jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p
jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p
Sen verran vielä mainittakoon että suurennettujen runkojen ja kannen väliin jää melko suuri porras. Akseli se tais mainita niistä tehohyödyistäkin kun pykälät hioo pois...?
jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p
jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p
Ei näitä halpoja hevosia kannata jättää laitumelle noin pienen homman takia.
48mm vakiosta kun isontaa 50mm niin virtauspinta-ala kasvaa yli 8%, eli ei se ainakaan huonommaksi mee.
jarim kirjoitti:Jääkö vakiokurkkujen ja ruiskurunkojen liittymäkohtaan kynnys? Ja jos jää niin "mullistaako maailman" jos sen hioo tasaiseksi? :p
jää :p lyhyet kurkut ovat läpimitaltaan 2 mm pienemmät kuin pitkät :p eiköhän kaikki kököt ole vaan haitaksi-sileeksi vaan. kannen ja läppisten väliset kumit kannattaa myös putsata :p
Ei näitä halpoja hevosia kannata jättää laitumelle noin pienen homman takia.
48mm vakiosta kun isontaa 50mm niin virtauspinta-ala kasvaa yli 8%, eli ei se ainakaan huonommaksi mee.
Jostain lueskellut myös juttuja, että liian iso voi olla huonompikin. Mutta tuskin tuo vielä haittaa, kun eikös se 50 millisenä tule vasta samaan tasooon ruiskurungon kanssa?
BTW, ostetaan kaksi tai neljä kappaletta noita vakio lyhyitä torvia. Ja halvalla tietysti. Ei jaksais alkaa pitkistä modaileen Turbo miehillä ainakin jäänyt ylimääräisiä. Kujo?
Titaani kirjoitti:Yllättävän vähän eroa?? Mailmalla on ollut isompia eroja. Säädöittekö kohdalleen molemmilla pituuksilla?
Oliko lyhyet avarrettu 50mm kokoon?
Joku muu rajoittaa tehoa?
Oli niitä Rainekin testaillut omassa pyörässään. Tuollainen "nyppylä" tulee tuohon 7000rpm kohdille, eipä juuri muuta. No lyhyet sinne kuitenkin jätin paikoilleen, josko niistä jotain iloa kenttäajoissa ynnä muissa "kovaamennääntilaisuuksissa" olisi?!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport