pete695 kirjoitti:jäsenmaksuista maksetaan esim,osallistuminen miitteihin ym,,,,,.mitäs ne sitten saa sillä rahalla jotka ei osallistukkaan miitteihin??ym.ilmaisia bensakuponkejako ???
Jokaisen täytyy nyt muistaa tämä summa mistä puhutaan 5-10,- euroa vuodessa per jäsen. Vaikka en miitteihin osallistuisi enkä saisi mitään "bensakuponkeja" , en silti koe mitään menettäneeni tai muiden tekoja maksaneeni, kyse on muutamasta eurosta eli nimellisestä maksusta, josta nyt sattuu kertymään mukava summa tällä määrällä porukkaa...
Eli ei ole tarkoitus että ajatellaan kuka on voittaja ja kuka häviäjä. Kukaan ei voita eikä häviä, mutta moni toiminta helpottuu, ja kuten alkukirjoituksessa mainitsin, tähän asti keräyksiin on osallistunut muutama busanisti, joka on maksanut koko lystin.
Ja sitten Ry:n tai järjestön hankaluudesta, jos sellainen perustetaan, sillä 5-10,- euron jäsenmaksulla saadaan vaikka ulkopuolinen kirjanpitäjä, tilitoimisto, jäsenreksiterinpitäjä jne jne ja silti jää muutama tonni vuodessa vaikka hyväntekeväisyyteen jaettavaksi lastenklinikalle. Eli ei tarvitse sitoa ketään meistä harrastajista siihen paperien pyörittämiseen jos ei haluta, eikä halukkaita löydy. Eli en näe sitäkään hankalana.
Yhtä hyvin toki homma toimisi ilman ry:tä , jos joku meistä suostuu aikaansa käyttämään jäsenrekisteriin eli maksujen valvomiseen ja kassan hoitamiseen.
Kaikissa on puolensa, mutta jokaisen kannattaa nyt ajatella tätä asiaa järjellä, eikä miettiä, mitä joku muu tekee sillä sinun antamalla 5,- eurolla, jos sitä ei jostain syystä itse ole käyttämässä., tai sitten ylijäänyt summa jaetaan aina hyväntekeväisyyteen, siitä ei ainakaan naapuribusanisti hyödy.. .... pr..kele...
Eihän niin voi ajatella että jäsenmaksulla maksettaisiin joidenkin osallistumisia joillekin kokkareille. Paikanvuokran jos pystyy esim. pikkujouluihin yhdistys maksamaan, se on jo paljon. Osallistumismaksuillahan kuluja katetaan....ainakin muualla...
Ja esim. ajokoulutukseen jos hankitaan joku ns. asiantuntija-taho, siitä aiheutuvia kuluja näkisin sellaisina että ne voisi mennä yhteisestä kassasta edellyttäen että siihen olisi varaa.
Sitä varten yhdistyksille valitaan hallitus että se on elin joka tekee mm. päätöksiä varain hankintaan ja käyttöön liittyen. Ja sen jäsenet ovat sitten myös vastuussa siitä kuinka mm. varoja käytetään ja on käytetty toimintavuoden aikana.
Humppanisti kirjoitti:Jokaisen täytyy nyt muistaa tämä summa mistä puhutaan 5-10,- euroa vuodessa per jäsen. Vaikka en miitteihin osallistuisi enkä saisi mitään "bensakuponkeja" , en silti koe mitään menettäneeni tai muiden tekoja maksaneeni, kyse on muutamasta eurosta eli nimellisestä maksusta, josta nyt sattuu kertymään mukava summa tällä määrällä porukkaa...
Humppa puhuu asiaa. Vaikka tässä varattomia busanisteja ollaankin, niin ei kait oikeasti kenenkään talous kaadu viiteen euroon???
Tuolla kannatusmaksulla, oli se sitten ry:lle tai vapaammalle yhteisöllle, mahdollistetaan palstan pyörittäminen, miittien järjestäminen ym. toiminta ilman, että kenenkään tarvitsee omia rahojaan näihin juttuihin riskillä ensin sijoittaa.
