Imukurkuista yms.. - Mietintöjä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p

jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p




Edited By akseli on 1172689708
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Sen verran vielä mainittakoon että suurennettujen runkojen ja kannen väliin jää melko suuri porras. Akseli se tais mainita niistä tehohyödyistäkin kun pykälät hioo pois...?
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

akseli kirjoitti:
jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p

jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p
Ei näitä halpoja hevosia kannata jättää laitumelle noin pienen homman takia. :D

48mm vakiosta kun isontaa 50mm niin virtauspinta-ala kasvaa yli 8%, eli ei se ainakaan huonommaksi mee.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

Titaani kirjoitti:
akseli kirjoitti:
jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p

jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p

Ei näitä halpoja hevosia kannata jättää laitumelle noin pienen homman takia. :D

48mm vakiosta kun isontaa 50mm niin virtauspinta-ala kasvaa yli 8%, eli ei se ainakaan huonommaksi mee.
Jostain lueskellut myös juttuja, että liian iso voi olla huonompikin. Mutta tuskin tuo vielä haittaa, kun eikös se 50 millisenä tule vasta samaan tasooon ruiskurungon kanssa?

BTW, ostetaan kaksi tai neljä kappaletta noita vakio lyhyitä torvia. Ja halvalla tietysti. Ei jaksais alkaa pitkistä modaileen :) Turbo miehillä ainakin jäänyt ylimääräisiä. Kujo?
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

15€ oli kpl hinta lyhyillä paikallisessa suzuki liikkeessä. Lisäksi pieni modifiointi työ :smoking:
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

Titaani kirjoitti:15€ oli kpl hinta lyhyillä paikallisessa suzuki liikkeessä. Lisäksi pieni modifiointi työ :smoking:
Oulrait, pitänee hakia semmoset, ellei täällä kävele jonkun ylimääräiset vastaan.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

1397cc Pitkät vs. lyhyet .. eipä juuri iloa ole?

Edit: sinisellä pitkät, punasella lyhyet




Edited By jarim on 1174422927
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Eipä tosiaan isolohkossa näy olevan merkitystä, kummat on....

Mutta tulokset muuten...... :respekt:


:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Yllättävän vähän eroa?? Mailmalla on ollut isompia eroja. Säädöittekö kohdalleen molemmilla pituuksilla?
Oliko lyhyet avarrettu 50mm kokoon?

Joku muu rajoittaa tehoa?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Titaani kirjoitti:Yllättävän vähän eroa?? Mailmalla on ollut isompia eroja. Säädöittekö kohdalleen molemmilla pituuksilla?
Oliko lyhyet avarrettu 50mm kokoon?

Joku muu rajoittaa tehoa?
Oli niitä Rainekin testaillut omassa pyörässään. Tuollainen "nyppylä" tulee tuohon 7000rpm kohdille, eipä juuri muuta. No lyhyet sinne kuitenkin jätin paikoilleen, josko niistä jotain iloa kenttäajoissa ynnä muissa "kovaamennääntilaisuuksissa" olisi?!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin