Haukottelu on yleistynyt viimeaikoina :psnuggles kirjoitti:Tuossa hieman haarukoitiin miten vaparit kulkis 1100m vs maili (1609m) ,ja varmaan joku tuumi jo että mites turbolla menee tuo sama vertailu. No, täytyypä sanoa että riippuu tietty minkä tasonen setti on kiinni, ja miten se toimii, mutta jos kaikki menee ku römsöös, vois laskeskella että myös 1100m nopeus suhteessa kovempi jos mailille saa enemmän lopareita.
Mutta, turbokoneen luonteen huomioon ottaen vaihtelua on paljon enemmän kuin vapareilla ajaessa. 1100m voi olla tosi kova ja lopussa sitten ei paljo mitään, jos moottori jo sulanut siihen mennessä. Sit taasen voi olla hyvinkin rauhallinen lähtö ja sitte kirii loppua kohden, kuten tuolta löytynyt käyrä vuodelta 2014 näytti, alku hieman kankeasti, 1100m 349kmh, eli vain 9kmh enemmän ku Sorsalla minkä mainitsin aikasemmin, jonka jälkeen lähtee vetämään ja mailin kohdalla 413kmh.
Näihin sisältyy helposti vaihdemissejä, sutimisia, haukottelua, hieno laji kaiken kaikkiaan.
Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014
SMR
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Euroopan nopein Vapari Maililla Elvington England 2015
Lappeenranta 2016 367.76kmh/maili (Euroopan ennätys)
Pohjoismaiden nopein vapari Tierp Sweden 2013
274,3rwhp/226,1 Nm
Tänään laitoin Taxi II:een välitykset 18/39, renkaana 190/55/17, loota tiheä ykkönen muut vakio suhteella. 21.5 nähdään onko rpm/teho alue liikkunut ja mihin suuntaan? Muokataan välityksiä mikäli tarpeen muutaman maili vedon jälkeen. Paljon ollaan viisaampia kun edes kerran päästään päätyyn asti rulla auki.snuggles kirjoitti:Tuossa hieman haarukoitiin miten vaparit kulkis 1100m vs maili (1609m) ,ja varmaan joku tuumi jo että mites turbolla menee tuo sama vertailu. No, täytyypä sanoa että riippuu tietty minkä tasonen setti on kiinni, ja miten se toimii, mutta jos kaikki menee ku römsöös, vois laskeskella että myös 1100m nopeus suhteessa kovempi jos mailille saa enemmän lopareita.
Mutta, turbokoneen luonteen huomioon ottaen vaihtelua on paljon enemmän kuin vapareilla ajaessa. 1100m voi olla tosi kova ja lopussa sitten ei paljo mitään, jos moottori jo sulanut siihen mennessä. Sit taasen voi olla hyvinkin rauhallinen lähtö ja sitte kirii loppua kohden, kuten tuolta löytynyt käyrä vuodelta 2014 näytti, alku hieman kankeasti, 1100m 349kmh, eli vain 9kmh enemmän ku Sorsalla minkä mainitsin aikasemmin, jonka jälkeen lähtee vetämään ja mailin kohdalla 413kmh.
Näihin sisältyy helposti vaihdemissejä, sutimisia, haukottelua, hieno laji kaiken kaikkiaan.
Halli 2012 344.14km/h @ 1100m, Pudis 2012 341.91km/h @ 1100m. About 260hp.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hieman ot mutta en malta olla kysymättä että muistatteko 1/2 mailin nopeuksia viitaten tähän:
https://m.youtube.com/watch?v=z4oHKRIO6d4
Niin on vaan kehitys mennyt että pyörät häviää katuautoille, pitäis loihtia lisää ajettavuutta jostakin.
https://m.youtube.com/watch?v=z4oHKRIO6d4
Niin on vaan kehitys mennyt että pyörät häviää katuautoille, pitäis loihtia lisää ajettavuutta jostakin.
