Moottorin virittely mielessä - Kannattaako??

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Pistäkääs vaparimiehet lisää niitä toteutuneita kustannuksia / hv

Putkiviritykset ym.

Olen yhä tota mieltä:
Turbohevoset maksaa noin 40 € / kpl
Vaparihevoset noin 100 € / kpl

Vai?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

No tähän 200hp saakka oli se 7e/hp, mutta katsotaan nyt sitten keväämmällä että miten tästä eteenpäin - veikkaus on että yli 60e/hp nämä seuravat hevoset maksavat kun tosiaan 200hp kohdalla alkoi putkisto ahdistamaan liikaa. Seuraava virstanpylväs lienee 240-250hp tienoilla jonka jälkeen kustannukset alkavat nousta todella nopeasti kun pitää muuttaa alakertaakin. (Ai niin, lisäksi 90e pitää maksaa katalysaattorista jotta leimauksen edellytykset täyttyvät.)

Mitenkäs tuo 40/kpl on laskettu ... sekin on validi vain tiettyyn rajaan saakka eikä esim pidä sisällään leimauskuluja siis sellaista versiota että saadaan leimaan suomessa? Väitän edelleen että vaparista saa halvemmalla 250hp laitteen ja luotettavamman kuin turbottamalla ja vielä leimasta lävitse menevän.


Mitä maksaa leimauskuntoinen turbo että sen saa laillisesti tielle ?

Entä sitten kun turbosta haetaan täystehoja ratakäyttöön, mitä silloin alkaa rahaa palamaan ?


Mutta tämä tästä aiheesta meikäläisen osalta - palaan keskusteluun sitten kun on faktat kustannusten ja tehonlisäyksen osalta tiedossa - jos ja vain jos tehonlisäyksen tekeminen meikäläisen osalta joskus tulee ajankohtaiseksi ...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Kyllä mulla ainakin vaparihevoset maksoivat 50-100hp/kpl, mutta mutta. Viimekesänä tein "eurooppa turneen" 14 maata, ja +7000km, ilman ongelmia. MONIKO (on muutamia) turbobusa teki samanlaisen reissun? Käsittääkseni viestiketjun aloittaja, kysyi myös toimintavarmuutta?! Ainoa asia, joka viimekesänä vaivasi "ökylohkoa" oli uppoavat imuventtiilit, joita jouduin säätäämään 2 kertaa +10000km aikana. Siiihenkin asiaan TODENNÄKÖISESTI ratkaisu löytynyt! (valmiste vika?) Pidin +200hp vaparista, mutta pakko myöntää, että kyllä se "nostolevy" kiinnostas saada sinne sylinteriryhmän alle joskus... Eli summasummarum, molempi parempi. Aamen, minun osaltani tähän vietiketjuun!

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

PetriK kirjoitti:
Mitä maksaa leimauskuntoinen turbo että sen saa laillisesti tielle ?

Turbosatsin saa varmaan itserakennettuna 2000e +pakokaasu testi 2000e+ muita kuluja 1000e (matka, katsastus ym)...

100hv lisäys tekis silloin 50e/hv ja 150hv 33,33 e/hv.

Enkä ymmärrä miks ei turbopyörä kestäis ajella MATKAA samanlailla kuin vakiokin... kun ajellaan tasakaasulla alta 200km/h niin kone ei edes ahda....

Eriasia on kannattaako pyörää ahtaa tai muuten viritellä jos pääasiallinen käyttö on matka-ajoa....




Edited By kajbusa on 1201173578
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Turbosetti
Kannenpultit+mutterit
Kansityö
Kytkinkeskiö
Penkitys
Jäähdyttimen modaus
Paksumpaa bensaletkua, hana, lämpöteippiä, ym. (kahvia/kaljaa ei laskettu)
yht. 6340

6340 / 155 = 40,90

Halvemmallakin saa, kun ostaa Suomesta/tekee itse, ja enemmän, jos haluu.

Nii joo kyllä, Outlaw, ei leimaa.
Kioskille silti kerkiää.

