon oikeaa puolta ilmanputsarikoten pohjaan tulevaan letkuun T-haaralla.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html

Siinäpä se. Öljyä en vielä täyttänyt, että ei tule sotkua olohuoneeseen. Takahäkin pultteihin panin vielä lukitteen samalla kun kate oli irti. Takajalkatappien pulteissa olikin lukite valmiina.

Käyttökokemuksia sitten joksus 4 kk päästä.




Edited By Julli on 1262694300
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

JariM avulla löytyikin tämä hyvä topiikki rasvareihin.
Joten nyt meni hermot lopullisesti noitten ketjuvahojen+yms kanssa. Autofiksarikin oli menettää hermonsa ja busan takapää maalinsa ennenkuin vanne oli puhdas.
Ajattelin tuota Scottoilerin Vsystem+dual injektoria.
Ei innosta alkaa askartelemaan sähköisiä tai DIY juttuja..
Tämmöseen hintaan löytyi Ebaystä Oileri
Ja samalla etsinnässä joku joka asentais härpäkkeen paikalleen kun ei tuota tallia ole omasta takaa edelleenkään. :p��sein��n:

jarim: "NULL linkin" poistin...




Edited By jarim on 1304182072
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

Paljonkohan tuo tulisi maksamaan suomeen rahdattuna? Kiinnostaako kimppatilaus?
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Katoin että oileri 80 puntaa + 10 puntaa postikuluja eli 90 puntaa= pyöreästi 102e
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Pro-oiler gen2 pitäs asentaa. Mistä löytyy gen2 nopeussensorianturihässäkän piuha? Suunnilleen samoilta holleilta kuin gen1 pinkki piuha?
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

Pinkki
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

Snowman kirjoitti:Katoin että oileri 80 puntaa + 10 puntaa postikuluja eli 90 puntaa= pyöreästi 102e
Meinasitko tilata? Jos tuohon hintaan saa tuplanokalla, niin otan yhden jos sopii?
Vastaa Viestiin