Sivu 4/6

Lähetetty: 10 Elo 2011, 08:00
Kirjoittaja Rockster
Bomber#1 kirjoitti:Asiaa!

Jos setissä ei lue ahtimen mallia ni minkä kokoinen reikä milleissä tuo ilman imureikä tai sisällä oleva siipiratas on?

Papruissa on käsittääkseni se vanha malli. Mäpäs mittailen illalla.

Pyöräään pitäisi kai vielä hoitaa tuo lock-up ja googlettelun jälkeen olen törmännyt MTC:n Multi Stage Lock-upiin. Onkos se sellainen kampe johon kannattais rahansa sijoittaa? Entä ajaako saman valmistajan two stage clutch saman asian? Olisi hinnaltaan miellyttävämpi.




Edited By Rockster on 1312952640

Lähetetty: 10 Elo 2011, 12:52
Kirjoittaja Bomber#1
Rockster kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti:Asiaa!

Jos setissä ei lue ahtimen mallia ni minkä kokoinen reikä milleissä tuo ilman imureikä tai sisällä oleva siipiratas on?

Papruissa on käsittääkseni se vanha malli. Mäpäs mittailen illalla.

Pyöräään pitäisi kai vielä hoitaa tuo lock-up ja googlettelun jälkeen olen törmännyt MTC:n Multi Stage Lock-upiin. Onkos se sellainen kampe johon kannattais rahansa sijoittaa? Entä ajaako saman valmistajan two stage clutch saman asian? Olisi hinnaltaan miellyttävämpi.


Ok, laita mittaa tulemaan...

Jos luet Bomber Magazinen numeron 6/2010 Target-B-turbo-Busa-artikkelia niin löydät vastauksen lokappi asiaan ja pariin muuhunkin kyssäriin. :goodboy: :;):

Lähetetty: 10 Elo 2011, 22:37
Kirjoittaja tenhulttio
Rockster kirjoitti:
Bomber#1 kirjoitti:Asiaa!

Jos setissä ei lue ahtimen mallia ni minkä kokoinen reikä milleissä tuo ilman imureikä tai sisällä oleva siipiratas on?

Papruissa on käsittääkseni se vanha malli. Mäpäs mittailen illalla.

Pyöräään pitäisi kai vielä hoitaa tuo lock-up ja googlettelun jälkeen olen törmännyt MTC:n Multi Stage Lock-upiin. Onkos se sellainen kampe johon kannattais rahansa sijoittaa? Entä ajaako saman valmistajan two stage clutch saman asian? Olisi hinnaltaan miellyttävämpi.

Ruottin Eerikin puttiikki vissiin pirraa edelleen ahtimista tyyppikilvet irti?
Ainakin 308Nm tomii vielä vakiokytkimellä APE jousien kanssa. Mitä vääntöjä nuo turbokoneet sitten tuottaakaan. Mutta kaikkihan saa laitta rahansa minne haluaa :kippis:

Lähetetty: 11 Elo 2011, 11:08
Kirjoittaja snuggles
tenhulttio kirjoitti:Ainakin 308Nm tomii vielä vakiokytkimellä APE jousien kanssa. Mitä vääntöjä nuo turbokoneet sitten tuottaakaan. Mutta kaikkihan saa laitta rahansa minne haluaa.
Kuinkas tiukat semmoset jouset on, tuleeko kramppeja kaupunkiajossa ? Siis, jos olis oikee katupyörä missä niitä käyttää.

Lähetetty: 11 Elo 2011, 11:17
Kirjoittaja 107-1089231881
2 steppi lokappi on se oikea valinta kadulle. Kytkin kevyt käyttää kuin vakiossa ja pitää myös lentokentällä/vartilla kaikissa olosuhteissa/tehoilla.

Multistage onkin sitte hifi miesten hommia, säätämistä riittää enemmänkuin tarpeeks.... :turbobusa:




Edited By Ksthb on 1313050642

Lähetetty: 11 Elo 2011, 12:14
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Ainakin 308Nm tomii vielä vakiokytkimellä APE jousien kanssa. Mitä vääntöjä nuo turbokoneet sitten tuottaakaan. Mutta kaikkihan saa laitta rahansa minne haluaa.
Kuinkas tiukat semmoset jouset on, tuleeko kramppeja kaupunkiajossa ? Siis, jos olis oikee katupyörä missä niitä käyttää.
Saattaa tulla aika monelle 308nm omaavalle katupyörän omistajalle kramppeja muutoskatsastuksessakin?

Lähetetty: 11 Elo 2011, 12:19
Kirjoittaja ysi-ärrä
snuggles kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Ainakin 308Nm tomii vielä vakiokytkimellä APE jousien kanssa. Mitä vääntöjä nuo turbokoneet sitten tuottaakaan. Mutta kaikkihan saa laitta rahansa minne haluaa.
Kuinkas tiukat semmoset jouset on, tuleeko kramppeja kaupunkiajossa ? Siis, jos olis oikee katupyörä missä niitä käyttää.
Multa saa lainaan CoC2:sen ja kun sen puristaa pohjaan niin ei tuu kramppeja. nim.kokemusta on.
Ja tarvittaessa löytyy CoC3:kin,heh.