Jos 160hv vapariin ostaa tonnilla pakoputken, saako 25hv?
Jos 160hv vapariin ostaa tonnilla nokat, saako 25hv?
Jos 160hv vapariin ostaa tonnilla porttausta, penkitystä, pari mustaa laatikkoa penkin alle sotkemaan, saako 25hv?

Ei saa

No sen leiman ehkä sitten kyllä saa kun teho ei nouse.


Ja saahan sitä rahaa poltettua jos hankkii kunnon akselin, kanget ja männät, vaihteiston ja kytkimen mutta mitäpä niillä tekee, katupyörässä.




Edited By Kekku on 1203359276
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

Jos hintoja vertaillaan :welcome:

300 hp turbobusan saa 4500e panoksella. Ja siihen ei tarvi uhrata vapaa-aikaa enempää , kuin mitä menee lompakon taskusta kaivamiseen. Ja kädet suttaantuu sen verran , mitä seteleistä irtoaa.

Millä hintaa saa tilattua 250hp vaparibusan , vai onko suomessa sellaista nähtykään.

Noista tee-se-itse miesten virittelyjen hinnoista puuttuu tuo työn osuus, kokonaisuushan syntyy tarvikkeista ja työstä. Mutta jos jollakulla on ilmaista työpanosta tarjolla, niin minulta saa töitä :;):

Ja jos ei ole koskaan turbopyörää omistanut, niin tietää niiden ominaisuuksista yhtä paljon kuin vanhapiika nussimisesta :kusi:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kustannuksia on hankala laskea koska ne on syntyneet niin pitkällä aikavälillä mutta varovaisesti arvioiden ehkä noin 70e/hp. Toimintavarma peli on ollut lukuunottamatta viime kesäisiä venttiiliongelmia jotka nekin hävisivät sen jälkeen kun shifterin ylipitkä katkoaika puolitettiin ja varmuudeksi pakopuolelle jäykemmät venttiilinjouset. Kolmea eri Turbo Busaa olen itse ajanut ja tykkään yhä omastani. Katukäyttöön en kaipaa enää yhtään lisää tehoa, ilokaasuilla tarkoitus olisi yrittää parantaa edelleen aikaa varttimaililla sekä huippunopeutta lentokenttäajoissa... :;):

Ja ylläoleva siis oma mielipiteeni. Mielipidehän on kuin persereikä; jokaisella omansa ja jokainen yleensä pitää siitä omastaan...




Edited By jarim on 1201287211
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Oma näkemykseni on tälläinen.. Omista mokista johtuvat ongelmat : vetoakseli poikki (shifterin käyttö väärin), kone suli (vesiruiskussa 10a sulake laitettu keväällä vaikki piti olla 15a). Eli summa summarun ihnimillisiä virheitä tulee tehtyä ja niistä opitaan. Eli noin ~22000 km ajettu joista noin 4000 km (pääosin +200 nopeudella) saksassa. Ainakaan itellä ei ole vielä ongelmaa sen suhteen onko laite huoleton. Koen kyllä loppupelissä huolettomaksi. Toki omalla hölmöilyllä saa vehkeen rikki vaikka ois vakio. Hevosien hintaa en oo laskenu, mutta yleensä on että kaikki rahat meni vaikka olikin vapari joskus :p

Ps. alla näkyy kulutukset turbolla viime kesältä..




Edited By RHead on 1201196172
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
72-1114031666

Viesti Kirjoittaja 72-1114031666 »

turboman kirjoitti:Jos hintoja vertaillaan :welcome:

300 hp turbobusan saa 4500e panoksella. Ja siihen ei tarvi uhrata vapaa-aikaa enempää , kuin mitä menee lompakon taskusta kaivamiseen. Ja kädet suttaantuu sen verran , mitä seteleistä irtoaa.

Millä hintaa saa tilattua 250hp vaparibusan , vai onko suomessa sellaista nähtykään.

