Sivu 28/30
Lähetetty: 06 Elo 2016, 15:07
Kirjoittaja jarim
juu-zo kirjoitti:En ajatellut mittaria mitenkään kiinteästi asennella vaan ihan käyttömukavuutta noilla säätöjutuilla ajattelin lähinnä hakea. Eniten kiinnostaa 3 ja 4 vaihteen 3000 kierroksen pieni röpötys saada tasoiteltua, jotta tuollainen 50-60km/h kaupunkiajo menisi mukavammin.
Juuri tuon saa tien päällä parhaiten säädettyä jos on kunnon loggeri missä näkee IAP arvon vs RPM ja AFR tiedon. Säätö on noilla nurkilla aika karkea varsinkin jos on isompia suuttimia jne. 13-14 väliin kun saa AFR niin sanoisin että "ok'ish". Sitten jos on alkuperäinen lamba käytössä niin tulee tasaisempi kyyti jos tasakaasut säätelee hiukan päälle 14 AFR:lle koska ecu pyrkii lambda tiedon valossa säätämään seoksen lambda 1 ( = AFR 14.7) arvoon. Jos seos kartan perusteella ennen lambdakorjausta on paljon pielessä niin tulee helposti nykivää kulkemisesta juuri tuon lambda korjauksen takia. Se alkuperäinen lambda kannattaa säätelyn ajaksi disabloida.
Edited By jarim on 1470485377
Lähetetty: 07 Elo 2016, 18:54
Kirjoittaja juu-zo
Löytyykö winukalle jokin dataloggaus ohjelma jolla saisi ajolta talteen nuo IAP ja RPM arvot? Eikö tuo vakio ecukin AFR tiedon laske, mutta saako sitä logattua sieltä ajon aikana?
Lähetetty: 08 Elo 2016, 07:54
Kirjoittaja jarim
Vakio lambda on kapeakaistainen, ei saa afr arvoa sillä. Keitsi tais tehdä semmosen version joka loggaa iap ja rpm csv tiedostoon.
Lähetetty: 09 Elo 2016, 13:11
Kirjoittaja juu-zo
Olen yrittänyt tutustua ecueditoriin nyt ilman, että kaapelit on pyörässä vielä kiinni. Ihmetystä aiheuttaa tuo sytytyskartan avaaminen ja unify nappi. Eli kun generoidaan uusi basemap ja avataan sytytyskartta ensimmäistä kertaa ecueditor ilmoittaa, että tästä eteenpäin käytetään aina tuota yhtä ja samaa karttaa. Tuo siis tarkoittaa ilmeisesti, että kaikilla vaihteilla käytetään samaa jonkin vaihteen, mutta minkä vaihteen sytytyskarttaa? Eri sylinteripankeilla kuitenkin on silti ilmeisesti vielä omat karttansa? Kannattaako nämä pankkien omat sytytyskartat pitää stocki vehkeessä? Sytytyskartan avaaminen kuitenkin poistaa käytännössä 1-2 vaihteen tre:n. Ecueditorin versio on 2.5.5.115 jos sillä on merkitystä siihen minkä vaihteen karttaa tuossa käytetään.
Lähetetty: 09 Elo 2016, 13:20
Kirjoittaja keitsi
Jep oltiinkin jo yhteydessä privalla, täällä ketju tuolle minun kehittämälle versiolle:
http://www.busanistit.org/foorumi/ikonboard.cgi?act=ST;f=34;t=7667
AutoTune myös työn alla gen1:lle. En uskalla luvata aikataulua tälle mutta iap/rpm/tps logging toimii tuolla minun versiolla ainakin.
Taitaa vaatia Innovaten SDK:n se alkuperäinen datalogging? Ehkä. Tuosta minun versiosta se on raavittu pois.
En ole kokeillut vielä toimisko se lokitus siihen innovaten softaan. Siitä ei ollut mitään dokumentaatiota missään niin tekasin vaan oman kun ei suoraan toiminut.
http://www.innovatemotorsports.com/support.php
Lähetetty: 09 Elo 2016, 21:57
Kirjoittaja juu-zo
Tuli iltapuhteena väsäiltyä kaapeli valmiiksi. Kytkimellä siis ohjelmointitilaan tai datastream tilaan ja ledeistä näkee kun laite on valmiustilassa, kun laite on ohjelmointitilassa ja kun liikennettä kulkee koneen ja ecun välillä.
Edited By juu-zo on 1470812519
Lähetetty: 10 Elo 2016, 07:34
Kirjoittaja jarim
Kuvaa ei näe mutta siitä se lähtee.
Lähetetty: 10 Elo 2016, 10:03
Kirjoittaja juu-zo
Picasa albumien käyttö on mennyt aivan hirveäksi joten täytyi vaihtaa kuvapalvelua. Noh nyt näkyy vaikka tuli vähän isona...
Lähetetty: 15 Elo 2016, 18:40
Kirjoittaja juu-zo
Piuha kiinni pyörässäja testattu ainakin live datan toimivuus. Koneen ruudulle sai ainakin datat. Seuraavaksi pitäisi flashaystä koittaa vaikka ihan perus kartta sisään tunkemalla.