Busa ry:ssä olisi loistavaa jos organisaatio rakentuisi niin että hallituksen lisäksi olisi esim. nopeusajoryhmä, ajokoulutusryhmä, ja esim. tapahtumaryhmä tai -toimikunta tai millä nimellä sitten kutsuukin. Ja kyseinen muutaman hengen työryhmä aina keskittyisi kehittämään oman alueensa juttuja kerhon sisällä ja jäsenille. Silloin tapahtumien ja asioiden junailu ei kaatuisi samojen päälle niinkuin yleensä tuppaa käymään. Ja jokainen eri jaos voi sitten kun toiminta on kehittynyt ja varoja alkaa kertyä, niin anoa hallitukselta omiin tapahtumiinsa ry:n varoista tukea siinä mittakaavassa kuin se on mahdollista ja tarpeellista.
Ry:ssä jäsenmaksu vaan pitää olla min. 20 euroa, joku 5-10 euroa on sellainen lähinnä tukimaksu mielestäni. Ehkä se olisi sopiva "nettijäsenen" jäsenmaksuksi. Jos jäsentasoporrastus olisi käytössä, näkisin että ns. täysjäsenten vuosimaksu pitäisi olla jossain 30-40 euroa jotta toiminnan kehittäminen tulisi suht nopealla aikavälillä jo mahdolliseksi.
Eikä olisi paha jos jokainen maksaisi liittyessään liittymismaksun joka olisi ns. kertaluonteinen erä, suuruudeltaan vaikka 15 euroa.
Äänestin "jaa". Tosin vielä ihan tarkkaan tietämättä mille. Tuntuu olevan jäsenmaksu/kannatusmaksu nimike, summa ja vähän kaikki vielä aika hakusessa...
Mutta anyway, jo se tieto, mitä tältä palstalta saa, puhumattakaan vaivannäöstä ratapäiviin, miitteihin ym.. ansaitsee ehdottomasti tuen ja avun. Lukijoiden ainoa tukikeino on pieni maksu. Vaihtoehtona töiden delegointi ja vaivannäön jakaminen.. noou thänks . Toivottavasti keksitte toimivan systeemin, olipa se mikä tahansa em. vaihtoehdoista! Meiltä kuitenkin 2x kannatus/jäsenmaksu tulossa.
pete695 kirjoitti:jäsenmaksuista maksetaan esim,osallistuminen miitteihin ym,,,,,.mitäs ne sitten saa sillä rahalla jotka ei osallistukkaan miitteihin??ym.ilmaisia bensakuponkejako ???
Jokaisen täytyy nyt muistaa tämä summa mistä puhutaan 5-10,- euroa vuodessa per jäsen. Vaikka en miitteihin osallistuisi enkä saisi mitään "bensakuponkeja" , en silti koe mitään menettäneeni tai muiden tekoja maksaneeni, kyse on muutamasta eurosta eli nimellisestä maksusta, josta nyt sattuu kertymään mukava summa tällä määrällä porukkaa...
Eli ei ole tarkoitus että ajatellaan kuka on voittaja ja kuka häviäjä. Kukaan ei voita eikä häviä, mutta moni toiminta helpottuu, ja kuten alkukirjoituksessa mainitsin, tähän asti keräyksiin on osallistunut muutama busanisti, joka on maksanut koko lystin.
Ja sitten Ry:n tai järjestön hankaluudesta, jos sellainen perustetaan, sillä 5-10,- euron jäsenmaksulla saadaan vaikka ulkopuolinen kirjanpitäjä, tilitoimisto, jäsenreksiterinpitäjä jne jne ja silti jää muutama tonni vuodessa vaikka hyväntekeväisyyteen jaettavaksi lastenklinikalle. Eli ei tarvitse sitoa ketään meistä harrastajista siihen paperien pyörittämiseen jos ei haluta, eikä halukkaita löydy. Eli en näe sitäkään hankalana.
Yhtä hyvin toki homma toimisi ilman ry:tä , jos joku meistä suostuu aikaansa käyttämään jäsenrekisteriin eli maksujen valvomiseen ja kassan hoitamiseen.
