Sivu 4/8

Lähetetty: 01 Loka 2012, 21:09
Kirjoittaja jarim
Sen verta nytkähti projekti etiäpäin että männistä päätös tehty, vanhoilla mennään ja uudet renkaat tilaukseen. Ja tallilla pyörähdetty sen verran että jarrulevyt vaihdettu.

Neljä uutta kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/project_2013/

Lähetetty: 10 Loka 2012, 16:05
Kirjoittaja jarim
Ja taas mennään... uudet männänrenkaat saapui Dragracelta eilen ja projekti pääsi taas jatkumaan. Eilen tarkistettiin Antin kanssa (kiitoksia vain) ryhmästä sylinterien pyöreys ja muut mitat. Toleransseissa ovat eli eikun asennukseen. Tänään Tenhulttion kanssa lähti päittäisvälysten tarkistuksella männänrengasasia liikenteeseen ja tämän jälkeen asennus vanhojen tilalle. Männät veivien päihin ja ryhmä paikoilleen. Tarkistelimma vielä paljonko männät jää ryhmän tason alle jonka jälkeen uuden kannentiivisteen "maalaus" Copper Gasketilla ja kansi päälle. Nokat kerrankin heti ekalla kerralla oikeille hampaille ja eikun lobeja mittomaan. Pakonokka suoraan siinä missä pitää, imunokalle pieni hienosäätö ja ei kun koppa kiinni. Uusista kytkinkoreistakin oli sopivasti tulliselvityspyyntö postilaatikossa että näinköhän sitä viikonlopun aikana jo savut taas otetaan. :)

Jokunen uusi kuva tutussa paikassa: http://www.hiekkalaatikko.org/project_2013/

Lähetetty: 10 Loka 2012, 21:33
Kirjoittaja snuggles
Eikö ollu männänrenkaiden päittäisvälyksessä säädön tarvetta ?
Paljo on toleranssi sylinterien pyöreydelle ?

Lähetetty: 10 Loka 2012, 22:02
Kirjoittaja jarim
Eipä ollu säädön tarvetta, tasalaatusia tuntuivat olevan. Minkälaisia päittäisvälyksiä oot itse käyttäny? 3 satikan luokkaa tais max heitot tuossa minun ryhmässä olla, ei aiheuta toimenpiteitä. Jostain luin että 6 satkun luokkaa olisi "toleranssiraja" mutta jokainen kait menee omilla spekseillään.

Lähetetty: 11 Loka 2012, 14:27
Kirjoittaja jarim
Kuljetusliike toi juuri kytkinkorit joten osat alkaa olemaan kaikki kotona. :)

Lähetetty: 11 Loka 2012, 18:35
Kirjoittaja gsxr
Paljonko oli männänrenkailla ajettu?

Lähetetty: 11 Loka 2012, 19:08
Kirjoittaja jarim
Jos nyt oikein muistan missä "huollossa" nuo edellisen kerran vaihdoin niin 16072km. Jääny näemmä laittamatta ylös.

Lähetetty: 11 Loka 2012, 19:24
Kirjoittaja gsxr
Ei varmaan olisi pakko vielä noilla kilometreillä vaihtaa edes niitä renkaita, tosin samallahan ne vaihtuu kun kone on muutenkin purettuna.

Lähetetty: 11 Loka 2012, 19:52
Kirjoittaja jarim
Sen verta huohotteli että vaihtoon pistin. Tosin tervehän se on kun hengittää? :laugh:

Lähetetty: 11 Loka 2012, 20:25
Kirjoittaja gsxr
Tervettä menoa kun henki kulkee. Mulla vaati erillisen lisähuohotuksen ja huohotussäiliön vaikka oli uudet männät ja ohjeen mukaan sisäänajettu.

Lähetetty: 11 Loka 2012, 21:01
Kirjoittaja jarim
Saataahan tuo olla ettei se tuolla kummene mutta kokeillaan. Tähän asti tosiaan ollu huohotus suodatinkoteloon niin sitä ei niin huomaa (muuten kuin että kotelon sisus on öljyhuurussa). Tämän kesän ollu letkunpätkä ja sen nokassa suodatin niin huomaa tuon huototuksen helpommin.

Lähetetty: 13 Loka 2012, 22:04
Kirjoittaja jarim
Ja savut otettu. :)

Eli "päivä käyntiin" nostamalla kone runkoon. Tilpehöörit paikoilleen, öljyt sisään ja öljypumppua porakoneella pyörittämällä öljyt kiertoon. Sitten kytkin paikoilleen ja loput rojut kiinni ja napista käyntiin. Helppoa mutta vaivatonta! :;):

Jokunen uus kuva taas tuolla: http://www.hiekkalaatikko.org/project_2013

Lähetetty: 13 Loka 2012, 23:05
Kirjoittaja snuggles
Onnittelut!
En vaan ymmärrä tuota porakoneella pyörittämistä, käsin tahi meisselillä pyörittäen tulee toista kiloo painetta, ja pumpun akseli pääsee vähemmällä ennenkuin öljyä alkaa virrata.

Lähetetty: 13 Loka 2012, 23:31
Kirjoittaja jarim
No aikani pyörittelin käsin vaan kun ei valo sammunu niin kyllästyin ja otin porakoneen. :)

Lähetetty: 19 Marras 2012, 21:04
Kirjoittaja jarim
Pitiki toisaalla mennä kehumaan "tekemisen puutetta"... alkuperäisen startin taival tuli vissiin viimein tiensä päähän kun ei jaksa pyörittää konetta edes ilman tulppia. :D