210mph ,ei mitään jakoo noille kun neliveto ja 2500+hv (238mph)gsxr kirjoitti:Hieman ot mutta en malta olla kysymättä että muistatteko 1/2 mailin nopeuksia viitaten tähän:
https://m.youtube.com/watch?v=z4oHKRIO6d4
Niin on vaan kehitys mennyt että pyörät häviää katuautoille, pitäis loihtia lisää ajettavuutta jostakin.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Sillä lailla, arvelinkin että titteli siirtyy 

team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Kajaanin reissu heitetty ja vihdoin moottorisuunnittelun laskelmat ja totuus alkavat olemaan lähellä toisiaan. Nyt käppyrä on juuri niin ruma kuin Jarno lupasikin, eli alle 6500rpm ontuu pahasti ja yli sen kone alkaa rokkaamaan. Useampi mekaaninen muutos piti kokeilla / tehdä, ennen kuin homma alkoi toimimaan. Tänään ajettiin penkissä 4:llä eri set upilla raaka säädöillä yhteensä 19 vetoa, löytääksemme niistä se paras joka oli tuo 272 rwhp kokoonpano, tuon selvittyä oli tarkoitus aloittaa tarkempi säätö ko. kokoonpanolle, mutta tietty sen verran piti vastustaa, ettei tuota säätöä päästy tekemään jännitteen säätimen porsittua eli 280rwhp puhkaiseminen jäi seuraavaan Kajaani reissuun.
Taxi II:n kimpussa ollaan oltu tänään ja tehty pikku parsimista ja muutoksia lauantaita varten joka toimii uudelle kuljettajalle kenraaliharjoituksena ennen Hallia. Tarkoitus on myös päästä kartalle mm. välityksien osalta. Nörtti-osasto on pari päivää tehnyt analyysiä Kajaanin tiedonkeruun pohjalta ja mikä parasta, niin Kajaanin penkityksen perusteella parempaankin Taxi II:n pystyy kunhan säädöt päästään tekemään loppuun asti. Tavoite Taxi II:n tehojen osalta on +290rwhp, kunhan kauden kenttäajot on ensin ajettu.
Kajaanin 272rwhp/212nm tehokäyrä:
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Edited By jouniri on 1464118934
Kajaanin 272rwhp/212nm tehokäyrä:
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Edited By jouniri on 1464118934
Pudasjärven testiajot ajettu, saldona voisi mainita erittäin hyvässä säässä ajettuna seuraavat havainnot:
Taxi II,
-shifterin kiukuttelua
-woimaa kuin pienessä kylässä
-silti välitykset voi laittaa liian pitkiksi
-testikuljettajan alla ajo-ominaisuudet ok, Markolla keula levoton, tämä saatiin kuntoon säätämällä
-akut vaatii ulkopuolista latausta, sähköä ei paikalla ollut
-pitkilläkin välityksillä vauhtia saatiin 317kmh alle 900 metrille
-Välityksiä ei olisi kannattanut vaihtaa tiheämmiksi, sillä sen jälkeen vuorossa oli ylimääräinen ääni koneesta ja pelit seis varmuuden vuoksi.
-tutustumme aiheeseen terassikauden päätyttyä?
Taxi III:n
-pelasi kuin Buikki, eikä tarvinnut Markon alla kuin naurettavan määrän naurukaasua ja naurettavat muutama satametriä kun Ukko kuittasi reippaasti yli 200mph nopeuden.
-seuraavaksi lisättiin ilokaasuannosta niin, että 400kmh olisi ollut 1000m kohdalla tähtäimessä vaan kuinkas kävikään? Heti käynnistämisen jälkeen mehukatit (neste) pihalle ja pelit seis.
-tutustumme aiheeseen terassikauden aikana?
Taxi II,
-shifterin kiukuttelua
-woimaa kuin pienessä kylässä
-silti välitykset voi laittaa liian pitkiksi
-testikuljettajan alla ajo-ominaisuudet ok, Markolla keula levoton, tämä saatiin kuntoon säätämällä
-akut vaatii ulkopuolista latausta, sähköä ei paikalla ollut
-pitkilläkin välityksillä vauhtia saatiin 317kmh alle 900 metrille
-Välityksiä ei olisi kannattanut vaihtaa tiheämmiksi, sillä sen jälkeen vuorossa oli ylimääräinen ääni koneesta ja pelit seis varmuuden vuoksi.
-tutustumme aiheeseen terassikauden päätyttyä?
Taxi III:n
-pelasi kuin Buikki, eikä tarvinnut Markon alla kuin naurettavan määrän naurukaasua ja naurettavat muutama satametriä kun Ukko kuittasi reippaasti yli 200mph nopeuden.
-seuraavaksi lisättiin ilokaasuannosta niin, että 400kmh olisi ollut 1000m kohdalla tähtäimessä vaan kuinkas kävikään? Heti käynnistämisen jälkeen mehukatit (neste) pihalle ja pelit seis.
-tutustumme aiheeseen terassikauden aikana?