Kaikissa on puolensa, mutta jokaisen kannattaa nyt ajatella tätä asiaa järjellä, eikä miettiä, mitä joku muu tekee sillä sinun antamalla 5,- eurolla, jos sitä ei jostain syystä itse ole käyttämässä., tai sitten ylijäänyt summa jaetaan aina hyväntekeväisyyteen, siitä ei ainakaan naapuribusanisti hyödy.. .... pr..kele...
Toi on taivaan totuus, mitä Jussi mainitsi, eli tähän asti rahan keruuseen osallistunnu marginaalinen osa porukasta KÄSITTÄÄKSENI. Esim. "Rautaa" Gallerialle, olis ihan kiva saada täsmä tietoo KUINKA moni laittoi kortensa kekoon ? Vinkki ylläpitäjille, ei tarvi sanoo nimiä, kunhan joku kertoisi KUINKA MONTA "Nistiä" osallistui keräykseen . Ite taisin laittaa pari kolme kymppii.
Kyllästymiseen asti vielä kerran RY: n puolesta, sillon käsittääkseni saadaan täsmätietoo mihin rahat menee ja porukan valitsema "Aktivistiryhmä" mikä ja kuinka suuri se nyt sitten onkin päättää yhdessä asioista, MYÖS raha-asioista.
Olen viimeksi kuulunut RY. pohjaiseen MC clubiin ja jäsenmaksu oli 20 equa kuukaudessa. Johtuen toki kerhotilan vuokrasta pääsääntöisesti ja pienestä valitusta jäsenmäärästä, eli jäseneksi pääsikin vain JOS sai muistaakseni vähintään kahden jäsenen suosituksen .
Ja mä olisin kyl valmis maksaan jopa 50 equa, kun puhutaan VUOSIMAKSUSTA. Se on noin 4 euroa kuussa. Noin karrikoidusti. Tuskin tarvetta niin suureen maksuun, VAIKKA ulkoistetaan ihan kaikki toiminta.
Mut niinkun olikohan Karza muistaakseni totesi, niin "Sponsseja" ON helpompi saada kun F.H.O.C on kesktelufoorumin LISÄKSI ihan organisoitu järjestö. Mitään uhkakuvia mun mielestä on turha jaella RY:n toimivuudesta ?? Niitä toimii tuhansia pelkästään Suomessa eri toimintaaloilla ja iliman ongelmia. Ja vielä kerran ! Se RY. Tulee, minkä nimisenä ja muotoisena, en spekuloi sitä vielä.
Tää Foorumijengi on vaan NIIN helekutin hyvä jengi, että parempaa pohjaa RY:lle ei ole.
Just kuten olikohan Masa totes, että kun orggiin kirjotat jotain, pääsääntöisesti JOKU viduilee sulle, NO se on jäsenmäärältäänkin hurjasti isompi ja edustettuna kaikki mopomerkit. Eli..............
Täälläkin on esim. allekirjoittaneella ollut joskus "Vääntöö", mutta ne on historiaa ja asiat sovittu asiallisesti. Keskustelu täällä pääsääntöisesti TODELLA asiallista ja fiksua. Meillä tietty ase yhteinen jutska. King Of The Road. Ainii.................. ootellaan lisää äänestystuloksen kehittymistä.
edit. Taisinpa muuten laittaa jopa 50n equa Galleriaan, tai sit muistan jotain toista maksua "Johonkin". No anyway, sen verran kuitenkin, ETTÄ kehtaan sitä myös käyttää.
Edited By busapappa2 on 1244547234
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Oon mukana ilman muuta!
Näiltä sivuilta ja muilta Busanisteilta saa niin paljon hyviä neuvoja, että säästää tuon parikymppiä ihan varmasti!
Mutta kateushan se on Suomalaisten perisynti: ettei vaan joku pääse hyötymään enemmän kuin minä...
Voi prkl!
Tuo pari kymppiä ei voi kaataa yhdenkään busakuskin taloutta, jos vertaa esim. Bussin vakuutusmaksuihin...
