Ylivuotinen k1 - Ikuisuusprojekti

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Eipähän tarvi enää kiirehtiä syksyn Halliin
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Sain pyörän nippuun viime viikonloppuna :thumbup:

Se elää sittenkin!

Muuten on sama setuppi mutta kansi on nyt vakio venuilla ja kanavilla. Vähän lähtee ehkä laiskemmin ahtamaan, ahdoilla ei osaa enää persdynolla sanoa eroa.


Kohta alkaa olla 700km testiä ejettuna, hyvin pelaa touringissa ja katuräppäilyssä. Viikon päästä ois Alastarossa Motorgin ratapäivät, taidan suunnata sinne kovimpaa vauhdinnälkää viemään.

Kenttä ajot saa nyt toistaiseksi olla ennen kun saa keinolla tai toisella varmistettua ettei sama tapahdu uudestaan. Facebookissa taisi olla tänään ilmoitus että syksyn ajot on myös Hallissa peruttu.

Asiasta kolmanteen, oliskos gen2 ecussa ominaisuutta imuilman lämpötilan mukaiselle rikastukselle?
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

taitaa hiukan vaikkutta se org anturi seokseen
varsinaista kartaa en muista näkyneen

hyvä että tulli kuntoon
kohtuu hyvin toimii/kestää vakiokanellakkin
varsinkin jos säätäö on sitä ajetellen
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

1340R86 kirjoitti:taitaa hiukan vaikkutta se org anturi seokseen
varsinaista kartaa en muista näkyneen

hyvä että tulli kuntoon
kohtuu hyvin toimii/kestää vakiokanellakkin
varsinkin jos säätäö on sitä ajetellen
On mulla siinä nopeesti reagoiva anturi, eipä siitä paljoa hyötyä ole jos rikastukselle ei ole ohjelmassa parametrejä.

No, säästellään maxxecua varten ???
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:taitaa hiukan vaikkutta se org anturi seokseen
varsinaista kartaa en muista näkyneen

hyvä että tulli kuntoon
kohtuu hyvin toimii/kestää vakiokanellakkin
varsinkin jos säätäö on sitä ajetellen

On mulla siinä nopeesti reagoiva anturi, eipä siitä paljoa hyötyä ole jos rikastukselle ei ole ohjelmassa parametrejä.

No, säästellään maxxecua varten ???

Tuskin se nopea activilabda anturikaan tuota tilanetta olisi pelastanut
jos joku perus säädöstä muttuu noin paljon että sulaa,
vaikka olisi max ECU ollut labda kuitenkin mitattaa historiaa,


sattuuko sinne puolaan olemaan
mistä vesivälijäähdytin tuli
sposti osoitetta ?




Edited By 1340R86 on 1692471673
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Oon tuossa pähkinyt että oisko sytty jäänyt vähän aikaiselle ja pääsi siksi nakuttamaan. Sytty kartta taisi jäädä muuttamatta/hieromatta uusiksi sen jälkeen kun pakosarjan ja ahtimen väli saatiin tiiviiksi, ainoastaan bensakartat käytiin läpi.

Suuttimet käytän testissä talven aikana, näkee onko noissa suuria eroja. On noilla kuitenkin ajettu jo reilu 70tkm.

Laitan sähköpostiosoitteen privana.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Ok kiitos
siltä varalata jos innostuu tuon gen2
vaparin ahtamaan, tallin nurkisa
lojuu muuten lähes valmis paketti siihen


olikos syt kartta mikä siellä oli jostain kohdin ennakkoa nostettu ?

syys miksi suli olisi hyvä löytää
(eihän ne kaikken ollessa kohdaallan syyttä sula)
muuten uudellen sulaminen on toden näköistä

SMR tuolla aiemmin mainitsi painekotelon irtoamisen,
niin olihan se kunnolla kiinni ja tiivis tapahtuman jälkeen
samoin muut ahtoletkut/putket
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
SMR
Viestit: 533
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:09
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja SMR »

Painekotelohan irtosi ekassa vedossa, vaurioita on voinut tulla jo siinä vaiheessa.
Niinko mulla tod näk oli kone rikki jo kun tulin Halliin, eka veto vaan varmisti että ei pelitä.
Jos sytkäkartat on samat joka pytyssä niin en usko että 2 sylinteriä sulaa ja kahdes ei mitään.

Jos haluat vuosiksi lisää askartelua ja tallipäiviä niin sit MaxxEcu oikea valinta, tämmösistä rojekteista kuullu juttuja, vahvistamattomia kyllä.
Suomen nopein Hayabusa tiimi
Speed Metal Racing

---415kmh---

kilvan ajoa jo vuodesta 2012

http://www.youtube.com/watch?v=apDqrdTIik4



"La Hayabusa è bella, quando vince"
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Onhan siinä voinu tulla vaurioita jo ekassa vedossa kun läppärungot irtosi. Minun käsittäkseni kartat pitäs olla samat joka sylinterissä. Mistään kohtaa ei minusta ennakko olla nostettu vaan myöhästetty ahdoilla. Mutta onko myöhästetty riittävästi…

Meinasin nyt ainakin alkuun käyttää suuttimet testattavana, niin näkee josko noissa olisi ollut vikaa tai heittoa ???

