Sivu 28/67

Lähetetty: 02 Syys 2009, 14:06
Kirjoittaja snuggles
Onkos kukaan rakennellut mitään ? Vai menikö kesä rikkomisen puolelle. Johtaako taxi vapareiden (ehjien) teholukemissa ? Ja Titaani Samin penkissä käyneitä (?)

Lähetetty: 02 Syys 2009, 17:10
Kirjoittaja 107-1089231881
snuggles kirjoitti:Onkos kukaan rakennellut mitään ? Vai menikö kesä rikkomisen puolelle. Johtaako taxi vapareiden (ehjien) teholukemissa ? Ja Titaani Samin penkissä käyneitä (?)
Jep pro osien kans värkätessä meni kesä. Uusi kone versio tulossa, osia tilaillaan jo.. :;):

Hmm.. 1400cc sarjassa Titaani vissiin kärki kastia Busseista.
Hmm.. eikö sinun 1400 cc luovuttanut liki 240 hp samilla ?
Pohjat on vissiinkin vielä minulla 255hp (kasassa pysynyt versio) ja kun uusi kone versio valmistuu niin tarkoitus olisi vähän kiristellä entisestäänkin kärki tulosta.
Hmm.. joko tällä porovolla saatais porukasta joku joka näyttäs kuinka vaparia oikeesti viritetään.. :D

Lähetetty: 03 Syys 2009, 13:46
Kirjoittaja snuggles
Ksthb kirjoitti:Hmm.. eikö sinun 1400 cc luovuttanut liki 240 hp samilla ?
Joku sellanen se laskennallinen oli, kun lockuppi kiinni eikä häviöitä mitattu. Mut takistehosta on lähinnä puhunu, siinä 219hv ja rapiat. Mut eipä noista voi paljoo huudella kun ei pysy nipussa. Nyt tarkoitus laittaa varma setti koneeseen kun budjetti on kulkenu miinuksella jo toista vuotta, ja vois välillä ajellakin. Olihan mulla tuo yli 1400cc kun muzzyt kiinni. Monella on nää vaparit vähä eri kokoisia.

Lähetetty: 03 Syys 2009, 17:53
Kirjoittaja Titaani
Vain pikku modia on tehty. Virtaavampi vaimennin valmistui tukkoisen Akran tilalle lipatusta Micron pöntöstä eilen, hieman lyhennettynä ja alkupäästään akran pakosarjaan 60mm isonnettuna ja sopivasti supistuvana 55mm ulostulo virtaa paremmin kun akran 48mm ulostulolla. Muuten ei tekniikkapuolelle ole vielä tehty mitään muutoksia.

n. 4500km takana mukavia tehokkaita kilometrejä, ilman isompia ongelmia. Muutamat muutokset on kyllä mietinnässä, mutta vaatii testausta ja simulointikin olisi paikallaan. Jos 10hp saisi lisää ensikesään edellenkään poistamatta tasapainoakselia ja koneenosia vaihtamatta, niin aletaan olemaan uudella alueella.

Lähetetty: 03 Syys 2009, 19:20
Kirjoittaja BussiJussi
Jos ensitalvena ois vara päivittää kanget vähän järeämmäksi, vois teho-/vääntöhaaveet asettaa vaikka 350/330 paikkeille, Samin penkissä takikselta mitattuna. Ei isoja päivityksiä taida muuten koneeseen tulla, jotain pikusipistelyä, ja ehkäpä akseliväliäkin sais hieman pidentää...Kelit ei näytä lupaavalta Lpr:n sunteen, taidan jättää koneen ehjäksi, ja laistaa lähdön!!! Ei enään näin syssyllä edes intoa alkaa kenttävireeseen laittaa....

:p :p

Lähetetty: 03 Syys 2009, 19:23
Kirjoittaja Fastard
snuggles kirjoitti:Onkos kukaan rakennellut mitään ? Vai menikö kesä rikkomisen puolelle.

Pientä päivitystä luvassa talvella ja tietysti laakerointien ym. tarkastus. Kesä meni tosi hyvin eikä konerikkojakaan tullut, vaikka useasti ahdot nousi sinne 2 barin tuntumaan. Hieman hankala oli hallita alle 1500mm akselivälillä. No, ens kesänä viivalta löytyy piiiitkä kampe :;):

Samaan hengenvetoon kiitän suuresti kaikkia jotka ovat olleet tsemppaamassa kaudella 2009. Erityinen kiitos turbomanille ja ksthb:lle erinomaisesta moottorista mikä syntyi viime talvena :bowdown:




Edited By Fastard on 1251995211

Lähetetty: 03 Syys 2009, 21:50
Kirjoittaja 74-1211486656
snuggles kirjoitti:Onkos kukaan rakennellut mitään ? Vai menikö kesä rikkomisen puolelle. Johtaako taxi vapareiden (ehjien) teholukemissa ? Ja Titaani Samin penkissä käyneitä (?)
Sen verran jäi Hallista ja Joensuusta hampaan koloon jotta (jos luoja suo) ois kaudelle 2010 vielä tarkoitus tehdä Taxi versio 4. ja sit taitaakin mun osalle riittää tää homma. Siis tupla tai kuitti Taxille ensi suvi.

http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp

Lähetetty: 03 Syys 2009, 23:02
Kirjoittaja 72-1202239073
Jouniri kirjoitti:Siis tupla tai kuitti Taxille ensi suvi.

http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp
Eli kaikki peliin talven pimeinä tunteina :D
Ai niin :offtopic: yks punaisella avomustangilla ajava kaveri poikkes pari viikkoo sitten ja lähetti kovasti terkkuja.... olikohan jotain koulukamuja :p eli terkkuja nyt sitten kovasti.