Yhdistys pystyyn vaan, niin on selkeämpi. Mukana tarvittaessa...
Tomppa kirjoitti:Oon mukana ilman muuta!
Näiltä sivuilta ja muilta Busanisteilta saa niin paljon hyviä neuvoja, että säästää tuon parikymppiä ihan varmasti!
Mutta kateushan se on Suomalaisten perisynti: ettei vaan joku pääse hyötymään enemmän kuin minä...
Voi prkl!
Tuo pari kymppiä ei voi kaataa yhdenkään busakuskin taloutta, jos vertaa esim. Bussin vakuutusmaksuihin...
jarim kirjoitti:Kenellähän meistä riittää aika tehdä jäsenkortteja ja hoitaa jäsenrekisteriä esim. muutaman sadan ihmisen kerhossa? Melkeinpä yhden ihmisen täyspäiväinen työ. Minä kannatan edelleen tätä järjestelmää joka on toiminut jo 5 vuotta; ei mitään ihmeempää byrokratiaa ja ylläpitokustannukset on aina saatu kuitattua vapaaehtoisilla lahjoituksilla.
juuri näin..
Löytyykö vapaaehtoista joka sitoutuu esim 5-10 vuotta hoitamaan ry:n paperihommia ym.??
Nimimerkillä: yhden ry:n toiminnassa mukana ja v..tuttaa välillä aika raskaasti.
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
RY:n hallitukseen yleensä (sääntöjen puitteissa) sitoudutaan vuodeksi kerrallaan, turha tästä aiheesta on tehdä jalkapuuta kenellekään. Ja jos yhdistystouhut vituttaa, niihin ei pidä ryhtyä. Rivijäsenenäkin voi toimia ja osallistua ilman että joutuu sotkeentumaan "paperihommiin"...
Talkoohommista saa harvoin kiitosta, MUTTA,
Tähän mennessä miitit ovat hoituneet järjestävän paikkakunnan toimesta hyvin, järjestäjille annettavaan konjakkipulloon on kerätty noin euro per naama miitissä.
Jokainen on maksanut omat kulunsa ja puitteet ovat olleet komeat
Kyseinen systeemi toimii sillä kenenkään ei tarvitse olla jatkuvasti vastuussa järjestelyistä, näin vapaaehtoisia löytyy.
Jäsenmaksulla on myös pahana tapana tuoda mukanaan odotuksia tarjonnasta.
Kulut tapauskohtasesti maksettaessa kukin tietää mitä saa ja mistä maksaa.
Itse olen valmis osallistumaan "rahakeräyksiin" tarpeen vaatiessa (kuten uusi serveri / moderaattoreiden hermolääkitys )
Jos päätetään periä kiinteä vuuosimaksu, täytyy tietää mistä maksaa...
Kommenttina ry-keskusteluun:
ry saattaa tuoda mukanaan etuja jos liittyy smoto (muuten en ota kantaa ry:tä vastaan tai puolesta?) ...SMOTO......JÄSENEDUT...
Edited By Nesmit on 1244446916
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Jäsenetuja pystyy neuvottelemaan yhdistykselle ilman SMOTOoon liittymistäkin. Mp-alan liikkeet, varsinkin Suzuki-leiri, ensimmäisenä kohderyhmänä. Ja tästäkin porukasta varmaan löytyy monen alan yrittäjää ja päätöksentekijää joiden kanssa tälle jengille voisi sorvata monenmoisia jäsenetuisuuksia.
Tomppa kirjoitti:Oon mukana ilman muuta!
Voi prkl!
Hämeenlinnasta toinenkin mukana
Joo mää kans...
Hitto unohdin painaa äänestä-nappia, mut vastaus oli puolesta
jarim kirjoitti:Kenellähän meistä riittää aika tehdä jäsenkortteja ja hoitaa jäsenrekisteriä esim. muutaman sadan ihmisen kerhossa? Melkeinpä yhden ihmisen täyspäiväinen työ. Minä kannatan edelleen tätä järjestelmää joka on toiminut jo 5 vuotta; ei mitään ihmeempää byrokratiaa ja ylläpitokustannukset on aina saatu kuitattua vapaaehtoisilla lahjoituksilla.
juuri näin..