Ei se tuo maxxecukaan varmaan autuaaksi tee, ainoo mikä siinä kiehtoo on mahdollisuus tehdä tai virittää turvarajoja mikä sitten kenties katkaisee laulun ennen täydellistä tuhoa :bowdown:




Edited By Jape79 on 1699649223
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Jape79 kirjoitti:Onhan siinä voinu tulla vaurioita jo ekassa vedossa kun läppärungot irtosi. Minun käsittäkseni kartat pitäs olla samat joka sylinterissä. Mistään kohtaa ei minusta ennakko olla nostettu vaan myöhästetty ahdoilla. Mutta onko myöhästetty riittävästi…

Meinasin nyt ainakin alkuun käyttää suuttimet testattavana, niin näkee josko noissa olisi ollut vikaa tai heittoa ???

Ei se tuo maxxecukaan varmaan autuaaksi tee, ainoo mikä siinä kiehtoo on mahdollisuus tehdä tai virittää turvarajoja mikä sitten kenties katkaisee laulun ennen täydellistä tuhoa :bowdown:
Tai onko myöhstetty liikaa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Noniin, talvi menikin näppärästi crossipyörällä jäärataa harrastaessa.


Pääsi oikein kunnon naurut kun nosti tankin pystyyn suuttimia irrottaakseen. En muistanukaan että Motoparkissa ratkesi taas painekotelo irti joutu punomaan tuon kiinni sillä mitä käytettävissä oli. Rautalankaa ja nippusiteitä. No, hyvin kesti vielä Motorgracen ja pari ajosettiä ajaa :p

Improvisoitu painekotelon kiinnitys

Suuttimet kävi Finjectorilla, ei löytynyt syytä tai vikaa noista, 1.1% sisään tuotot, suihkun muoto ja tiiveys ok ???

Rapsa


Ei siis kentälle tänä kesänä. Ajellaan sitä rataa ja tourinkia.

Ratahommaa varten pitää taikoa lisää kallistuskulmaa kun Motoparkissa alko polvipalojen lisäksi kulua myös pyörän alimmat osat. Tuo hoitunee helpoiten nostamalla perää abaut 50mm. Tällä vissin myös keulakulma muuttuu siten että tuo kääntyy mutkaan vähän hanakammin.

Perän nostoon taidan tehdä samanlaiset reikäsäätöiset koiranluut mitkä on myös laskemista varten mutta säätövara vaan päivänvastaiseen suuntaan.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Jape79 kirjoitti:Noniin, talvi menikin näppärästi crossipyörällä jäärataa harrastaessa.


Pääsi oikein kunnon naurut kun nosti tankin pystyyn suuttimia irrottaakseen. En muistanukaan että Motoparkissa ratkesi taas painekotelo irti joutu punomaan tuon kiinni sillä mitä käytettävissä oli. Rautalankaa ja nippusiteitä. No, hyvin kesti vielä Motorgracen ja pari ajosettiä ajaa :p

Improvisoitu painekotelon kiinnitys

Suuttimet kävi Finjectorilla, ei löytynyt syytä tai vikaa noista, 1.1% sisään tuotot, suihkun muoto ja tiiveys ok ???

Rapsa


Ei siis kentälle tänä kesänä. Ajellaan sitä rataa ja tourinkia.

Ratahommaa varten pitää taikoa lisää kallistuskulmaa kun Motoparkissa alko polvipalojen lisäksi kulua myös pyörän alimmat osat. Tuo hoitunee helpoiten nostamalla perää abaut 50mm. Tällä vissin myös keulakulma muuttuu siten että tuo kääntyy mutkaan vähän hanakammin.

Perän nostoon taidan tehdä samanlaiset reikäsäätöiset koiranluut mitkä on myös laskemista varten mutta säätövara vaan päivänvastaiseen suuntaan.

Tuossa Gen 1:ssä ottaa oikealta kate maahan, kun enempi kanttaa, muttei vasemmalta. Sanoisin, että juuri enempää ei Busaa sitten pysty kanttaamaankaan. Perän nosto ei kuulosta sille, että ainakaan kierrosajat paranevat. Itsellä oli joskus Gen 1 jatketut koiranluut ja ratalla ne hidastivat ajoa. Ohjaus alkaa haukkoa ja painoa siirtyy entistä enemmän keulaan jo muutenkin keulapainoisessa vehkeessä.
Jarruttaminen ja mutkaan taittaminen on vakiota epämääräisempää, jos perää nostaa.
Tuossa Gen 1:ssä ottaa oikealta kate maahan, kun enempi kanttaa, muttei vasemmalta. Sanoisin, että juuri enempää ei Busaa sitten pysty kanttaamaankaan. Perän nosto ei kuulosta sille, että ainakaan kierrosajat paranevat. Itsellä oli joskus Gen 1 jatketut koiranluut ja ratalla ne hidastivat ajoa. Ohjaus alkaa haukkoa ja painoa siirtyy entistä enemmän keulaan jo muutenkin keulapainoisessa vehkeessä.
Jarruttaminen ja mutkaan taittaminen on vakiota epämääräisempää, jos perää nostaa.
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

suiza kirjoitti:
Jape79 kirjoitti:Noniin, talvi menikin näppärästi crossipyörällä jäärataa harrastaessa.