Lähetetty: 03 Syys 2009, 23:40
Kirjoittaja Martta
Ainut mitä ite, ehkä saattaa teetättää, niin menneen talven modikyhäelmä loppuun saatettaneen. Hyvällä tuurilla saattas jopa "1hp" tulla lisää :D Onhan tuotakin suhteellisen vakiota rustattu kesän varrella, et etes sillä pystyis normiajoa suorittaan. Siitäkin joutuu kiittämään Samia, PHT-Speed:ä ja mielitiettyä :thumbup:

Lähetetty: 04 Syys 2009, 18:23
Kirjoittaja 74-1211486656
Humppanisti kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:Siis tupla tai kuitti Taxille ensi suvi.

http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp

Eli kaikki peliin talven pimeinä tunteina :D
Ai niin :offtopic: yks punaisella avomustangilla ajava kaveri poikkes pari viikkoo sitten ja lähetti kovasti terkkuja.... olikohan jotain koulukamuja :p eli terkkuja nyt sitten kovasti.
Juu näin olisi tarkoitus... jos oikein arvaan niin taitaa olla intti (ei H:lla) kavereita?

ps. tfm "osan" ostamalla olet tukemassa hyvää tarkoitusta! :turbobusa:

Lähetetty: 07 Loka 2009, 13:32
Kirjoittaja 115-1198169049
Noniin. Tänään käytiin K7 putkivirin kanssa Samin Autopajan Dynostarissa mittailemassa/säätämässä ecueditorin avulla. Paras veto takikselta 161,7Hp @ 9874rpm ja 132Nm @ 6860 rpm. Konetehoo 179,6Hp @ 10318 rpm ja 140Nm @ 6938 rpm. Samin mukaan tehokkain gen1 putkiviri mitä toi penkki on nähnyt :baaa: .

Vaikkei luvut sinänsä mitään ihmeellisiä ole, niin virnettä ei ainakaan vähennä huomattavasti parantunut ajettavuus etenkin pienillä ja keskikierroksilla. Ei nyi eikä nypytä enää ärsyttävästi vaan vetää kuin sähkömoottori.. :thumbup: Ei voi kuin hattua nostaa PetriK:lle ja Samille. Kiitos! :mosh:

Lähetetty: 07 Loka 2009, 14:21
Kirjoittaja snuggles
suihkari kirjoitti:Paras veto takikselta 161,7Hp @ 9874rpm ja 132Nm @ 6860 rpm. Konetehoo 179,6Hp @ 10318 rpm ja 140Nm @ 6938 rpm.
Kuinkas tuo takis ja koneteho ilmoitettu eri kierroksilla ? Eikös hv ja nm vaan muutu siirryttäessä renkaalta konetta kohti.

Lähetetty: 07 Loka 2009, 14:55
Kirjoittaja 115-1198169049
Ittekin vähän ihmettelen tota. En ole asiantuntija, en osaa vastata. Mut tarkastin vielä käppyröistä, niin samasta vedosta ovat kuitenkin..

Lähetetty: 07 Loka 2009, 15:04
Kirjoittaja jarim
snuggles kirjoitti:
suihkari kirjoitti:Paras veto takikselta 161,7Hp @ 9874rpm ja 132Nm @ 6860 rpm. Konetehoo 179,6Hp @ 10318 rpm ja 140Nm @ 6938 rpm.

Kuinkas tuo takis ja koneteho ilmoitettu eri kierroksilla ? Eikös hv ja nm vaan muutu siirryttäessä renkaalta konetta kohti.
Samihan mittaa häviöt rullaamalla kytkin pohjassa mitatulla vaihteella. Nyt kun häviöt lisätään siihen mitattuun takarengastehoon niin se huippu koneteho ei välttämättä olekaan samalla kohtaa mitä renkaalla.

Lähetetty: 07 Loka 2009, 16:43
Kirjoittaja MGa
suihkari kirjoitti:Noniin. Tänään käytiin K7 putkivirin kanssa Samin Autopajan Dynostarissa mittailemassa/säätämässä ecueditorin avulla. Paras veto takikselta 161,7Hp @ 9874rpm ja 132Nm @ 6860 rpm. Konetehoo 179,6Hp @ 10318 rpm ja 140Nm @ 6938 rpm. Samin mukaan tehokkain gen1 putkiviri mitä toi penkki on nähnyt :baaa: .

Vaikkei luvut sinänsä mitään ihmeellisiä ole, niin virnettä ei ainakaan vähennä huomattavasti parantunut ajettavuus etenkin pienillä ja keskikierroksilla. Ei nyi eikä nypytä enää ärsyttävästi vaan vetää kuin sähkömoottori.. :thumbup: Ei voi kuin hattua nostaa PetriK:lle ja Samille. Kiitos! :mosh:

Milläs putkella sulla on kutiteltu ?
Mulla Samilla takikselta 159,4hp @ 9577rpm / 137Nm @ 6202rpm ja koneesta 176,7hp @ 9820rpm / 144Nm @ 6847rpm.

Specs: yoshin 4-2-1 rs3 rst, K&N, pair pois ja full airbox mod.
Mietin vaan että onko just putkisto kun tekee eron, että mulla vähemmän huipputehoa, mutta suurempi paras vääntö...

Noi mun lukemat koneesta taitaa olla aika lähellä sitä minkä Suzuki ilmoittaa vakiolle gen1:lle... :1087

Edit. käppyrät




Edited By MGa on 1254932827