Lähetetty: 20 Elo 2016, 16:18
Kirjoittaja juu-zo
juu-zo kirjoitti:Olen yrittänyt tutustua ecueditoriin nyt ilman, että kaapelit on pyörässä vielä kiinni. Ihmetystä aiheuttaa tuo sytytyskartan avaaminen ja unify nappi. Eli kun generoidaan uusi basemap ja avataan sytytyskartta ensimmäistä kertaa ecueditor ilmoittaa, että tästä eteenpäin käytetään aina tuota yhtä ja samaa karttaa. Tuo siis tarkoittaa ilmeisesti, että kaikilla vaihteilla käytetään samaa jonkin vaihteen, mutta minkä vaihteen sytytyskarttaa? Eri sylinteripankeilla kuitenkin on silti ilmeisesti vielä omat karttansa? Kannattaako nämä pankkien omat sytytyskartat pitää stocki vehkeessä? Sytytyskartan avaaminen kuitenkin poistaa käytännössä 1-2 vaihteen tre:n. Ecueditorin versio on 2.5.5.115 jos sillä on merkitystä siihen minkä vaihteen karttaa tuossa käytetään.
Tähän kysyisin vielä vastausta eli olenko ymmärtänyt tuon toiminnon oikein?
Lähetetty: 20 Elo 2016, 16:25
Kirjoittaja 1340R86
juu-zo kirjoitti:juu-zo kirjoitti:Olen yrittänyt tutustua ecueditoriin nyt ilman, että kaapelit on pyörässä vielä kiinni. Ihmetystä aiheuttaa tuo sytytyskartan avaaminen ja unify nappi. Eli kun generoidaan uusi basemap ja avataan sytytyskartta ensimmäistä kertaa ecueditor ilmoittaa, että tästä eteenpäin käytetään aina tuota yhtä ja samaa karttaa. Tuo siis tarkoittaa ilmeisesti, että kaikilla vaihteilla käytetään samaa jonkin vaihteen, mutta minkä vaihteen sytytyskarttaa? Eri sylinteripankeilla kuitenkin on silti ilmeisesti vielä omat karttansa? Kannattaako nämä pankkien omat sytytyskartat pitää stocki vehkeessä? Sytytyskartan avaaminen kuitenkin poistaa käytännössä 1-2 vaihteen tre:n. Ecueditorin versio on 2.5.5.115 jos sillä on merkitystä siihen minkä vaihteen karttaa tuossa käytetään.
Tähän kysyisin vielä vastausta eli olenko ymmärtänyt tuon toiminnon oikein?
Vai olikohan niin että tuo unify tekee niistä kaikista sylinterikohtaisista
kesenään samanlaisia eli poistaa sylinteri kohtaisest erot
Lähetetty: 20 Elo 2016, 16:31
Kirjoittaja juu-zo
1340R86 kirjoitti:Vai olikohan niin että tuo unify tekee niistä kaikista sylinterikohtaisista
kesenään samanlaisia eli poistaa sylinteri kohtaisest erot
Niin eli jos sytytyskartan avaa niin käytännössä tehdään tre poisto eli käytetään vitosen sytkäkarttaa kaikilla vaihteilla kuitenkin niin, että 1,4 ja 2,3 sylintereillä omat karttansa. Unify napin kanssa nuo sylinteripankit yhtenäistetään samanlaiseksi. Tämä tulee ilmeisesti kyseeseen jos imutorvia vaihdetaan saman mittaisiin.
Edited By juu-zo on 1471699898
Lähetetty: 21 Elo 2016, 10:25
Kirjoittaja jarim
Juuriki noin olen itse asian ymmärtänyt.
Lähetetty: 21 Elo 2016, 18:13
Kirjoittaja juu-zo
Eipä mennyt nyt ihan putkeen ensimmäinen flashay yritys... Eli kokeilin ensin että datat tulee ecueditorin näyttöön ja tämä oli ok. Tämän jälkeen kone sammuksiin ja yritin flashata perus ohjelmaa ecuun. Pyörässä virrat päällä, ohjelmointipurkissa kytkin flash asentoon, pyörästä tappokatkaisija hetkeksi nollille ja sitten takaisin, sitten ohjelmasta flashays käyntiin. Tällaiset ruudut näkyviin.
Eli flashays ei onnistunut, mutta nyt bensapumppu ei enää lähde pyörimään ja näytössä check sekä lämpömittari punaisella. Startti pyörii kyllä, mutta syystäkin ei starttaa. Nyt olisi hyvät vinkit tarpeen. Menikö ecu totaalisesti jumiin ja pasaksi.... Sen verran mokasin, että pyörä ei tainnut olla aluksi vapaalla kun tuota flashaystä yritin. Mutta en siis saanut tuota flashattyä uudestaan vaikka laitoin pyörän vapaalle ja yritin uudestaan.
Kokeilin myös tämän jälkeen yhdistää tuon sds liittimen pinnit vikakoodien lukemiseksi, mutta tuolla ei ollut mitään vaikutusta näyttöön. Check luki vain näytössä ja lämmöt punaisella.
Edited By juu-zo on 1471792644
Lähetetty: 21 Elo 2016, 21:16
Kirjoittaja gsxr
Koita ottaa akku irti hetkeksi ja läppäri käynnistää uudelleen.