Pääsi oikein kunnon naurut kun nosti tankin pystyyn suuttimia irrottaakseen. En muistanukaan että Motoparkissa ratkesi taas painekotelo irti joutu punomaan tuon kiinni sillä mitä käytettävissä oli. Rautalankaa ja nippusiteitä. No, hyvin kesti vielä Motorgracen ja pari ajosettiä ajaa :p

Improvisoitu painekotelon kiinnitys

Suuttimet kävi Finjectorilla, ei löytynyt syytä tai vikaa noista, 1.1% sisään tuotot, suihkun muoto ja tiiveys ok ???

Rapsa


Ei siis kentälle tänä kesänä. Ajellaan sitä rataa ja tourinkia.

Ratahommaa varten pitää taikoa lisää kallistuskulmaa kun Motoparkissa alko polvipalojen lisäksi kulua myös pyörän alimmat osat. Tuo hoitunee helpoiten nostamalla perää abaut 50mm. Tällä vissin myös keulakulma muuttuu siten että tuo kääntyy mutkaan vähän hanakammin.

Perän nostoon taidan tehdä samanlaiset reikäsäätöiset koiranluut mitkä on myös laskemista varten mutta säätövara vaan päivänvastaiseen suuntaan.

Tuossa Gen 1:ssä ottaa oikealta kate maahan, kun enempi kanttaa, muttei vasemmalta. Sanoisin, että juuri enempää ei Busaa sitten pysty kanttaamaankaan. Perän nosto ei kuulosta sille, että ainakaan kierrosajat paranevat. Itsellä oli joskus Gen 1 jatketut koiranluut ja ratalla ne hidastivat ajoa. Ohjaus alkaa haukkoa ja painoa siirtyy entistä enemmän keulaan jo muutenkin keulapainoisessa vehkeessä.
Jarruttaminen ja mutkaan taittaminen on vakiota epämääräisempää, jos perää nostaa.
Tuossa Gen 1:ssä ottaa oikealta kate maahan, kun enempi kanttaa, muttei vasemmalta. Sanoisin, että juuri enempää ei Busaa sitten pysty kanttaamaankaan. Perän nosto ei kuulosta sille, että ainakaan kierrosajat paranevat. Itsellä oli joskus Gen 1 jatketut koiranluut ja ratalla ne hidastivat ajoa. Ohjaus alkaa haukkoa ja painoa siirtyy entistä enemmän keulaan jo muutenkin keulapainoisessa vehkeessä.
Jarruttaminen ja mutkaan taittaminen on vakiota epämääräisempää, jos perää nostaa.
Pitänee kuitenkin kokeilla. Oma fiilis tällä hetkellä että ei haittaisi vaikka herkemmin kääntyisi, nyt saa vääntämällä vääntää että saa pyörän riittävän kallelleen. Nopeestihan tuon sitten vakio korkoon palauttaa jos huonommaksi menee.

Vai joutuuko sitten ostamaan kohta jonkun kilosen sporttipärrän rata hommia varten, jos ei busasta mieleistä saa ajaa…
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Keulan säätöjä saa rukata melekosesti jos/kun perää nostaa. Kokemusta on. Itellä tuntu, että olis yhtäaikaa kaksi eri pyörää joita koittaa viiä mutkasta toiseen. Korotuksen tein gen1 Busaani sillä "kolmisilmäsellä" eli keskellä vakio ja sitte oli ne korotus ja madallus siinä samassa luussa.

Hyvin noppeesti tiputin normikorkuseksi. En saanu luontevasti menevää vaikka kuinka säätelin myös keulaa (siis niistä napsuista, en muutoin), paremmaksi sai mutta ei luontevaksi.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

toimeve kirjoitti:Keulan säätöjä saa rukata melekosesti jos/kun perää nostaa. Kokemusta on. Itellä tuntu, että olis yhtäaikaa kaksi eri pyörää joita koittaa viiä mutkasta toiseen. Korotuksen tein gen1 Busaani sillä "kolmisilmäsellä" eli keskellä vakio ja sitte oli ne korotus ja madallus siinä samassa luussa.

Hyvin noppeesti tiputin normikorkuseksi. En saanu luontevasti menevää vaikka kuinka säätelin myös keulaa (siis niistä napsuista, en muutoin), paremmaksi sai mutta ei luontevaksi.
Okei, pakko tämä on kuitenkin ite koittaa ennen kun uskon että huonoksi menee :p Jos sitä sitten ottaisi kaiken varalta vakiot osat matkaan, äkkiähän tuon takasin muuttaa jos on ihan paska ajaa.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Vastaa Viestiin