Sivu 30/33
Lähetetty: 20 Kesä 2016, 03:36
Kirjoittaja strengi
Pudiksen heinäkuun ajot vakaasti harkinnassa.
Eniten arveluttaa jarrumerkki 1000m kohdilla, onko semmosta jonka tämmönen puusilmäkin tajuaa?
Ihan jo joku Rammsteinin keikoiltakin tuttu liekki-räjähde show riittäs kohtuudella.
Lähetetty: 20 Kesä 2016, 10:18
Kirjoittaja jouniri
strengi kirjoitti:Pudiksen heinäkuun ajot vakaasti harkinnassa.
Eniten arveluttaa jarrumerkki 1000m kohdilla, onko semmosta jonka tämmönen puusilmäkin tajuaa?
Ihan jo joku Rammsteinin keikoiltakin tuttu liekki-räjähde show riittäs kohtuudella.
Viimeksi siellä oli järjestäjän merkit 1300m ja 1600m kohdalla, vaneri levyt joissa metrimäärä spreijattu. Meidän pyynnnöstä samanlainen myös 1100m kohdalla. Koska se oli hyvin väritön niittasin siihen itse punaisen pyyhkeen. Ainoa mikä itseä häiritsi oli se että rataa oli kavennettu keiloilla ilmeisesti siihen leveys mittaan millä leveydellä kennot oli, mielestäni turhan kapealla, toki silloin kun ei mitään ylimääräistä ohjelmaa tule niin riittää mutta jos tulee niin ei hyvä. Muualla kun tapana että koko kenttäleveys on tyhjänä.
Edited By jouniri on 1466407185
Lähetetty: 03 Heinä 2016, 17:31
Kirjoittaja jouniri
Lähetetty: 16 Heinä 2016, 14:08
Kirjoittaja jouniri
Lähetetty: 16 Heinä 2016, 17:07
Kirjoittaja jouniri
Ei mene ihan pelkällä tiivisteen vaihdolla...
Lähetetty: 23 Heinä 2016, 20:51
Kirjoittaja jouniri
TFM Taxi II, 23.7.2016. Marko, Jarno ja Ray kävi Taxi II:sta säätämässä Pudasjärven No Speed limit tapahtumassa ja vaikkapa antoivat muille 300m tasoitusta niin silti järjestäjä löi pojille pojan kotiin vietäväksi. Tänään kenno tuloksena oli 0-1300m matkalle 330kmh ja gps 332,8kmh (suoraan 4m/s vastatuuleen ajettuna) , parannettiin siis matkassa 300m Kauhavan samaan 330kmh nopeuteen verrattuna. Mutta, vieläkään ei Taxi II:n todellista potentiaalia ole päästy näyttämään joten odotammekin innolla seuraavaa mailin tapahtumaa missä koko mailin pääsisimme ajamaan ja tällä kertaa mielellään koko päivä ilman sadetta. Onko muita kuin Lappeenranta / joku Ruotsin tapahtuma kellään tiedossa?
Edited By jouniri on 1469296351
Lähetetty: 04 Elo 2016, 13:05
Kirjoittaja snuggles
Onko sinne Ruatsiin lähtijöitä ?
Lähetetty: 04 Elo 2016, 20:22
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Onko sinne Ruatsiin lähtijöitä ?
Moro. Marko menossa Taxi II:n kanssa ainakin Lappeenrantaan, meillä Taxi III:n saattaa kusta kun puuttuu ohjurit, 1x34mm imu ja 2x28,5mm pakoventtiilit, Ferreat uudesta kannesta. Vesterlund sano että toimitus noin 2 viikkoa. Mutta pitää pojilta kysyä ovatko tuosta Ruotsista kiinnostuneita? Ketä Leijona joukkuueeseen on lähdössä?
Edited By jouniri on 1470334830
Lähetetty: 06 Elo 2016, 10:21
Kirjoittaja snuggles
Meikä, Pete, Horto, Parta ja sitten eräs kawamiäs.
Putkiviri, isolohko ja 3 turboo.
Lähetetty: 06 Elo 2016, 19:31
Kirjoittaja jouniri
Hola! Ei kellään sattus olemaan hyllyssä 1kpl 34mm ferrea imuventtiili+2kpl 28,5mm ferrea pakoventtiili ja sarja bronssi venttiilin ohjureita. Uudet olen tilannut, mutta tulevat vasta noin 2 viikon päästä, silloin palauttaisin samat rojut takaisin. Lähinnä ajatus nopeuttaa Taxi III:n niputusta, että ehtisi Lappeenrantaan sekä jos päätetään lähteä Ruotsi otteluun.