Lähetetty: 11 Elo 2011, 14:50
Kirjoittaja tenhulttio
snuggles kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Ainakin 308Nm tomii vielä vakiokytkimellä APE jousien kanssa. Mitä vääntöjä nuo turbokoneet sitten tuottaakaan. Mutta kaikkihan saa laitta rahansa minne haluaa.
Kuinkas tiukat semmoset jouset on, tuleeko kramppeja kaupunkiajossa ? Siis, jos olis oikee katupyörä missä niitä käyttää.
Onhan tuo kait aika jäykkä ainakin lyhyellä kahvalla. Mutta kun tämmönen rimpulakin jaksaa sitä painaa niin ei vissiin ihan mahoton kuitenkaan. :arskat:

Lähetetty: 11 Elo 2011, 15:40
Kirjoittaja jarim
Mulla katukäytössä samat jouset. "Kyllä noilla pärjäilee". :)

Lähetetty: 11 Elo 2011, 17:29
Kirjoittaja Titaani
Toinen vaihtoehto APE jousille on Brocks jouset joissa kolmea eri kokoa. Uutena sairaan jäykät noi jälkimmäiset, ei voinut laittaa kaikkia kerralla pakkaan, mutta nyt käytettynä jo inhimilinen. Ei ole luistoa ollut.

Lähetetty: 15 Elo 2011, 20:11
Kirjoittaja Bomber#1
Ksthb kirjoitti:2 steppi lokappi on se oikea valinta kadulle. Kytkin kevyt käyttää kuin vakiossa ja pitää myös lentokentällä/vartilla kaikissa olosuhteissa/tehoilla.

Multistage onkin sitte hifi miesten hommia, säätämistä riittää enemmänkuin tarpeeks.... :turbobusa:

Juuri näin, ite kun on tottunut käyttää kytkintä yhdellä tai kahdella sormella niin two stage teki ajamisesta pirun paljon miellyttävämpää versus apen jousilla varustetulla vakiokykällä...

Lähetetty: 15 Elo 2011, 20:36
Kirjoittaja snuggles
En varmaan oo tajunnu oikein lockupin käyttöä kadulla, mut oli tosi outoo kun tuntuma koko ajan erilainen riippuen millä kierroksilla ja nopeuksilla käytti kytkintä ja vaihtoi vaihdetta. Välillä tosi löysä ja sitte taas hirveen tiukka. Silleenhän se toimiikin, mut ehkä enemmän johdonmukaisen kiihdyttäjän kytkin. Liekö vika siinä kun oli ihan perusmallin lockuppi.

Lähetetty: 19 Elo 2011, 18:18
Kirjoittaja ysi-ärrä
Jokols tää projekti on täydessä touhussa? Vai säästeleekö Rockster asiaa bike-lehteen?

Lähetetty: 19 Elo 2011, 20:05
Kirjoittaja Rockster
ysi-ärrä kirjoitti:Jokols tää projekti on täydessä touhussa? Vai säästeleekö Rockster asiaa bike-lehteen?

Vähän säästelen lehteen, mutta sen voin sanoa, että bolt on ei muuten ole bolt on kun puhutaan turboista :D

Tämän viikon aikana olen kantanut sellaisen määrän osia ympäri suomea, ettei mitään järkeä. On kannen oikaisua, syylärin ja öljypohjan modausta, lisäkamaa...

Aivan hulluva touhuva perkele.

Kerron lisää lehdessä, mutta kyllä on saakeli vieköön aika tavalla kikkailua valmiin sarjan lisäksi.

Tällä hetkellä pyörä on euron kolikon kokoisina paloina Samin pajan lattialla.




Edited By Rockster on 1313773560

Lähetetty: 19 Elo 2011, 22:38
Kirjoittaja ysi-ärrä
Rockster kirjoitti:
ysi-ärrä kirjoitti:Jokols tää projekti on täydessä touhussa? Vai säästeleekö Rockster asiaa bike-lehteen?
Vähän säästelen lehteen, mutta sen voin sanoa, että bolt on ei muuten ole bolt on kun puhutaan turboista :D

Tämän viikon aikana olen kantanut sellaisen määrän osia ympäri suomea, ettei mitään järkeä. On kannen oikaisua, syylärin ja öljypohjan modausta, lisäkamaa...

Aivan hulluva touhuva perkele.

Kerron lisää lehdessä, mutta kyllä on saakeli vieköön aika tavalla kikkailua valmiin sarjan lisäksi.

Tällä hetkellä pyörä on euron kolikon kokoisina paloina Samin pajan lattialla.
Ai että kuulostaa ihanalle :D
Meinaan turbotus hommat täälläkin kohta aluillaan, mut katotaan sitä tuossa kunhan lumet tulee tälle korkeudelle.

Mut syyskuun loppuun on turbopaketti kourassa ja sit katellaan asentajan( tt-motorsportin) kans mitä tuleman pitää.