Sivu 4/4

Lähetetty: 28 Helmi 2007, 20:50
Kirjoittaja akseli
jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p

jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p




Edited By akseli on 1172689708

Lähetetty: 28 Helmi 2007, 23:21
Kirjoittaja Fastard
Sen verran vielä mainittakoon että suurennettujen runkojen ja kannen väliin jää melko suuri porras. Akseli se tais mainita niistä tehohyödyistäkin kun pykälät hioo pois...?

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 07:14
Kirjoittaja Titaani
akseli kirjoitti:
jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p

jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p
Ei näitä halpoja hevosia kannata jättää laitumelle noin pienen homman takia. :D

48mm vakiosta kun isontaa 50mm niin virtauspinta-ala kasvaa yli 8%, eli ei se ainakaan huonommaksi mee.

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 14:33
Kirjoittaja 74-1155281906
Titaani kirjoitti:
akseli kirjoitti:
jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p

jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p

Ei näitä halpoja hevosia kannata jättää laitumelle noin pienen homman takia. :D

48mm vakiosta kun isontaa 50mm niin virtauspinta-ala kasvaa yli 8%, eli ei se ainakaan huonommaksi mee.
Jostain lueskellut myös juttuja, että liian iso voi olla huonompikin. Mutta tuskin tuo vielä haittaa, kun eikös se 50 millisenä tule vasta samaan tasooon ruiskurungon kanssa?

BTW, ostetaan kaksi tai neljä kappaletta noita vakio lyhyitä torvia. Ja halvalla tietysti. Ei jaksais alkaa pitkistä modaileen :) Turbo miehillä ainakin jäänyt ylimääräisiä. Kujo?

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 16:44
Kirjoittaja Titaani
15€ oli kpl hinta lyhyillä paikallisessa suzuki liikkeessä. Lisäksi pieni modifiointi työ :smoking:

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 19:09
Kirjoittaja 74-1155281906
Titaani kirjoitti:15€ oli kpl hinta lyhyillä paikallisessa suzuki liikkeessä. Lisäksi pieni modifiointi työ :smoking:
Oulrait, pitänee hakia semmoset, ellei täällä kävele jonkun ylimääräiset vastaan.

Lähetetty: 20 Maalis 2007, 22:34
Kirjoittaja jarim
1397cc Pitkät vs. lyhyet .. eipä juuri iloa ole?

Edit: sinisellä pitkät, punasella lyhyet




Edited By jarim on 1174422927

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 08:13
Kirjoittaja BussiJussi
Eipä tosiaan isolohkossa näy olevan merkitystä, kummat on....

Mutta tulokset muuten...... :respekt:


:p :p

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 18:20
Kirjoittaja Titaani
Yllättävän vähän eroa?? Mailmalla on ollut isompia eroja. Säädöittekö kohdalleen molemmilla pituuksilla?
Oliko lyhyet avarrettu 50mm kokoon?

Joku muu rajoittaa tehoa?

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 21:37
Kirjoittaja jarim
Titaani kirjoitti:Yllättävän vähän eroa?? Mailmalla on ollut isompia eroja. Säädöittekö kohdalleen molemmilla pituuksilla?
Oliko lyhyet avarrettu 50mm kokoon?

Joku muu rajoittaa tehoa?
Oli niitä Rainekin testaillut omassa pyörässään. Tuollainen "nyppylä" tulee tuohon 7000rpm kohdille, eipä juuri muuta. No lyhyet sinne kuitenkin jätin paikoilleen, josko niistä jotain iloa kenttäajoissa ynnä muissa "kovaamennääntilaisuuksissa" olisi?!