Lähetetty: 28 Elo 2016, 17:30
Kirjoittaja jouniri
Poijjaat lueskeli uudestaan edellisen Pudasjärven ajojen dataa ja siellähän se on kannentiivistevika alkunsa saanut, eli mennyt 3 vedossa, jossa itse vedossa ei näy mitään ihmeellistä, mutta paluumatkalla 3 ja 4 sylinteri on yli 100 astetta kylmempiä kuin muut. Jälleen 4 vedossa ei näy mitään, mutta paluussa näkyy. Ja Lappeenrannassa juuri 3 sylinteri on välillä vedossa pimeenä, joten 346kmh lienee 3 sylinterillä ajettuna vaparille erinomainen tulos. Pitänee jatkossa data lukea myös siirtymä ajoista on tarinan opetus!
Lisäksi jonotuksessa aluksi oli käynyt normisti ja käynnistynyt normisti, mutta mitä useammin käytti/sammutti niin aina seuraavan kerran lähti huonommin käyntiin ja joutui nostamaan tyhjäkäynti kierroksia ettei sammuisi.
Edited By jouniri on 1472395863
Lähetetty: 29 Elo 2016, 17:26
Kirjoittaja jouniri
Hola! Ilmeisesti tekemisen puute ja lämpö saa entisestään pään pehmenemään kun olen alkanut luonnostella tänne Espanjaan / mahdollisesti muuallekin suunnattua lajiliittoa näihin huippunopeus ajoihin niin että olisi säännöt joka mahdollistaisi ihan FIM/AMA tason hyväksynnän niin lajille/säännöille kuin kilpailuillekkin? Ja tietty tämä ei olisi mitenkään pois sulkevaa nykymuotoisessa "lajin" harrastamisesta. Säännöt/luokat tulisi pitää mahdollisimman simppeleinä ja luokat ehkä vain 3-4 eri luokkaa? Esim vaparit, kaasut, ahdetut, vapaa. Katteet muuten vapaa, mutta täys katteinen menisi automaattisesti luokkaan vapaa. Polttoaine kaikissa niin vapaa kuin esim FIM hyväksyisi. Suurin muutos ehkä meillä harrastettuun olisi että 0-1609 m olisi se kohta mistä mitataan kuten jenkit tekee nytkin ja että ajo pitäisi ajaa kaksisuuntaisesti nopeudet lasketaan yhteen jaetaan kahdella olisi kyseisen ajajan kilpailu suorituksen lopullinen nopeus. Tämä sääntö lienee ainakin se mitä FIM tulee vaatimaan. Normaalisti 1 kierroksen ensimmäinen ajaisi myös toisin päin ensimmäisenä etc, paitsi ME nopeutta yrittävät ajaisivat välittömästi myös takaisin, tietty esim tankkaus sallittaisiin. Haluaisin tältä pohjalta kommentteja, miettimättä sen enempää kiinnostaisiko se ketään Suomessa vai ei.
Lähetetty: 18 Syys 2016, 15:40
Kirjoittaja jouniri
Lähetetty: 18 Syys 2016, 22:24
Kirjoittaja Bärräbete
Kajaaniin ette ole ilmeisesti siis tulossa ensi viikonloppuna?
Lähetetty: 19 Syys 2016, 01:47
Kirjoittaja jouniri
Bärräbete kirjoitti:
Kajaaniin ette ole ilmeisesti siis tulossa ensi viikonloppuna?
Juu valitettavasti ei, Taxi III:n odottaa edelleen kantta ja Taxi II:n on edelleen samassa kuosissa kun Lappeenrannassa eli ainakin kannentiiviste mennyt ja mahdollisesti muutakin, mutta kun ei oikein voimaa nyt purku / kasaus hommiin Oulussa niin sovittiin että tuodaan rojut tänne Espanjaan ensin ja alan sitten täällä parsia Taxi III:n ensin kasaan kun se on vaan kannen saamisen jälkeen pelkää kasaamista mutta Taxi II:n joka tapauksessa päivitetään moottorin osalta erilaiseen versioon ja vie pidemmän aikaa. Mutta kun saadaan molemmat pelittämään niin ainakaan kelit ei ole este ajamisen suhteen jatkossa.