Ketjurasvari
Plussajohto on minullakin suoraan akulta releen kautta. Sen ei pitäisi aiheuttaa häiriöitä. Kytkiessäni maajohdon rungosta takavalolle häiriö paheni entisestään. Meinasin jo äsken siirtää sen nopeussensorin maajohtoon mutta laiskana poikana en jaksanut alkaa irroittamaan sivukatetta uudestaan. Kokeilin laittaa maan moottorin runkoon ja kuinka ollakaan häiriötä ei enää ollut, vaikka kuinka kaasutteli konetta. Tyhjäkäynnillä EMI-testi ei aiemminkaan antanut mitään arvoa. Korjauskerroin on minulla 9.30. Pyörittelin rengasta kymmenen kierrosta ja tuli arvo 93. Pyörä on K7. Nyt ei muuta kuin kovaa ajoa ja säädöt kohdilleen...
No niin nyt tuo Pro-Oileri alkaa olla toimintakuntoinen ja säädötkin jotakuinkin kohdillaan. Kartalla 13 kalibrointiasetus 1 ja 2 tuntuvat kuivalla kelillä riittävän. Millaisia asetuksia teillä on? Käytän moottoriöljyä rasvarilla. EMI-häiriökin piti poistaa lopullisesti irroittamalla vasen kate uudelleen ja juottamalla maajohto nopeussensorin johtoon. Nyt voi rauhassa keskittyä vain ajonautintoon...
Minä otin busan tänään ajoon ja sitä ennen päätin vielä toistamiseen tarkistaa EMI:n varalta ja tulihan sitä nyt aivan pirusti. En tiedä miksi, mutta asennusvaiheessa ei tullut mitään vaikka pyörää kaasutteli kuinka. Piti siis jättää oiler vielä kytkemättä kokonaan. Ärsytti kyllä perinteisellä tyylillä ketjuja rasvata.
Poistuuko EMI kokonaan kun pistää maajohdon nopeussensorin maahan? Voiko virta olla silti releen kautta akulta?
Poistuuko EMI kokonaan kun pistää maajohdon nopeussensorin maahan? Voiko virta olla silti releen kautta akulta?
Ymmärsin Pablolta aikoinaan, että akku ei ole hyvä kohde ottaa virtaa. Älkää kysykö miksi. Itse suosittaisin takalampun virta ja maapiuhaa, se oli Pablon suosituskin.Macoshark kirjoitti:Minä otin busan tänään ajoon ja sitä ennen päätin vielä toistamiseen tarkistaa EMI:n varalta ja tulihan sitä nyt aivan pirusti. En tiedä miksi, mutta asennusvaiheessa ei tullut mitään vaikka pyörää kaasutteli kuinka. Piti siis jättää oiler vielä kytkemättä kokonaan. Ärsytti kyllä perinteisellä tyylillä ketjuja rasvata.
Poistuuko EMI kokonaan kun pistää maajohdon nopeussensorin maahan? Voiko virta olla silti releen kautta akulta?
Juuri asensin Gen2:een brittilän ebaysta hommatun Scottoiler V-systemin dualinjectorilla. Asennus meni suunnilleen näin:
1. Pyörä nostetaan helposti erinomaiselle Abba-pukille ja otetaan molemmat penkit pois. Myös takakate irrotetaan ja tankki nostetaan ylös.
2. Etsitään sopiva paikka keskusyksikölle. Itse laitoin takapenkin alle vasempaan reunaan. Kiinnitys kahdella nippusiteellä. Penkin alusmuoviin etureunaan vielä reikä öljyletkua varten.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
3. Vedetään öljyletku takahaarukkaan iskunavaimentimen reiästä ja siitä edelleen ketjulaahaimen alle. Letkun panin kiinni mukana tulevalla kiinnikkeellä haarukan alapintaan. Liikkumavaraa on syytä jättää haarukan liikkeitä varten.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
4. Injektori sopivaan kohtaan kiinni kaksipuoleisella teipillä ja ruuveilla. Mukana tulleet ruostumattomat ruuvit olivat varsin pehmeitä ja menivät poikki, joten laitoin sinkityt ruuvit.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
5. Alipaineletku rungon oikeaa puolta ilmanputsarikoten pohjaan tulevaan letkuun T-haaralla.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
Siinäpä se. Öljyä en vielä täyttänyt, että ei tule sotkua olohuoneeseen. Takahäkin pultteihin panin vielä lukitteen samalla kun kate oli irti. Takajalkatappien pulteissa olikin lukite valmiina.
Käyttökokemuksia sitten joksus 4 kk päästä.
Edited By Julli on 1262694300
1. Pyörä nostetaan helposti erinomaiselle Abba-pukille ja otetaan molemmat penkit pois. Myös takakate irrotetaan ja tankki nostetaan ylös.
2. Etsitään sopiva paikka keskusyksikölle. Itse laitoin takapenkin alle vasempaan reunaan. Kiinnitys kahdella nippusiteellä. Penkin alusmuoviin etureunaan vielä reikä öljyletkua varten.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
3. Vedetään öljyletku takahaarukkaan iskunavaimentimen reiästä ja siitä edelleen ketjulaahaimen alle. Letkun panin kiinni mukana tulevalla kiinnikkeellä haarukan alapintaan. Liikkumavaraa on syytä jättää haarukan liikkeitä varten.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
4. Injektori sopivaan kohtaan kiinni kaksipuoleisella teipillä ja ruuveilla. Mukana tulleet ruostumattomat ruuvit olivat varsin pehmeitä ja menivät poikki, joten laitoin sinkityt ruuvit.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
5. Alipaineletku rungon oikeaa puolta ilmanputsarikoten pohjaan tulevaan letkuun T-haaralla.
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
Siinäpä se. Öljyä en vielä täyttänyt, että ei tule sotkua olohuoneeseen. Takahäkin pultteihin panin vielä lukitteen samalla kun kate oli irti. Takajalkatappien pulteissa olikin lukite valmiina.
Käyttökokemuksia sitten joksus 4 kk päästä.
Edited By Julli on 1262694300
JariM avulla löytyikin tämä hyvä topiikki rasvareihin.
Joten nyt meni hermot lopullisesti noitten ketjuvahojen+yms kanssa. Autofiksarikin oli menettää hermonsa ja busan takapää maalinsa ennenkuin vanne oli puhdas.
Ajattelin tuota Scottoilerin Vsystem+dual injektoria.
Ei innosta alkaa askartelemaan sähköisiä tai DIY juttuja..
Tämmöseen hintaan löytyi Ebaystä Oileri
Ja samalla etsinnässä joku joka asentais härpäkkeen paikalleen kun ei tuota tallia ole omasta takaa edelleenkään. :p��sein��n:
jarim: "NULL linkin" poistin...
Edited By jarim on 1304182072
Joten nyt meni hermot lopullisesti noitten ketjuvahojen+yms kanssa. Autofiksarikin oli menettää hermonsa ja busan takapää maalinsa ennenkuin vanne oli puhdas.
Ajattelin tuota Scottoilerin Vsystem+dual injektoria.
Ei innosta alkaa askartelemaan sähköisiä tai DIY juttuja..
Tämmöseen hintaan löytyi Ebaystä Oileri
Ja samalla etsinnässä joku joka asentais härpäkkeen paikalleen kun ei tuota tallia ole omasta takaa edelleenkään. :p��sein��n:
jarim: "NULL linkin" poistin...
Edited By jarim on 1304182072
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00