Noista tee-se-itse miesten virittelyjen hinnoista puuttuu tuo työn osuus, kokonaisuushan syntyy tarvikkeista ja työstä. Mutta jos jollakulla on ilmaista työpanosta tarjolla, niin minulta saa töitä :;):

Ja jos ei ole koskaan turbopyörää omistanut, niin tietää niiden ominaisuuksista yhtä paljon kuin vanhapiika nussimisesta :kusi:

Niin ja vielä sen verran, että ei ole noita kovia vapareita näkynyt tuolla draak racing areenoilla muita kun Vittaniemi...ja hän kyllä tietää miten moottori tehdään. Rakentakaa ne vaparit ja tulkaa tasaselle niin ei tartte jauhaa paskaa millään foorumeilla ja vaikka vielä tapeltaiskiin ajon jälkeen !!

niin ja ysimilliseen toppaa jokaisen pojan hyökkäys !!

t: Hirwari

ps: En minä nyt teitä vaparimiehiä ammu....ainakaan päähän

heh heh
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

turboman kirjoitti:Jos hintoja vertaillaan :welcome:

300 hp turbobusan saa 4500e panoksella. Ja siihen ei tarvi uhrata vapaa-aikaa enempää , kuin mitä menee lompakon taskusta kaivamiseen. Ja kädet suttaantuu sen verran , mitä seteleistä irtoaa.

Millä hintaa saa tilattua 250hp vaparibusan , vai onko suomessa sellaista nähtykään.

Noista tee-se-itse miesten virittelyjen hinnoista puuttuu tuo työn osuus, kokonaisuushan syntyy tarvikkeista ja työstä. Mutta jos jollakulla on ilmaista työpanosta tarjolla, niin minulta saa töitä :;):

Ja jos ei ole koskaan turbopyörää omistanut, niin tietää niiden ominaisuuksista yhtä paljon kuin vanhapiika nussimisesta :kusi:
Hmm.. ompa setti halvan kuuloinen, onko hinta tipahtanu :shocked:

Uteliasuus heräsi, mistä hinta koostuu ja mitä sisältää ?
116-1145545970

Viesti Kirjoittaja 116-1145545970 »

viime kesän aikana tuli seurailtua,erilaisissa suomen tapahtumissa kävijöitä ja niitten menopelejä,joista eritoten suurella kunnioituksella
jäi mieleen kolme pyörää,Ksthb:n pikkulohko,Jarim:n isolohko ja Artsin stealth-turbopyörä...

nämä kolme pyörää siksi,koska vaikkakin niillä ajetaan kovaa stripillä tai kentällä,voi nillä myöskin tehdä vaikkakin sen jonkun mainitseman euroopan reissun,taittaa mutkapätkän kaffepaikkaan tai jtn muuta reissuu ja ennen kaikkea,aina napista käyntiin... :respekt:

toki jäi myös mieleen noita kilvettömiä pyöriä,jotka vetivät stripillä todella kovaa...

topikin aloittaja vaan tod.näk kyseli viritys-mielipiteitä katupyörään,siksi noilta mainitsemaltani kolmelta kannattaa kokemuksia ja vinkkejä kysellä... :tapu:

omasta mielipiteestä sen verran,että itse olen turbo-addikti,niin pyörissä kuin autoissakin,mutta ainakin omassa on ollut eri ajoalueiden kanssa niin paljon murheita,ettei sitä ajonautinnoksi ole voinut kutsua,paitsi silloin,kun naru on ollut oikeesti kireällä :mosh:

viime vuoden joensuun kenttäajot todistivat myöskin sen,ettei se turbo siellä mosan kyljessä tuo sitä autuutta siihen kovaan ajamiseen,jollei vehkeet ole vimpan päälle tikissä ja säädöissä,olikohan noita turbobusia siellä 6kpl,joista taisi 1kpl poistua paikalta ajokuntoisena... :smoking:
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

LAINAUS : Niin ja vielä sen verran, että ei ole noita kovia vapareita näkynyt tuolla draak racing areenoilla muita kun Vittaniemi...ja hän kyllä tietää miten moottori tehdään. Rakentakaa ne vaparit ja tulkaa tasaselle niin ei tartte jauhaa paskaa millään foorumeilla ja vaikka vielä tapeltaiskiin ajon jälkeen !!

niin ja ysimilliseen toppaa jokaisen pojan hyökkäys !!

t: Hirwari

ps: En minä nyt teitä vaparimiehiä ammu....ainakaan päähän

heh heh
LAINAUS LOPPU

Nyt sit alkaa asiat karata hieman väärille urille....silloin kun vastataan aiheisiin niin käyttäytykää korrektisti....
Mikäli ei ole 'mieskunto' kohillaan niin antakaa olla.....ei ole pakko vastata...
Tästä foorumista EI tule mikään taistelukenttä mielipide-eroille tietyissä asioissa.
Eri mieltä tuleekin olla,mutta kirjoittamiseen on silloin kiinnitettävä erityinen huomio...varsinkin kun ajatus ei välttämättä kulje järkevällä tasolla.