Löytyykö vapaaehtoista joka sitoutuu esim 5-10 vuotta hoitamaan ry:n paperihommia ym.??
Nimimerkillä: yhden ry:n toiminnassa mukana ja v..tuttaa välillä aika raskaasti.
Edelleen pakko ottaa kantaa JUST tähän. Mä olen ainakin valmis palkatta käyttämään vapaa-aikaani näihin hommiin, jota mulla ON paljon sattuneesta syystä. JA kuten todettu meitä on täällä niii helevetisti, että muutaman kympin vuosimaksulla ei meidän sitä ite tartte tehä. Lisäksi noi Nesmitin ideat tulevan RY:n liittämisestä isompaan kattojärjestöön helpottaa hommaa vieläkin.
Vaikka olen EHKÄ siirtymässä tonne lämpöseen virallisesti asumaan jossain vaiheessa, Hayabusalla tulen ajamaan sieläkin. KOSKA se ON mun juttu.
Siinä "Muutossa" nyt on niin paljon vaan vielä auki asioita, että uskaltasin "Tänään" vaihtaa kansalaisuuttani, koska muuten en verotustani sinne saa. Lisäksi se vaatii avioeron paperilla, lasten huoltajuus vaimolle jne jne. Eli aikas tyhjän päälle heittäydyn, JOS veroetu ei olekkaan niin iso kuin on oletettu. Lauantaina Tambereen yössä juttelin yhen Brittiparin kanssa, joista vaimo saa eläkkeensä Englannista / elävät sillä Espanjassa ja he väitti, että Suomen lääkärin lausunnoilla saan eläkkeeni automatic nolla verolla Espanjassa ?
Sitten taas mulla on "asiantuntija YSTÄVÄ" joka näitä asioita hoitaa työkseen siellä ja hän sanoi, että Espanjan "Kela" arvioi mun terveydentilani siellä ja pommin varmasti joudun maksamaan veroa. Ainoa varma tapa päästä nollaverolle olis, että vaimo ja lapset muuttasi mun kanssa sinne, SILLOIN saisin lapsista vähennyksen ja vaimosta myös, JOS hän ei tee duunia.
VAIMO vaan ei ole VIELÄ valmis siihen ja aikas raakaa noita murkkua ja teiniä tosa iässä oliskin vetää vieraaseen kulttuuriin, eli todennäköisesti toi mun muuttoni kokonaan siirtyy vielä ?? Nyt vaan olis huippumagee asunto minivuokralla käytösä.
Joskin pääsen sinne halutessani muutenkin koska vaan. JA on tullut aikas paljon siellä ravattua vuodesta 1980 alkaen.
No tää ei varsinaisesti kuulu tähän asiaan, muuten kuin, että mulla on aikaa hoitaa käytännön asioita tarvittaessa PALJON. ENKÄ edelleekään tartte mitään titteliä siähen. KUN mahdollinen RY. on kasassa jäsenet valitsee vaikka vuosittain tai vaikka joka toinen vuosi henkilöt HALUKKAISTA ehdokkaista, joilla aikaa hoitaa juoksevia asioita, JOITA EI todellakaan ole paljoa.
Karzan teksteissä on tosi paljon järkee MUN mielestä.
nimim. myös erään järjestön rahastonhoitajana viisi vuotta toimineena, eikä V...tuttannu kertakaan, henki porukassa oli hyvä ja homma toimi IHAN omalla painollaan. Pari kertaa vuodessa piettiin kokousta ja sovittiin hankinnoista yms. asioista. mä vaan keräsin rahat ja pidin kirjanpitoo menoista / tuloista.
Kaikki fyysiset työt teetettiin tässä Kuusamon kelomökkikimpassa ulkopuolisilla ja siähen aikaan 125 MARKAN kk maksulla / n. 20 euroo kuussa katettiin likimain kaikki menot. Sähköt, vedet, osa hankinnoista ( pienemmät ) ja jokaisella osuuden omistajalla oli 5 -6 viikkoo vuodessa s...tanan magee kelomökki käytössään .