Kiitos....ja nyt jäitä myös hattuun...kuin krogilasiinki

:bike: -A-

ps. Kysykää ja EI ole tyhmiä kysymyksiä...topicceja on aiemmin aloitettuja samastakin aiheesta...mutta ylläpito auttaa tarvittaessa




Edited By Agostini on 1201291946
107-1126906030

Viesti Kirjoittaja 107-1126906030 »

jup,kannan sit korteni kekoon hintojen osalta,,mc-express sarja avaimet käteen,tüv-hyväksyntä,leimaus,teholappu,(coolerin modaus,toinen flekti,jotain pikku sälää,,)=10000€
iso summa mutta kun olin tänään ajelemassa se jotenki unohtuu,,, :turbobusa:
72-1114031666

Viesti Kirjoittaja 72-1114031666 »

Agostini kirjoitti:LAINAUS : Niin ja vielä sen verran, että ei ole noita kovia vapareita näkynyt tuolla draak racing areenoilla muita kun Vittaniemi...ja hän kyllä tietää miten moottori tehdään. Rakentakaa ne vaparit ja tulkaa tasaselle niin ei tartte jauhaa paskaa millään foorumeilla ja vaikka vielä tapeltaiskiin ajon jälkeen !!

niin ja ysimilliseen toppaa jokaisen pojan hyökkäys !!

t: Hirwari

ps: En minä nyt teitä vaparimiehiä ammu....ainakaan päähän

heh heh
LAINAUS LOPPU

Nyt sit alkaa asiat karata hieman väärille urille....silloin kun vastataan aiheisiin niin käyttäytykää korrektisti....
Mikäli ei ole 'mieskunto' kohillaan niin antakaa olla.....ei ole pakko vastata...
Tästä foorumista EI tule mikään taistelukenttä mielipide-eroille tietyissä asioissa.
Eri mieltä tuleekin olla,mutta kirjoittamiseen on silloin kiinnitettävä erityinen huomio...varsinkin kun ajatus ei välttämättä kulje järkevällä tasolla.

Kiitos....ja nyt jäitä myös hattuun...kuin krogilasiinki

:bike: -A-

ps. Kysykää ja EI ole tyhmiä kysymyksiä...topicceja on aiemmin aloitettuja samastakin aiheesta...mutta ylläpito auttaa tarvittaessa
NO NIIN KIITOS JA ANTEEKS TAAS

EI OLLUT TARKOITUS LOUKATA KETÄÄN, JA SITÄPAITSI KIRJOITIN TUON VIESTIN SELVINPÄIN 0.000 % VOI KUULE KUN KIRJOITTAISIN PÖHNÄS !!

KANNATTAIS VARMAAN VÄHÄN AVARTAA MAAILMAA ETTÄ TOI BUSA KLUBI EI MENIS IHAN MUMMO KERHOKSI.

EIKÖS NOI BUSAMIEHET OLE AJOMIEHIÄ VAI ?

JOS SÄ HALUAT NIIN EN KIRJOITA ENÄÄ IKINÄ FOORUMILLE, SE KOSKEE MYÖS MUITAKIN JUTTUJA

BEST REGARDS

MARKKU HIRVINIITTY
VIHTELJÄRVI
FINLAND
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Joo, kyllä sanoo saa mielipiteensä... tuo naapurifoorumissa niillä menee herne nenään ku laukoo faktaa... mulle todennäköisesti riittää vakio K8. :)
Jos ei rupee nyppii noi pöntöt.. :D Hauskaa jatkoo, jos oma ei riitä :D :kippis:
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Vastaa Viestiin