SILLOINKIN kun porukkaa kerättiin, oli "näitä" pirunkuvia seinälle maalaajia enemmän kuin tarpeeksi, " Ei tuu toimiin, menee pelkäksi riitelyksi " ?? Mutta totuus kuitenkin toisenlainen, homma toimi TODELLA hyvin ja VAIKKA tein duunia vielä sillloin, ei just mun vapaa aikaa vienyt riesaksi asti. Lisäksi niitä viikkoja oli niin paljon, että esim. KUN mulle sattui hiihtolomaviikko tai jouluviikko tai pääsiäisviikko, myin sen aina pois, koska viikosta sai n. 3000 markkaa helposti. Silti itelle jäi vielä skimbaviikkoja riittävästi vuodesa.
Tämä tarina vain siksi, että mulle on AIVAN turha väittää, etteikö tällasta RY. toimintaa saisi pyöriin minihinnalla / minivaivalla. OIKEIN hyvin.
Kun tässä tarpeex väännetään, intoudun sen verran, että pykästään se RY pystyyn tänä kesänä. Just vast ikään perustettiin yx kerho, joka enämpi Custom voittoinen, joten ei niinkää mun juttu, MUTTA hienosti lähti pyöriin ja Liivit brodeerattavana paraillaan.
Osallistukoot Busanisteteistä sit kuka haluu, jos ei kukaan niin mulla tosa 4 busalla ajavaa vanhempaa herrasmiestä, jotka ei näillä sivuilla oo koskaa ees käyneet. On meitä alkuun 5. Nimi vaan tulee sitten oleen eri, kuten merkitkin KANJIA lukuunottamatta.
Täsä poukassa on vaan niin helevetin hyviä tyyppejä PALJON, että sen takii olis mukava lähtee touhuun tää vanha kunnon "nisti" voorumi pohjana. Sorry tekstitulvani, mut sana kait vapaa vai..........................
Edited By busapappa2 on 1244464433
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
busapappa2 kirjoitti:Osallistukoot Busanisteteistä sit kuka haluu, jos ei kukaan niin mulla tosa 4 busalla ajavaa vanhempaa herrasmiestä, jotka ei näillä sivuilla oo koskaa ees käyneet. On meitä alkuun 5. Nimi vaan tulee sitten oleen eri, kuten merkitkin KANJIA lukuunottamatta.
Ja kun hengistys on saatu tasaantumhan, istahethan ihan rauhallisesti alas ja kuunnelhan kun kesä on tulossa.
Eli eikhän tämä asia etene ommaa rauhallista tahtiihan, kuhan annamma ajan vähän kulua. Ei ole tämän viikon asia. Ei ehkä tämän kesänkhän.
Ei ainakhan kannata alakaa mithän enempää klikkejä kerräilemhän, meitä kuitenki pieni porukka, josta aktiiveja vielä vähemmän.
Mietimmä jokanen omalta kohaltamme, mitä tulevaisuuessa "tällä porukalla"
a) pitää olla omasta mielestä
b) olis kiva olla omasta ja muitten mielestä
c) joku kaveri on sitä mieltä, että pitäs olla
Josko joku haluaa perustaa ry:n pelekästhän ry:n takia, niin lähtökohta ei ehkä kohilhan. Hyviä perusteluja tullu tässäki ketjussa myös siihen, mutta se ei ole kuitenkhan ainua autuuhaksi tekevä asia.
Byrokaratia ja siihen liittyvät rutiinit vain tahtovat jäähä entistä pienemmän porukan harteille ja suurin osa oottelee vielä enemmän "valamista pöytää" kuin tähän saakka. Jäsenmaksua tms. vasthan kun ootethan sitten jottain kivvaa ja hyvvää.
Niinkö tuola Lapissa on tapana sanoa tilannetta rauhotellakshen kun joku alakaa oikein hosumhan:
...ootappa, tehemmä tulet ja keitämmä potut... Kyllä se tilanne siitä selekiää.